Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
geplaatst: 18 november 2020, 20:18 uur
Even bijbenen...
Van misschien wel de minste Marillion plaat een al bij al niet zo héél slecht nummer, maar ik kan er niks mee... En de zang van H hier vind ik redelijk tenenkrullend... het gitaarwerk maakt nog wat goed...
Enfin voor The Other Half dan toch nog een 4,5
Childhood's End is natuurlijk een wereldnummer!
En die krijgt dan zowaar een vette 9, maar eigenlijk is een nummer dat binnen het totaal concept van het album hoort..
Also:
The Other Half: 4,5
Childhood's End: 9
Van misschien wel de minste Marillion plaat een al bij al niet zo héél slecht nummer, maar ik kan er niks mee... En de zang van H hier vind ik redelijk tenenkrullend... het gitaarwerk maakt nog wat goed...
Enfin voor The Other Half dan toch nog een 4,5
Childhood's End is natuurlijk een wereldnummer!
En die krijgt dan zowaar een vette 9, maar eigenlijk is een nummer dat binnen het totaal concept van het album hoort..
Also:
The Other Half: 4,5
Childhood's End: 9
1
geplaatst: 19 november 2020, 08:50 uur
Ik vind eigenlijk de hele drieluik Blind Curve / Childhood End / White Feather geweldig goed (in ieder geval beter dan het compleet suf gedraaide en murw geslagen Kayleigh & Lavender), al staat het nummer op zichzelf. Als altijd met concept albums is het beter in de context van de rest. Toen de deluxe editie van MP uitkwam had ik nog geen BR speler dus twijfelde ik en heb de set uiteindelijk niet aangeschaft. Toen ik alleen Brave wel kocht en uiteindelijk een BR had, vond ik dat wel jammer. Gelukkig hebben ze het recent her-uitgegeven, dus ik heb het recent nog weer gehoord ook. Prachtige mix ook op BR.
Ik heb altijd alleen jammer gevonden dat er op The Thieving Magpie een verkorte versie staat van CE. Op het Utrecht concert van de Deluxe editie van MP dan weer niet.
Zeker een 8je.
The Other Half is echt een typisch voorbeeld van een 13 in een dozijn nummer dat Marillion van tijd nodig vind om op te nemen. Ik kan er echt helemaal niets mee. Maar afgezien van het titel nummer Somewhere Else (wat echt een geweldig nummer is) vind ik het hele album niet echt mijn ding. Ik ben meer van de meer Symfo kant van Marillion. Hij wordt op de Marillion website verkocht voor 2 Pond. Dat is met verzendkosten iets van 5 Euro. Dat wil nog net. Dit was lang met .Com de het enige studio albums van Marillion dat ik niet heb (dus als ze .com dan ook nog een keer af fikken). En meestal koop ik ze op de release dag (of zoals in het geval van Afraid Of Sunlight en This Strange Engine, zelfs ervoor).
Een 3
Ik heb altijd alleen jammer gevonden dat er op The Thieving Magpie een verkorte versie staat van CE. Op het Utrecht concert van de Deluxe editie van MP dan weer niet.
Zeker een 8je.
The Other Half is echt een typisch voorbeeld van een 13 in een dozijn nummer dat Marillion van tijd nodig vind om op te nemen. Ik kan er echt helemaal niets mee. Maar afgezien van het titel nummer Somewhere Else (wat echt een geweldig nummer is) vind ik het hele album niet echt mijn ding. Ik ben meer van de meer Symfo kant van Marillion. Hij wordt op de Marillion website verkocht voor 2 Pond. Dat is met verzendkosten iets van 5 Euro. Dat wil nog net. Dit was lang met .Com de het enige studio albums van Marillion dat ik niet heb (dus als ze .com dan ook nog een keer af fikken). En meestal koop ik ze op de release dag (of zoals in het geval van Afraid Of Sunlight en This Strange Engine, zelfs ervoor).
Een 3
1
geplaatst: 19 november 2020, 09:04 uur
Als we het dan toch over onconventionele nummers hebben, of ik een mag voorstellen, ben ik toch wel benieuwd over wat de rest hier van Hope For The Future vind ?
Ik zou zeggen. Kom er maar in

1
geplaatst: 19 november 2020, 09:37 uur
daniel1974nl schreef:
Als we het dan toch over onconventionele nummers hebben, of ik een mag voorstellen, ben ik toch wel benieuwd over wat de rest hier van Hope For The Future vind ?
Het idee is om alle nummers voorbij te laten komen. Voor Hope for the Future moet ik me geestelijk nog beter voorbereiden

0
geplaatst: 19 november 2020, 09:41 uur
Childhood's end doet het redelijk goed. Ik had er eigenlijk nog net iets meer van verwacht. Voorlopig een 5e plaats.
1 White Russian (8,87/34 )
2 Easter (8,8/30 )
3 Forgotten Sons (8,59/32 )
4 Runaway (8,51/32 )
5 Childhood's End? (8,34/30 )
6 Tux On (7,63/32 )
7 Interior Lulu (7,19/33 )
8 The Bell in the Sea (7,05/32 )
9 Living in F E A R (6,94/34 )
10 80 Days (6,74/33 )
11 The Other Half (6,7/31 )
12 Asylum Satellite #1 (6,53/28 )
13 The Answering Machine (6,18/33 )
Vandaag: Drilling Holes
Marillion - Drilling Holes - YouTube
1 White Russian (8,87/34 )
2 Easter (8,8/30 )
3 Forgotten Sons (8,59/32 )
4 Runaway (8,51/32 )
5 Childhood's End? (8,34/30 )
6 Tux On (7,63/32 )
7 Interior Lulu (7,19/33 )
8 The Bell in the Sea (7,05/32 )
9 Living in F E A R (6,94/34 )
10 80 Days (6,74/33 )
11 The Other Half (6,7/31 )
12 Asylum Satellite #1 (6,53/28 )
13 The Answering Machine (6,18/33 )
Vandaag: Drilling Holes
Marillion - Drilling Holes - YouTube
0
geplaatst: 19 november 2020, 10:14 uur
Drilling Holes: 8,2
Childhood's end: 9,0
The Other Half: 6,3
Asylum Satellite #1: 6,5
Forgotten Sons: 9,1
Runaway: 8,8
Interior Lulu: 6,0
White Russian: 10,0
Eighty days: 7,6
Living in F.E.A.R.: 7.9
The Bell in the Sea: 8,4
Easter: 9,6
The Answering Machine: 6,8
Tux On: 8,0
Childhood's end: 9,0
The Other Half: 6,3
Asylum Satellite #1: 6,5
Forgotten Sons: 9,1
Runaway: 8,8
Interior Lulu: 6,0
White Russian: 10,0
Eighty days: 7,6
Living in F.E.A.R.: 7.9
The Bell in the Sea: 8,4
Easter: 9,6
The Answering Machine: 6,8
Tux On: 8,0
0
geplaatst: 19 november 2020, 10:52 uur
6
Op Knikkers staan echt zoveel betere nummers dat het niet leuk meer is.
Wel leuk dit overigens. Geeft me de gelegenheid om weer eens wat nummers te her beluisteren die ik al lang niet heb gehoord of die je wellicht niet direct zijn opgevallen.
Op Marbles wordt Drilling Holes wordt natuurlijk volledig naar de marge weggedrukt door het overdonderende geweld van Neverland er vlak na.
Op Knikkers staan echt zoveel betere nummers dat het niet leuk meer is.
Wel leuk dit overigens. Geeft me de gelegenheid om weer eens wat nummers te her beluisteren die ik al lang niet heb gehoord of die je wellicht niet direct zijn opgevallen.
Op Marbles wordt Drilling Holes wordt natuurlijk volledig naar de marge weggedrukt door het overdonderende geweld van Neverland er vlak na.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 november 2020, 12:13 uur
En daar is de eerste bijdrage van Marbles. De tijd die we nodig hebben om elk album zelfs maar één keer aan bod te laten komen...
De eerste cd van Marbles behoeft allicht geen krans. De tweede is allicht wat meer een allegaartje en het heeft mij dan ook meer tijd gekost die enigszins op waarde te schatten. Inmiddels is dat redelijk gelukt, al blijven allicht alle nummers op cd 2 achter bij vrijwel alle nummers op cd 1.
Drilling Holes werd op het Marillion weekend 2015 gespeeld. Uitleg van Hogarth over het nummer en bewegende beelden op de achtergrond hebben mij wel geholpen in de waardering ervan. Nog steeds niet echt een topper, maar hij heeft zijn plekje in het geheel.
7,5
De eerste cd van Marbles behoeft allicht geen krans. De tweede is allicht wat meer een allegaartje en het heeft mij dan ook meer tijd gekost die enigszins op waarde te schatten. Inmiddels is dat redelijk gelukt, al blijven allicht alle nummers op cd 2 achter bij vrijwel alle nummers op cd 1.
Drilling Holes werd op het Marillion weekend 2015 gespeeld. Uitleg van Hogarth over het nummer en bewegende beelden op de achtergrond hebben mij wel geholpen in de waardering ervan. Nog steeds niet echt een topper, maar hij heeft zijn plekje in het geheel.
7,5
1
geplaatst: 19 november 2020, 12:13 uur
Drilling holes is misschien niet het beste Marillion liedje maar heeft wel een zeer nuttige functie op Marbles. Tussen al dat emo-geweld is zo'n uptempo nummer een welkome afwisseling. De coupletten vind ik zelf behoorlijk sterk.
7,5
7,5
0
geplaatst: 19 november 2020, 12:50 uur
5.4
Hier kan ik niet zoveel mee ook al is het nog niet hun slechtste nummer op Marbles voor mij! Dat schadegeval komen we later nog wel tegen!
Hier kan ik niet zoveel mee ook al is het nog niet hun slechtste nummer op Marbles voor mij! Dat schadegeval komen we later nog wel tegen!

1
Mssr Renard
geplaatst: 19 november 2020, 13:04 uur
Een nummer die op iedereen werd afgevuurd, zowel de 1cd als de 2cd-bezitters kennen deze zeer dynamische track.
Marbles is een erg sterke plaat (vind ik), waar ik bij wijze van uitzondering geen punt ga maken van de tijdsduur. Al riskeer ik wel de fanfurie wanneer ik zeg dat ik het eindstuk van Neverland echt vreselijk vind. Een prachtige song wordt de nek omgedraaid door een zangtrucje dat Moody Blues al deden op Isn't Live Strange. Maar dat komt later wel aan bod. Feit is wel, dat daardoor juist Drilling Holes voor mij de plaat afsluit (samen met Marbles IV).
een 7 aldus
Marbles is een erg sterke plaat (vind ik), waar ik bij wijze van uitzondering geen punt ga maken van de tijdsduur. Al riskeer ik wel de fanfurie wanneer ik zeg dat ik het eindstuk van Neverland echt vreselijk vind. Een prachtige song wordt de nek omgedraaid door een zangtrucje dat Moody Blues al deden op Isn't Live Strange. Maar dat komt later wel aan bod. Feit is wel, dat daardoor juist Drilling Holes voor mij de plaat afsluit (samen met Marbles IV).
een 7 aldus
1
geplaatst: 19 november 2020, 14:18 uur
Altijd een lekker nummer gevonden. Dynamisch, beetje weird.... 7,3....
1
geplaatst: 19 november 2020, 14:27 uur
Lang niet het sterkste op het formidabele Marbles, maar de vibe van de song bevalt me wel.
7.3
7.3
0
geplaatst: 19 november 2020, 16:22 uur
Onlangs de prachtige triple vinyl boxset van Marbles aangeschaft, natuurlijk ook vanwege "de grote drie", die daarop staan. En hoewel Drilling Holes daar niet toebehoort, spat het het wel enorm lekker uit je speakers. Geen hoogvlieger, maar zeker wel verfrissend.
7,0
7,0
2
geplaatst: 19 november 2020, 16:36 uur
Angelina en Fantastic Place doen er nauwelijks of niets voor onder wat mij betreft.

1
geplaatst: 19 november 2020, 16:59 uur
Mssr Renard schreef:
Al riskeer ik wel de fanfurie wanneer ik zeg dat ik het eindstuk van Neverland echt vreselijk vind.
Al riskeer ik wel de fanfurie wanneer ik zeg dat ik het eindstuk van Neverland echt vreselijk vind.
Wat ??? Shame & Disgrace !!
Drilling Holes - 6.5
* denotes required fields.