Muziek / Muziekgames / Neil Young Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 30 januari 2021, 15:40 uur
Comes A Time (9) Mooie persoonlijke beschouwing .
Lotta Love (8,2) Fijn klein liedje
Lotta Love (8,2) Fijn klein liedje
0
geplaatst: 30 januari 2021, 19:29 uur
Ik merk, nu ik voor ruim 200 nummers en begeleidend schrijven heb geproduceerd dat ik het niet eens zo lastig vind om een verhaal bij het nummer te schrijven, maar meer om de zaak aan elkaar te knopen (het verband tussen de nummers zeg maar). Nu weet ik dat dat uiteindelijk niet uitmaakt en ik het op een gegeven moment wel moet loslaten omdat er gewoon geen aanknopingspunten meer zijn, maar toch.
0
geplaatst: 30 januari 2021, 20:01 uur
T-Bone: Leuk, 'geinig b-kantje'-leuk, althans. Nou ja, de eerste vijf minuten. 6,2
Comes A Time: Het is inderdáád gek dat hoge bomen niet gaan liggen. 9
Lotta Love: Grappig verhaal over Larson. Kende haar versie ook niet. Ook in de versie van Young zelf nog steeds een prima popliedje. 8
Comes A Time: Het is inderdáád gek dat hoge bomen niet gaan liggen. 9
Lotta Love: Grappig verhaal over Larson. Kende haar versie ook niet. Ook in de versie van Young zelf nog steeds een prima popliedje. 8
0
geplaatst: 30 januari 2021, 20:05 uur
Over Barefoot Floors gesproken (die andere Neil Young cover), dit is wat Larson er uiteindelijk van gemaakt heeft:
De Young versie heeft een iets andere tekst en is veel meer 'gloomy' en verwijtend van toon.
De Young versie heeft een iets andere tekst en is veel meer 'gloomy' en verwijtend van toon.
0
geplaatst: 31 januari 2021, 14:37 uur
Scherp!
harm1985 schreef:
Wordt gewoon verwerkt hoor Twinpeaks! Je bent alleen Four Strong Winds nog vergeten
Wordt gewoon verwerkt hoor Twinpeaks! Je bent alleen Four Strong Winds nog vergeten
1
geplaatst: 31 januari 2021, 15:15 uur
Ik houd alles bij in een grote Excel file, met in de kolommen alle stemmen per user, zo kan ik er makkelijk uithalen wat mist.
0
geplaatst: 31 januari 2021, 18:18 uur
Even bijwerken:
Mr Soul (Tranz): 5,5
Mr Soul (Buffalo Springfield): 7,5
Love to Burn: 7,9
Computer Age: 7,3
T-Bone: 4,5
Comes a Time: 7
Lotta Love: 7,3
Mr Soul (Tranz): 5,5
Mr Soul (Buffalo Springfield): 7,5
Love to Burn: 7,9
Computer Age: 7,3
T-Bone: 4,5
Comes a Time: 7
Lotta Love: 7,3
0
geplaatst: 1 februari 2021, 08:21 uur
Er is weer driftig gestemd dit weekend
Ikzelf heb een 9,5 over voor Comes a Time, waarmee het na 20 stemmen uitkomt op een 8.58. Voor Lotta Love heb ik een 9.3 over, waardoor het nu op een 8.12 staat.
Ook het album Live Rust opent, net als vele Bridge School Benefit optredens met Sugar Mountain / I Am a Child / Comes a Time. De concerten van deze tour leunen zwaar op de nieuwe nummers uit deze periode, die uiteindelijk het album Rust Never Sleeps zouden vormen. Toch was er ook ruimte voor wat Crazy Horse klassiekers; de elektrische set werd steevast geopend met When You Dance, I Can Really Love, afkomstig van het album After the Gold Rush.
Van het nummer bestaan twee versies; een korte versie van 3:45 op de originele LP en een versie die ongeveer 20 seconden minuut langer duurt op de eerste CD-persing. Bij de remaster van 2009 is men weer teruggevallen op het origineel; de lange versie zat als easter egg verstopt op de Blu-ray versie. In Neil’s archief op zijn website is deze versie pas zeer recent weer beschikbaar gemaakt.
Neil had moeite met welke richting op te gaan voor After the Gold Rush. Het hart van het album werd opgenomen in Maart 1970, met nummers als Tell Me Why, het titelnummer en Don’t Let it Bring You Down. Uiteindelijk besloot hij enkele nummers opgenomen met Crazy Horse, eind 1969 te gebruiken. Het laatste nummer dat werd opgenomen was When You Dance. Het werd een funky geheel, op When You Dance kun je de band zelfs horen praten (een korte blijk van tevredenheid op ongeveer 2:50).
Info Card op neilyoungarchives.com
In de bonus, de live versie van Live Rust:
Ikzelf heb een 9,5 over voor Comes a Time, waarmee het na 20 stemmen uitkomt op een 8.58. Voor Lotta Love heb ik een 9.3 over, waardoor het nu op een 8.12 staat.Ook het album Live Rust opent, net als vele Bridge School Benefit optredens met Sugar Mountain / I Am a Child / Comes a Time. De concerten van deze tour leunen zwaar op de nieuwe nummers uit deze periode, die uiteindelijk het album Rust Never Sleeps zouden vormen. Toch was er ook ruimte voor wat Crazy Horse klassiekers; de elektrische set werd steevast geopend met When You Dance, I Can Really Love, afkomstig van het album After the Gold Rush.
Van het nummer bestaan twee versies; een korte versie van 3:45 op de originele LP en een versie die ongeveer 20 seconden minuut langer duurt op de eerste CD-persing. Bij de remaster van 2009 is men weer teruggevallen op het origineel; de lange versie zat als easter egg verstopt op de Blu-ray versie. In Neil’s archief op zijn website is deze versie pas zeer recent weer beschikbaar gemaakt.
Neil had moeite met welke richting op te gaan voor After the Gold Rush. Het hart van het album werd opgenomen in Maart 1970, met nummers als Tell Me Why, het titelnummer en Don’t Let it Bring You Down. Uiteindelijk besloot hij enkele nummers opgenomen met Crazy Horse, eind 1969 te gebruiken. Het laatste nummer dat werd opgenomen was When You Dance. Het werd een funky geheel, op When You Dance kun je de band zelfs horen praten (een korte blijk van tevredenheid op ongeveer 2:50).
Info Card op neilyoungarchives.com
In de bonus, de live versie van Live Rust:
0
geplaatst: 1 februari 2021, 09:06 uur
When You Dance I Can Really Love (8.2) Prima gitaarsolo , Fijn stuwend ritme .
0
geplaatst: 1 februari 2021, 10:20 uur
T-Bone: 6
Comes a Time: 8,5
Lotta Love: 8
When You Dance I Can Really Love: 9
Comes a Time: 8,5
Lotta Love: 8
When You Dance I Can Really Love: 9
* denotes required fields.