MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Outlaw104 schreef:
(quote)
U gaat door voor de....

Reis naar een Fantastic Place naar keuze?

vigil schreef:
U gaat door voor de....
Reis naar een Fantastic Place naar keuze?

Helaas vanwege de Corona gaat deze niet door. U krijgt wel een voucher

Als ze de in tegenstelling tot de grote 3 de kleine 3 er af hadden gehouden : Drilling, Genie en Damage was wat overgebleven één meesterwerk geweest. Juist deze drie nummers onderbreken de continuïteit en halen het algehele niveau omlaag. Ieder Marillion album heeft in ieder geval 1 van die stinkers. AoS : Afraid Of Sunrise, TSE : Hope, om er een paar te noemen. Ik dacht lang dat op FEAR : Living en White dat waren maar gelukkig was ik meer tijd nodig en vind ik deze twee nummers nu ook erg sterk.

Casartelli (moderator)
Mallerd, Genie is een van de beste nummers die erop staan!

daniel1974nl schreef:
Als ze de in tegenstelling tot de grote 3 de kleine 3 er af hadden gehouden : Drilling, Genie en Damage was wat overgebleven één meesterwerk geweest. Juist deze drie nummers onderbreken de continuïteit en halen het algehele niveau omlaag. Ieder Marillion album heeft in ieder geval 1 van die stinkers. AoS : Afraid Of Sunrise, TSE : Hope, om er een paar te noemen. Ik dacht lang dat op FEAR : Living en White dat waren maar gelukkig was ik meer tijd nodig en vind ik deze twee nummers nu ook erg sterk.

Afraid of Sunrise vind ik dan wel meevallen; nummer past uiteraard prima bij Afraid of Sunlight maar is bij lange na niet zo spannend. Dan zou ik eerder gaan voor Cannibal Surf Babe wat me toch regelmatig wat irriteert. Maar in ieder gedurfd te noemen! Living in Fear vind ik dan op FEAR verreweg het minste nummer; White Paper behoorde zelfs in het begin tot mijn favorieten op het album!

Heb je die stinkers ook op de Fish-albums? Ik heb daar uiteraard ook mijn minder aansprekende nummers tussen maar echte stinkers zoals hierboven kom ik daar gelukkig niet tegen
Reactie uiteraard op eigen risico hier

Casartelli schreef:

Ik kom aan maximaal nr 9 van de 15 van de dubbel cd ( inclusief de losse Marbles ) dus 1 van de beste ben ik het ook niet eens. Voor mij een beetje teveel op de automatische piloot zonder dat er veel spannends gebeurd.

Casartelli schreef:

Dit!

vigil schreef:
(quote)

Dit!

Dit is ook wel bekend als het aladdin complex; te grote bewondering voor Genies met als gevolg een afstomping van het gezonde verstand

Clownvis schreef:
(quote)

Helaas vanwege de Corona gaat deze niet door. U krijgt wel een voucher

Ow maar ik neem ook genoegen met een weekendje Dwingeloo met eigen vervoer hoor

Casartelli (moderator)
Bravejester schreef:
Ik kom aan maximaal nr 9 van de 16 van de dubbel cd ( inclusief de losse Marbles )
...en inclusief de singlemix van You're Gone?

Maar goed, we lopen wat op de zaken vooruit...

Casartelli schreef:
(quote)
...en inclusief de singlemix van You're Gone?

Maar goed, we lopen wat op de zaken vooruit...

De kracht van de Genie neemt al af! Aangepast inderdaad naar 9 van de 15

vigil schreef:
(quote)

Ow maar ik neem ook genoegen met een weekendje Dwingeloo met eigen vervoer hoor

Niks mis met de Dwingeloose heide.. zelf begin jaren 70 denk ik op vakantie geweest toen ik nog in Coevorden woonde.

Dit weekend hopelijk weer topnummers ( Fish en H ) zodat we het weer vooral kunnen hebben over de nummers waarop we mogen stemmen.

Mssr Renard
Ik heb flashbacks dat de fanclub en band ons opdroeg de single You're Gone massaal op die ene dag te kopen, zodat het op de radio kwam omdat het dan de top40 in zou razen.

Ik geloof dat het ons gelukt is, en dat het nummer op plek 8(?) kwam en dat het alsnog genegeerd werd. Niks geen hit.

Mooie tijden, pre-internet, pre-downloads, pre-streaming. Slecht voor de portemonnaie, dat wel. Heb de band toen wel in de IJsselhallen gezien met een date. Gazpacho speelde ook. Maar die vond ik wat saai. Was wel de eerste keer dat ik Marillion zag, maar ik was dronken.

De eerste keer naar Marillion. En dan ook nog met een date.
Ik kan me goed voorstellen dat je je dan moed in moet drinken.

Mssr Renard schreef:
Heb de band toen wel in de IJsselhallen gezien met een date. Gazpacho speelde ook. Maar die vond ik wat saai. Was wel de eerste keer dat ik Marillion zag, maar ik was dronken.

Ik zou denken dat dit dan prima zou passen...

"You took a dive and swallowed all you could
Did you drink too much too soon?"

Is die date nu Mrs. Renard of nooit meer gezien?

Voor mij top 4 van dit album; zeker als je dit live hebt ervaren ( in nuchtere toestand )

Bravejester schreef:
(quote)

Niks mis met de Dwingeloose heide.

Nee zeker niet!

Mssr Renard schreef:

Ik geloof dat het ons gelukt is, en dat het nummer op plek 8(?) kwam en dat het alsnog genegeerd werd. Niks geen hit.

Nou, gewoon een optreden in de Nederlandse versie van Top of the Pops met aankondiging van niemand minder van Bridget. Noem dat maar niks!

Drilling Holes: 7.5

Op naar de absolute topper Ocean Cloud, ook van dit album...

7.3 Prima nummer maar niet hoogstaand

[quote]Bravejester schreef:
(quote)

Script : Veruit het minste nummer : Garden Party
Fugazi : Emerald Lies
MP : Waterhole
Clutching : Incommunicado.

Ik moest enorm aan Cannibal Surf Babe wennen. Point taken. En duurde enorm lang. Maar AOS trek ik zelfs nu nog niet, typisch voorbeeld van een slipnummer. Helemaal om wat daarna komt. Misschien dat AOS daarom daar op het album staat zodat OOTW harder binnenkomt .
Maar luister CSB anders eens op BR met DTS audio. Stukken beter.

[quote]ProGNerD schreef:
Drilling Holes: 7.5

Op naar de absolute topper Ocean Cloud, ook van dit album... [/quote

Op de Cardiff BR dan ook, met Orkestraal arrangement. Tering.....jawdropping.

Drilling Holes: 7,8.

Maar ook weer onderdeel van een album dat ik niet los kan zien van zijn omgeving.

Drilling Holes, één van die redenen dat Marbles bij mij niet steady op 5* staat. Samen met Genie en The Damage toch wel drie zwakke broeders i.v.m. de briljante andere nummers.

6

[quote]daniel1974nl schreef:
(quote)

Garden Party is ook veruit het minste nummer op Script maar nog zeker geen Stinker..
Emerald Lies vind ik een mooi nummer; minste nr hier vind ik Punch and Judy
Waterhole past in de flow van het album voor mij..
Incommunicado wijkt af van de rest maar ik vind het zeker niet slecht... Lekkere rocker met goede tekst en gezongen met passie!

Mssr Renard
Bravejester schreef:
(quote)

Ik zou denken dat dit dan prima zou passen...

"You took a dive and swallowed all you could
Did you drink too much too soon?"

Is die date nu Mrs. Renard of nooit meer gezien?

Voor mij top 4 van dit album; zeker als je dit live hebt ervaren ( in nuchtere toestand )

Dat is allemaal zo lang geleden (15 jaar?) Nee die dame nooit meer gezien inderdaad.
Mijn vrouw en ik zijn wel naar Fish geweest een flinke tijd terug. Dat was mooier en ook nuchter.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:23 uur

geplaatst: vandaag om 08:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.