menu

Muziek / Muziekgames / Metal Album Aller Tijden Toplijst

zoeken in:
avatar van AOVV
Tot nu toe werden 2 albums uit mijn top 10 genoemd, en ik vermoed niet dat daar nog eentje zal bijkomen. Maar ik laat me graag verrassen, dus..

avatar van Zagato
Voor mij 3 verrassingen in de lijst, waarvan ik er 2 niet ken dus dat wordt luisteren. 4 van mijn nominaties hebben tot nu toe de top 20 gehaald.

Zack
Als iemand eens zoiets doet en dan vanaf 2000 (zeg maar laatste 20 jaar mrijg je heel andere lijst). Alleen Sunbather en Amenra heb je dan tot nu toe over......ik zou met een Top 10 kunnen komen met denk ik een 2 of 3 tal in de eindlijst , afhankelijk van de deelnemers.

avatar van Rudi S
Zack schreef:
Als iemand eens zoiets doet en dan vanaf 2000 (zeg maar laatste 20 jaar mrijg je heel andere lijst). Alleen Sunbather en Amenra heb je dan tot nu toe over......ik zou met een Top 10 kunnen komen met denk ik een 2 of 3 tal in de eindlijst , afhankelijk van de deelnemers.


Dat zou best leuk zijn, ik weet wat jij over een paar maanden gaat doen

Ik heb in mijn top 10 er 3 uit deze eeuw maar een toplijstje " deze eeuw" zou wat mij betreft ook een prachtige lijst opleveren.

avatar van DargorDT
Is het geen goed idee als iedereen vanaf vanavond (als de volledige lijst bekend is) zijn eigen top 10 hier neerzet? Als je dat wilt, uiteraard.

Ik heb al een paar albums gezien die ik niet eens ken, of weer wat beter wil beluisteren. Je doet wat ideetjes op, wie weet ontdek je zo nog eens een (tot nu toe verborgen gebleven) pareltje. Dat is het leuke van dit soort lijstjes.

Zack
Als men dat wil....prima. Er valt genoeg te ontdekken , afhankelijk hoe ' ver ' je in de Metal zit...

avatar van Kronos
Ik ben nog niks onbekends tegengekomen. Wel enkele albums die me niet boeien.

avatar van Johnny Marr
Lekker bezig Zackske!

avatar van MetalMike
Leuke scores, nog maar 1 geloof in mijn top 10 op de lijst, maar ik zie verrassingen en dat is altijd prettig!

Zack
Kronos schreef:
Ik ben nog niks onbekends tegengekomen. Wel enkele albums die me niet boeien.
Haha.....in de lijst zelf niet nee (onbekends).

In de toegezonden lijsten soms, maar ik heb de meeste bands wel eens gehoord dus weet of het wel of niet wat voor mij is....

avatar van Don Cappuccino
Dus Sunbather is nu officieel een CERTIFIED ALL TIME METAL CLASSIC?

Wat jij, Johnny Marr?

Ik had Sunbather trouwens op 2 staan. Het oudste album in mijn top 10 kwam uit 1996, voor de rest allemaal na 2000. Al die platen zijn kenmerkend voor creatieve mixen van verschillende metalsubgenres en zelfs invloeden buiten de metal. Ik post mijn top 10 wel na de volledige bekendmaking.

avatar van Kronos
Don Cappuccino schreef:
Dus Sunbather is nu officieel een CERTIFIED ALL TIME METAL CLASSIC?

Op The Metal Archives slechts een gemiddelde van 60%.

avatar van DargorDT
Ik moet Sunbather weer eens proberen dan. Ik kijk er wel van op dat het album hier zo'n grote indruk heeft achtergelaten. Amenra trekt me totaal niet, wat logisch lijkt als jullie mijn lijstje gaan zien. Black Sabbath... Wel over getwijfeld. Maar ik kon geen keus maken. Op de posities 5 t/m 10 had ik wel 20-25 kandidaten. Dat zal voor jullie niet anders zijn, denk ik. Dus geen BS voor mij.

avatar van Kronos
Ik heb in mijn stemmen eenenvijftig metal albums met vijf sterren. Meer kandidaten dan plaatsen.

Wat Sunbather betreft, zonet het album nog eens beluisterd. Ik vind er niet veel aan. Daarnaast, los van mijn waardering, vind ik het geen metal. Of zeker niet alleen metal, zoals op MusicMeter staat aangegeven. In mijn oren is het rock met enkele metal elementen. Op de albumpagina verbaast iemand zich erover hoe mensen die niet van metal houden toch dit album in hun top tien hebben staan. Mij verbaast dat dus helemaal niet.

avatar van Rudi S
DargorDT schreef:
Ik moet Sunbather weer eens proberen dan. Ik kijk er wel van op dat het album hier zo'n grote indruk heeft achtergelaten. Amenra trekt me totaal niet, wat logisch lijkt als jullie mijn lijstje gaan zien.


Tja metal is ondertussen een muziekwereld op zich geworden met al die subgenres ( in soms ook weer onderverdeling in die subs).
Zo zijn er traditionele old school hard rock liefhebbers die niets van death of black metal moeten hebben en vica versa.
Op het door Kronos aangehaalde The Metal Archives zie je bv bij Sunbathers scores van 0 t/m 100 %.

Zack
Zo'n Top 100 of Top 50 lijst is prachtig, waarbij je bijv. een persoonlijke Top 25 inzend om maar wat te noemen.

Dit moet echter iemand doen die daar de tools voor heeft en weet te gebruiken .....diegene ben ik niet.

Deze opzet was voor mij het beste te doen en leidt misschien tot wat groters qua opzet waar ik hoogstens deelnemer ben.

Dit gezegd hebbende....ik ben wat eerder thuis en kom zometeen met de nummer 3 in de eindlijst....

avatar van Kronos
De meningen over Sunbather zijn inderdaad erg verdeeld op The Metal Archives, @ Rudi S.

In winkels zie je tegenwoordig vaak de aanduiding hard 'n heavy. Dat dekt de lading volgens mij beter dan metal. Oorspronkelijk heette het heavy metal en dat lijkt nu een sub genre te zijn geworden dat traditional heavy metal wordt genoemd. Zo is er intussen ook sprake van new wave of traditional heavy metal. Op zich niet interessant, als die verschillende hokjes, maar het leert wel iets over de muziekgeschiedenis.

By the way, Rudi S, het is death metal.

Zack
3.
Iron Maiden - Somewhere in Time (1986)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/2000/2311.jpg

Punten : 59
Nöminaties : 7
Nr. 1 van : Kondoro0614 , Von Helsing


Voor mij qua positie wel wat verrassend en 3 lijstjes voor sluitingstijd stond dit album van Maiden zelfs nog op positie 2 !

Somewhere in Time was hele tijd achter in Top 10 maar ook hier kwamen er meer punten bij en sloeg voor deze editie een relatief groot gat met nummer 4 en is nu het 4e Maiden album in deze eindlijst.....

avatar van Rudi S
Oh jeee nog een maiden waar blijft Metallica

avatar van Kronos
Rudi S schreef:
Oh jeee nog een maiden waar blijft Metallica

Waar blijft Powerslave...

avatar van Rudi S
Kronos schreef:
(quote)

Waar blijft Powerslave...


Die blijft op 15 .

avatar van Kronos
Had ik eerder in de top 3 verwacht dan Somewhere in Time.

Zack
Dat dus....hoewel ik zelf liever SiT beluister.

avatar van Rudi S
Kronos schreef:
Had ik eerder in de top 3 verwacht dan Somewhere in Time.


Zack is nu de tekst bij Seventh Son of a Seventh Son aan het schrijven

avatar van Kronos
Zack schreef:
....hoewel ik zelf liever SiT beluister.

Ik ook. Al heeft mijn favo maiden album nog een andere titel.

avatar van Kronos
Rudi S schreef:
Zack is nu de tekst bij Seventh Son of a Seventh Son aan het schrijven

Of komen er nog twee Metallica albums...

avatar van Kill_illuminati
Jammer genoeg geen Storm of the Light's Bane.

avatar van Johnny Marr
Kill_illuminati schreef:
Jammer genoeg geen Storm of the Light's Bane.

Jammer genoeg geen Filosofem.

avatar van Kronos
Gelukkig wel Paranoid, Reign in Blood, The Number of the Beast, Rust in Peace, Painkiller, Somewhere in Time.

avatar van Rudi S
En Sunbathers

Gast
geplaatst: vandaag om 13:12 uur

geplaatst: vandaag om 13:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.