MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Samson & Gert (Double Feature)

zoeken in:
Beetje grappig, maar eigenlijk ook niet zo'n leuk verhaal nou ja, dat "ik moet nu echt in slaap vallen, want ik moet morgen fris zijn", dat is iets wat iedere student overkomt. Heb het zelf (meerdere keren) meegemaakt. En dan dat verdomde liedje in je hoofd.... ugh.

Gelukkig dat je toch nog geslaagd bent!

https://i.imgur.com/XRU30Wl.png

TOP 10

* Krijgt nog een update

#19 - Ik Wil Niet in Bad (1991 - Samson 1)

Nooit meer op dezelfde manier naar een Samson-lied luisteren? Dat gevaar bestaat bij deze kandidaat. De 8-jarige versie van mezelf had er werkelijk geen idee van toen die eerste muziekcassette van Samson verscheen, maar de 15-jarige ik heeft wel eens een ongelooflijk foute Samson-mix gemaakt voor klasgenoten. De teksten zijn namelijk wel vaker énorm dubbelzinnig. Neem Ochtendgymnastiek, Repeteren of De Trampoline er maar eens bij. Maar Ik Wil Niet in Bad spant toch wel de kroon qua ernstige feiten ...

S:
Ik wou dat het maar nooit gebeurde,
maar 't gebeurd toch elke week.
Ik probeer mij te verstoppen in de kelder of de kast,
maar wanneer ik lig te slapen dan pakt Gertje me soms vast.

G:
Hij wou maar dat het nooit gebeurde,
maar toch moet het elke week.
Hij probeert zich te verstoppen in de kelder of de kast,
maar wanneer hij ligt te slapen dan pak ik hem stevig vast.

G:
Het is niet erg en het doet geen zeer.
S: (Ja, maar 't pikt!)
G: Maar elke keer dan schreeuw ie weer.
S: Woah néé hé zeg!

En Bobientje heeft dat ook niet graag. Blijkbaar hield Gert zich echt niet in.

Arme Samson

Een leuk nummer en een echte klassieker. Normaal gezien een 7, maar de nostalgie zorgt ervoor dat ik het toch een halfje meer geef.

7,5

Haha geweldig nummer dit, lekker duister en gotisch. Ook van mij een 7.5

Ook van mij 7,5

En een pluim voor het pre-chorus dat ik erg leuk vind.

Hoezo heb ik het hilarische zinnetje "Woah seg dat water is véél te nat" niet eerder opgemerkt

Hahaha.

6,5

Een mooie 7 van mij. Dit is de Samson die ik het liefst heb. In de eerste jaren was hij mondiger en had hij ook meer een eigen willetje, dat is daarna toch ietwat afgezwakt. Verder staat dit iconische eerste album vol songs die minstens even goed of beter zijn. Ik Wil Niet in Bad heb ik waarschijnlijk zo'n 1735 gehoord tussen de release van Samson 1 en Samson 2, want ik had geen andere eigen cassettes.

Wie in bad moest, gebruikte in 1991 uiteraard de exclusieve Samson shampoo ...
https://i.imgur.com/J8GGGjp.jpg

... en droogde op in de Samson badjas.
https://i.imgur.com/RWSRKua.jpg

esteban schreef:
Dit is de Samson die ik het liefst heb. In de eerste jaren was hij mondiger en had hij ook meer een eigen willetje, dat is daarna toch ietwat afgezwakt.

Wat zou je willen, de door Gertje begane wreedheden zoals beschreven in het nummer indachtig?

De tekst is inderdaad vrij dubbelzinnig bij momenten. Het nummer zelf is niet wauw: 5.5

Repeteren gebruikten we op het einde van de lagere school wel dubbelzinnig regelmatig, waarbij het woord repeteren vervangen werd door... Nou je weet wel welk woord.

En de rest van het refrein sluit er mooi op aan natuurlijk. Zat zeker ook in mijn foute teenager-mix.

https://i.imgur.com/XRU30Wl.png

Uitslag Vorige

Ik Wil Niet in Bad (1991 - Samson 1) 6.78 (7 v)

#20 - Droom (2010 - 20 Jaar Samson & Gert)

20ste deelnemer, dus dan komen we al snel uit bij de single naar aanleiding van 20 jaar Samson & Gert. Deze clip bracht een ode van de andere Studio 100 vriendjes aan ons favoriete duo. Zingen mee: Karen, Kristel en Josje als K3, Piet Piraat, Mega Mindy, Merel (Amika), Bumba, Plop, Lui, Kwebbel, Klus en Dobus. De Burgemeester en Van Leemhuyzen zijn ook te zien in de clip.

Volgende ronde geef ik de huidige TOP 20 mee.

Onze voorlopige nummer 1 doet mee aan de Nederlandstalige Ladder. Wie nog meer Samsonsongs wil nomineren, hou u vooral niet in.

Droom: veel gasten, veel indrukken. Toch zijn het zowel in positieve als negatieve zin twee Samsonpersonages die me het meest bijblijven hier. De burgemeester (die hier soms zelfs 2 keer in beeld te zien is ) zien dansen bezorgde me het meest plezier bij het zien van dit clipje, de stem van Samson vond ik dan weer het dieptepunt.

3,5

JoaMuse schreef:
Onze voorlopige nummer 1 doet mee aan de Nederlandstalige Ladder. Wie nog meer Samsonsongs wil nomineren, hou u vooral niet in.

Ik heb er 3 nominaties bovenop gedaan. Maar voor De Canon of de Piraten-potpourri had ik geen plaats meer.

Nomineer Samson er is plaats genoeg, je hebt tijd tot morgenvroeg!

Amai, da's wel raar om Olivia uit Thuis daar te zien. Logisch natuurlijk met 'Amika', maar als je alleen Thuis gezien hebt...

5

Olivia ... of Pingu? (ik blijf het grappig vinden)

als ik de tijd vind en het goed is, plaats ik die verwijzing hier nog vandaag

Een mooie droom? Mwoah. Puur als ode aan Samson & Gert gezien, omwille van 20-jarig bestaan, vind ik dit niet zo geslaagd. Het lijkt eerder de viering van Studio 100 zélf. Nog een minpunt: De stem van Peter Thyssen die hier op z'n schelst is.

Een slechte compositie is het echter niet. En als ik bedenk hoe deze song bij mijn petekind binnenkwam, vind ik het ook wel iets hebben. Dit leek wel haar Avengers Assemble en ze vond dit fantastisch om te zien. Een buis vind ik dus te ver, maar het nadeel van de twijfel is er wel ...

5.5

Gert in dit nummer :

https://i.kym-cdn.com/entries/icons/facebook/000/030/329/cover1.jpg

Compositie is nog best ok, maar die stem van Thyssen blijf ik echt niks mee kunnen Zou het ook veel leuker gevonden hebben moesten De Burgemeester, Van Leemhuyzen, Alberto... elk een couplet gehad hebben, in plaats van al die random Studio 100-gezichten.

Dus ook van mij een 5,5.

Jammer van Peter Thyssen en al die Studio 100-gezichten, maar verder best tof.

6

esteban schreef:
Olivia ... of Pingu? (ik blijf het grappig vinden)

Het was eventjes ver terugscrollen, maar hier is 'ie dus

https://pbs.twimg.com/media/De63s4iXkAE4uxx?format=jpg&name=small

Mini-inhaalslagje weer, ik ben toch slecht in dit soort zaakjes op orde houden x

Marileen en Alexander
tja, ik heb ook een huisgenoot die totaal aan zijn vriendin vastgeklit zit, zelfs er één bord afgewassen moest worden kwamen ze nog samen de keuken binnen. Wat dat betreft stelt het laatste couplet van dit nummer me wel gerust, het kan dus toch. Echter, even bot gezegd: die hele Marileen en Alexander boeien me maar weinig.
5

Ik Wil Niet In Bad
Waarom is dit geen classic? Kende hem nog niet maar hij is gewoon instant vrij fantastisch. Klassiek herkenbaar onderwerp (al vond ik in bad gaan echt heeeeerlijk) en wat klinken ze toch lekker oldskool op album 1. Geeft wel een naar gevoel om nu naar Zwemmen te luisteren, ik hoop toch dat dat geen PTSS is.
8,2

Droom
Samsons stem en al die miskonkels uit de uitgelebberde uiers van melkkoe Studio 100 zijn nog daar aan toe, maar WAAR IS GERTS OUDE PYJAMA GEBLEVEN DAN?
2,3

Ik voelde hem komen, vandaar dat ik de TOP 10 de laatste 3 rondes niet bijgewerkt heb. Maar je stemt, dat is 't belangrijkste!

Gast
geplaatst: vandaag om 00:20 uur

geplaatst: vandaag om 00:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.