MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)

zoeken in:
zaaf
de top 12 staat wel redelijk vast - de posities niet! en daaronder is het een heel gezellige bende, alles kan gebeuren weetjewel

Lijstje ingestuurd. Prima jaar, wel lastig kiezen met 2 keer 5*, 6 keer 4,5* en een hele sloot 4*.

Sterk jaar. Bij andere jaren had ik al snel 1 of 2 favorieten die duidelijk bovenaan stonden. Maar hier zijn er meer klassiekers die ik hoog wil zetten.

zaaf
Nou de nrs 3, 7 en 10 zijn gelijk gebleven na afgelopen dinsdag. Deze en de rest van de toplijst 1967 worden vanaf morgenochtend aan u getoond.

Ik heb op 150 albums uit 1967 gestemd. Daarvan 10 met 5*, 36 met 4,5* en 60 met 4*.

Oeps, vergeten!

Dikkeme. Ben ik nu te laat? Wat dom. Heb zo waar nog bij geluisterd om tot 15 albums te komen, ben ik de deadline vergeten

zaaf
als 3x taggen gedurende de looptijd te weinig is, ik houd mij aanbevolen voor suggesties...

zaaf schreef:
als 3x taggen gedurende de looptijd te weinig is, ik houd mij aanbevolen voor suggesties...

Je moet het niet bij je zelf zoeken, maar bij gebrek aan vasthouden van urgentie bij mijn kant
Maar als ik een suggestie mag geven, neem mij voortaan ook maar mee in de laatste tagronde. Eens kijken of het dan lukt

zaaf
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mQh4186m3EzMk9okHrKKvcloZ1n_qIuVVw2pQ13dWMwalQ9T6Wxh0I9EgnzEcKCBunpZp_h0qWiAjsa03wnA4Yq97e9rMDeKGLfHoGhe6uJMvBUhXrL0dYdDHHOOFgmKcLpMBSvYtHUu29EtdPl0BKd1rxB9qrsAomenqw_9fB8sqKe9O51ioJI0Zl7UZEx4o?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/19056

Buffalo Springfield - Buffalo Springfield Again

147 p - 9 x genoemd - 3 HP (door rudolphS )

Stills en Young met wat tamelijk talentvolle musici. Had m zelf nie maar past prima in de 1967 toplijst. Dit nummer is van Furay.

zaaf
Daar heb ik er veel mee blij gemaakt. Deze dan.

Had deze niet overwogen, maar Pleasant Street is wel een van de mooiste nummers van het jaar.

Leuk dat Tim Buckley het haalt! Bij mij net buiten de top 15, maar Phantasmagoria in Two is wellicht het allermooiste liedje van 1967.

Tim bij mij op 6, Neil en Stephen op 12. Leuk begin zo!

8.
9. Buffalo Springfield - Buffalo Springfield Again (1967)
10.

Meteen twee 4*-albums, al hebben ze beiden mijn top 15 niet gehaald. Zegt wel genoeg over de muzikale weelde anno 1967.

Excuus! Was helemaal vergeten dat het vandaag zou gebeuren. Hulde aan The Captain

Mooie notering inderdaad, voor Kap'tein is er altijd wel plaats.

zaaf
Die eigenlijk gewoon Don van Vliet heet, reeds! Nietwaar bikkel2?

8. Tim Buckley - Goodbye and Hello (1967)

zaaf
ach mensen, dat vermaledijde werk ook, wie dat uitgevonden heeft...

Aha we zijn los , tja hier moest er ook gewerkt worden.

12. Captain Beefheart and His Magic Band - Safe as Milk

14. Tim Buckley - Goodbye and Hello

Moody Blues is een enorme guilty pleasure van mij.

Geloof niet dat dat bij Zaaf ook zo is.

zaaf
och, kan geen kwaad hoor.
maar mijn beste makker is een ouwe Moody Blues adept dus niets slechts over Moody Blues of hun fans!

Bij mij (in mijn last minute) lijstje op nr 14. Een mooi conceptalbum.

14. The Moody Blues - Days of Future Passed

Een tijd terug heb ik van elk jaar het populairste mij onbekende album beluisterd. Voor 1967 was dat deze van The Moody Blues, maar toen kwam ik er wel achter dat er meestal een reden is dat je een album lang links laat liggen. Het bekende nummer is wel fraai, maar niet iets dat ik snel uit mezelf op zou zetten.

Die plaat van Captain Beefheart blijft bij mij nooit echt hangen op een paar nummers na, maar op de een of andere manier is dat wel een hele fijne om af en toe eens op te zetten.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:32 uur

geplaatst: vandaag om 04:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.