Muziek / Muziekgames / Bob Dylan Meter.
zoeken in:
0
geplaatst: 31 december 2020, 11:02 uur
Unbelievable: klinkt op zich wel aardig, maar kabbelt verder zo onopvallend voorbij dat 'Forgettable' misschien een betere titel was geweest. 5,4
0
geplaatst: 2 januari 2021, 07:53 uur
We pikken vandaag de draad weer op met een oudje, My Back Pages van het album Another Side Of Bob Dylan uit 1964.
0
geplaatst: 2 januari 2021, 12:33 uur
My Back Pages: 7,5
Nadeel van een cover eerder en beter kennen. Mooi nummer, maar de versie van The Byrds hoor ik liever.
Nadeel van een cover eerder en beter kennen. Mooi nummer, maar de versie van The Byrds hoor ik liever.
1
geplaatst: 2 januari 2021, 12:48 uur
Ik heb een zwak voor Another Side, hopelijk komen daar nog de nodige nummers van langs in dit topic!
8
8
0
geplaatst: 2 januari 2021, 20:28 uur
"Ah, but I was so much older then;
I'm younger than that now."
Mooi nummer, één van de betere op Another Side, waarop Dylan een andere weg insloeg (zeker op tekstueel vlak). De cover van The Byrds is uiteraard ook zeer de moeite!
8
I'm younger than that now."
Mooi nummer, één van de betere op Another Side, waarop Dylan een andere weg insloeg (zeker op tekstueel vlak). De cover van The Byrds is uiteraard ook zeer de moeite!
8
0
geplaatst: 2 januari 2021, 20:45 uur
Bob's stem zit mij hier wat in de weg.
Heel apart is dat toch. Soms kan ik 'm goed hebben, soms niet.
Mooie compositie evengoed. The Byrds maakte er een heel mooie versie van.
Kom ik op een 7.2 uit.
Heel apart is dat toch. Soms kan ik 'm goed hebben, soms niet.
Mooie compositie evengoed. The Byrds maakte er een heel mooie versie van.
Kom ik op een 7.2 uit.
0
geplaatst: 2 januari 2021, 22:12 uur
My Back Pages: Misschien de sleutelsong op Another Side of, waarop Dylan het wat zure engagement van The Times They are A-Changing inruilt voor een meer beat-dichter achtige vibe. Muzikaal vind ik het niet echt een hoogvlieger op zijn vroege platen. 7
0
geplaatst: 6 januari 2021, 21:30 uur
We hebben er weer tien gehad dus zou er nu weer een tussenstand komen maar aangezien de site slecht werkt met constant de error 520 melding is het een grote ergenis om de gegeven cijfers te achterhalen...dus de tussenstand houden jullie nog te goed.
En gaan we nu verder met All Along The Watchtower van het album, John Wesley Harding op de valreep nog net in 1967 uitgebracht. Het nummer kreeg vooral bekendheid door de versie van Jimi Hendrix.
21. All Along The Watchtower - Bob Dylan (1967)
En gaan we nu verder met All Along The Watchtower van het album, John Wesley Harding op de valreep nog net in 1967 uitgebracht. Het nummer kreeg vooral bekendheid door de versie van Jimi Hendrix.
21. All Along The Watchtower - Bob Dylan (1967)
2
geplaatst: 6 januari 2021, 21:32 uur
9.5
Beter dan de Jimi Hendrix-versie (om maar meteen de eeuwige discussie op gang te zwengelen
)
Beter dan de Jimi Hendrix-versie (om maar meteen de eeuwige discussie op gang te zwengelen
)
0
geplaatst: 6 januari 2021, 21:34 uur
All Along the Watchtower: Lekker rauwe folk met Bijbelse donderwolken. 9 en wat ArthurDZ zegt.
0
geplaatst: 6 januari 2021, 22:41 uur
Tekstueel één van zijn betere weer en dat zegt wat. Ik hou van de versie van Jimi Hendrix, maar de voordracht van Dylan is gewoon onovertroffen zeker op dit nummer.
9,5
9,5
* denotes required fields.