MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Whamageddon

zoeken in:

DjFrankie (moderator)
Ook hier in Venray nog opmerkzaam en alive.

DjFrankie (moderator)
Af, bedankt goedemorgen Nederland en Gérard Ekdom

Ik leef nog! Zelfs na een kerstmarkt afgelopen zondag! Living on the edge!

Mssr Renard
Ik ben benieuwd of ik het nummer onverhoeds ergens hoor, want ik ben een hardcore radio- en tv-mijder.

Ik ben ook nog in de race. Maar ik ga ook niet naar de kapper, houd niet echt van winkelen, heb geen tv en luister nooit radio. Maar deze week weer Europees voetbal, dus wie weet...

Mssr Renard
herman schreef:
Ik ben ook nog in de race. Maar ik ga ook niet naar de kapper, houd niet echt van winkelen, heb geen tv en luister nooit radio. Maar deze week weer Europees voetbal, dus wie weet...

Zou toch wat zijn, dat je bijna had gewonnen, en dan was het een kwiz-vraag bij 2voor12 of iets dergelijks. Daar zit je dan.

Marty McFly schreef:
Ik leef nog! Zelfs na een kerstmarkt afgelopen zondag! Living on the edge!

Ik neem aan dat iedereen dit al had gelezen. Een Zwitsers koppel probeerde de rechten te kopen om het nummer te bannen:
DPG Media Privacy Gate - hln.be.
Moest er aan denken toen ik het artikel over de Dj las die het nummer 'per ongeluk' had gespeeld.

nlkink schreef:
Ik neem aan dat iedereen dit al had gelezen:
Moest er aan denken toen ik het artikel over Whamageddon las.
Maar waarom zou je daar geld aan doneren? Wat gaan ze met die tienduizenden euro's doen?

Ja, dat weet ik ook niet. Ik ga er geen geld aan spenderen.

Mssr Renard
Ik realiseer me ineens dat Whamaggadon-mensen de top-2000 helemaal niet mogen luisteren omstreeks nummer 358: NPO Radio 2 Top 2000 - nporadio2.nl

Bij nummer 357 dus snel wegrennen.

Het spel loopt toch tot 25 december 00:00? Tijdens de top 2000 is het dan al klaar.

nlkink schreef:
Ik neem aan dat iedereen dit al had gelezen. Een Zwitsers koppel probeerde de rechten te kopen om het nummer te bannen:
Moest er aan denken toen ik het artikel over de Dj las die het nummer 'per ongeluk' had gespeeld.

Dat heeft met sport helemaal niets te maken

Mssr Renard
Ik heb zowel van dit spel geen verstand als van de top-2000. Ik dacht dat dat al begonnen was. Hoe lang doe je over 2000 liedjes?

Op de link die je net deelde staat ook het tijdstip van draaien (van vorig jaar dan, dit jaar is nog niet bekend). De top 2000 begint op 25 december 00:00.

Mssr Renard
Nee, dan bijt het elkaar niet. Vergeet mijn opmerking.

Ook nog in de race. Hou ook niet van winkelen, geen kapper, geen radio en tv, alleen de supermarkt hè, gevaar genoeg met elk uur hetzelfde bandje

Ik deed dan niet officieel mee, maar ik heb afgelopen weekend sowieso verloren door de -inderdaad- supermarkt

Mssr Renard
Jumbo en Primera bezocht, maar stevig de hoofdtelefoon opgehad. Bij Primera moest ik een pakje wegbrengen dus moest de hoofdtelefoon wel af (is anders zo lomp), maar geen kerstliedjes in de winkel, dus veilig.

Ik heb wel ineens een risico geanalyseerd: je winkelt met een hoofdtelefoon en gaat (uiteraard) naar de zelfscan-kassa. Maar dan prompt wordt je gecontroleerd. En dan zet je de hoofdtelefoon af om de medewerker te helpen en poef: 'Last Christmas' op de supermarktspeakers.

Dus dat wordt 12 dagen geen supermarkt.

Ik wacht op de eerste advertentie van een supermarkt die zegt "Bij ons kunt u veilig winkelen, geen Last Christmas!"

Mssr Renard schreef:
Dus dat wordt 12 dagen geen supermarkt.

Laten bezorgen
Alleen dan niet vragen wat de bezorger luistert op zijn hoofdtelefoon

Mssr Renard
luigifort schreef:
(quote)

Laten bezorgen
Alleen dan niet vragen wat de bezorger luistert op zijn hoofdtelefoon

Weer een risico. Die pakketbezorgers hebben in hun busje de muziek altijd zo hard. Meestal is het drillrap of gangstarap, maar er moet er maar net één keihard Last Christmas blazen door je straat.

12 dagen lang dus ook geen pakketjes aannemen.

Is er ook een rapversie van?

Edit: ja dus

https://m.youtube.com/watch?v=kH8-LYvwq_0

Af. Op Netflix staat nu een Wham-documentaire online en die wordt nu vrij actief gepromoot op het platform. Er speelde automatisch een promovideo af en raad eens wat het nummer was dat ze daarvoor gebruikte...

Mssr Renard
luigifort schreef:
Is er ook een rapversie van?

Edit: ja dus

https://m.youtube.com/watch?v=kH8-LYvwq_0

Ik laat me niet Wham!-rollen hoor.

'Nietsvermoedend' ga ik over straat naar de supermarkt (wezenlijk gevaar!) en zie een eindje voor mij een jongeman op een fiets met een kratje voorop. In dat kratje zit een kleine gettoblaster. Van een afstandje hoor ik de klanken van muziek. Eenmaal wat dichterbij gekomen denk ik 'hey dit klinkt bekend'. Nog wat dichterbij hoor ik die o zo bekende vermaledijde tonen. Is het nu te laat? Kan ik nog wegrennen en vergeten wat ik gehoord heb? Als ik voorbij de jongeman loop besef ik dat hij de Nederlandse houseversie van die vermaledijde kerstklassieker (wist niet dat die bestond) op heeft staan.

Ben ik nu af?

luigifort schreef:

Ben ik nu af?

Nee:

Poek schreef:

De spelregels zijn heel simpel: probeer in december te vermijden Last Christmas van Wham! te horen. Zodra je het toch hoort ben je af (en meld dan even hoe). Covers en remixen mag je wel luisteren.
.

Maar laat het een waarschuwing zijn!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:11 uur

geplaatst: vandaag om 19:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.