MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

Elvin Bishop scoort 6,97 gemiddeld en daarmee belandt hij op plek 248.

Na acht Top 40-hits te hebben gescoord is Jimmy Johannes Bakkum tegenwoordig meer in films te zien dan op songs te horen.

Onlangs kwam hier de runner up van Pop Idol 2002, Gareth Gates, voorbij die een voldoende gemiddeld scoorde. Eens kijken wat we over hebben voor onze eigen Nederlandse runner up van het eerste seizoen Idols.

742. Jim - Dapper en Sterk

[2006, #aw7, #hp13]

wavanbuuren schreef:
Ah dan snap ik het. op een of andere manier vind ik die nummers erg op elkaar lijken.

Komt die associatie misschien door deze destijds goed verkochte verzamel CD die ik laatst voor 95 cent niet kon laten liggen bij de kringloop (deel 3 inmiddels ook opgeduikeld) ? What's Up? (1993)

Something Happens krijgt een 8

Jim Bakkum een 3,1

Waarom, gewoon waarom.....
1

Zowel de artiest als de song zijn mij totaal onbekend. Een voordeel? Zo verschrikkelijk is dit toch niet?

5.5

wavanbuuren
starbright boy schreef:
(quote)

Komt die associatie misschien door deze destijds goed verkochte verzamel CD die ik laatst voor 95 cent niet kon laten liggen bij de kringloop (deel 3 inmiddels ook opgeduikeld) ? What's Up? (1993)

Something Happens krijgt een 8

Jim Bakkum een 3,1

Dat zou zomaar kunnen. Die CD zat ooit wel in mijn collectie totdat ik 5 jaar geleden 80% naar de kringloop heb gebracht.

wavanbuuren
Jim Bakkum staat symbool voor alles wat er de laatste 20 jaar verkeerd is gegaan, (sociale-) media-technisch. Aardige jongen, ziet er goed uit, dat is belangrijker dan enig talent op wat voor vlak dan ook.

1,5

2,2

Something Happens: 6,3
Elvin Bishop: 7,5

Jim - Dapper en Sterk : 4,5

Dapper en Sterk komt niet verder dan 3,15 gemiddeld. Daarmee staat Jim op plek 732.

Maar liefst 20 albums heeft de zangeres van vandaag op haar naam staan, en 84 singles werden er uitgebracht. Toch kennen we haar in Europa voornamelijk van slechts 1 song; haar enige hit in Nederland.

In Amerika was dit één van de allergrootste hits van 1991 en het nummer werd genomineerd voor twee Grammy Awards.

Valt "The Queen of Christian Pop", die wordt gezien als pionier voor Christian singers die de crossover naar de popmuziek maken, hier in de smaak?

743. Amy Grant - Baby, Baby

[1991, #aw3, #hp31]

7,5

Ben ik de enige die altijd heel erg aan This Must Be The Place van Talking Heads moet denken bij dit nummer?

Elvin Bishop: 9
Jim: 3
Amy Grant: 6

Mijn dochter vindt het op een track van Ariane Grande lijken.
Anyway (alle twee) zijn niet aan mij besteed. Deze een..

4.5

ArthurDZ schreef:
7,5

Ben ik de enige die altijd heel erg aan This Must Be The Place van Talking Heads moet denken bij dit nummer?

Nee hoor, de melodie lijkt er heel sterk door geïnspireerd. Verder zit er wel een vrij groot kwaliteitsverschil tussen beide tracks...

5,8

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:39 uur

geplaatst: vandaag om 09:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.