MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Bob Dylan Meter.

zoeken in:
Every Grain of Sand, 7,8

Every Grain Of Sand - Bob Dylan : 8,5

Maar de versie van Emmylou Harris is nóg veel mooier.

We gaan weer even terug naar 1963 (toen zelfs ik nog niet geboren was, die grootse gebeurtenis liet nog een ruim een jaar op zich wachten ) en dat doen we met Blowin' In The Wind van Dylan's tweede album, The Freewheelin' Bob Dylan.

28. Blowin' In The Wind - Bob Dylan (1963)

Wss de meest gecoverde Dylan song
Briljant!
Dit kan niet anders dan....een 10 zijn

Ja, prachtsong

9,5

Blijft indrukwekkend. En hij was pas 22

9.5

Blowin' In The Wind - Bob Dylan : 10

Blowin' in the Wind: 8,5

Iconische protestsong van Dylan, natuurlijk. Staat ook nu nog steeds als een huis.

9,2

Mijn aller eerste kennismaking met Dylan, ik kom uit '63 . Veel gehoord, maar verveelt nog steeds niet...

9.3

Legendarisch nummer natuurlijk, je kunt je alleen maar voorstellen hoe iconisch het destijds moet zijn geweest. Als ik heel eerlijk ben, zijn de nummers uit zijn vroege werk waarin hij zichzelf iets minder serieus neemt, me nog dierbaarder. 8,5

Vele malen gecoverd natuurlijk, maar deze schattige versie wil ik jullie toch niet onthouden:

De song van vandaag had Bob Dylan al in 1963 opgenomen voor The Freewheelin' album. Maar in 1969 nam hij het nog een x op en nu samen met die andere grootheid, Johnny Cash. En deze versie is vandaag ter beoordeling.

29. Girl From The North Country - Bob Dylan & Johnny Cash (1969)

Cash en Dylan..wat wil je nog meer?
Zeker ook een favo voor mij...
Kan niet anders dan weer een...10

Girl From The North Country: Ik vind deze niet zo bijzonder helaas. 6

Gast
geplaatst: vandaag om 17:00 uur

geplaatst: vandaag om 17:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.