Muziek / Muziekgames / Bob Dylan Meter.
zoeken in:
0
geplaatst: 25 november 2020, 08:54 uur
Dit jaar bracht Dylan op 79 jarige leeftijd het album Rough And Rowdy Ways uit. En dat kan weleens zijn laatste zijn...Het album werd over het algemeen goed ontvangen en voor tegenwoordige begrippen ook goed verkocht. Maar wat vinden wij van de opener van dit album, I Contain Multitudes?
14. I Contain Multitudes - Bob Dylan (2020)
14. I Contain Multitudes - Bob Dylan (2020)
0
geplaatst: 25 november 2020, 09:09 uur
Razend knap dat een man met zo'n lange carrière zo'n nummer nog weet te maken en dan te denken dat er op dit album nog betere songs op staan.
8
8
0
geplaatst: 25 november 2020, 09:23 uur
Dylan kraakt en klinkt naar zijn leeftijd, maar dit is in al zijn eenvoud een fraai klein liedje.
8.0
8.0
0
geplaatst: 25 november 2020, 17:56 uur
Toch wel een erg mooi nummer. Doet me eraan denken dat ik de LP nog eens moet draaien. 
8,5

8,5
0
geplaatst: 25 november 2020, 18:56 uur
Ik ben niet altijd een fan van de 'latere' Dylan, maar de heldere productie vestigt precies de aandacht op wat Dylan nog wél kan. Verder wel een aardig liedje, dat volgens mij (hoop ik) ook niet vrij is van zelfspot. 7,5
0
geplaatst: 29 november 2020, 04:43 uur
Vandaag springen we terug van het nu naar zijn debuutalbum uit Maart 1962.
Op dit album zou Dylan nog vooral covers en traditionals doen en ook de song van vandaag, Baby Let Me Follow You Down is een traditional. Voor het eerst in 1935 opgenomen door The State Street Boys (met Big Bill Broonzy) met toen nog als titel, Don't Tear My Clothes. En Dylan roemt in de intro van deze song mede folkie Eric Von Schmidt, die hem liet kennismaken met deze traditional.
15. Baby, Let Me Follow You Down - Bob Dylan (1962)
Op dit album zou Dylan nog vooral covers en traditionals doen en ook de song van vandaag, Baby Let Me Follow You Down is een traditional. Voor het eerst in 1935 opgenomen door The State Street Boys (met Big Bill Broonzy) met toen nog als titel, Don't Tear My Clothes. En Dylan roemt in de intro van deze song mede folkie Eric Von Schmidt, die hem liet kennismaken met deze traditional.
15. Baby, Let Me Follow You Down - Bob Dylan (1962)
0
geplaatst: 29 november 2020, 07:34 uur
Ik kende verhaal de versie van The Last Waltz. Deze vind ik toch wel wat minder, maar het blijft amusant.
6,6
6,6
0
geplaatst: 29 november 2020, 10:00 uur
Baby Let Me Follow You Down: 7,5
Bijzonder hoe hij op jonge leeftijd al zo wist te boeien met zijn gitaarspel en stem. Liedje is een beetje dertien in een dozijn.
Bijzonder hoe hij op jonge leeftijd al zo wist te boeien met zijn gitaarspel en stem. Liedje is een beetje dertien in een dozijn.
* denotes required fields.