MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Doors Meter

zoeken in:
7.5

Strange Days is mijn #2 qua The Doors platen. Het waarom wordt bijvoorbeeld onderstreept door Moonlight Drive. Het nummer heeft aanvankelijk een soort mars ritme. Misschien wel John Densmores vroegste drum ervaring in de school drumband waar lekker gerold mocht worden op een snare trommel. De gitaar geeft het nummer iets bijtends en toch ook zachts. Het bijtende wordt onderstreept door Morrisons vocale explosie op het einde. De solo van Krieger is weer eens prachtig mooi. Het zweeft en het bijt door. Het nummer hoort niet tot mijn absolute The Doors favorieten, maar zit daar beslist net onder.

Moonlight Drive, 8,75

Aan Rock Me Baby hoef ik niet veel woorden vuil te maken. Een leuke cover, maar zeker niet meer. De band stond voor zijn plezier te spelen, maar lijkt af en toe het schema kwijt te raken. Het was duidelijk niet bedoeld om uit te brengen, toen.

Rock Me Baby: 6,5

The Hitchhiker 5.2
An American Prayer 5.8
Moonlight Drive 8.8
Rock Me Baby 5.9

Rock Me Baby: 7,3

Rock Me Baby: 7

De bluescover Rock Me Baby scoort exact een 7+ na twaalf stemmen. Het Pinksterweekend stond ondanks het slechte weer niet in het teken van inhalen bij The Doors Meter. Maar goed als jullie liever in de rij staan bij de meubelboulevard, ook prima

40 | Build Me a Woman (Live) (Absolutely Live, 1970) | 7,3738 | 21 stemmers
41 | She Smells So Nice (L.A. Woman, outtake 2011) | 7,3024 | 21 stemmers
42 | Rock Me Baby (Morrison Hotel, 50th Anniversary, 2020) | 7,2500 | 12 stemmers
43 | Little Red Rooster (Alive She Cried, 1983) | 7,1583 | 24 stemmers
44 | Runnin' Blue (The Soft Parade, 1969) | 7,1500 | 23 stemmers

Door dan maar met één van de bekendste nummers van de band en in ieder geval één van de oudste. Want met Hello, I Love You komt het zesde en laatste nummer voorbij dat ook op de demo stond van Rick & the Ravens uit 1965.
Een controversieel nummer, omdat de riff wel erg lijkt op die van All Day and All of the Night van The Kinks. Onzin, volgens Robby Krieger, die wel aangaf dat de drumbeat was geïnspireerd op Sunshine of Your Love van Cream. Ray Davies zelf had er niet veel moeite mee, maar zijn producer drong aan op een rechtszaak. Ze schijnen er onderling uit zijn gekomen en in een interview heeft Davies aangegeven dat Jim Morrison hem gelijk heeft gegeven en dat daarmee de kous wel af was.
Jim schreef de tekst in 1965 nadat hij een mooie vrouw had zien lopen op het strand. In zijn notitieboekje krabbelde hij snel neer: "Sidewalk crouches at her feet. Like a dog that begs for something sweet". De rest van de tekst schreef hij thuis, inclusief één van de beroemdste openingszinnen...

En kijk eens wat een prachtig clipje ik tegenkwam

The Doors - Hello, I Love You (Waiting for the Sun, 1968)

8.7

Mmm ik was verbaasd hoeveel nummers er nog op mijn pad komen hier die ik eigenlijk niet ken of die ver in de vergetelheid zijn geraakt.
De meeste vind ik eigenlijk best erg ruk, waardoor ik aan mijn Doors liefde begon te twijfelen. Demo's en the Doors is schijnbaar niet mijn ding.
Ik zit dus met hartelust te wachten op nummers welke voor mijzelf weer duidelijk stellen dat the Doors toch echt wel mijn favoriete band is.
Rock me baby valt ook in de eerstgenoemde categorie, maar deze is best leuk!
Dit nummer ga ik zeker vaker horen
7.6
Hello i love you dan.
Goed nummer zeker, maar ook moeilijk ,moooeilijk. Ergens behoorde deze nooit tot mijn favorieten namelijk en wel, de ene keer wel de andere keer minder.
8.4
Pluspunten voor de geweldige video inderdaad!! Waar vond je die

Simon77 schreef:
Maar goed als jullie liever in de rij staan bij de meubelboulevard, ook prima

Rock Me Baby - 7,3
Hello I Love You - 9,6

Hello I Love You: 8,5

Rock Me Baby: 7

Hello, I Love You: 8

Spoelworm schreef:
Pluspunten voor de geweldige video inderdaad!! Waar vond je die
Tja, YT. Wat ik er over gevonden heb is dat het voor een Duits tv programma was in september 1968. Opnames waren op het marktplein Römerberg in Frankfurt.

Jim heeft er zo te zien wel lol in

hello i love you 6,3

rock me baby 5
hello 7

Hello, I Love You: 8,2

The Hitchhiker - 6,5
An American Prayer - 7,5
Moonlight Drive - 9
Rock Me Baby - 7
Hello, I Love You - 8,5

Als gevolg van een paar dage vrij dit topic wat verwaarloosd, derhalve wat ingehaald:

Wild Child: wat is het toch met Jim en gedichten aan het begin van een nummer? 7.3

The Hitchhiker: Ze maken zich het er wel héél makkelijk vanaf hier. Beetje over Riders heen praten. Ik luister niet eens naar wat Jim zegt, een non-nummer eigenlijk. Derhalve een 1, dit is het muzikale equivalent van je naam op het proefwerkblaadje schrijven.

An American Prayer: Heb het gevoel dat ik dit nummer al eerder heb gehoord. Geen idee welk nummer van An American Prayer het was, maar een 5 kan er wel vanaf.

Moonlight Drive: 8.3

Rock me Baby: Ik weet niet of ik The Doors nou zo'n goede coverband vind... maar deze is best prima, al vind ik hem wat aan de lange kant: 7

Hello I Love You: 8.5

Moonlight Drive 9
Rock Me Baby 7
Hello I Love You 9.2

Moonlight Drive: 8,5
Hello I Love You: 8,5

Daar is 'ie dan eindelijk, het eerste nummer dat ik, in ieder geval bewust, van The Doors heb leren kennen. Het stond in de Top 40 blaadjes die ik had ontdekt en wekelijks ging halen bij een platenzaakje aan de Stadhoudersweg in Rotterdam. De naam weet ik niet meer.

Dit is gewoon een echt lekker en vrolijk nummer en daar hebben The Doors er gewoon niet zo heel veel van. Het is een terecht hitje. Mijn nicht had de single en die werd wel eens gedraaid tijdens verjaardagen. Het enige The Doors nummer dat ze had. waarschijnlijk nog steeds heeft. Kun je als lagere school knulletje fan worden van een band? Ja, zeker wel, al kwam de echte kennis pas midden jaren 70. Het zaadje werd gelegd door Hello, I Love You en het noodzakelijke water kwam een paar maanden later met 'Touch Me'.

Die clip heb ik, denk ik, lang geleden een keer eerder gezien. Lang haar, hippie kleren en toch de truttigheid zelve. Mooi om dat contrast zo te zien. Laten we wel wezen, het gros van de mensen moest in 1968 niets van hippies en lang haar hebben. Mijn buurjongen beneden kreeg van zijn twee, heel jonge tantes, de prachtigste zelfgemaakte bloemenoverhemden. Het zou nog jaren duren voordat ik er ook een kreeg. Toen was het allang weer uit natuurlijk.

Hello, I Love You: 9,25

9

Hoe oud ben je eigenlijk WoNa als ik dat vragen mag natuurlijk ik begin nl te vrezen dat ik je eigenlijk met u had moeten aanspreken

Hello, I love you:9.5

Gast
geplaatst: vandaag om 15:49 uur

geplaatst: vandaag om 15:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.