Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)
zoeken in:
1
geplaatst: 24 februari 2023, 13:05 uur
Wel in mijn lijst, maar onderaan bungelend. Maar ja, zo'n topjaar 

3
geplaatst: 24 februari 2023, 13:21 uur
Prachtplaat. Met het o zo mooie ‘Camera’
If I'm to be your camera
Then who will be your face?
Met terugwerkende kracht gaat dit liedje over de verderfelijke selfie-cultuur, Instagram, BeReal en Snapchat.
Wat een ziener!
If I'm to be your camera
Then who will be your face?
Met terugwerkende kracht gaat dit liedje over de verderfelijke selfie-cultuur, Instagram, BeReal en Snapchat.
Wat een ziener!
0
geplaatst: 24 februari 2023, 13:24 uur
Die cultuur waar Stipey meer dan gretig aan meedeed tot ie het helemaal zat was 

2
geplaatst: 24 februari 2023, 13:36 uur
Stipey is tegenwoordig zelf fotograaf toch? Hij had een tentoonstelling in Berlijn dacht ik.
Wel een mooie tekst zo, maar met Document voor mij toch wel de minste REM-plaat uit de 80s. Daarom ook een 6e plaats in mijn lijst (de 2 hierna gaan een stuk beter scoren).
Herreys, Metallica en Depeche Mode had ik niet. Depeche Mode en in mindere mate Herreys hebben nog wel mijn interesse.
Wel een mooie tekst zo, maar met Document voor mij toch wel de minste REM-plaat uit de 80s. Daarom ook een 6e plaats in mijn lijst (de 2 hierna gaan een stuk beter scoren).
Herreys, Metallica en Depeche Mode had ik niet. Depeche Mode en in mindere mate Herreys hebben nog wel mijn interesse.
0
geplaatst: 24 februari 2023, 13:40 uur
Zou toch denken dat DM echt iets voor jou was...
We willen dat album Stipey, niet je foto's

0
geplaatst: 24 februari 2023, 14:04 uur
7. Depeche Mode - Some Great Reward
11. R.E.M. - Reckoning
Ik had DM toch wel een stuk hoger verwacht moet ik bekennen.
11. R.E.M. - Reckoning
Ik had DM toch wel een stuk hoger verwacht moet ik bekennen.
1
geplaatst: 24 februari 2023, 14:14 uur
Al twee overeenkomsten. Ook bij zal R.E.M. in de komende jaren nog weel eens wat hoger staan.
8. Metallica - Ride the Lightning
12. R.E.M. - Reckoning
8. Metallica - Ride the Lightning
12. R.E.M. - Reckoning
0
geplaatst: 24 februari 2023, 14:30 uur
6. Metallica - Ride the Lightning
24. R.E.M. - Reckoning
26. Depeche Mode - Some Great Reward
24. R.E.M. - Reckoning
6
zaaf
geplaatst: 24 februari 2023, 15:31 uur
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mTG5JMX9uFiRGU61EzW98f_zJA7D0t7uNmhdSb76X6RLzZ0Q8jcOwsOhZhh_IeKvm7bpWTtw3lSxGKQiXJOblNc0oMCMJOgdYyAdoQuqPxRqbW0WE99gxpc3aizSsy5N-IalEYDqaJjLbnAoJVbFSAPERqJ7YDoRxHgHQTEjNAX6qOjMRm8FUO0VNNoinH51q?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/2001
Minutemen - Double Nickels On The Dime (21)
261 p - 14 x genoemd - 1 HP (door zaaf )
Wow! Wow! En nog es WOW! Minutemen in onze eindlijst, ik heb vaak veel warmte voor jullie gevoeld, maar dit is tropisch! Oja, Minutemen is een punkish rockband met D Boon als zanger/gitarist, Mike Watt als bassist en George Hurley als drummer. Boon en Watt verzorgen het songmateriaal, waarbij Boon met straighter spul op de proppen komt en Watt iets meer art in de nummers stopt, alsmede wat meer literaire teksten. De mannen waren vrienden, hadden erg veel lol samen en maakten van deze plaat een dubbelalbum omdat collega's Husker Du dat ook hadden gedaan en er een plagerige rivaliteit tussen de groepen heerste. De plaat klinkt enigszins lo-fi, kan kloppen omdat de zaak op een 8-sporen is gemixt en het totaal slechts 1100 dollar kostte. Oja en arme Boon overleed eind '85 aan een tragisch verkeersongeluk, geen blame, wel dood.
Minutemen - Double Nickels On The Dime (21)
261 p - 14 x genoemd - 1 HP (door zaaf )
Wow! Wow! En nog es WOW! Minutemen in onze eindlijst, ik heb vaak veel warmte voor jullie gevoeld, maar dit is tropisch! Oja, Minutemen is een punkish rockband met D Boon als zanger/gitarist, Mike Watt als bassist en George Hurley als drummer. Boon en Watt verzorgen het songmateriaal, waarbij Boon met straighter spul op de proppen komt en Watt iets meer art in de nummers stopt, alsmede wat meer literaire teksten. De mannen waren vrienden, hadden erg veel lol samen en maakten van deze plaat een dubbelalbum omdat collega's Husker Du dat ook hadden gedaan en er een plagerige rivaliteit tussen de groepen heerste. De plaat klinkt enigszins lo-fi, kan kloppen omdat de zaak op een 8-sporen is gemixt en het totaal slechts 1100 dollar kostte. Oja en arme Boon overleed eind '85 aan een tragisch verkeersongeluk, geen blame, wel dood.
0
geplaatst: 24 februari 2023, 15:35 uur
Bijzondere plaat hoor. Kan de volgende editie bij mij zomaar in mijn lijstje komen
0
geplaatst: 24 februari 2023, 15:41 uur
0
geplaatst: 24 februari 2023, 15:45 uur
Minutemen viel bij mij net buiten m'n lijstje, tot groot jolijt van heer zaaf.
16. Minutemen - Double Nickels On The Dime
24. R.E.M. - Reckoning
16. Minutemen - Double Nickels On The Dime
24. R.E.M. - Reckoning
1
geplaatst: 24 februari 2023, 15:59 uur
Nee, hun bekendste nummer.
Aan populariteit flink gewonnen de afgelopen drie jaar

0
geplaatst: 24 februari 2023, 16:05 uur
0
geplaatst: 24 februari 2023, 16:20 uur
8. Minutemen - Double Nickels on the Dime
9. R.E.M. - Reckoning
9. R.E.M. - Reckoning
2
zaaf
geplaatst: 24 februari 2023, 17:25 uur
https://db3pap005files.storage.live.com/y4msglfCL2UgCy5sjM0pQeXAo3-oZS0PdN27CWxfzOt3pRc6zAWSjChsNSXHByvpZ4qoKuIqWrXiXe3xc2FNvgov4Ppb8wTpuB2PO7pK6kBsLpeMAT7pCM5SGPVA8wmrDAEkQflH8wmUeuzqBqd9tKMswUzMAmlzPaEgK-uzZD71BQIJc-Jwzoeik1hmntsxwrp?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/8003
Joe Jackson - Body and Soul (15)
271 p - 16 x genoemd - 1 HP (door chevy93 )
Joe ontmoette zijn eerdere producer Kershenbaum weer eens en samen wilden ze een project starten om 'oude' muziek in nieuwe stijl op te nemen. Digitaal that is. Zonder dat het steriel klinkt, wat dat was Jackson's angst. Het resultaat klinkt inderdaad als een klok, is zeer gevarieerd qua stijlen en was invloedrijk want na deze plaat schoten de jazzy soulpopproducten als paddenstoelen uit de grond (The Style Council, Simply Red, Sade, Everything but the Girl). Maar dat kon Joe ook niet weten.
Joe Jackson - Body and Soul (15)
271 p - 16 x genoemd - 1 HP (door chevy93 )
Joe ontmoette zijn eerdere producer Kershenbaum weer eens en samen wilden ze een project starten om 'oude' muziek in nieuwe stijl op te nemen. Digitaal that is. Zonder dat het steriel klinkt, wat dat was Jackson's angst. Het resultaat klinkt inderdaad als een klok, is zeer gevarieerd qua stijlen en was invloedrijk want na deze plaat schoten de jazzy soulpopproducten als paddenstoelen uit de grond (The Style Council, Simply Red, Sade, Everything but the Girl). Maar dat kon Joe ook niet weten.
1
geplaatst: 24 februari 2023, 17:55 uur
luigifort schreef:
Ik heb wel een verzamelaar uit deze tijd. En ook wel wat albums, maar de oudste daarvan is Black Celebration.
0
geplaatst: 24 februari 2023, 18:48 uur
Voorlopig alleen REM bij mij, wel op 5, een van hun 3 beste albums.
2
zaaf
geplaatst: 24 februari 2023, 19:08 uur
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mSHs2lTj9ebdVIFjH2v87Lj4Sx2ZFAaAwinshke8IhxxvxeWfo5zV9WQGH2DCchoD5glkWInAQNB0seH_JmDRCPbWunJwrpg0G-YBFvuhkhmyMEJgDSXrtdzRRSSLdVVHDhhh20lMW9x4TrmKCUSnyGLcrDu6ulMFdLaHxT4VoBIusQA_IjH3QV6ypqPKTuh2?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/2178
Marillion - Fugazi (13)
293 p - 14 x genoemd - 1 HP (door DjFrankie en vigil en Casartelli )
Een tikkie een haastklus, deze Fugazi. De afspraken met het label waren tight en de groep kampte met drummerperikelen. Eenmaal een geschikte gevonden boterde het weer niet met frontman Fish. "Het was kwaad pinten drinken met die gast". Dat scheen met nieuweling Mosley beter te gaan, maar de band moest al gaan starten met de supporting toer voordat de plaat af was. De critici vonden dit alles aan de plaat af te horen, wij zijn mild.
Marillion - Fugazi (13)
293 p - 14 x genoemd - 1 HP (door DjFrankie en vigil en Casartelli )
Een tikkie een haastklus, deze Fugazi. De afspraken met het label waren tight en de groep kampte met drummerperikelen. Eenmaal een geschikte gevonden boterde het weer niet met frontman Fish. "Het was kwaad pinten drinken met die gast". Dat scheen met nieuweling Mosley beter te gaan, maar de band moest al gaan starten met de supporting toer voordat de plaat af was. De critici vonden dit alles aan de plaat af te horen, wij zijn mild.
0
geplaatst: 24 februari 2023, 19:19 uur
14. Marillion - Fugazi (1984)
15. R.E.M. - Reckoning (1984)
15. R.E.M. - Reckoning (1984)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 februari 2023, 19:28 uur
In de meeste jaren hadden Some Great Reward en vooral Reckoning fluitend mijn top-15 gehaald, maar zoals gezegd, 1984 is uitzonderlijk sterk. Joe Jackson en uiteraard Marillion had ik dan weer wel.
01 [10] Marillion - Fugazi
05 [11] Joe Jackson - Body and Soul
09 [15] Metallica - Ride the Lightning
01 [10] Marillion - Fugazi
05 [11] Joe Jackson - Body and Soul
09 [15] Metallica - Ride the Lightning
0
geplaatst: 24 februari 2023, 19:55 uur
5. Marillion - Fugazi
9. R.E.M. - Reckoning