Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
1
geplaatst: 20 november 2020, 10:08 uur
Drilling Holes komt op precies een 7 gemiddeld uit. Dit weerspiegeld mooi jullie meningen. Zeker niet slecht, maar zeker ook niet goed. In Marillion termen kom je, zoals gebleken de afgelopen 14 dagen, al snel op een 7 uit.
Tussenstand
1 White Russian (8,87/34 )
2 Easter (8,8/30 )
3 Forgotten Sons (8,59/32 )
4 Runaway (8,51/32 )
5 Childhood's End? (8,37/32 )
6 Tux On (7,63/32 )
7 Interior Lulu (7,19/33 )
8 The Bell in the Sea (7,05/32 )
9 Drilling Holes (7/29 )
10 Living in F E A R (6,94/34 )
11 80 Days (6,74/33 )
12 The Other Half (6,7/31 )
13 Asylum Satellite #1 (6,53/28 )
14 The Answering Machine (6,18/33 )
Het leuke van het organiseren van dit topic is dat ik me doof kan houden voor de lokroep voor bepaalde nummers
Vandaag: Waiting to happen
Marillion - Waiting to happen - YouTube
Tussenstand
1 White Russian (8,87/34 )
2 Easter (8,8/30 )
3 Forgotten Sons (8,59/32 )
4 Runaway (8,51/32 )
5 Childhood's End? (8,37/32 )
6 Tux On (7,63/32 )
7 Interior Lulu (7,19/33 )
8 The Bell in the Sea (7,05/32 )
9 Drilling Holes (7/29 )
10 Living in F E A R (6,94/34 )
11 80 Days (6,74/33 )
12 The Other Half (6,7/31 )
13 Asylum Satellite #1 (6,53/28 )
14 The Answering Machine (6,18/33 )
Het leuke van het organiseren van dit topic is dat ik me doof kan houden voor de lokroep voor bepaalde nummers

Vandaag: Waiting to happen
Marillion - Waiting to happen - YouTube
1
Mssr Renard
geplaatst: 20 november 2020, 10:12 uur
Ik moest heel lang niets hebben van de Hogarth-tijd, niet omdat ik er ooit een song van had gehoord, maar omdat dat moest ofzo. Geen idee.
Ik kwam als twintiger Made Again in een tweede handswinkel tegen en deze beviel me zo ontzettend, dat ik mijn rare anti-standpunt liet varen en aan de slag ging om alles te kopen vanaf Season's End. Ik had geluk want de 2cd-EMI-remasters waren inmiddels beschikbaar.
Anway. Op Made Again stonden een aantal Holidays in Eden-songs en die trokken mij over de streep. Ik was in die periode een beetje van het symfo-pad geraakt en meer met moderne muziek bezig (Incubus, Faith no More etc.) en vond korte, puntige songs wel erg fijn.
Waiting to Happen kwam bij binnen en heeft mij nooit meer verlaten. Wat een ontzettend mooie song en wat een fijne tekst. Ik ga hier een hoog cijfer aan hangen en die krijgen Dry Land en No One Can straks ook.
9,5
Ik kwam als twintiger Made Again in een tweede handswinkel tegen en deze beviel me zo ontzettend, dat ik mijn rare anti-standpunt liet varen en aan de slag ging om alles te kopen vanaf Season's End. Ik had geluk want de 2cd-EMI-remasters waren inmiddels beschikbaar.
Anway. Op Made Again stonden een aantal Holidays in Eden-songs en die trokken mij over de streep. Ik was in die periode een beetje van het symfo-pad geraakt en meer met moderne muziek bezig (Incubus, Faith no More etc.) en vond korte, puntige songs wel erg fijn.
Waiting to Happen kwam bij binnen en heeft mij nooit meer verlaten. Wat een ontzettend mooie song en wat een fijne tekst. Ik ga hier een hoog cijfer aan hangen en die krijgen Dry Land en No One Can straks ook.
9,5
1
geplaatst: 20 november 2020, 10:26 uur
Even bijwerken...
The Other Half 7,2
Childhoods End? 9,0
Drilling Holes 7,6
Waiting to Happen 9,4
The Other Half 7,2
Childhoods End? 9,0
Drilling Holes 7,6
Waiting to Happen 9,4
1
geplaatst: 20 november 2020, 10:49 uur
Waiting to happen is natuurlijk gewoon top, verstopt albumpareltje zoals ze stiekem toch vaker op HiE zitten. "Vroeger" toen deze nog op setlist stond had Rothery regelmatig een akoestische gitaar op een standaard (op.de juiste hoogte) voor hem staan en de electrische gitaar om zijn nek hangen. Ook wel met de dubbel neck gespeelt overigens.
Maar goed een cijfer dus:
9,3
Maar goed een cijfer dus:
9,3
0
geplaatst: 20 november 2020, 11:18 uur
[quote]Bravejester schreef:
[quote]daniel1974nl schreef:
De rest van Script is geniaal. Ik he nooit wat gehad met GP.
Fugazi. Punch & Judy was ik even vergeten. Ook niet het beste idd.
Ik vind Waterhole juist het geheel doen opbreken en juist het constant weghalen. Ik wou eigenlijk Kayleigh zeggen, maar dat is wellicht niet eerlijk. Ik heb gewoon echt veel te vaak gehoord.
Ik heb Incommunicado nooit wat gevonden, de rest van CAS is briljant.
[quote]daniel1974nl schreef:
De rest van Script is geniaal. Ik he nooit wat gehad met GP.
Fugazi. Punch & Judy was ik even vergeten. Ook niet het beste idd.
Ik vind Waterhole juist het geheel doen opbreken en juist het constant weghalen. Ik wou eigenlijk Kayleigh zeggen, maar dat is wellicht niet eerlijk. Ik heb gewoon echt veel te vaak gehoord.
Ik heb Incommunicado nooit wat gevonden, de rest van CAS is briljant.
0
geplaatst: 20 november 2020, 11:19 uur
Waiting to Happen : 8.
Prachtig nummer. Een van HIE's mooiste nummers.
Prachtig nummer. Een van HIE's mooiste nummers.
0
geplaatst: 20 november 2020, 11:33 uur
Een hoogtepunt op het wat teleurstellende Holidays In Eden.
8.2
8.2
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 november 2020, 11:36 uur
En daar is de eerste van Holidays in Eden. Nu is dat mijns inziens een van Marillions zwakste albums - ook een integrale vertolking van het album op het Marillion weekend in 2011 (potdulleme... negen jaar geleden alweer!?) heeft op dat punt geen nieuwe inzichten opgeleverd. Waiting to Happen is wel meteen het beste nummer wat erop staat. Maar in dit geval is het beste nummer dus gewoon een degelijke midtempo popsong, waar Rothery ook een paar fijne noten aanslaat.
8,0
8,0
2
geplaatst: 20 november 2020, 11:36 uur
Inderdaad een van de hoogtepunten van Holidays In Eden. Maar zo teleurstellend vind ik dat album niet. Er zijn zelfs 2 nummers van dat album, die hoger gaan scoren bij mij.
8,3
8,3
0
geplaatst: 20 november 2020, 12:35 uur
Een prachtig nummer inderdaad welke op een GEWELDIGE plaat staat en daarom niet op het HIE podium mag klimmen...
Toch grappig al die statistieken op setlist.fm. Hieruit blijkt dat ik dit nummer 14x live aangehoord heb en de laatste keer dat Marillion dit voor mij speelde was bijna 20 jaar geleden in de HMH, 26 mei 2001. Een concert waar ik niet graag aan terug denk. Het enige concert waar ik vroegtijdig de zaal heb verlaten...
Het nummer dat ze speelde toen ik besloot mijn hielen te lichten zal zeker geen hoge score krijgen. Tenzij de spelleider besluit het nummer gewoon over te slaan, maar ja, over welk nummer heb ik het nu????
Waiting To Happen: 8,5
Drilling Holes: 8,2
Childhood's end: 9,0
The Other Half: 6,3
Asylum Satellite #1: 6,5
Forgotten Sons: 9,1
Runaway: 8,8
Interior Lulu: 6,0
White Russian: 10,0
Eighty days: 7,6
Living in F.E.A.R.: 7.9
The Bell in the Sea: 8,4
Easter: 9,6
The Answering Machine: 6,8
Tux On: 8,0
Toch grappig al die statistieken op setlist.fm. Hieruit blijkt dat ik dit nummer 14x live aangehoord heb en de laatste keer dat Marillion dit voor mij speelde was bijna 20 jaar geleden in de HMH, 26 mei 2001. Een concert waar ik niet graag aan terug denk. Het enige concert waar ik vroegtijdig de zaal heb verlaten...
Het nummer dat ze speelde toen ik besloot mijn hielen te lichten zal zeker geen hoge score krijgen. Tenzij de spelleider besluit het nummer gewoon over te slaan, maar ja, over welk nummer heb ik het nu????
Waiting To Happen: 8,5
Drilling Holes: 8,2
Childhood's end: 9,0
The Other Half: 6,3
Asylum Satellite #1: 6,5
Forgotten Sons: 9,1
Runaway: 8,8
Interior Lulu: 6,0
White Russian: 10,0
Eighty days: 7,6
Living in F.E.A.R.: 7.9
The Bell in the Sea: 8,4
Easter: 9,6
The Answering Machine: 6,8
Tux On: 8,0
0
geplaatst: 20 november 2020, 12:54 uur
Waiting to happen: 9
Geweldig nummer, topcategorie Marillion wat mij betreft: goeie tekst, mooi gevoelig en ingetogen gezongen zoals ik H. graag hoor. Enige "minpuntje": de gitaarsolo had wat mij betreft wel wat langer gemogen (verkapt compliment voor Steve Rothery uiteraard...
).
Live registratie op Marillion - All One Tonight (2018) is ook de moeite waard
Geweldig nummer, topcategorie Marillion wat mij betreft: goeie tekst, mooi gevoelig en ingetogen gezongen zoals ik H. graag hoor. Enige "minpuntje": de gitaarsolo had wat mij betreft wel wat langer gemogen (verkapt compliment voor Steve Rothery uiteraard...
).Live registratie op Marillion - All One Tonight (2018) is ook de moeite waard

0
geplaatst: 20 november 2020, 13:14 uur
Ondergewaardeerd album, met inderdaad een paar miskleunen, maar ook een paar echte knallers, waaronder Waiting to Happen.
9,1
9,1
0
Mssr Renard
geplaatst: 20 november 2020, 13:40 uur
musicborst schreef:
Tenzij de spelleider besluit het nummer gewoon over te slaan, maar ja, over welk nummer heb ik het nu????
Tenzij de spelleider besluit het nummer gewoon over te slaan, maar ja, over welk nummer heb ik het nu????
Dat liedje van Britney Spears?
0
geplaatst: 20 november 2020, 13:41 uur
Waiting to Happen: 9,3
Prachtig! Om helemaal in op te gaan.
Prachtig! Om helemaal in op te gaan.
5
geplaatst: 20 november 2020, 14:45 uur
Net thuis van een wandeling vanaf mijn werk. Het was een heftige week. Collega met een trieste ziekte. Ik zet dit nummer op. Het is een momentopname. Maar het nummer komt volledig binnen. Ik ben moe en gevoelig. Juist dan kan muziek troostend zijn. Dit lied brengt het. Dat intro. Zo mooi..
I hear the darkness breathe
And the rain against the window
Something waiting to happen..
9
I hear the darkness breathe
And the rain against the window
Something waiting to happen..
9
3
geplaatst: 20 november 2020, 14:48 uur
Wow, Waiting To Happen was voor mij onbekend. Holiday in Eden krijgt op MM slechts een 3,5 ........
Ik heb anders toch wel goesting om deze plaat te bestellen, alleen al voor dit magistraal nummer
Waiting To Happen : 9,0
Ik heb anders toch wel goesting om deze plaat te bestellen, alleen al voor dit magistraal nummer
Waiting To Happen : 9,0
1
geplaatst: 20 november 2020, 15:24 uur
SBube schreef:
Easter: 9.5
Interior Lulu: 9.0
White Russian: 8.0
Forgotten Sons 8,0
Childhood's End 8,0
Tux on: 7,5
The other half 7,5
The Bell in the Sea: 7.5
80 Days: 7.5
Runaway 6,0
Living in F E A R: 6.0
The Answering Machine: 5.5
Asylum Satellite 2,0
Easter: 9.5
Interior Lulu: 9.0
White Russian: 8.0
Forgotten Sons 8,0
Childhood's End 8,0
Tux on: 7,5
The other half 7,5
The Bell in the Sea: 7.5
80 Days: 7.5
Runaway 6,0
Living in F E A R: 6.0
The Answering Machine: 5.5
Asylum Satellite 2,0
Nieuwe beoordelingen:
Drilling Holes 4.0 (toen gingen ze voor mij helemaal de verkeerde kant op, richting Radiohead, aan wie ik over het algemeen een bloedhekel heb, zelfs de stem van H heeft hier dat zeurende en ook deze experimentele zeikmuziek had voor mij nooit gehoeven)
Waiting to happen 7.5 (en hier hoor je dan hoe mooi de stem van Hogarth ook kan zijn, gewoon een lekker nummer)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 november 2020, 15:57 uur
musicborst schreef:
Mssr Renard schreef:
Dat liedje van Britney Spears?
Grendel neem ik aan. K*t, weer gemist.Dat liedje van Britney Spears?
1
geplaatst: 20 november 2020, 16:09 uur
Dit is prachtig! Vol met emotie en gevoel, prachtig.
Waiting to happen; 8,8
Waiting to happen; 8,8
1
geplaatst: 20 november 2020, 16:30 uur
Ik heb het geloof al vaker neergeschreven in verschillende topics hier maar ik vind dat H hier zeer goed zo niet op zijn best klinkt. Komt misschien ook door kraakheldere productie maar dit geeft sommige nummers toch wel meerwaarde vind ik.
Verder is dit ook gewoon een prachtig nummer met sterke tekst en vol van emotie en liefde!
Dit stukje vind ik zelf heel mooi :
We took ourselves apart
We talked about our faces
You said you didn't like yours
I said I disagree
I keep the pieces separate
I clutch them in my coat
A jigsaw of an angel
I can do when I feel low
Ik ken inderdaad wel gezichten die ik mij met veel liefde herinner waar een engel nog jaloers op zou zijn
En dan te bedenken dat er nog 3 van zulke sterke of zelfs sterkere nummers op dit album staan

Gewoon een zwaar onderschat album wat mij betreft!
Voor deze ook gewoon een hoge waardering dus van 9,5
Verder is dit ook gewoon een prachtig nummer met sterke tekst en vol van emotie en liefde!
Dit stukje vind ik zelf heel mooi :
We took ourselves apart
We talked about our faces
You said you didn't like yours
I said I disagree
I keep the pieces separate
I clutch them in my coat
A jigsaw of an angel
I can do when I feel low
Ik ken inderdaad wel gezichten die ik mij met veel liefde herinner waar een engel nog jaloers op zou zijn

En dan te bedenken dat er nog 3 van zulke sterke of zelfs sterkere nummers op dit album staan

Gewoon een zwaar onderschat album wat mij betreft!
Voor deze ook gewoon een hoge waardering dus van 9,5
* denotes required fields.