Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 27 december 2021, 10:35 uur
836. The Monkees - Daydream Believer 7.5
837. Cartoons - Witch Doctor 5.0
838. Cuby + Blizzards - Window of My Eyes 7.5
839. Sheryl Crow - All I Wanna Do 6.5
840. Liesbeth List - Te Veel Te Vaak 6.0
841. Scooter - Hyper Hyper 7.5
842. Tom Cochrane - Life Is a Highway 7.5
843. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Talking Loud and Clear 8.0
844. The Shorts - Comment Ça Va 4.0
845. Sam Smith - Stay With Me 3.0
846. Ohio Players - Fire 7.0
847. Puddle Of Mudd - She Hates Me 5.0
848. Ruby Turner & Jonathan Butler - If You're Ready (Come Go with Me) 6.0
849. Katja & De Jeugd van Tegenwoordig - Ho Ho Ho 7.5
850. John & Yoko & The Plastic One Band with the Harlem Community Choir - Happy Xmas (War Is Over) 6.5
851. The Darkness - Christmas Time (Don't Let the Bells End) 4.0
837. Cartoons - Witch Doctor 5.0
838. Cuby + Blizzards - Window of My Eyes 7.5
839. Sheryl Crow - All I Wanna Do 6.5
840. Liesbeth List - Te Veel Te Vaak 6.0
841. Scooter - Hyper Hyper 7.5
842. Tom Cochrane - Life Is a Highway 7.5
843. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Talking Loud and Clear 8.0
844. The Shorts - Comment Ça Va 4.0
845. Sam Smith - Stay With Me 3.0
846. Ohio Players - Fire 7.0
847. Puddle Of Mudd - She Hates Me 5.0
848. Ruby Turner & Jonathan Butler - If You're Ready (Come Go with Me) 6.0
849. Katja & De Jeugd van Tegenwoordig - Ho Ho Ho 7.5
850. John & Yoko & The Plastic One Band with the Harlem Community Choir - Happy Xmas (War Is Over) 6.5
851. The Darkness - Christmas Time (Don't Let the Bells End) 4.0
0
geplaatst: 27 december 2021, 10:45 uur
Puddle of Mudd: 5,7
Ruby Turner & Jonathan Turner: 5,8
DJVT & Katja: 6,2
John & Yoko: 7,3
The Darkness: 5,3
Ruby Turner & Jonathan Turner: 5,8
DJVT & Katja: 6,2
John & Yoko: 7,3
The Darkness: 5,3
2
geplaatst: 27 december 2021, 13:59 uur
Kees-Jan schreef:
Ik denk dat dit het enige nummer is dat slechts drie weken in de top 40 heeft gestaan, maar wel de top 10 gehaald heeft. Klopt dat
Ik denk dat dit het enige nummer is dat slechts drie weken in de top 40 heeft gestaan, maar wel de top 10 gehaald heeft. Klopt dat
Nee, uit mijn hoofd wist ik er nog een er zouden er best nog meer kunnen zijn. Een Heel Gelukkig Kerstfeest van een hele reeks artiesten (Bonnie St Claire, Nico Haak, Ciska Peters, Ronnie Tober, Willeke Alberti en Harmen Veerman van de groep Left Side uit Volendam en ene Ome Jan en Peter Koelewijn, waarvan ik denk dat hij het schreef en produceerde) had in 1975 het volgende verloop: 21-10-34 eruit. Liedjes die met kerst of wk of ek voetbal of wellicht Carnaval te maken hebben geeft het meeste risico op dit soort dingen.
0
geplaatst: 27 december 2021, 14:18 uur
849. Katja & De Jeugd van Tegenwoordig - Ho Ho Ho 4,0
Geen hoogtepunt van de Jeugd van tegenwoordig en zelfs Katja heeft leukere singles. Ook nog goed te horen dat het snel gemaakt is. Maar een keer per jaar kan ik er wel om lk lachen
850. John & Yoko & The Plastic One Band with the Harlem Community Choir - Happy Xmas (War Is Over) 7,8
Net als Imagine en Give Peace A Chance kan ik deze toch maar moeilijk weerstaan
851. The Darkness - Christmas Time (Don't Let the Bells End) 6.0
The Darkness balanceerde altijd tussen serieuze band en parodie-act. Deze hangt heel erg naar het tweede. Maar ergens maakt dat het veel behapbaarder. Vooral het einde is leuk als de koortjes lekker over de top gaan. Maar hij mag nou weer een jaar stof verzamelen.
Geen hoogtepunt van de Jeugd van tegenwoordig en zelfs Katja heeft leukere singles. Ook nog goed te horen dat het snel gemaakt is. Maar een keer per jaar kan ik er wel om lk lachen
850. John & Yoko & The Plastic One Band with the Harlem Community Choir - Happy Xmas (War Is Over) 7,8
Net als Imagine en Give Peace A Chance kan ik deze toch maar moeilijk weerstaan
851. The Darkness - Christmas Time (Don't Let the Bells End) 6.0
The Darkness balanceerde altijd tussen serieuze band en parodie-act. Deze hangt heel erg naar het tweede. Maar ergens maakt dat het veel behapbaarder. Vooral het einde is leuk als de koortjes lekker over de top gaan. Maar hij mag nou weer een jaar stof verzamelen.
1
geplaatst: 27 december 2021, 14:32 uur
Destijds een vurige schurfthekel aan deze band gehad. Is er eindelijk weer eens een (soort van) hard(e)rockband in de Top40, is het weer zoiets idioots dat alle clichés en stereotiepe vooroordelen exxxtra aandikt met over-the-top-mallotigheid, castraatzang en spandexexcessen. Alsof de massa ook alleen maar infantiele rock leuk vindt, uit een soort van neerbuigend leedvermaak en "kijk mij eens dit soort foute muziek leuk vinden, hahaha hohoho". Of omdat ze gewoon écht geen smaak hebben.
...
Mildheid komt met de jaren.
Het gitaarwerk is van grote (bijna May-iaanse) klasse en het is best een pakkend kerstmelodietje.
En die zang: ach, alles went, zelfs zo'n vent.
6,5
...
Mildheid komt met de jaren.
Het gitaarwerk is van grote (bijna May-iaanse) klasse en het is best een pakkend kerstmelodietje.
En die zang: ach, alles went, zelfs zo'n vent.
6,5
0
geplaatst: 27 december 2021, 17:16 uur
Kerst zit erop en daarmee ook deze reeks kerstsongs. The Darkness belandt op plek 743 met een gemiddelde van 4,99.
De song waar we naar gaan luisteren verbleef maar liefst een indrukwekkende 29 weken in de Amerikaanse Billboard waarmee het in de US de 3e grootste hit van het jaar was. Later werd het nummer nog gecoverd door onder andere Boyz II Men en Dionne Warwick.
Tussen 1984 en 1988 kenden de dames hun grootste successen, maar daarna ging het mis. Ruzie, gedoe om rechten, rechtszaken en uiteindelijk toch een soort van vrede, maar het was al te laat: ze waren uit elkaar.
Tijd voor een Amerikaanse all-female r&b-pop formatie uit de 80s.
852. Klymaxx - I Miss You
[1987, #aw5, #hp28]
De song waar we naar gaan luisteren verbleef maar liefst een indrukwekkende 29 weken in de Amerikaanse Billboard waarmee het in de US de 3e grootste hit van het jaar was. Later werd het nummer nog gecoverd door onder andere Boyz II Men en Dionne Warwick.
Tussen 1984 en 1988 kenden de dames hun grootste successen, maar daarna ging het mis. Ruzie, gedoe om rechten, rechtszaken en uiteindelijk toch een soort van vrede, maar het was al te laat: ze waren uit elkaar.
Tijd voor een Amerikaanse all-female r&b-pop formatie uit de 80s.
852. Klymaxx - I Miss You
[1987, #aw5, #hp28]
0
geplaatst: 27 december 2021, 18:03 uur
6,5 incl een aardige jeugdsentimentbonus. Nog gladder dan Ruby Turner een paar dagen terug. Maar de Amerikaanse lijsten stonden vol dit soort spul toen. Af en toe haalde er eentje de Nederlandse lijst. Kan me ook Always van Atlantic Starr herinneren wat volgens mij nog groter was in de VS.
0
geplaatst: 28 december 2021, 17:12 uur
Wij missen deze anit-klymaxx schijnbaar niet zo erg als zij ons en we schepen ze af met 5,09 gemiddeld; plek 730.
Khaled Mohammed Khaled heeft al 12 studio albums op zijn naam waarvan er 3 op 1 belandden in de US Album chart, en daarnaast heeft hij ongeveer 30 single hits weten te scoren (hetzij al lead artist of als featuring) in de US.
In Nederland is het heel ander verhaal: slechts 3 noteringen. Ik denk niet dat hij hier van wakker zal liggen aangezien hij in Amerika door hordes fans aanbeden wordt. Ondertussen is hij ook in een aantal films te zien en heeft hij een bestseller op zijn naam staan met zijn debuutboek.
853. DJ Khaled - No Brainer [feat. Justin Bieber, Chance the Rapper & Quavo]
[2018, #aw8, #hp17]
Khaled Mohammed Khaled heeft al 12 studio albums op zijn naam waarvan er 3 op 1 belandden in de US Album chart, en daarnaast heeft hij ongeveer 30 single hits weten te scoren (hetzij al lead artist of als featuring) in de US.
In Nederland is het heel ander verhaal: slechts 3 noteringen. Ik denk niet dat hij hier van wakker zal liggen aangezien hij in Amerika door hordes fans aanbeden wordt. Ondertussen is hij ook in een aantal films te zien en heeft hij een bestseller op zijn naam staan met zijn debuutboek.
853. DJ Khaled - No Brainer [feat. Justin Bieber, Chance the Rapper & Quavo]
[2018, #aw8, #hp17]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.