Muziek / Muziekgames / Samson & Gert (Double Feature)
zoeken in:
0
geplaatst: 20 augustus 2021, 20:27 uur
Oeps, moet ook eentje inhalen..
esteban, wil je dat nieuwe deelnemers de nummers die al geweest zijn inhalen of beter niet? Ik ben nog niet goed mee of dit topic voornamelijk gaat voor de weetjes & de verhaaltjes bij de nummers, of toch ook om de totaalscore op het einde.
Samson Rui
Luisterde onlangs Samson & Gert 3 (door dit topic uiteraard), en Samson Rui vond ik heel vreemd. Herinnerde dit nummer totaal niet meer van vroeger en dat verrast me eigenlijk niet, totaal ander geluid.
De manier van zingen, de tekstjes, en instrumentaal.
Ik had de link met Urbanus nog niet gelegd maar dat verklaart direct alles.
Echt een Urbanus-tekst inderdaad. Nu vraag ik me vooral af hoe het zou klinken moest hij het ook ingezongen hebben, als Urbanus-liedje tof maar blijf het wat vreemd vinden voor een Samson-liedje.
Toch een 7
Aap In Huis
Ik moet al terugnemen wat ik zei bij Mexico: dít is waarschijnlijk mijn lievelingsclipje van Samson & Gert.
Ik heb het gevoel dat de ideeën voor het clipje al uitgeschreven waren vóór er een liedje was, want als je het liedje hoort zonder het clipje te bekijken is er eigenlijk niet zoveel aan.
De gitaarsolo op de albumversie is een leuk extraatje maar voegt op zich ook weinig toe.
7, maar toch nogmaals hulde voor de clip.
esteban, wil je dat nieuwe deelnemers de nummers die al geweest zijn inhalen of beter niet? Ik ben nog niet goed mee of dit topic voornamelijk gaat voor de weetjes & de verhaaltjes bij de nummers, of toch ook om de totaalscore op het einde.

Samson Rui
Luisterde onlangs Samson & Gert 3 (door dit topic uiteraard), en Samson Rui vond ik heel vreemd. Herinnerde dit nummer totaal niet meer van vroeger en dat verrast me eigenlijk niet, totaal ander geluid.
De manier van zingen, de tekstjes, en instrumentaal.
Ik had de link met Urbanus nog niet gelegd maar dat verklaart direct alles.
Echt een Urbanus-tekst inderdaad. Nu vraag ik me vooral af hoe het zou klinken moest hij het ook ingezongen hebben, als Urbanus-liedje tof maar blijf het wat vreemd vinden voor een Samson-liedje.Toch een 7
Aap In Huis
Ik moet al terugnemen wat ik zei bij Mexico: dít is waarschijnlijk mijn lievelingsclipje van Samson & Gert.

Ik heb het gevoel dat de ideeën voor het clipje al uitgeschreven waren vóór er een liedje was, want als je het liedje hoort zonder het clipje te bekijken is er eigenlijk niet zoveel aan.
De gitaarsolo op de albumversie is een leuk extraatje maar voegt op zich ook weinig toe.
7, maar toch nogmaals hulde voor de clip.
0
geplaatst: 20 augustus 2021, 20:35 uur
8 was ook altijd een favoriet van mij, hilarische clip inderdaad en ook muzikaal erg tof (om één of andere reden moet ik altijd aan Call Me van Blondie denken).
0
geplaatst: 20 augustus 2021, 20:54 uur
Kijk, dit soort olijke onnozelheid vind ik misschien nog wel het leukst aan Samson & Gert! Bijzonder geestige clip ook, al vind ik het jammer dat we geen bewijs op beeld hebben dat die aap daadwerkelijk op Samson zijn kop heeft gezeten. 
Daarnaast gewoon een heel erg leuk en goed liedje.
9

Daarnaast gewoon een heel erg leuk en goed liedje.
9
0
geplaatst: 21 augustus 2021, 01:14 uur
Bij mij valt deze iets minder goed dan mijn mede-fans, blijkbaar. OK-tussendoortje. Halfje extra voor de clip.
6.5
@sanderkeuh - Ik tel(de) alle scores op en hield ze bij in een Excel-file. Op een keer haalde Excel alles helemaal door elkaar en ik kreeg het niet meer recht getrokken. Toen ben ik herbegonnen en gebeurde het een tweede keer. Sindsdien ben ik wel een derde keer herbegonnen, maar is de tijd (eerder kans) om verder te doen er niet echt. Het blijft uiteraard wel de bedoeling dat het een TOP-lijst gaat worden adhv de scores. Het was de bedoeling bij #100 de voorlopige TOP 100 te posten, maar dat is niet gelukt. Ik steek dan liever mijn tijd in de extraatjes, wat ook niet altijd lukt. Van mij mag je gerust nog stemmen pakweg van aan #50 ofzo. De rest ga ik niet herdoen.
(snorry)
6.5
@sanderkeuh - Ik tel(de) alle scores op en hield ze bij in een Excel-file. Op een keer haalde Excel alles helemaal door elkaar en ik kreeg het niet meer recht getrokken. Toen ben ik herbegonnen en gebeurde het een tweede keer. Sindsdien ben ik wel een derde keer herbegonnen, maar is de tijd (eerder kans) om verder te doen er niet echt. Het blijft uiteraard wel de bedoeling dat het een TOP-lijst gaat worden adhv de scores. Het was de bedoeling bij #100 de voorlopige TOP 100 te posten, maar dat is niet gelukt. Ik steek dan liever mijn tijd in de extraatjes, wat ook niet altijd lukt. Van mij mag je gerust nog stemmen pakweg van aan #50 ofzo. De rest ga ik niet herdoen.
(snorry)
1
geplaatst: 21 augustus 2021, 10:47 uur
Ik dacht dus dat ik de enige rotte appel ging zijn, maar blijkbaar deelt Esteban mijn mening
Als kind en nu nog steeds heb ik 'Aap In Huis' altijd als wat te druk ervaren. Heeft ook een hoog skip-gehalte wat mij betreft. Een leuk clipje, dat wel!
6,5
Dit is overigens voorlopig mijn laatste bericht voor dit topic, want Pepino gaat op reis!
Over twee weken haal ik alles weer mooi in. Tot dan!
Als kind en nu nog steeds heb ik 'Aap In Huis' altijd als wat te druk ervaren. Heeft ook een hoog skip-gehalte wat mij betreft. Een leuk clipje, dat wel!6,5
Dit is overigens voorlopig mijn laatste bericht voor dit topic, want Pepino gaat op reis!
1
geplaatst: 21 augustus 2021, 10:57 uur
Pepino schreef:
Over twee weken haal ik alles weer mooi in. Tot dan! Goeie reis

0
geplaatst: 21 augustus 2021, 12:08 uur
Pepino schreef:
Dit is overigens voorlopig mijn laatste bericht voor dit topic ... !
Dit is overigens voorlopig mijn laatste bericht voor dit topic ... !
Na de hartverzakking ... Prettige vakantie!
Groeten aan nicht Heidi! Of tante Erika? Of de kasteelbeheerder in Schotland? Of de dieren in het oerwoud? Of ... 't Is al goed, Esteban, 't is al goed.PS: Precies dat met het apenlied, wat druk en schreeuwerig.
0
geplaatst: 21 augustus 2021, 21:17 uur
ArthurDZ schreef:
(om één of andere reden moet ik altijd aan Call Me van Blondie denken).
This cannot be unheard. (om één of andere reden moet ik altijd aan Call Me van Blondie denken).

7,5
0
geplaatst: 24 augustus 2021, 13:36 uur
Dit is misschien wel de meest S&G-muziekvideo van allemaal.
7,5
7,5
1
geplaatst: 24 augustus 2021, 21:42 uur
Samson Rui: 6,2
Aap in Huis: 7
Aap in Huis klonk de eerste seconden wel erg druk! En toen besefte ik dat naast de clip die ik net had opgezet de Spotifylijst waar ik net Samson Rui had beluisterd nog aan het afspelen was en Aap In Huis zo 2x quasi gelijktijdig klonk.
Die clip ook: op 1:32 staan Gert en Alberto zogezegd strategisch opgesteld om de aap te vangen, maar wanneer het de burgemeester is die binnenkomt grijpen ze hem bij de schouder terwijl die aap nog niet half zo groot is.
Aap in Huis: 7
Aap in Huis klonk de eerste seconden wel erg druk! En toen besefte ik dat naast de clip die ik net had opgezet de Spotifylijst waar ik net Samson Rui had beluisterd nog aan het afspelen was en Aap In Huis zo 2x quasi gelijktijdig klonk.

Die clip ook: op 1:32 staan Gert en Alberto zogezegd strategisch opgesteld om de aap te vangen, maar wanneer het de burgemeester is die binnenkomt grijpen ze hem bij de schouder terwijl die aap nog niet half zo groot is.

0
geplaatst: 25 augustus 2021, 21:36 uur
De thread staat even op pauze. Wie afkickverschijnselen heeft, kan zich in tussentijd bezig houden met deze S&G Mixtape!
Your browser is not supported, sorry! - mixcloud.com
Tot snel.
Your browser is not supported, sorry! - mixcloud.com
Tot snel.

2
geplaatst: 29 augustus 2021, 17:41 uur
https://i.imgur.com/XRU30Wl.png
https://i.scdn.co/image/ab67616d0000b2736a6db0e6a6612eb010545245
En we gaan door. De grote vakantie zit er bijna op! Gedaan met de zonnige dage... wacht, hoewel, leek het bij jullie ook twee maanden lang herfst? Het lijkt wel of we enkel nat kwakkelweer gehad hebben. Dat vraagt om een zomer-injectie van Samson & Gert.
In juli 2008 kwam deze single binnen op 19 in de UltraTop 50. Eén week later was hij al verdwenen. Enkel terug te vinden op de CD "20 Jaar S&G", of op de single zélf uiteraard. Die heb ik in nieuwstaat al voor méér dan 50 euro zien gaan op 2dehands.
https://i.scdn.co/image/ab67616d0000b2736a6db0e6a6612eb010545245
#105 - Heet (2008, Single)
En we gaan door. De grote vakantie zit er bijna op! Gedaan met de zonnige dage... wacht, hoewel, leek het bij jullie ook twee maanden lang herfst? Het lijkt wel of we enkel nat kwakkelweer gehad hebben. Dat vraagt om een zomer-injectie van Samson & Gert.
In juli 2008 kwam deze single binnen op 19 in de UltraTop 50. Eén week later was hij al verdwenen. Enkel terug te vinden op de CD "20 Jaar S&G", of op de single zélf uiteraard. Die heb ik in nieuwstaat al voor méér dan 50 euro zien gaan op 2dehands.
0
geplaatst: 30 augustus 2021, 17:19 uur
- Hallo, met Gert.
- En ook met mij hé.
- En ook met Samson.
- HET IS OM TE ZEGGEN DAT WE DAN TERUG BEGONNEN ZIJN HE ZEG!
Ik heb een enorme zwak voor dit zomerse liedje, en ik kan niet eens uitleggen waarom. De tussenstrofes zijn zelfs wat stroef. Maar 't refrein doet het hem. Misschien wel mijn favoriete Thyssen-nummer.
7.5
- En ook met mij hé.
- En ook met Samson.
- HET IS OM TE ZEGGEN DAT WE DAN TERUG BEGONNEN ZIJN HE ZEG!

Ik heb een enorme zwak voor dit zomerse liedje, en ik kan niet eens uitleggen waarom. De tussenstrofes zijn zelfs wat stroef. Maar 't refrein doet het hem. Misschien wel mijn favoriete Thyssen-nummer.
7.5
0
geplaatst: 30 augustus 2021, 19:10 uur
Word wakker - 8
Samson rui - 6,7
Aap in huis - 7.7
Heet - 6
Samson rui - 6,7
Aap in huis - 7.7
Heet - 6
1
geplaatst: 31 augustus 2021, 12:00 uur
Fijn zomers liedje, niets-aan-de-hand (om dan toch maar de rijmvorm van het nummer aan te houden). Samson voelt zich als stoofvlees gestoofd, en springt daarom recht het vriesvakje in. 
6,5
PS: die foto ook in je aankondigend bericht, esteban. Gertje heeft vele talenten; er uitzien als een demon is daar ongetwijfeld één van.

6,5
PS: die foto ook in je aankondigend bericht, esteban. Gertje heeft vele talenten; er uitzien als een demon is daar ongetwijfeld één van.
0
geplaatst: 31 augustus 2021, 20:16 uur
https://i.imgur.com/atNEvMT.jpg
Morgen 1 september. Begin van het nieuwe schooljaar. Daar hebben S&G helaas geen liedje ove... wacht eens! *ping* Iedereen klaar voor de start? Perfecte tekst.
PS: Deze clip mist de intro, die kan je wel beluisteren via Spotify.
https://i.imgur.com/atNEvMT.jpg
#106 - Klaar Voor De Start (2013, S&G 13)
Morgen 1 september. Begin van het nieuwe schooljaar. Daar hebben S&G helaas geen liedje ove... wacht eens! *ping* Iedereen klaar voor de start? Perfecte tekst.

PS: Deze clip mist de intro, die kan je wel beluisteren via Spotify.
2
geplaatst: 1 september 2021, 10:07 uur
Daar zitten ze dan weer.
https://i.imgur.com/h96bJE4.jpg
Ik heb alvast deze schoolmap uitgekozen.
https://i.imgur.com/NoCVp3y.jpg
Wat het nummer betreft: Toch wel één van de betere op het laatste album met Danny Verbiest.
7
PS: Komt uiteraard uit 2003, niet 2013 zoals verkeerd in de vorige post staat.
https://i.imgur.com/h96bJE4.jpg
Ik heb alvast deze schoolmap uitgekozen.
https://i.imgur.com/NoCVp3y.jpg
Wat het nummer betreft: Toch wel één van de betere op het laatste album met Danny Verbiest.
7
PS: Komt uiteraard uit 2003, niet 2013 zoals verkeerd in de vorige post staat.
0
geplaatst: 1 september 2021, 17:07 uur
Heet
Raar nummer vind ik.
De muziek geeft mij totaal geen zomergevoel (maar dat is misschien ook wel omdat het moeilijker is een zomergevoel over te brengen op een frisse, bewolkte dag), maar vooral de productie is vooral wennen.
De beats zijn wat te chaotisch vind ik en de zang lijkt zo stil in de mix? Vooral Samson zijn strofes klinken niet juist.. en toch heeft het nummer wel iets.
Zal dit nummer een herkansing moeten geven wanneer het zonnetje feller schijnt.
6
Klaar Voor De Start
Alternatieve versie van Wij Gaan Beginnen?
Vrolijk nummer, verder weinig bijzonder aan..
Misschien ben ik wat te kritisch maar ik stoor me aan het zinnetje "en voor we gaan vertrekken zeg ik stop"... Het is gemakkelijk gerijmd maar past toch totaal niet in de tekst?
5.5
Raar nummer vind ik.
De muziek geeft mij totaal geen zomergevoel (maar dat is misschien ook wel omdat het moeilijker is een zomergevoel over te brengen op een frisse, bewolkte dag), maar vooral de productie is vooral wennen.
De beats zijn wat te chaotisch vind ik en de zang lijkt zo stil in de mix? Vooral Samson zijn strofes klinken niet juist.. en toch heeft het nummer wel iets.
Zal dit nummer een herkansing moeten geven wanneer het zonnetje feller schijnt.

6
Klaar Voor De Start
Alternatieve versie van Wij Gaan Beginnen?
Vrolijk nummer, verder weinig bijzonder aan..
Misschien ben ik wat te kritisch maar ik stoor me aan het zinnetje "en voor we gaan vertrekken zeg ik stop"... Het is gemakkelijk gerijmd maar past toch totaal niet in de tekst?
5.5
0
geplaatst: 1 september 2021, 18:29 uur
Hij zegt vóór ze zomaar vertrekken "stop" om te vragen of iedereen wel degenlijk klaar is. Toch niet raar? 

0
geplaatst: 3 september 2021, 10:43 uur
https://i.scdn.co/image/5810c4d482a4db877aa661bf9f5a0992f38de5ee
Op 1 september zag ik de eerste filmpjes van Amerikanen die de Halloween-decoratie boven haalden. Zij bereiden zich nu al volop voor op de griezelmaand. En ook in de winkel is nu al Sint-snoep te vinden. Maar het kan nóg gekker! De eerste Kerst (jaja) voorbereidingen zijn her en der ook al begonnen.
Laten we dus maar even meegaan in die gekte en alvast een Samson kerstliedje beluisteren, daar hebben we immers nog een hele stapel van te gaan.
https://i.scdn.co/image/5810c4d482a4db877aa661bf9f5a0992f38de5ee
#107 - Kerstmis Kerstmis (2013, Single)
Op 1 september zag ik de eerste filmpjes van Amerikanen die de Halloween-decoratie boven haalden. Zij bereiden zich nu al volop voor op de griezelmaand. En ook in de winkel is nu al Sint-snoep te vinden. Maar het kan nóg gekker! De eerste Kerst (jaja) voorbereidingen zijn her en der ook al begonnen.
Laten we dus maar even meegaan in die gekte en alvast een Samson kerstliedje beluisteren, daar hebben we immers nog een hele stapel van te gaan.
1
geplaatst: 3 september 2021, 15:35 uur
Too soon. 
Neen, best een leuke kerstsingle, alleen vind ik het nog steeds lastig om iemand anders dan Danny Verbiest als Samson te horen zingen.
6

Neen, best een leuke kerstsingle, alleen vind ik het nog steeds lastig om iemand anders dan Danny Verbiest als Samson te horen zingen.
6
2
geplaatst: 4 september 2021, 15:52 uur
https://media1.gmgroup.be/02/07/40/24.gif
Yo, hier ben ik weer! (De schrik van alle dieven...)
't Was Italië
Eerst Rome, dan Napels. Maar helaas bestaat daar, voor zover ik weet, geen Samson-nummer van. Alleen "Ik hoef niet naar Rome toe, ik zit liever aan de kust" kon nog een referentie zijn, maar een beetje vreemd en ironisch als je net wél gaat.
Ik had mij voorbereid op een reusachtige inhaalbeweging, maar zie nu dat ik er niet al te veel moet beluisteren, met dat Esteban (rightfully so) ook even pauze nam.
Heet: ik vind die "laa, laa, laa" wel leuk, en het voelt ook best als een, euhm... "heet nummer"
De stem van Peter Thyssen stoort hier ook niet. Ik zal maar meteen toegeven dat het in Italië enorm heet was, daar konden de Belgische weergoden nog wat van leren.
6,5
Klaar Voor De Start: lekker optimistisch, fijn nummertje. Daarbij: ondanks mijn positieve noot over Thyssen, blijft Danny Verbiest horen een verademing. 6,5
Kerstmis Kerstmis: hoewel deze niet mijn favoriet Samson-kerstnummer is (die moet nog komen!), vind ik deze best mooi! Het refrein voelt heel warm en lief, en ik vind de stem van Dirk Bosschaert hier wel werken. 7
Yo, hier ben ik weer! (De schrik van alle dieven...)

esteban schreef:
Groeten aan nicht Heidi! Of tante Erika? Of de kasteelbeheerder in Schotland? Of de dieren in het oerwoud? Of ... 't Is al goed, Esteban, 't is al goed
(quote)
Groeten aan nicht Heidi! Of tante Erika? Of de kasteelbeheerder in Schotland? Of de dieren in het oerwoud? Of ... 't Is al goed, Esteban, 't is al goed 't Was Italië
Eerst Rome, dan Napels. Maar helaas bestaat daar, voor zover ik weet, geen Samson-nummer van. Alleen "Ik hoef niet naar Rome toe, ik zit liever aan de kust" kon nog een referentie zijn, maar een beetje vreemd en ironisch als je net wél gaat. Ik had mij voorbereid op een reusachtige inhaalbeweging, maar zie nu dat ik er niet al te veel moet beluisteren, met dat Esteban (rightfully so) ook even pauze nam.
Heet: ik vind die "laa, laa, laa" wel leuk, en het voelt ook best als een, euhm... "heet nummer"
De stem van Peter Thyssen stoort hier ook niet. Ik zal maar meteen toegeven dat het in Italië enorm heet was, daar konden de Belgische weergoden nog wat van leren.6,5
Klaar Voor De Start: lekker optimistisch, fijn nummertje. Daarbij: ondanks mijn positieve noot over Thyssen, blijft Danny Verbiest horen een verademing. 6,5
Kerstmis Kerstmis: hoewel deze niet mijn favoriet Samson-kerstnummer is (die moet nog komen!), vind ik deze best mooi! Het refrein voelt heel warm en lief, en ik vind de stem van Dirk Bosschaert hier wel werken. 7
1
geplaatst: 4 september 2021, 16:10 uur
esteban schreef:
Hij zegt vóór ze zomaar vertrekken "stop" om te vragen of iedereen wel degenlijk klaar is. Toch niet raar?
Zal aan mij liggen denk ik.
Blijft vreemd klinken voor mij.Kerstmis Kerstmis
Moeilijk liedje om in de zomer te beoordelen, kan moeilijk zeggen dat ik ervan in kerststemming geraak.. Maar fijn refrein inderdaad.
6.5
0
geplaatst: 5 september 2021, 07:04 uur
Vooral de muziek van Kerstmis x 2 bevalt mij, dat klinkt echt wel als classic-Samson. Toch niet zo evident voor een worp uit 2013. Ik vond een 6.5 eigenlijk voldoen, maar ... dan toch maar 't voordeel van de twijfel? Ik heb stiekem ook al zin in kerst. Niet voortvertellen hoor.
7
@Pepino - Inderdaad, geen Italiaans nummer bij S&G ... of je moet Spaaaaaghetti meerekenen.
7
@Pepino - Inderdaad, geen Italiaans nummer bij S&G ... of je moet Spaaaaaghetti meerekenen.

0
geplaatst: 5 september 2021, 12:13 uur
Heet: 4,5
Warm vind ik een stuk leuker
Klaar voor de Start: 6
Kerstmis Kerstmis: 6
Warm vind ik een stuk leuker
Klaar voor de Start: 6
Kerstmis Kerstmis: 6
* denotes required fields.