MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Het gemiddelde van MØ volgt morgen.

Beetje vreemd chart succes voor het nummer van vandaag: nr 1-hit in de US, nr 1-hit in de US Cash Box chart en nummer 2 in Canada, maar niet meer dan nummer 25 in NL en zelfs slechts 49 in de UK. Achteraf wordt het nummer echter als onvervalste klassieker bestempeld. Zo kent deze 60's song ruim 250 officiële cover versies en is het in verschillende talen vertaald.

Laten wij toch maar gewoon naar het origineel luisteren:

625. The Doors - Light My Fire

[1967, #aw10, #hp25]     

10 Bij The Doors meter ook een 10 gegeven en dan kan ik hier niet achter blijven

The Doors - Light My Fire : 6,5

U bent gek mijn beste man

9,8 leuk deuntje

625. The Doors - Light My Fire: 9
624. MØ - Final Song: 5,5

Tja, wat laxus11 zegt. Een 10 uiteraard.

9,5

10

MØ : 4,5

Ik kan mij niet meer herinneren hoeveel ik er in de Doors thread voor over had, maar op dit moment zegt mijn gevoel:

5

laxus11 schreef:
(quote)

U bent gek mijn beste man

Ik wil het best even toelichten . The Doors is een band die ik echt niet trek. De grootste reden is dat eeuwige gepriegel op dat orgeltje. Ze zijn muziekhistorisch van waarde, maar vreselijk vermoeiend om naar te luisteren.

8,5

6,8

Tja, een 9.8 uiteraard.

9,5

8.5

7,5

Ast
MØ: 6,8
The Doors: 7,8

MØ: 5,2
The Doors: 7,5

Final Song scoort 5,64 gemiddeld en dat is goed voor plek 493. Light My Fire komt binnen in onze top 10 op plek 9 met een gemiddelde van 8,24.

In 1992 begon de band Volumia! naam te maken in het live-circuit en in 1997 volgde hun eerste hitje. Een jaar later waren ze de populairste (commerciële) band van Nederland met 2 enorme hits en een airplay waar je u tegen zegt. Weer een jaar later was het alweer zo goed als voorbij. 

In 2002 besloten de bandleden voorgoed hun eigen weg te gaan en zanger Alexander Serge was van plan een succesvolle solo-carrière te beginnen. Hij wist drie mini-hitjes te scoren (plek 35, 32 en 24). 

626. Xander De Buisonjé - Waarom

[2005, #aw3, #hp35]

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:58 uur

geplaatst: vandaag om 09:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.