MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Doors Meter

zoeken in:
Easy Ride 7,5

Riders 9.5
Easy Ride 7

WoNa schreef:
We zijn iets meer dan een week bezig en ik merk dat het scoren al iets begint te knellen. Door het gebrek aan echt overzicht in het begin, sluit ik niet uit dat ik aan het begin een aantal nummers te hoog gescoord heb.

Grappig ik dacht vandaag precies hetzelfde toen ik indian summer hoorde die ik op een 7.8 heb terwijl ik riders op een 10 zette welke bij verre niet eens mijn favoriete nummer is (wel goed trouwens). En dan ook nog dat nummer zonder Jim op een 6, eigenlijk uit solidariteit met de overige drie leden van de band terwijl ik het nummer zeer waarschijnlijk nooit meer op zal zetten . Ik zal misschien van te voren alle nummers een cijfer moeten geven op een privé lijstje, dan gaat het niet meer fout haha

Door Easy Ride zal ik The Soft Parade niet meteen hoger gaan waarderen, maar het is wel een heel vrolijk nummer van de mannen.

6,5

Simon77 schreef:
(quote)
Valt mee, alleen Treetrunk nog

2.5
Tenenkrommend

Easy Ride:9

Een 6,8 gemiddeld voor Easy Ride voorlopig, daarmee neemt het nummer voorlopig plek 6 in op ruime afstand van Not to Touch the Earth.

01 | Riders on the Storm (L.A. Woman, 1971) | 9,4750 | 28 stemmers
02 | Strange Days (Strange Days, 1967) | 8,5828 | 29 stemmers
03 | Indian Summer (Morrison Hotel, 1970) | 7,9600 | 30 stemmers
04 | Twentieth Century Fox (The Doors, 1967) | 7,9217 | 30 stemmers
05 | Not to Touch the Earth (Waiting for the Sun, 1968) | 7,5179 | 39 stemmers
06 | Easy Ride (The Soft Parade, 1969) | 6,7940 | 25 stemmers
07 | Whiskey, Mystics and Men (Box Set, 1997) | 6,4758 | 26 stemmers
08 | Wandering Musician (Other Voices, 1971) | 6,2087 | 23 stemmers
09 | Treetrunk (non-album single 1972, B-kant Get Up and Dance) | 6,0481 | 26 stemmers

De categorie 'overig' bevat ook een flink aantal regelmatig live gespeelde nummers, mits er een behoorlijk versie op Spotify of YT te vinden is. Tijdens live-optredens speelde de band vaak diverse blues en rock 'n roll klassiekers uit eind jaren '50, begin jaren '60. Zo ook het volgende nummer dat wordt gezien als de eerste Motown-hit, voor het eerst opgenomen door Barrett Strong voor het Tamla-label, de voorloper van het wereldberoemde Motown. Op 1 januari 1962 deed een Brits bandje uit Liverpool auditie bij Decca Records, waarbij ze dit nummer opnamen in hun repertoire van vijftien nummers. De auditie van The Beatles mislukte, Decca gaf de voorkeur aan The Tremeloes; een aardige inschattingsfout van de platenmaatschappij. Ook The Doors speelden Money (That's What I Want) regelmatig live. Het nummer gaat over een man die gelukkig is in de liefde, maar toch vooral geld nodig heeft. Van de liefde kun je immers geen rekeningen betalen.

The Doors - Money (That's What I Want) (Morrison Hotel, 50th Anniversary Edition, 2020)

Easy Ride: 6je
Money: duurt wel heel lang voor hij op gang komt en is daarna voorbij voor je het weet: 7

Lekker nummertje gekozen!
Ik snap ook wel waarom ze dit live speelden. Dit hoor je terug in oa roadhouse blues .
Het klinkt als een nummer waarbij iedereen er plezier in had en ook zijn ei in kwijt kon . Het nummer zelf is niet heel spannend of bijzonder maar het plezier van de band maakt dat goed.

Jim goed bij stem, een vrolijk nummer maar met de juiste tekst voor hem. De toetsen van Ray werken hier erg goed, altijd sterke blues riffjes van Krieger . Iedereen zit hier goed in zijn vel zo klinkt het in ieder geval en iedereen blinkt uit. Instrumentaal klinkt het strak, een leuke cover.

Ik zou er wel vrolijk van worden mocht ik daar gestaan hebben in het publiek.
In de categorie live nummers een mooie 6.7*

Simon77 schreef: "Decca gaf de voorkeur aan The Tremeloes; een aardige inschattingsfout ".

Of topic natuurlijk, maar 'Even The Bad Times Are Good' is een nummer dat ik niet graag had willen missen en altijd een vette lach op mijn gezicht brengt. Verder, I rest my case, natuurlijk.

The Doors waren in de basis een fantastische blues/rhythm & blues band. Dat komt sterk door in hun eigen werk en het sterkst op 'L.A. Woman'. Hun covers laten dat ook zien. Deze versie van 'Money' is dan ook ijzersterk. Het nummer heeft een heerlijke groove. Morrison's stem is al behoorlijk stuk hier, maar de piano solo, de slide gitaar solo en het solide drumwerk van John Densmore mogen er allemaal zijn. Als laatste opmerking mag de opbouw niet ontbreken, alsof Morrison ter plaatste besluit het nummer te gaan zingen en de band, spontaan, maar ijzersterk invalt.

Money: 8,25

P.S.: Hoe live is dit? Ik hoor geen publiek. Of is het een soundcheck opname?

7,5

WoNa schreef:
P.S.: Hoe live is dit? Ik hoor geen publiek. Of is het een soundcheck opname?
Niet, dat was oorspronkelijk wel de bedoeling, omdat ik het nummer ken vd boxset waar een live versie opstaat. Echter kwam vorig jaar deze versie uit en is de ander niet vindbaar op Spotify

7.25

Money (That's What I Want) 6.5

9,25 Riders on the Storm
Oerklassieker natuurlijk. Toen ik nog wel eens dj'de op studentenfeestjes 15/20 jaar geleden sloot ik hier de nacht wel eens mee af. Heerlijk om dit door een goede geluidsinstallatie te laten schallen.

6,5 Easy Ride
The Soft Parade staat hier op 4*, niet een van hun beste albums, maar wel genietbaar. Dit is dan wel weer een nummer waar ik los niet heel erg warm voor loop. Gewoon okay.

5,5 Money
Aardige cover, maar vind deze niet heel speciaal. Mist nogal de energie van het origineel (en ook de Beatles-cover).

Money - 7

6,5

7

Breekt lekker open op het einde!

Money (That's What I Want): 7

Wat JM zegt idd, tweede deel is duidelijk beter.

Money: 8

Gast
geplaatst: vandaag om 08:07 uur

geplaatst: vandaag om 08:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.