MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

Vreselijk.

2

Kevin Little 3,5
Jennifer Paige 8,8

Ast
7,3

Nét geen 7 gemiddeld voor Paige: 6,98. Daarmee staat ze op plek 230.

Vandaag keren we terug naar de tijden van de 'great Italian-American pop singers'. Strak in het pak, vaak drankjes en/of sigaretten in de hand, charmant tot en met en een beetje de types van  'I know a guy, who knows a guy, who knows a guy'. 

Wij gaan luisteren naar Jasper Cini, beter bekend onder zijn artiestennaam, die in de VS een grootheid is, maar in Nederland slechts twee hitjes scoorden omdat de Top 40 hier nu eenmaal pas relatief laat startte. Deze man, die Perry Como als zijn grote voorbeeld noemt, had in 1952 al een nummer 1-hit in de UK en VS te pakken. Wij gaan echter naar 1966.

713. Al Martino - Spanish Eyes

[1966, #aw19, #hp14]

Al Martino: 6,8

Ik draai hier van alles. Van The Carpenters tot The Blood Brothers. En ik hou best van orkestrale pop van bepaalde tijdgenoten, Maar hier heb ik weinig mee. Ik vind het eigenlijk ook gewoon niet zo'n goed liedje.

4,6

Jennifer - 7,5
Al - 4

Het gemiddelde van Al Martino volgt morgen.

Sascha Schmitz was in 1998 en 1999 erg succesvol met drie hitsingles op rij. Na die drie singles scoorde hij nog steeds aardig, maar eigenlijk alleen nog maar in Duitstalige landen.

In 2003 en 2011 bracht hij onder zijn alter ego Dick Brave nog 2 rock'n'roll albums uit. Een andere Duitse band (Boppin' B) bracht op hun beurt een rock'n'roll album uit met nummers van Sasha in rockabilly versies.

Vandaag gaan we luisteren naar één van de grootste hit in Nederland in 1999.

714. Sasha - If You Believe

[1999, #aw20, #hp3]

Deze had ik lang niet gehoord. Maar klinkt nog zeer vertrouwd, vroeger vaak gehoord en het is wel een refrein dat je niet snel vergeet.

7

4,5 geef mij de Britse Sasha maar

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:57 uur

geplaatst: vandaag om 12:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.