MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Shaddap You Face eindigt op plek 639 met 5,72 gemiddeld.

6 top 10-hits in de Amerikaanse Billboard heeft deze band uit Los Angeles op zijn naam staan en maar liefst 11 top 4 hits in de Adult Contemporary chart. Alle leden van de band zijn multi-instrumentalisten en allen schreven nummers voor de band. 

Tussen 1970 en 1973 waren deze mannen zó populair dat ze absurde tourschema's en opnamesessies gepland hadden staan. De onderlinge relaties kwamen zwaar onder druk te staan en bezweken dan ook na slechts een aantal jaren. Opgericht in '68, uit elkaar in '73. Daarna waren er heel wat reünies en pogingen om toch weer opnieuw te beginnen, maar het kwaad was al geschied. Dit viel, ondanks alle goede pogingen, niet meer te lijmen. 

863. Bread - If

[1971, #aw4, #hp19]

Mooitje

8.6

Shaky schreef:
Shaddap You Face eindigt op plek 639 met 5,72 gemiddeld.

Valt die lijst ergens te bezichtigen? (Sorry indien domme vraag, ben nog betrekkelijk nieuw hier)

Finn. Zeker geen domme vraag. Na elke 100 songs wordt de lijst hier gepost.

Dit was na de eerste 800 songs (801 die keer, kwam toevallig zo uit)
Shaky schreef:
Tijd voor een overzicht.

Fraaie song. Ik kan mij best voorstellen dat de ouderen dit een verademing zagen te midden van de glam-, hard- en progrock die toen regeerden.

8

Bread: 6,8

Joe Dolce - 4,5
Bread - 6,8

9

Romantischer dan de slotregels van If wordt het niet.

Er is sentimentele easy listening uit die periode die ik veel liever hoor (The Carpenters, John Denver) maar het is geen verkeerd liedje. 7,0

Bread - If : 6,5

't Liedje, hun carrière: het is alweer voorbij voor je er erg in hebt.
Gek genoeg trek ik deze Candlelightmuzak best goed. Ik word er ook niet jonger op, blijkbaar...

7

Mooie plaat

7,8

Bread komt op plek 228 binnen met een gemiddelde van 7,09.

Toen ik las hoe deze zangeres aan haar doorbraak kwam, voelde ik me oud. Komt ie: deze dame zong covers en plaatste die op YouTube. Daarmee kreeg ze zoveel volgers en likes dat ze besloot haar zinnen te zetten op een carrière in de muziek. Ze verhuisde naar Nashville om daar niet langer covers, maar eigen songs op YouTube te zetten. De likes bleven komen, dus besloot ze over te stappen op TikTok. Ze ging viral op TikTok en dat leverde haar een wereldhit op. Dus.... that's a thing...

864. Sara Kays - Remember That Night?

[2021, #aw4, #hp33]

4,5

Kabbelt voorbij zonder echt te boeien.

De referenties deden mij het ergste vrezen: YouTube-zangeresje, Nashville, TickTock, een hitje van afgelopen jaar, de eerste cijfers boven mij.

Dan valt het nog alleszins mee. Het irriteert niet eens.
Gewoon van die inwisselbare gladgelikte, doodgeproduceerde wegwerpsingersongwritermuzak voor melancholische muurbloempjes in de brugklas.

Ik heb twee zonen in de puberteit. Godzijdank.

4,5

5,8 prima stem, inwisselbaar liedje

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:21 uur

geplaatst: vandaag om 04:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.