Muziek / Muziekgames / Neil Young Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 18 maart 2021, 17:21 uur
Sweet Joni is erg oprecht, dus kan niet onvoldoende zijn. Maar het is inderdaad geen hoogvlieger; 7,5.
0
geplaatst: 18 maart 2021, 18:46 uur
White Line CH 7,4
White Line RR 6,6
Sedan Delivery 6,9
Dirty Old Man 6,0
Spirit Road 6,4
Doghouse 7,0
Tumbleweed 7,0
Goin' Back 8,0
My My, Hey Hey (out of the Blue) 8,2
Tonight's the Night studio 8,5
Tonight's the Night live 8,0
Sweet Joni 5,5
White Line RR 6,6
Sedan Delivery 6,9
Dirty Old Man 6,0
Spirit Road 6,4
Doghouse 7,0
Tumbleweed 7,0
Goin' Back 8,0
My My, Hey Hey (out of the Blue) 8,2
Tonight's the Night studio 8,5
Tonight's the Night live 8,0
Sweet Joni 5,5
1
geplaatst: 18 maart 2021, 18:55 uur
1
geplaatst: 18 maart 2021, 18:58 uur
Rudi S schreef:
harm1985 mocht ik eens vergeten te stemmen kun je gewoon 2 punten voor mij bij de Poekscore optellen
harm1985 mocht ik eens vergeten te stemmen kun je gewoon 2 punten voor mij bij de Poekscore optellen
harm1985, kun je de score van Rudi S voor American Dream aanpassen naar een 10?
0
geplaatst: 18 maart 2021, 19:01 uur
Poek schreef:
(quote)
Probeer jij mij nu e.p. te slaan

0
geplaatst: 18 maart 2021, 20:03 uur
Sweet Joni: Ik kende dit nummer niet. Gezien de bodemcijfers aan het begin had ik het héél wat afgrijselijker verwacht. Maar inderdaad niet al te best gezongen.
7,2
7,2
1
geplaatst: 19 maart 2021, 09:20 uur
Voor het eerst ben toch enigszins verbaasd over de uitslag. Ik 'leef' al zeker 15 jaar met Sweet Joni in de vorm van bootlegs. Het stond dan ook hoog op het verlanglijstje voor Archives Vol. II en ik was zeer verguld dat het er ook daadwerkelijk opstond. Deze prachtige, breekbare ode aan Joni Mitchell, waarbij Young zich zeer kwatsbaar opstelt gezien zijn state of mind en de condite van zijn stem, krijgt van mij een 9.5. Na 15 stemmen komen we uit op een 6.05.
Joni Mitchell schreef het nummer The Circle Game over Neil’s Sugar Mountain. Ze was blijkbaar onder de indruk van het nummer, want ze zong het zelf ook al enkele keren live, zoals te horen op haar eigen Archives Vol. 1 (laatste nummer op disc 3).
De meest bekende versie van dit nummer is opgenomen op 10 november 1968. Kennelijk was Neil zo tevreden over dit optreden dat hij het amper een maand later gebruikte als B-kant van zijn single The Loner. Op de rest van het concert moesten we nog 40 jaar wachten, in 2008 kwam Sugar Mountain: Live at the Canterbury House uit, disc 0 van de NYA Performance Series. Deze CD zat als onverwachte verrassing als bonus bij Archives Vol. 1. We horen hier een onbevangen Neil Young die honderduit praat tussen de nummers door over allerlei zaken zoals het schrijven en opnemen van zijn nummers, een tripje naar de boekenwinkel en over Sugar Mountain zelf. Verder horen we hier een vroege versie van Birds en een stukje Winterlong.
Info Card op neilyoungarchives.com
In de bonus, een cover van Joni.
Joni Mitchell schreef het nummer The Circle Game over Neil’s Sugar Mountain. Ze was blijkbaar onder de indruk van het nummer, want ze zong het zelf ook al enkele keren live, zoals te horen op haar eigen Archives Vol. 1 (laatste nummer op disc 3).
De meest bekende versie van dit nummer is opgenomen op 10 november 1968. Kennelijk was Neil zo tevreden over dit optreden dat hij het amper een maand later gebruikte als B-kant van zijn single The Loner. Op de rest van het concert moesten we nog 40 jaar wachten, in 2008 kwam Sugar Mountain: Live at the Canterbury House uit, disc 0 van de NYA Performance Series. Deze CD zat als onverwachte verrassing als bonus bij Archives Vol. 1. We horen hier een onbevangen Neil Young die honderduit praat tussen de nummers door over allerlei zaken zoals het schrijven en opnemen van zijn nummers, een tripje naar de boekenwinkel en over Sugar Mountain zelf. Verder horen we hier een vroege versie van Birds en een stukje Winterlong.
Info Card op neilyoungarchives.com
In de bonus, een cover van Joni.
0
geplaatst: 19 maart 2021, 11:08 uur
9,3. Blijf het een mooi thema vinden en hij verwoordt het schitterend.
0
geplaatst: 19 maart 2021, 11:53 uur
9
De versie van Joni Mitchell is ook prachtig, valt me ook weer op hoe geweldig haar gitaarspel is.
De versie van Joni Mitchell is ook prachtig, valt me ook weer op hoe geweldig haar gitaarspel is.
0
geplaatst: 19 maart 2021, 12:10 uur
'Sweet Rudy, from Eindhoven, there's an excel sheet for your computer, it looks like the sun, but it feels like the moon'.
0
geplaatst: 19 maart 2021, 18:42 uur
Blij dat er toch nog een aantal ruime voldoendes voor Sweet Joni worden uitgedeeld.
Overigens is deze uitvoering van Sugar Mountain ook niet te versmaden:
Overigens is deze uitvoering van Sugar Mountain ook niet te versmaden:
* denotes required fields.