Muziek / Muziekgames / Samson & Gert (Double Feature)
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juli 2021, 20:09 uur
7
Klassieker met een grote K, daarover geen twijfel. Toch heb ik dit nummer steeds ietwat als schreeuwerig ervaren. De live-shows hebben er ook geen goed aan gedaan, er is geen enkele andere S&G-song (Samsonrock is op dat vlak tweede) waarbij kinderen zo luid meezi...ROEPEN!
Klassieker met een grote K, daarover geen twijfel. Toch heb ik dit nummer steeds ietwat als schreeuwerig ervaren. De live-shows hebben er ook geen goed aan gedaan, er is geen enkele andere S&G-song (Samsonrock is op dat vlak tweede) waarbij kinderen zo luid meezi...ROEPEN!
0
geplaatst: 26 juli 2021, 22:25 uur
Zeker een grote klassieker. Niet per se mijn favoriet overigens, maar nog steeds goed voor een...
7,5
7,5
1
geplaatst: 27 juli 2021, 09:49 uur
Toffe klassieker, beetje schreeuwerig wel inderdaad, maar wat wil je met zo'n sirene. 
7,5

7,5
3
geplaatst: 27 juli 2021, 19:58 uur
Het vierde album in de stripreeks (De Bel doet het Niet) bracht eveneens een grappig verhaal met onze vrienden als brandweer.
https://i.imgur.com/RqR2M9E.jpg
In Plopsaland De Panne staat aan het dorpsplein van onze helden ook een attractie waarbij kinderen het brandende gebouw kunnen blussen.
Tijdens de afscheidsshow kwam zowaar een prachtige brandweerwagen het podium opgereden. Merk hoe ze aan 't eind van het nummer eigenlijk helemaal niets van de rijhuizen geblust hebben.
Er is ook een aflevering uit seizoen 1 (1991) De Brandblusser en uit seizoen 4 (1993) Het Brandweerkorps.
(foto) Helaas nog niet op YouTube. Maar dat zit er ongetwijfeld aan te komen.
https://images.vrt.be/width960/2017/03/20/8ee8db78-0d71-11e7-8699-00163edf48dd.jpg
https://i.imgur.com/RqR2M9E.jpg
In Plopsaland De Panne staat aan het dorpsplein van onze helden ook een attractie waarbij kinderen het brandende gebouw kunnen blussen.
Tijdens de afscheidsshow kwam zowaar een prachtige brandweerwagen het podium opgereden. Merk hoe ze aan 't eind van het nummer eigenlijk helemaal niets van de rijhuizen geblust hebben.

Er is ook een aflevering uit seizoen 1 (1991) De Brandblusser en uit seizoen 4 (1993) Het Brandweerkorps.
(foto) Helaas nog niet op YouTube. Maar dat zit er ongetwijfeld aan te komen.
https://images.vrt.be/width960/2017/03/20/8ee8db78-0d71-11e7-8699-00163edf48dd.jpg
0
geplaatst: 28 juli 2021, 23:47 uur
https://i.imgur.com/XRU30Wl.png
https://img.discogs.com/RPTJVF1Spr8KktOc1yKqw2cA2Zg=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(webp):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-5022986-1448208107-4274.jpeg.jpg
*geeuw* Yup, I know. Nogal laat vandaag met de nieuwe ronde. Kruipen jullie al onder de wol of hebben jullie eveneens last van uitstelgedrag wat slapen betreft? Samson & Gert zijn in ieder geval van plan om een nachtje door te doen. Op zomerse tonen dan nog, wat kenmerkend is voor de muziek op de 12de CD. Ook wel aan de hoes te zien.
Enkel via Spotify te beluisteren.
https://img.discogs.com/RPTJVF1Spr8KktOc1yKqw2cA2Zg=/fit-in/600x600/filters:strip_icc():format(webp):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-5022986-1448208107-4274.jpeg.jpg
#94 - Wij Gaan Niet Slapen (2012, S&G 12)
*geeuw* Yup, I know. Nogal laat vandaag met de nieuwe ronde. Kruipen jullie al onder de wol of hebben jullie eveneens last van uitstelgedrag wat slapen betreft? Samson & Gert zijn in ieder geval van plan om een nachtje door te doen. Op zomerse tonen dan nog, wat kenmerkend is voor de muziek op de 12de CD. Ook wel aan de hoes te zien.
Enkel via Spotify te beluisteren.
0
geplaatst: 29 juli 2021, 15:25 uur
Spijtig genoeg val je hier niet van in slaap, want een pretje om naar te luisteren is het niet zeg. En het lijkt er ook op dat Gertje een hele tijd met zijn gezicht klem heeft gezeten tussen de zonnebank of zo. 
3

3
0
geplaatst: 29 juli 2021, 16:54 uur
Ik vind dit beter dan ik eigenlijk wil toegeven. Het moet het zonnige deuntje zijn, ook al zit de tekst soms nogal gewrongen.
6
6
1
geplaatst: 29 juli 2021, 21:29 uur
Hiep Hiep Hoera Voor De Burgemeester: inderdaad hiep hiep hoera voor de burgemeester, want hij zegt altijd "aan iedereen die niet aanwezig is, ook proficiat!" waardoor ik me al wat minder schuldig voel dat ik hier bijna een week niet gereageerd heb. Maar we moeten ook niet overdrijven met afwezig zijn, dus tijd voor een kleine inhaalbeweging!
6
Wij Zijn Bij De Brandweer: Topper, een echte meezinger! Geweldige clip ook. Geruststellend dat er bekwame vervangers klaar staan als de brandweerman ziek is.
8
Wij Gaan Niet Slapen: 5,5
6
Wij Zijn Bij De Brandweer: Topper, een echte meezinger! Geweldige clip ook. Geruststellend dat er bekwame vervangers klaar staan als de brandweerman ziek is.

8
Wij Gaan Niet Slapen: 5,5
0
geplaatst: 30 juli 2021, 10:34 uur
Haha, doet mij denken aan Samson & Gert die aan't doorzakken zijn op Dour. 
"Stuikeuh!"
"Niet verzwakken, pillen pakken!"
Grappig liedje. 6

"Stuikeuh!"
"Niet verzwakken, pillen pakken!"
Grappig liedje. 6
0
geplaatst: 30 juli 2021, 23:20 uur
https://i.imgur.com/E16ZjZJ.gif
Elf uur 's avonds voorbij ... Wie wil er mee rond 't kampvuur zitten?
De énige cover die Samson & Gert in 30 jaar gebracht hebben. Vrolijke Vrienden is oorspronkelijk een Vlaams nummer van Bob Davidse (Nonkel Bob) uit 1958. Een Belgische klassieker onder de kinderliedjes ook wel, uitgegroeid tot een vast ritueel bij jeugdbewegingen. Of is dat ondertussen weer verdwenen?
https://i.imgur.com/E16ZjZJ.gif
#95 - Vrolijke Vrienden (1997, S&G 7)
Elf uur 's avonds voorbij ... Wie wil er mee rond 't kampvuur zitten?
De énige cover die Samson & Gert in 30 jaar gebracht hebben. Vrolijke Vrienden is oorspronkelijk een Vlaams nummer van Bob Davidse (Nonkel Bob) uit 1958. Een Belgische klassieker onder de kinderliedjes ook wel, uitgegroeid tot een vast ritueel bij jeugdbewegingen. Of is dat ondertussen weer verdwenen?
0
geplaatst: 1 augustus 2021, 05:38 uur
7
Er is een generatie vóór mij die deze uitspraak heiligschennis zal vinden, maar ik verkies bovenstaande stiekem boven de versie van Nonkel Bob.
Er is een generatie vóór mij die deze uitspraak heiligschennis zal vinden, maar ik verkies bovenstaande stiekem boven de versie van Nonkel Bob.
0
geplaatst: 1 augustus 2021, 13:14 uur
Als zeer jonge knaap, 6 jaar, was dit mijn favoriet Samson nummer. Ik zie dit mij nog zeggen aan de moeder van een schoolvriendje, toen het clipje op tv was. Wist ik veel dat het toen over een cover ging 
Leuk! 7

Leuk! 7
4
geplaatst: 1 augustus 2021, 16:31 uur
Ik moet vaker op het forum kijken, leuk topic!
Vooral de weetjes (en throwbacks naar de stripverhalen!) zijn heel fijn om te lezen, heb heel wat in te halen blijkbaar.
Heb vroeger zelf ook een kleine bijdrage aan Samson & Gert op MusicMeter geleverd: de toevoeging van De Wereld Is Mooi! (2001) oftewel Samson & Gert 11.
Dat was de laatste CD die ik als kind volledig gehoord heb. Van de twee opvolgers (en de latere liedjes zonder Danny Verbiest) heb ik de singles nog wel horen passeren, maar als tiener verwaterde de liefde voor Samson & Gert..
Ik zette rond die tijd ook mijn eerste stapjes naar stevigere muziek, met X!NK...
Ook de serie en shows vond ik niet zo interessant meer vanaf Octaaf weg was en Van Leemhuyzen meer op de voorgrond trad.
Vrolijke Vrienden: inderdaad een klassieker (een van de vele). De laatste keer dat ik een stuk van dat liedje hoorde was als intermezzo tijdens het afscheidsconcert van Raketkanon in de Vooruit vorig jaar..
De clip brengt me direct terug in de tijd naar 'De Ketnetkroket', leuk om nog eens opnieuw te zien.
7, en ik doe zal mijn best doen om het topic wat op te volgen..
Vooral de weetjes (en throwbacks naar de stripverhalen!) zijn heel fijn om te lezen, heb heel wat in te halen blijkbaar.Heb vroeger zelf ook een kleine bijdrage aan Samson & Gert op MusicMeter geleverd: de toevoeging van De Wereld Is Mooi! (2001) oftewel Samson & Gert 11.
Dat was de laatste CD die ik als kind volledig gehoord heb. Van de twee opvolgers (en de latere liedjes zonder Danny Verbiest) heb ik de singles nog wel horen passeren, maar als tiener verwaterde de liefde voor Samson & Gert..
Ik zette rond die tijd ook mijn eerste stapjes naar stevigere muziek, met X!NK...
Ook de serie en shows vond ik niet zo interessant meer vanaf Octaaf weg was en Van Leemhuyzen meer op de voorgrond trad.
Vrolijke Vrienden: inderdaad een klassieker (een van de vele). De laatste keer dat ik een stuk van dat liedje hoorde was als intermezzo tijdens het afscheidsconcert van Raketkanon in de Vooruit vorig jaar..

De clip brengt me direct terug in de tijd naar 'De Ketnetkroket', leuk om nog eens opnieuw te zien.
7, en ik doe zal mijn best doen om het topic wat op te volgen..

1
geplaatst: 1 augustus 2021, 21:01 uur
esteban schreef:
Ik dacht vroeger, als klein AOVV-tje, zelfs dat die dekselse Nonkel Bob het liedje van Samson & Gert had gecoverd!

Tof nummer natuurlijk, het ultieme kampvuurlied? In Nederlandstalige regionen toch wel, denk ik.
7
0
geplaatst: 2 augustus 2021, 00:48 uur
Zo'n eensgezindheid heb ik hier nog maar zelden gezien. Allemaal een 7. 

0
geplaatst: 2 augustus 2021, 14:53 uur
Zeeeee-ven
Zo gaat het goed
Zo gaat het beter
Nóg een Samsonlied op Musicmeter!
Zo gaat het goed
Zo gaat het beter
Nóg een Samsonlied op Musicmeter!
0
geplaatst: 2 augustus 2021, 15:23 uur
Pepino is in z'n nopjes.
We waren dan toch al in jeugdbeweging-deuntjes stemming.
We waren dan toch al in jeugdbeweging-deuntjes stemming.
0
geplaatst: 2 augustus 2021, 21:00 uur
https://c.saavncdn.com/471/Beste-Vriend-English-2014-500x500.jpg
Ah, die hond en z'n baasje. Het zijn niet alleen vrolijke vrienden, het zijn ook beste vrienden. Gisteren was het Wereld Vriendschapsdag. Deze maatjes vieren dat met een hoempapa-meezinger. We dansen de mayonnaise!
https://c.saavncdn.com/471/Beste-Vriend-English-2014-500x500.jpg
#96 - Beste Vriend (2010, Single)
Ah, die hond en z'n baasje. Het zijn niet alleen vrolijke vrienden, het zijn ook beste vrienden. Gisteren was het Wereld Vriendschapsdag. Deze maatjes vieren dat met een hoempapa-meezinger. We dansen de mayonnaise!
0
geplaatst: 3 augustus 2021, 06:23 uur
5.5
Dat refrein is best leuk en kruipt ook wel wat in je hoofd, dat wil ik niet ontkennen. Maar de stem van Peter is hier op z'n slechtst. Doet een beetje pijn aan de oren.
Dat refrein is best leuk en kruipt ook wel wat in je hoofd, dat wil ik niet ontkennen. Maar de stem van Peter is hier op z'n slechtst. Doet een beetje pijn aan de oren.
0
geplaatst: 3 augustus 2021, 09:07 uur
Ja, zelfde hier. Heb ik eigenlijk vaker met nummers met Peter Thyssen: leuk refrein, ritme en melodie, maar helaas is het moeilijk wennen aan de stem.
5,5
5,5
0
geplaatst: 3 augustus 2021, 17:37 uur
0
geplaatst: 3 augustus 2021, 18:52 uur
Inhaalslagje:
Wij Gaan Niet Slapen: wat een infantiele 13-in-een-dozijn-tekst zeg, en muzikaal is het haast een parodie op 1988-Balearenhouse. Een schim van hun feestkrakers als Mexico en In De Disco. Hier kan ik niks mee, 3
Vrolijke Vrienden: ook mijn eerste aanraking met deze Nonkel Bob-classic, een echte meezinger die ook goed past bij de personages Samson en Gert (in tegenstelling tot Wij Gaan Niet Slapen, nog wel een original). Octaaf en de Burgemeester in de videoclip ook
Een 7,5 krijgt deze, goed herpakt na de vorige misser, esteban 
Beste Vriend: de compositie is op zich niet slecht, jammer dat het ook vrij gezichtsloos is qua tekst, dit had je ieder ander kinderserie-vriendenduo kunnen laten zingen. En jammer van Peter, inderdaad. 5
Wij Gaan Niet Slapen: wat een infantiele 13-in-een-dozijn-tekst zeg, en muzikaal is het haast een parodie op 1988-Balearenhouse. Een schim van hun feestkrakers als Mexico en In De Disco. Hier kan ik niks mee, 3
Vrolijke Vrienden: ook mijn eerste aanraking met deze Nonkel Bob-classic, een echte meezinger die ook goed past bij de personages Samson en Gert (in tegenstelling tot Wij Gaan Niet Slapen, nog wel een original). Octaaf en de Burgemeester in de videoclip ook
Een 7,5 krijgt deze, goed herpakt na de vorige misser, esteban 
Beste Vriend: de compositie is op zich niet slecht, jammer dat het ook vrij gezichtsloos is qua tekst, dit had je ieder ander kinderserie-vriendenduo kunnen laten zingen. En jammer van Peter, inderdaad. 5
1
geplaatst: 3 augustus 2021, 21:15 uur
Oei nee, te carnavalesk voor mij deze. Dat gezegd zijnde, catchy is het wel.. 
Als we Samsonliedjes opdelen in genres zal dit "post-Verbiest" zijn zeker?
Blijft moeilijk voor mij om een andere Samson-stem te horen, zéker in liedjes. Deze had ik nog nooit gehoord, of toch niet voor zover ik me herinner, dus op vlak van nostalgie kan deze ook geen punten scoren..
5
Even terugkomend op mijn vorige post: ik moet mezelf corrigeren, mijn introductie met het "hardere werk" kwam niet van X!NK...
...mmaar ook van Samson & Gert, met het nummer Hard Rock dat al aan bod gekomen is in dit topic.
Blijft geweldig!

Als we Samsonliedjes opdelen in genres zal dit "post-Verbiest" zijn zeker?

Blijft moeilijk voor mij om een andere Samson-stem te horen, zéker in liedjes. Deze had ik nog nooit gehoord, of toch niet voor zover ik me herinner, dus op vlak van nostalgie kan deze ook geen punten scoren..
5
Even terugkomend op mijn vorige post: ik moet mezelf corrigeren, mijn introductie met het "hardere werk" kwam niet van X!NK...
...mmaar ook van Samson & Gert, met het nummer Hard Rock dat al aan bod gekomen is in dit topic.
Blijft geweldig!
0
geplaatst: 4 augustus 2021, 20:28 uur
Sanderkeuh schreef:
Blijft geweldig!
Blijft geweldig! Headbangen!

* denotes required fields.