MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Doors Meter

zoeken in:
Hello, I Love You scoort afgerond een 8,5 na zestien stemmers en behaalt daarmee een plekje in de voorlopige top 20.

16 | Spanish Caravan (Waiting for the Sun, 1968) | 8,5000 | 28 stemmers
17 | Crawling King Snake (L.A. Woman, 1971) | 8,4833 | 24 stemmers
18 | Hello, I Love You (Waiting for the Sun, 1968) | 8,4781 | 16 stemmers
19 | Alabama Song (Whisky Bar) (The Doors, 1967) | 8,3875 | 24 stemmers
20 | End of the Night (The Doors, 1967) | 8,2800 | 30 stemmers

Voetjes van de vloer, want we gaan de dansvloer op met Get Up and Dance, de albumopener van het laatste studioalbum Full Circle. Get Up and Dance was ook de eerste single die van het album werd uitgebracht, samen met Treetrunk (die niet op het album stond). Het nummer werd geschreven door Robby Krieger en Ray Manzarek en is opvallend vrolijk en zeker ook dansbaar. Op basgitaar is een gastbijdrage te horen van Chris Ethridge, die onder meer met Nancy Sinatra, Linda Ronstadt en Jackson Browne heeft gewerkt en ook bandlid was van The Flying Burrito Brothers.

The Doors - Get up and Dance (Full Circle, 1972)

Get up and dance: 9.0

Get up and dance: 5,0
De titel gaat nog wel...

Ik vraag me af of mensen dit echt kunnen waarderen als ze het een onbekende band was......

sorry 3,5

Get Up and Dance - 6

5.9

Wel erg matig, deze.

4,5

Heeft niet veel met The Doors te maken dit, maar klinkt wel lekker funky. Ik denk dat als ze verder waren gegaan onder een andere naam het veel meer kans van slagen had gehad. Ray and the Manzareks was wel een mooie bandnaam geweest.

Met de hakken over de sloot een voldoende; 5.5

Spoelworm schreef: "Hoe oud ben je eigenlijk WoNa als ik dat vragen mag natuurlijk ik begin nl te vrezen dat ik je eigenlijk met u had moeten aanspreken".

Dat mag hoor met u aanspreken, maar hoeft niet. Kijken of je er zo achter komt. Op een paar dagen na moest ik wel in militaire dienst. Het jaar voor me had vrijstelling. Toen een paar jaar terug de werkleeftijd naar 67 ging, was ik met die paar dagen een van de eersten die de volle mep mocht gaan werken (inmiddels weer anders). En ik zit net bij de club waarvoor onderlichend leiden ineens niet meer gold en exclusief AstraZenica krijgt. Dat maakt me?

willemdeux schreef:
Ik vraag me af of mensen dit echt kunnen waarderen als ze het een onbekende band was......
We zullen het nooit zeker weten, maar heel groot acht ik de kans niet
Wel hadden ze het voor deze meter beter bij (g)één album kunnen houden

WoNa schreef:
Dat maakt me?

Oud.

Get up and Dance: 6,3

WoNa schreef:
(quote)

Dat mag hoor met u aanspreken, maar hoeft niet. Kijken of je er zo achter komt. Op een paar dagen na moest ik wel in militaire dienst. Het jaar voor me had vrijstelling. Toen een paar jaar terug de werkleeftijd naar 67 ging, was ik met die paar dagen een van de eersten die de volle mep mocht gaan werken (inmiddels weer anders). En ik zit net bij de club waarvoor onderlichend leiden ineens niet meer gold en exclusief AstraZenica krijgt. Dat maakt me?

Na 1977 was er vrijstelling lees ik op google, dus 1976. Daar zul je dan 17,18 zijn geweest?
61 ongeveer?

Rogyros schreef:
(quote)

Oud.

Build Me A Woman: 7,8
Waiting For The Sun: 8,6
Hyacinth House: 8
Wild Child: 8,2
(door deze meter wordt mijn mening over Soft Parade toch langzamerhand wel wat bijgesteld! )

The Hitchhiker: 3
An American Prayer: 6,5
Moonlight Drive: 7,6
Rock Me Baby: 6,8
Get Up And Dance: 5

Get up and dance doet me ergens denken aan die reli tijd van Bob Dylan, hij zou niet misstaan op Saved.
Wel,dat zegt de uitdrukking om het punt te ondersteunen dat het er ergens -in de verte,vaag op lijkt. Feitelijk zou hij wel misstaan op Saved omdat ik dat album goed vind en dit niet.

Je doet je best Ray maar sorry, meer dan een 5 trek ik er hier niet uit.

Rogyros schreef:
The Hitchhiker: ...Get Up And Dance: 5
Bedankt voor je inhaalslag Rogier. Je mist nog twee nummers. Hello, I Love You stond nog niet in de Spotify lijst (ontdekte ik omdat jij er niet op stemde ) en Go Insane (Demo) is daar niet te vinden.

61, check Spoelworm. 1959 werd vrijgesteld. Als 8 jarig jongetje ging ik met een schoolvriendje de Top 40 halen vanaf ergens in oktober 1968 en daar stond o.a. Hello, I Love You in.

Vooralsnog scoort Get up and Dance een (hele nipte) voldoende, maar de bodem van de lijst is in zicht voor dit nummer van Full Circle.

68 | Carol (Live in Detroit, 2000) | 5,8543 | 23 stemmers
69 | I'm a King Bee (Live in Detroit, 1970/ Live at the Matrix, 1967) | 5,7833 | 21 stemmers
70 | Get up and Dance (Full Circle, 1972) | 5,5864 | 11 stemmers
71 | Hardwood Floor (Full Circle, 1972) | 5,1674 | 23 stemmers
72 | Variety Is the Spice of the Life (Other Voices, 1971) | 5,1079 | 19 stemmers

Prediker 3:1 'Voor alles wat er gebeurt is er een uur, een tijd voor alles wat er is onder de hemel'.

Aldus bezongen in Turn! Turn! Turn! van The Byrds uit 1965, maar ook Jim Morrison heeft zich laten inspireren door de Bijbelverzen van Prediker.
Kort en bondig 'Time to live, time to lie, time to laugh, time to die'. Take It as It Comes werd echter opgedragen aan de Maharishi, de grondlegger van de transcendente meditatie, die vanaf de jaren '60 en '70 vele beroemdheden tot zijn volgelingen mocht rekenen. Overigens vestigde de Maharishi zich in 1990 definitief in Nederland, nadat hij ons land al meerdere malen had bezocht. Hij woonde tot aan zijn dood in 2008 in het Limburgse Vlodrop.

The Doors - Take It as It Comes (The Doors, 1967)

Take It As It Comes: 9

9,3 nummer mag van mij langer duren

Get Up And Dance: 5

En om de trend te volgen: Take It As It Comes 9.3

"A sound heart is the life of the flesh" , om er dan nog maar een bijbel citaat in te gooien. Take it easy is dus het advies, en bij dat advies sluit ik me dan graag aan
Leuk nummer van het debuut
8.9

Beetje te lichtvoetig voor mij. 7

Get Up And Dance. Ja, die stem van Ray. Dat killt het nummer wel ernstig. Verder is het niet onaardig. Een middenmoter, toegegeven. Het nummer heeft gewoon wel een aardige groove en melodie. Tekstueel, whah. Het dameskoortje maakt zeker iets goed. Een nipte voldoende is dan ook niet terecht. Een gitaarsolootje dat aardig is.

Get Up And Dance: 6.5

Een perfecte pop hit dit nummer. Altijd een van mijn favorieten op het debuut geweest. In klassieke 60s stijl balt het alle energie samen in een paar luttele minuten. Dit had het ook verdient een grote hit te worden, na 'Light My Fire'. Het heeft een geweldige baspartij en prachtige orgelsolo's, die het nummer onderscheidt van heel veel klassiek 60s werk. Als je wilt weten waarom Rick and the Raves niet zijn uitgebracht en The Doors wel, dan zit hier o.a. het grote verschil. Bijbelcitaten kan ik niet zoveel mee, vrees ik. Ik ben meer van het rock en roll altaar. Daar krijgt dit nummer een zeer aangename plek vlak onder de absolute topnummers van The Doors.

Take It As It Comes: 9,5

Gast
geplaatst: vandaag om 04:11 uur

geplaatst: vandaag om 04:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.