menu

Muziek / Muziekgames / Bob Dylan Meter.

zoeken in:

avatar van koosknook
Bob een 8

(en Jimi een 9)

avatar van AbleMable
8,8 (en beter dan die van Jimi)


avatar van Simon77
7,3 fijn nummer, maar toch wel behoorlijk overtroffen door Jimi's versie

avatar van AOVV
Dit schreef ik in 2012, toen ik het (overigens prachtige) album John Wesley Harding besprook:

All Along the Watchtower is uiteraard veel bekender in de versie van Jimi Hendrix, en velen vinden die versie ook beter, maar ik niet. Het zal er ook wel mee te maken hebben dat ik een grote Dylanfan ben, maar het simpele liedje van Dylan overklast wat mij betreft alle kunstjes van Jimi Hendrix. Dylan is veel directer, en daardoor komt de boodschap bij mij veel beter over. Knappe tekst ook. “Businessmen, they drink my wine, plowmen dig my earth; none of them along the line know what any of it is worth”. Mensen hebben geen waardebesef; het leven is voor velen een wegwerpcamera, terwijl je het net zou moeten koesteren.

9,2


avatar van ArthurDZ
AOVV schreef:
Dit schreef ik in 2012, toen ik het (overigens prachtige) album John Wesley Harding besprook:


Je...besprook?

avatar van AOVV
ArthurDZ schreef:
(quote)


Je...besprook?


Excuses Arthur, ik was dronken.

avatar van ArthurDZ
AOVV schreef:
(quote)


Excuses Arthur, ik was dronken.


Ah, zat je weer aan de wijn van de joker? Weet je dan niet hoeveel die waard is?


avatar van Kees-Jan
All Along The Watchtower - Bob Dylan : 7



avatar van AbleMable
Voor vandaag hebben we Isis van het album Desire uit 1976 in de aanbieding.



22. Isis - Bob Dylan (1976)

avatar van teus
Desire is mijn Dylan Top 3 favoalbum
Daarvan....Isis....Super !
10

avatar van ArthurDZ
Topper idd!

8.5

avatar van Johnny Marr
Je bent zelf een topper, ArthurDZ.

8.4


avatar van Simon77
Isis: 7,5

avatar van AOVV
Geweldig nummer, geweldige plaat. Gaat ondanks z'n 7 minuten niet vervelen. Dylan klinkt intens, zijn mondharmonicaspel gaat fraai samen met het vioolspel.

9



avatar van Kees-Jan
Isis - Bob Dylan : 7,5



avatar van AbleMable
Geweldig nummer, ook op de boxset The Rolling Thunder Revue staan enkele fraaie versie's van Isis.

Deze een 9,8


avatar van Sandokan-veld
Isis: de zoveelste herinnering dat ik in mijn leven nog lang niet voldoende naar Desire heb geluisterd. Heerlijke swagger in dit nummer.

9

avatar van 50tracks
Tja met een dochter die Isis heet

10

Gast
geplaatst: vandaag om 18:28 uur

geplaatst: vandaag om 18:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.