MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Ast
9. Ik vind het een geweldig nummer

Door de Wind blijft steken op 4,00 en daarmee staat Miss Montreal op plek 732.

De groep van vandaag werd in 1953 opgericht door doo-wop en early R&B legende Clyde McPhatter die tevens als leadzanger fungeerde. Door de jaren heen waren er heel wat verschillende leden binnen deze band. Zo was Ben E. King hier nog een tijd zanger, en ook bijvoorbeeld Johnny Thunder (van de hitsong Loop de Loop) en Louis Price (The Temptations).

In 1953 scoorde deze groep met hun debuutsingle meteen hun eerste nummer 1-hit op de R&B Chart en er zouden er heel wat hits volgen. Wij gaan luisteren naar een hit uit 1964 met Johnny Moore als leadzanger.

768. The Drifters - Saturday Night At The Movies

[1965, #aw7, #hp24]

*Deze wordt 2x achter elkaar gespeeld, dus als je denkt 'wat duurt deze lang zeg': na 2:25 is het nummer afgelopen.

8

De jaren '60-soul kan altijd voor mij.

Ik hoor hier zowel een vleugje Under the Boardwalk als Kissin' In The Back Row of the Movies in. Maar die zijn beide beter dan deze single, imo.

6.5

8 heerlijk dit.

Doo-wop die al wat maniëristisch en achterhaald klonk in '64 en waar vergeleken met eerdere hits ook een beetje sleet op zit. Maar nog best leuk, al hebben The Drifters zo ongeveer een dubbel CD vol sterker materiaal.

6,8

Drifters: 6,5

The Drifters - Saturday Night At The Movies : 8

Miss Montreal: 2.5
Drifters: 7

Niet slecht.

6,4

wavanbuuren
6,7

Saturday Night at the Movies drift naar plek 160 met 7,22 gemiddeld.

De zanger van vandaag werd slechts 35. Hij zoop, vrat en spoot (heroïne en cocaïne) totdat hij er letterlijk bij neerviel. Triest, want de man was meer dan een veelbelovende muzikant. Hij was dé man van Little Feat en speelde ook nog eens een belangrijke rol binnen The Mothers of Invention.

In 1979 bracht hij zijn enige solo album uit, het critically acclaimed: Thanks I'll Eat It Here (1979). Op dat album staat een song die later nog door onder andere Nilsson en Piet Veerman gecoverd zou worden. Het was zijn enige hit in de top 40.

769. Lowell George - Cheek To Cheek

[1979, #aw9, #hp10]

Zo ontdek je nog eens wat. Mij onbekend. Best OK.

6

Little Feat vind ik fantastisch, dit solo nummer van Lowell vind ik een pak minder....

6.3

8,5

Heerlijk nummer van onderschatte zanger.

7.9 leuk nummer idd, wist niet dat het hier zo'n grote hit was.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:43 uur

geplaatst: vandaag om 11:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.