MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Doors Meter

zoeken in:
harm1985 schreef:
Simon77, er is iets mis met het filmpje dat je plaatste, ofwel het speelt te snel af, of de pitch is een trapje te hoog, vergelijk het eens met deze
Dat loopt idd niet helemaal lekker, die jij plaatst klinkt beter. Ik dacht dat het wel leuk was om wat bewegend beeld te hebben, maar de kwaliteit is niet fantastisch. Gelukkig zullen de meesten het nummer niet per sé hoeven te beluisteren om tot een oordeel te komen

9,5

9,4

9.5

Eén van die seventiesüberrockklassiekers die gewoon heel, heel geweldig blijft hoe vaak ie ook voorbijkomt. Maar mijn 10'en bewaar ik nog even

Riders on the storm: 10

Niet gedacht dat ik deze al zo snel zou uitdelen: 10!

25 enthousiaste stemmers geven Riders on the Storm bijna een 9,5 gemiddeld. En daarmee komt deze klassieker ruim bovenaan te staan.

1 | Riders on the Storm (L.A. Woman, 1971) | 9,4600 | 25 stemmers
2 | Strange Days (Strange Days, 1967) | 8,5828 | 29 stemmers
3 | Indian Summer (Morrison Hotel, 1970) | 7,9600 | 30 stemmers
4 | Twentieth Century Fox (The Doors, 1967) | 7,9217 | 30 stemmers
5 | Not to Touch the Earth (Waiting for the Sun, 1968) | 7,5179 | 39 stemmers
6 | Whiskey, Mystics and Men (Box Set, 1997) | 6,4758 | 26 stemmers
7 | Wandering Musician (Other Voices, 1971) | 6,2087 | 23 stemmers
8 | Treetrunk (non-album single 1972, B-kant Get Up and Dance) | 6,1900 | 25 stemmers

Om de een of andere reden heb ik het album The Soft Parade altijd wat links laten liggen. Ik heb er niet echt een klik mee. Ik heb hem ook op 3,5 ster staan zie ik nu, terwijl ik de andere 'Jim-albums' op 4,5 of 5 sterren heb staan. Ik ga voor een hernieuwde kennismaking met het album, om te beginnen met Easy Ride. Easy Ride is een leftover van het album Waiting for the Sun en gaat over liefde, lust en een soort vrouw, zoals ze ook al bezongen in Twentieth Century Fox. Al lijkt Jim inmiddels wat meer zelfvertrouwen te bezitten, want haar veroveren lijkt een Easy Ride. Een opvallend vrolijke melodie voor The Doors begrippen.

The Doors - Easy Ride (The Soft Parade, 1969)

Van The Soft Parade ken ik niet al te veel, moet ik bekennen. Al heb ik 'm wel thuis op CD liggen. Dit is best een jolig nummer, maar niet al te speciaal verder.

7

6,2

Riders on the storm 9,3
Easy ride 6,2

Oh ik loop verschrikkelijk achter

Anders dan over het algemeen de mening van vele liefhebbers ben ik best wel in voor the soft parade. Echt geen slecht album , gewoon eens luisteren is mijn dringend advies voor wie het links heeft laten liggen! Vooral de live opname the Soundstage performances waarin ik meen zeker twee nummers ten gehore werden gebracht van TSP doen die ook echt eer aan (wishfull sinfull). Sowieso is het titelnummer een van de beste nummers van de band. Dat durf ik wel te stellen. The Doors - The Soft Parade (Soundstage Performances) - YouTube
Maar goed,ik dwaal af. Easy Ride dan.
Het nummer behoort niet tot het beste wat The Soft Parade te bieden heeft . Het heeft wel iets van een komische noot in de vrijwel serieuze catalogus, maar is dat ook echt nodig vraagt een mens zich af. Ik hoef hem niet iedere dag te horen.
6.1
Riders on the storm
11

6,3

Spoelworm schreef:
Oh ik loop verschrikkelijk achter
Valt mee, alleen Treetrunk nog

Easy Ride - 7

Overigens valt easy Ride nog mee in vergelijking met dat andere vreemde nummer op Soft P.
Runnin blue .
Maar easy Ride, ik zit er vandaag weer even naar te luisteren en zelfs de 6.1 is toch wat veel eer voor dit zwakke nummer.
een 5 is een jas die beter past.

Easy Ride: 7,5

We zijn iets meer dan een week bezig en ik merk dat het scoren al iets begint te knellen. Door het gebrek aan echt overzicht in het begin, sluit ik niet uit dat ik aan het begin een aantal nummers te hoog gescoord heb. Als ik ze tegen Easy Ride af ga zetten, deze hoger scoort, maar niet ten opzichte van nummers die een punt hoger zitten. Uiteindelijk gaat het hier om het interne The Doors repertoire te scoren. Er is geen vergelijking met andere bands. Enfin.

The Soft Parade heb ik al heel lang op LP, begin jaren 80 zeker. Ik ben het met de meesten eens dat het niet de hoogvlieger van de band is. Dat vond Morrison ook. De nummers staan per bandlid gecrediteerd en niet als bandcomposities. Natuurlijk kent het album enige echte hoogtepunten. Die komen vast nog aan bod.

Easy Ride dus. Het is een vrolijk deuntje, niet meer en niet minder. Een versnelde carnavalskraker van 45 jaar geleden. Wel een heel erg zelfverzekerd klinkend nummer. Meer valt er niet over te zeggen.

Easy Ride: 6,75

Gast
geplaatst: vandaag om 11:42 uur

geplaatst: vandaag om 11:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.