Muziek / Muziekgames / Samson & Gert (Double Feature)
zoeken in:
2
geplaatst: 19 november 2021, 20:42 uur
Lange tijd heb ik Piraten-Potpourri links laten liggen, vanwege de simpele reden dat piraten mij gewoon niet interesseerden. Recent heb ik dit nummer herontdekt en beginnen waarderen, misschien zelfs adoreren. Ik weet niet, het zit gewoon goed: dat refrein, het meezing-gehalte, de ambiance, ...
Een zalig stuk is die poëtische monoloog van Gertje (die close-up met de zee achter hem
) dat abrupt stopt naar opnieuw spektakel. "En wil ik weer naar h---- EEN ECHTE PIRAAT HEEFT EEN GAATJE IN Z'N OOR!"
Ook wel grappig dat het piratenleven zo wordt geromantiseerd. "Ondertussen in Somalië" was ooit een Youtube-reactie geweest op het clipje, en I see what (s)he did there
Dat clipje is in de Efteling gefilmd, niet? Volgens mij ook het langste Samson-nummer?
Enfin, goed tot zeer goed. Dikke 8 voor deze.
Arrr
Een zalig stuk is die poëtische monoloog van Gertje (die close-up met de zee achter hem
) dat abrupt stopt naar opnieuw spektakel. "En wil ik weer naar h---- EEN ECHTE PIRAAT HEEFT EEN GAATJE IN Z'N OOR!"Ook wel grappig dat het piratenleven zo wordt geromantiseerd. "Ondertussen in Somalië" was ooit een Youtube-reactie geweest op het clipje, en I see what (s)he did there

Dat clipje is in de Efteling gefilmd, niet? Volgens mij ook het langste Samson-nummer?
Enfin, goed tot zeer goed. Dikke 8 voor deze.
Arrr
1
geplaatst: 19 november 2021, 20:49 uur
10.
Dit soort scores deel ik liever uit...
Zeker geen perfect liedje, komt wat traag op gang vind ik maar vreemd genoeg is dat tegelijk een pluspunt.
Met voorsprong (als ik me niet vergis) het langste liedje, en het is wel -voor Samson & Gert normen- een episch nummer die de speelduur goed gebruikt. Veel variatie, en tussen de refreintjes door ook vertellend.
Vooral dat rustigste stukje vind ik heel mooi, ook de woordkeuze. "Maar wanneer de meeuwen schreeuwen, boven storm en golfgebruis".
& "Timboektoe toe" vind ik ook zo leuk gevonden, maar wat ze met potpourri bedoelen weet ik eigenlijk nog steeds niet.
Refrein is misschien heel makkelijk, maar wel effectief, & na de lange strofes is een simpel refrein ook passend vind ik.
De Kerstshow 1993 is misschien de populairste live versie (prachtige decors ook), maar de "karaoke concert" versie die ik nog maar onlangs leerde kennen vind ik nog beter.
-> Samson & Gert - Karaoke Concert (Deel 2) - YouTube op 22:05
Geluidskwaliteit is niet super maar dat karaoke concert heeft z'n charmes vind ik. Misschien doordat Gert echt zingt voor de camera in plaats van voor een publiek, misschien wat stijfjes maar dat stoort mij persoonlijk niet.
Dit soort scores deel ik liever uit...

Zeker geen perfect liedje, komt wat traag op gang vind ik maar vreemd genoeg is dat tegelijk een pluspunt.
Met voorsprong (als ik me niet vergis) het langste liedje, en het is wel -voor Samson & Gert normen- een episch nummer die de speelduur goed gebruikt. Veel variatie, en tussen de refreintjes door ook vertellend.
Vooral dat rustigste stukje vind ik heel mooi, ook de woordkeuze. "Maar wanneer de meeuwen schreeuwen, boven storm en golfgebruis".
& "Timboektoe toe" vind ik ook zo leuk gevonden, maar wat ze met potpourri bedoelen weet ik eigenlijk nog steeds niet.

Refrein is misschien heel makkelijk, maar wel effectief, & na de lange strofes is een simpel refrein ook passend vind ik.
De Kerstshow 1993 is misschien de populairste live versie (prachtige decors ook), maar de "karaoke concert" versie die ik nog maar onlangs leerde kennen vind ik nog beter.
-> Samson & Gert - Karaoke Concert (Deel 2) - YouTube op 22:05
Geluidskwaliteit is niet super maar dat karaoke concert heeft z'n charmes vind ik. Misschien doordat Gert echt zingt voor de camera in plaats van voor een publiek, misschien wat stijfjes maar dat stoort mij persoonlijk niet.
1
geplaatst: 19 november 2021, 20:58 uur
Hehe leuk dat we op dezelfde golflengte zitten Pepino..
Piraten interesseerden mij als kind ook weinig & hoewel ik dit nummer toen ook wel leuk vond, is mijn waardering ook alleen gestegen met ouder worden. Misschien was het als kind wel wat té lang, of vond ik dat bombastische toen niet zo leuk.
Nu hoor ik wel dat het gewoon heel sterk in elkaar zit, los van of je het thema piraten leuk vind.
Een 9 was misschien een meer gepaste score geweest van mijn kant, maar volg esteban zijn redenering dat persoonlijke top 10 liedjes ook de hoogste score verdienen.
Piraten interesseerden mij als kind ook weinig & hoewel ik dit nummer toen ook wel leuk vond, is mijn waardering ook alleen gestegen met ouder worden. Misschien was het als kind wel wat té lang, of vond ik dat bombastische toen niet zo leuk.
Nu hoor ik wel dat het gewoon heel sterk in elkaar zit, los van of je het thema piraten leuk vind.
Een 9 was misschien een meer gepaste score geweest van mijn kant, maar volg esteban zijn redenering dat persoonlijke top 10 liedjes ook de hoogste score verdienen.
1
geplaatst: 20 november 2021, 00:34 uur
Pepino schreef:
2 x prijs.
Klopt. Voor zover ik weet helemaal in de Efteling gefilmd. Ik ben daar voor 't eerst geweest toen ik 8 jaar was, de nazomer van 1991. En ik was helemaal onder de indruk van de Fatamorgana, daar was ik helemaal gek van. Tof om die attractie dan ook in clip te zien. En ik heb nog een foto gevonden van die dag, mét Samson t-shirt uiteraard!En met afstand het langste nummer, inderdaad, het enige lied boven de 5 minuten.
PS: Ja, die emotionele intermezzo met de muzikale "komaan, herpakken!" die onderbreekt, zalig!
Een potpourri is wanneer verschillende melodieën aan elkaar verbonden zijn in één lied. Een beetje zoals een medley dus. Toen het internet voor 't eerst z'n intrede deed in ons huis, in de tweede helft van de jaren 90, was dat één van de eerste dingen die ik opgezocht heb.
Ik wist dat ook niet uit mezelf.... maar volg esteban zijn redenering dat persoonlijke top 10 liedjes ook de hoogste score verdienen.
Episch is het juiste woord. Het is tijd om mijn redenering te volgen, want ik geef voor de tweede maal de volle pot. Deze piraten zitten in mijn TOP 3. Wat een ongelooflijk fantastisch, onweerstaanbaar aanstekelijk, creatief en gevarieerde Samson-song (Samsong?) is dit toch! En één met een giga-meezinggehalte, elke verschillend tussenstuk opnieuw. De clip maakte het nog grandiozer. In 1993 waren er helemaal nog geen Pirates of the Caribbean en Piet Piraat was nog niet uit z'n hol gekropen. Dit sprak enorm tot de verbeelding. Wel was (is) HOOK één van mijn lievelingsfilms, omwille van die bioscoopervaring hield ik wél van piraten.
10

1
geplaatst: 20 november 2021, 01:17 uur
Pepino schreef:
Uhm... wat? Miljaar! Zag je mij typen ofzo? Ik word paranoïde. Ga uit mijn kamer!
(quote)
Uhm... wat? Miljaar! Zag je mij typen ofzo? Ik word paranoïde. Ga uit mijn kamer!
Sinds deze post controleer ik elke avond voor het slapengaan of esteban zich op dat moment niet in mijn kamer bevindt

Op mijn stemmen is het nog even wachten, maar ik kan alvast verklappen dat de Piratenpotpourri wel een hoge score zal krijgen, tenminste als de herbeluistering meevalt. Was één van mijn lievelings-Samsons vroeger!
Hook is idd echt een topfilm trouwens, beter dan E.T. en Indiana Jones mijn inziens (sorry Pepino)

1
geplaatst: 20 november 2021, 01:38 uur
ArthurDZ schreef:
Sinds deze post controleer ik elke avond voor het slapengaan of esteban zich op dat moment niet in mijn kamer bevindt
Controleer je nog even de kleerkast? Dan kruip ik ondertussen langzaam vanonder je bed!
https://sabohepirmehblog.files.wordpress.com/2016/05/gert-verhulst.gif
Hook is idd echt een topfilm trouwens, beter dan E.T. en Indiana Jones mijn inziens (sorry Pepino)
E.T.
En ja, Hook is beter dan Raiders of the Lost Ark, maar niet dan The Temple of Doom.
Yup, ik ben er ééntje uit dat kamp.
(maar ik zal wel eerder Hook opzetten) Bangarang!
1
geplaatst: 20 november 2021, 18:15 uur
Allereerst:
ARRRRRRRRRRRR!!!!!!
De Bohemian Rhapsody van Samson & Gert?
Neen, serieus: dit is echt een heel goed liedje, enkel jammer dat Octaaf, Alberto en de burgemeester niet meespelen in het clipje. Het refrein is instant-herkenbaar en erg simpel, de verschillende stukjes ertussendoor zijn ook erg goed, met veel afwisseling - Gert begint op een gegeven moment zelfs aan een romantische verzuchting.
Dat het piratenleven fel wordt geromantiseerd, laten we dat maar voor lief aannemen, het is natuurlijk nog steeds een kinderserie. Stoort me helemaal niet. 1 van hun beste!
9,5
ARRRRRRRRRRRR!!!!!!
De Bohemian Rhapsody van Samson & Gert?

Neen, serieus: dit is echt een heel goed liedje, enkel jammer dat Octaaf, Alberto en de burgemeester niet meespelen in het clipje. Het refrein is instant-herkenbaar en erg simpel, de verschillende stukjes ertussendoor zijn ook erg goed, met veel afwisseling - Gert begint op een gegeven moment zelfs aan een romantische verzuchting.
Dat het piratenleven fel wordt geromantiseerd, laten we dat maar voor lief aannemen, het is natuurlijk nog steeds een kinderserie. Stoort me helemaal niet. 1 van hun beste!
9,5
2
geplaatst: 20 november 2021, 18:43 uur
0
geplaatst: 20 november 2021, 19:52 uur
Oh, ik heb nooit gezegd dat het romantiseren mij stoorde hoor. Ik vind het juist heel leuk en grappig
Misschien dat ik er wat te weinig voor heb gegeven, besef ik nu
Misschien dat ik er wat te weinig voor heb gegeven, besef ik nu

1
geplaatst: 20 november 2021, 20:00 uur
Ik heb nooit gezegd dat je ooit gezegd hebt dat het romantiseren je stoorde, Pepino. Of althans die indruk toch niet willen wekken. Ik vind het ook leuk en grappig, en voor de serieuzere duiding omtrent piraterij hebben we natuurlijk nog steeds South Park! 
Volgens wat ik heb horen fluisteren in de wandelgangen van esteban's perfect nagebouwde hoofdkwartier van Studio 100, heb je nog wel de kans om je score te herzien.

Volgens wat ik heb horen fluisteren in de wandelgangen van esteban's perfect nagebouwde hoofdkwartier van Studio 100, heb je nog wel de kans om je score te herzien.

2
geplaatst: 21 november 2021, 05:26 uur
https://i.imgur.com/WwMHkvY.jpg
In stripalbum 31 gaan Samson & Gert op zoek naar een piratenschat. Dit is het allereerste album met de nieuwe lay-out en pagina-vullende covertekening. De eerste druk van dit album kwam met een mini-puzzel. Die zat aan de achterzijde gekleefd.
De instrumentale versie van de Piraten-Potpourri beluister ik gaarne.
Ook op Spotify te vinden trouwens.
Tijdens de afscheidsshow was ik toch wel onder de indruk toen deze piratenboot het podium opkwam, waarschijnlijk komt dit totaal niet over op 't kleine scherm ...
In stripalbum 31 gaan Samson & Gert op zoek naar een piratenschat. Dit is het allereerste album met de nieuwe lay-out en pagina-vullende covertekening. De eerste druk van dit album kwam met een mini-puzzel. Die zat aan de achterzijde gekleefd.
De instrumentale versie van de Piraten-Potpourri beluister ik gaarne.
Ook op Spotify te vinden trouwens.Tijdens de afscheidsshow was ik toch wel onder de indruk toen deze piratenboot het podium opkwam, waarschijnlijk komt dit totaal niet over op 't kleine scherm ...
1
geplaatst: 21 november 2021, 22:57 uur
AOVV schreef:
en voor de serieuzere duiding omtrent piraterij hebben we natuurlijk nog steeds South Park!
en voor de serieuzere duiding omtrent piraterij hebben we natuurlijk nog steeds South Park!
Haha, inderdaad!

♫ "Somalian pirates we"♩
0
geplaatst: 22 november 2021, 16:02 uur
https://i.imgur.com/XRU30Wl.png
https://i.imgur.com/adWjbB7.jpg
Kerstmuziek! We zullen er de komende weken niet aan ontsnappen en we hebben nog een kleine ho-ho-hoop van deze thema-nummers te gaan, oud en nieuw. Zie je daar hoog in de lucht de Kerstman met z'n slee? Wel, daarnaast zit Samson, hij mag voor 'n keertje mee.
Let ook even op de tekst van de krantenartikels ... Wát!?
https://i.imgur.com/adWjbB7.jpg
#137 - Samson de Kersthond (2018, single)
Kerstmuziek! We zullen er de komende weken niet aan ontsnappen en we hebben nog een kleine ho-ho-hoop van deze thema-nummers te gaan, oud en nieuw. Zie je daar hoog in de lucht de Kerstman met z'n slee? Wel, daarnaast zit Samson, hij mag voor 'n keertje mee.
Let ook even op de tekst van de krantenartikels ... Wát!?
2
geplaatst: 22 november 2021, 16:15 uur
esteban: Lorem ipsum - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Conclusie: mooie vormgeving, slordig afgewerkt (zie ook de titel van de krant)
Mijn stemmen volgen!
Conclusie: mooie vormgeving, slordig afgewerkt (zie ook de titel van de krant)
Mijn stemmen volgen!
1
geplaatst: 22 november 2021, 16:19 uur
Ha, dat spaart opzoek-moeite.
'k Had al zo'n vermoeden dat het zoiets was, maar wist niet dat er zo'n standaard voor iedereen bestond.
Goede titel toch? Dit is gewoon De Krant, alle concurrentie is overbodig.
Met uitzondering van ééntje, maar daar heb ik het nog over.
'k Had al zo'n vermoeden dat het zoiets was, maar wist niet dat er zo'n standaard voor iedereen bestond.Goede titel toch? Dit is gewoon De Krant, alle concurrentie is overbodig.
Met uitzondering van ééntje, maar daar heb ik het nog over.
0
geplaatst: 22 november 2021, 18:44 uur
Mja, niet persé slecht, maar er zijn natuurlijk veel betere Samson-kerstnummers. Nog eventjes wachten tot die komen 
5,5

5,5
0
geplaatst: 22 november 2021, 22:36 uur
De Kerstnummers ga ik voor mezelf tegen elkaar afwegen qua score. Er zijn naast veel betere ook veel mindere exemplaren, dus heb ik er toch het volgende cijfer voor over:
6.5
6.5
5
geplaatst: 23 november 2021, 05:53 uur
https://i.imgur.com/wkVQTOF.jpg
Over kranten gesproken, er is er natuurlijk maar één exemplaar die echt van belang is. Sinds maart 1996 was de Samson & Gert Krant de vaste bijlage van Het Laatste Nieuws / De Nieuwe Gazet op zaterdag. Destijds kreeg de weekend-editie hierdoor een boost wat de verkoopcijfers betreft. Dat beweerden de boekjes in ieder geval.
Elke editie had een speciaal voor de krant gemaakte covertekening van Wim Swerts en co. Er zaten nu en dan ook extraatjes bij, zoals bijvoorbeeld nieuwjaars-postkaarten, posters, knutsel-dingen of stickers. Inhoudelijk was het eveneens een plezante bedoening. Samson was de hoofdredacteur en schreef wekelijks een brief naar de lezers toe, inclusief foutjes. Er waren moppen, wedstrijden, weetjes, spelletjes, gedichten, brieven van lezers, de look-a-like van de week, stripverhalen (die ook in albumvorm verschenen), strookjes-gags, kleurplaten en bovenal ... de legendarische fotostrip! Dat waren televisieafleveringen in stripkadertjes met tekstballonnen gegoten. Dat leverde soms hilarische screenshots op.
https://i.imgur.com/dc5PY3v.jpg
Tegen betaling of bij het nemen van een abonnement, kon je ook de verzamelmappen in huis halen, met de bedoeling daar de krantjes in te bewaren. Elke map had een unieke tekening op de cover en bevatte een lijst met de krantjes die er in hoorden, aangegeven door de titel van de fotostrip (aflevering) die je in dat nummer kon vinden. Als je de mappen naast elkaar plaatste, vormden de ruggen samen ook één grote tekening.
https://i.imgur.com/KtUIc6Z.jpg
https://i.imgur.com/7r5cXGl.jpg
https://i.imgur.com/cRJkG07.jpg
https://i.imgur.com/OY7MhNs.jpg
https://i.imgur.com/JtGA0rT.jpg
Er zijn 216 Samson Krantjes geweest, tot in de lente van het jaar 2000. Kabouter Plop nam de wekelijkse krant toen helemaal over. Zodoende is de tiende verzamelmap van Samson & Gert nooit verschenen, waardoor de tekening op de rug nooit volledig was. De verzamelaar / completist in mij kan daar slecht mee om.
De Plop Krant zou uiteindelijk eveneens vervangen worden door de Plopsa Krant. Daarin zijn Samson & Gert weer te zien en sieren onze helden vaak de cover.
Een volledig overzicht van alle frontcovers én de complete inhoud van het eerste nummer kan je bekijken in volgende YouTube-filmpjes. Jaja, iemand heeft zich daar daadwerkelijk mee bezig gehouden.
Over kranten gesproken, er is er natuurlijk maar één exemplaar die echt van belang is. Sinds maart 1996 was de Samson & Gert Krant de vaste bijlage van Het Laatste Nieuws / De Nieuwe Gazet op zaterdag. Destijds kreeg de weekend-editie hierdoor een boost wat de verkoopcijfers betreft. Dat beweerden de boekjes in ieder geval.
Elke editie had een speciaal voor de krant gemaakte covertekening van Wim Swerts en co. Er zaten nu en dan ook extraatjes bij, zoals bijvoorbeeld nieuwjaars-postkaarten, posters, knutsel-dingen of stickers. Inhoudelijk was het eveneens een plezante bedoening. Samson was de hoofdredacteur en schreef wekelijks een brief naar de lezers toe, inclusief foutjes. Er waren moppen, wedstrijden, weetjes, spelletjes, gedichten, brieven van lezers, de look-a-like van de week, stripverhalen (die ook in albumvorm verschenen), strookjes-gags, kleurplaten en bovenal ... de legendarische fotostrip! Dat waren televisieafleveringen in stripkadertjes met tekstballonnen gegoten. Dat leverde soms hilarische screenshots op.
https://i.imgur.com/dc5PY3v.jpg
Tegen betaling of bij het nemen van een abonnement, kon je ook de verzamelmappen in huis halen, met de bedoeling daar de krantjes in te bewaren. Elke map had een unieke tekening op de cover en bevatte een lijst met de krantjes die er in hoorden, aangegeven door de titel van de fotostrip (aflevering) die je in dat nummer kon vinden. Als je de mappen naast elkaar plaatste, vormden de ruggen samen ook één grote tekening.
https://i.imgur.com/KtUIc6Z.jpg
https://i.imgur.com/7r5cXGl.jpg
https://i.imgur.com/cRJkG07.jpg
https://i.imgur.com/OY7MhNs.jpg
https://i.imgur.com/JtGA0rT.jpg
Er zijn 216 Samson Krantjes geweest, tot in de lente van het jaar 2000. Kabouter Plop nam de wekelijkse krant toen helemaal over. Zodoende is de tiende verzamelmap van Samson & Gert nooit verschenen, waardoor de tekening op de rug nooit volledig was. De verzamelaar / completist in mij kan daar slecht mee om.
De Plop Krant zou uiteindelijk eveneens vervangen worden door de Plopsa Krant. Daarin zijn Samson & Gert weer te zien en sieren onze helden vaak de cover.Een volledig overzicht van alle frontcovers én de complete inhoud van het eerste nummer kan je bekijken in volgende YouTube-filmpjes. Jaja, iemand heeft zich daar daadwerkelijk mee bezig gehouden.
0
geplaatst: 23 november 2021, 11:21 uur
Leuke kerstsingle. Al kan dat ook komen doordat "die speciale tijd van het jaar" stilletjes dichterbij komt. Heeft wel iets opera-achtig, dit nummer.
6,5
Een kersthond, ik weet trouwens niet of Ol' Saint Nick daar ook maar iets aan gaat hebben.
6,5
Een kersthond, ik weet trouwens niet of Ol' Saint Nick daar ook maar iets aan gaat hebben.

1
geplaatst: 23 november 2021, 22:12 uur
#137 - Samson de Kersthond (2018, single)
Mja.. De kerstsfeer zit er muzikaal wel in maar doet me toch weinig.
Tekst is niet bijzonder, vooral het refrein is gewoon niet leuk en het koor die meezingt voegt in deze weinig toe.
Grootste pijnpunt hier vind ik toch wel de stem van van Dirk Bosschaert als Samson echt niet passen.. Misschien verwacht ik nog steeds teveel Danny Verbiest te horen en klinkt een andere stem sneller fout, en het is misschien ook niet nodig om een Danny Verbiest-imitatie te doen, maar deze stem past gewoon niet in dit liedje en past ook niet samen met de stem van Gert vind ik.
5.5
Heel leuk om die foto's van Samson-krant te zien, was totaal vergeten dat dit bestond maar ik herken direct de hoes en dat stripje van De Koekjesplaneet. Heb wel een zwak voor dat nostalgisch materiaal, leuke vormgeving ook. Bedankt om te delen esteban.
Mja.. De kerstsfeer zit er muzikaal wel in maar doet me toch weinig.
Tekst is niet bijzonder, vooral het refrein is gewoon niet leuk en het koor die meezingt voegt in deze weinig toe.
Grootste pijnpunt hier vind ik toch wel de stem van van Dirk Bosschaert als Samson echt niet passen.. Misschien verwacht ik nog steeds teveel Danny Verbiest te horen en klinkt een andere stem sneller fout, en het is misschien ook niet nodig om een Danny Verbiest-imitatie te doen, maar deze stem past gewoon niet in dit liedje en past ook niet samen met de stem van Gert vind ik.
5.5
Heel leuk om die foto's van Samson-krant te zien, was totaal vergeten dat dit bestond maar ik herken direct de hoes en dat stripje van De Koekjesplaneet. Heb wel een zwak voor dat nostalgisch materiaal, leuke vormgeving ook. Bedankt om te delen esteban.

0
geplaatst: 23 november 2021, 23:34 uur
Wat die Koekjesplaneet betreft, valt mij nu pas op dat Albertooo nog dommer is dan gedacht. Als de twee ruimtekwezels, die (binnenshuis) geland zijn met dit ruimtetuig, niet mee instappen ... Hoe komen ze dan samen met mijnheer Spaghetti op de planeet terecht? Als kind sta je daar toch niet echt bij stil. 

1
geplaatst: 24 november 2021, 15:18 uur
https://i.imgur.com/XRU30Wl.png
https://i.imgur.com/uX563yG.jpg
Ah, die jaren 90, toen we nog niet wurm geslagen werden met een totale overload aan superheldenfilms en series. Nu krijgt zelfs de hond van Superman een eigen animatiefilm met DC League of Super-Pets. Een (teken)film met een Samson & Gert als superhelden, dát wil ik wel zien. Gelukkig hebben ze wel al een theme-song, lang vóór andere Studio 100 figuren uit dat vaatje zouden tappen. Samson met een cape! Maar wat zou zijn superkracht zijn?
Gemiste kans om hier geen super-clip van te maken!
PS: Sorry, ik vond niet meteen iets Super-gerelateerd en kwam bij deze Mega Samson terecht, probeer het beeld maar uit jullie geheugen te wissen.
https://i.imgur.com/uX563yG.jpg
#138 - Supergert & Supersamson (1997, S&G 7)
Ah, die jaren 90, toen we nog niet wurm geslagen werden met een totale overload aan superheldenfilms en series. Nu krijgt zelfs de hond van Superman een eigen animatiefilm met DC League of Super-Pets. Een (teken)film met een Samson & Gert als superhelden, dát wil ik wel zien. Gelukkig hebben ze wel al een theme-song, lang vóór andere Studio 100 figuren uit dat vaatje zouden tappen. Samson met een cape! Maar wat zou zijn superkracht zijn?
Gemiste kans om hier geen super-clip van te maken!PS: Sorry, ik vond niet meteen iets Super-gerelateerd en kwam bij deze Mega Samson terecht, probeer het beeld maar uit jullie geheugen te wissen.
2
geplaatst: 24 november 2021, 18:07 uur
Ja maar, ja maar... Die intro, da's dezelfde als Storm Op Zee! 

0
geplaatst: 24 november 2021, 18:23 uur
Tof liedje, meer ook niet. Maar jullie weten toch dat de ultieme held uit het Samson-universum Val Vleermuyzen is? Of komt dat nog, esteban? 
6

6
1
geplaatst: 24 november 2021, 22:06 uur
Heel leuk, heeft muzikaal ook dat Superman theme gevoel. Maar toegegeven, bijna 4 minuten is echt wel té lang in dit geval.
Ook weinig memorabel, zegt me slechts heel vaag iets en dat komt waarschijnlijk omdat het zijn supermannetje niet staat tussen de bekendere S&G7-liedjes.
6.5*
AOVV, De-goede-dadenman niet vergeten!
Ook weinig memorabel, zegt me slechts heel vaag iets en dat komt waarschijnlijk omdat het zijn supermannetje niet staat tussen de bekendere S&G7-liedjes.
6.5*
AOVV, De-goede-dadenman niet vergeten!

4
geplaatst: 25 november 2021, 03:19 uur
De niet zo enthousiaste scores voor Supergert & Supersamson verrassen mij wel. Toch wel een (kleine) bescheiden klassieker, als je 't mij vraagt. Goede meezinger met typische superhelden-sound, zonder dat het typische Samson-gehalte verloren gaat. Geslaagde worp, imo.
7.5
https://i.imgur.com/1LiCMOV.jpg
De Goede-Daden-Man is, zoals Sanderkeuh ook al aangaf, toch wel de ultieme superheld uit het Samson-universum, vind ik.
Dat was inderdaad degene waar ik aan dacht als extraatje. Het verhaal begint als volgt ...
https://i.imgur.com/pPogBCS.jpg
Het is de veel betere versie van de aflevering uit de televisieserie. (volgens mij werd die hier al eens gepost)
Van Vleermuizen herinnerde ik mij slechts vaag, AOVV, in mijn geheugen had het iets met een vampier te maken. Dat zou natuurlijk te griezelig zijn voor de reeks. Dus dank voor de reminder!
Het was de derde laatste aflevering van de hoofdreeks en de alleraatste aflevering waarin het dorpsplein als decor te zien is. Ook een leuke superheld, daarover geen twijfel.
PS: Goed opgemerkt, Pepino!
7.5
https://i.imgur.com/1LiCMOV.jpg
De Goede-Daden-Man is, zoals Sanderkeuh ook al aangaf, toch wel de ultieme superheld uit het Samson-universum, vind ik.
Dat was inderdaad degene waar ik aan dacht als extraatje. Het verhaal begint als volgt ...https://i.imgur.com/pPogBCS.jpg
Het is de veel betere versie van de aflevering uit de televisieserie. (volgens mij werd die hier al eens gepost)
Van Vleermuizen herinnerde ik mij slechts vaag, AOVV, in mijn geheugen had het iets met een vampier te maken. Dat zou natuurlijk te griezelig zijn voor de reeks. Dus dank voor de reminder!
Het was de derde laatste aflevering van de hoofdreeks en de alleraatste aflevering waarin het dorpsplein als decor te zien is. Ook een leuke superheld, daarover geen twijfel.
PS: Goed opgemerkt, Pepino!
0
geplaatst: 25 november 2021, 13:57 uur
Sorry Esteban, maar ik kan het ook niet meer dan 6,5 geven. Nu, in mijn geval betekent 6,5 dat ik het goed vind. Sommige nummers van S&G5, wat mijn favoriete plaat van het duo is, heb ik ook “maar” die score gegeven.
Oké zo, of moet ik toch maar mijn valiezen nemen?
Wie zou dat nu kunnen geweest zijn...
Oké zo, of moet ik toch maar mijn valiezen nemen?
esteban schreef:
Wie zou dat nu kunnen geweest zijn...

0
geplaatst: 25 november 2021, 14:23 uur
Ik ga ook voor een 6,5
God ja, die Samson-krantjes indertijd. Mijn ouders kochten HLN niet, maar mijn grootmoeder wel. Zo had ik meteen een goeie reden om haar elke week een bezoekje te brengen. Die eerste cover zit in mijn geheugen gegrift, net als de fotostrips. Ik had geloof ik ook de eerste verzamelmap in huis.
God ja, die Samson-krantjes indertijd. Mijn ouders kochten HLN niet, maar mijn grootmoeder wel. Zo had ik meteen een goeie reden om haar elke week een bezoekje te brengen. Die eerste cover zit in mijn geheugen gegrift, net als de fotostrips. Ik had geloof ik ook de eerste verzamelmap in huis.
2
geplaatst: 25 november 2021, 20:14 uur
Hetzelfde hier, Arno. De krantjes kwamen van bij de grootouders die de gazet nog lazen.
En ik had een meter die zowat alles wat je kon sparen of verzamelen bijhield. Zelf was 13 going on 14 toen dit gelanceerd werd, maar toch vond ik het stiekem nog plezant om ze gewoon te hebben. Helaas werd ooit alles weggegooid bij een verhuis.
Het is je vergeven, Pepino.
En ik had een meter die zowat alles wat je kon sparen of verzamelen bijhield. Zelf was 13 going on 14 toen dit gelanceerd werd, maar toch vond ik het stiekem nog plezant om ze gewoon te hebben. Helaas werd ooit alles weggegooid bij een verhuis.Het is je vergeven, Pepino.

* denotes required fields.