MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)

zoeken in:
Dat wordt jagen naar highs and lows

Teunnis schreef:
(quote)

Ik lees dit terwijl ik regende honden heb afgerond!

Nu nog even werken aan je subtiele hints...

Daar was even geen tijd voor

Was je druk met je plaatjesboek?

dix
Jullie hebben vast allemaal de mooiste op nummer 1. Die van mij is helaas lelijk

Casartelli schreef:

13 Te laat, maar toch sorry voor de lavendel
Wat staat jouw lavendel laag. Bij mij geurt-ie toch een stuk hoger. Twee andere cryptische kronkels kan ik ook plaatsen: slimme schijnbeweging op #7 en ik zag bij #10 blijkbaar dezelfde hilarische meme die jij ook hebt gezien.

1. Jaja, het einde der tijden: tuurlijk jôh. Eerst zien, dan geloven.
2. De plek waar necrofiel Putin warm zal worden onthaald.
3. Ik heb een James Bond in mijn kop zitten: dat is mijn lot.
4. Waar is dat lichaamsdeel eigenlijk voor bedoeld? Het is toch geen kardinale zonde dat ik het echt niet weet?
5. Sil, bel 0800-0432!
6. En die andere helft dan?
7. Corona-epidemie avant la lettre in een poederbrief
8. Lekker fikkie stoken, maar maak het niet te gek.
9. 2 Makkabeeën 12:15 op de meest spirituele dag van het jaar.
10. De oppermachtige man is herbivoor noch omnivoor
11. Wat Mozes kon, kunnen wij ook, alleen toen was er niemand meer.
12. Niemand weet het zeker: spreek je de bandnaam nu uit met een 'S'-klank of met een 'K'-klank?
13. De winnaar van 1985! Dat weten we zeker sinds het vierde seizoen.
14. Ik maar denken dat de hoes gevuld is met hiëroglyfische flauwekul en/of nepindianensymboliek, blijkt het te maken te hebben met de Russische theosofische mysticus Helena Petrovna Blavatsky. Oja, die! Ik ken haar ook niet.
15. We moeten rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en... de laatste twee woorden uit: https://www.youtube.com/watch?v=SJEBB7YsYM0

Wanneer weet je dat je het eigenlijk te druk hebt? Op het moment dat je je realiseert dat je dat lijstje voor 1985 helemaal vergeten bent in te sturen

zaaf
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mQh4186m3EzMk9okHrKKvcloZ1n_qIuVVw2pQ13dWMwalQ9T6Wxh0I9EgnzEcKCBunpZp_h0qWiAjsa03wnA4Yq97e9rMDeKGLfHoGhe6uJMvBUhXrL0dYdDHHOOFgmKcLpMBSvYtHUu29EtdPl0BKd1rxB9qrsAomenqw_9fB8sqKe9O51ioJI0Zl7UZEx4o?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/1625

Prince and the Revolution - Around the World in a Day (25)

235 p - 14 x genoemd - 1 HP (door aERodynamIC )

Deze editie redt ie het wél. Zou de belangstelling voor de muziek van Prince nog stijgende zijn? Afstand nemend van zijn Purple Rain imago is de opvolger experimenteler, diverser en zeker ook psychedelischer.

dix
Prince was zijn tijd weer ver vooruit.
Hier draagt hij zelfs al een mondkapje.

Het virus vloog around the world in a day...
Niet in mijn lijst. Zelfs niet in mijn top 30.

Ha, goed begin, mijn nummer 7.

luigifort schreef:

Niet in mijn lijst. Zelfs niet in mijn top 30.

Prima plaat. Kvin hem ook beter dan Purple Rain

2. Prince and the Revolution - Around the World in a Day

Nooit beluisterd. Eerst maar eens meer tijd investeren in de paar andere Prince platen die ik ken.

herman schreef:
Nooit beluisterd. Eerst maar eens meer tijd investeren in de paar andere Prince platen die ik ken.

Hangt er van af welke dat zijn, dit is voor mij denk ik z'n nummer 4 of 5 album.

Na het geweldige Purple Rain vond ik deze tegenvallen.

ranja schreef:
(quote)

Hangt er van af welke dat zijn, dit is voor mij denk ik z'n nummer 4 of 5 album.

Ik ken eigenlijk alles uit de periode 1980-1987 behalve deze en The Black Album. Ik gok dat jouw favoriete albums ook uit die tijd komen?

Geen enkel album heeft me nog helemaal gegrepen, bij Prince heb ik dat toch vooral het losse nummers. Ik luister liever een van de albums die ik al ken naar een 4* of zelfs 4,5* i.p.v. weer een 3,5* bij te schrijven. Maar ik heb deze wel op mijn luisterlijst gezet.

dix
Krijgen we nog een update waar we tijdens de lunch naar kunnen luisteren of wat?

Around The World In A Day is mijn minst favorite Prince-plaat uit de glorieperiode 1982-1988, op The Black Album na. En toch staat ie bij mij nog op 16. Wat een held!

Ik denk wel mijn favoriet van hem.
Maar niet in mijn top-40 van dit jaar.
Erg sterk jaar, 1985.

zaaf
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mLPqWf5foIVsp9r7W5nuuDJD5_hWXaFiV0rzbMzEXhUQhHcTKpcgUiAP3fTpnZXhMQBDNcXhb_pK44VxrAJu1v_psk9RtW0XmkDkXJk-qSCnpnxieuBU0sBt4eFQPgLQ0jBB7TCdBYBCvAiMboHY-ivWamPFDP6K7DwW0q9_jO0AgiMjqbwTHk_GHyxU7ADTK?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/14009

Suzanne Vega - Suzanne Vega (19)

251 p - 14 x genoemd - 2 HP (door ranja )

Suzanne met haar debuut, zomaar in onze toplijst. Nou ja zomaar, de liedjes zijn doortimmerd en mooi straight op de plaat gezet. Single Marlene on the Wall deed het zelfs in het MTV tijdperk prima.

Ook een mooi album.
Maar haalde de beste 30 ook niet in dit sterke jaar.

Deze heb ik niet in mijn lijst maar ik heb veel sympathie voor Suusje Vega dus ik ben blij dat dit album er in staat.

Idem en dito

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
10 Geen echte thrillerschrijfster eet geen vlees meer
Voor mij is het debuut meteen mevrouw Vega's beste. Marlene on the Wall trok ooit de aandacht en is nog steeds favoriet. Onder meer Straight Lines, The Queen and the Soldier en Knight Moves krijgen de handen ook op elkaar.

10 [14] Suzanne Vega - Suzanne Vega

herman schreef:
(quote)

Ik ken eigenlijk alles uit de periode 1980-1987 behalve deze en The Black Album. Ik gok dat jouw favoriete albums ook uit die tijd komen?

Geen enkel album heeft me nog helemaal gegrepen, bij Prince heb ik dat toch vooral het losse nummers. Ik luister liever een van de albums die ik al ken naar een 4* of zelfs 4,5* i.p.v. weer een 3,5* bij te schrijven. Maar ik heb deze wel op mijn luisterlijst gezet.

Ja inderdaad, sign o'the times en purple rain zijn duidelijk mijn nrs 1 en 2, daarna denk ik controversy en daarna deze of 1999. Ik denk zelfs deze. Parade dan al een stuk lager (die gaat mijn top 15 van dat jaar vermoedelijk niet halen).

zaaf
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mySUgUsaIsFka5jmrFpROsRpAMAr7NjT2ze-PPuWZIJ_0l_zOfVvm83liXlDpKL5CsyhvHIWq5mqfBpCTZK3dtC7a8dI-CQAwx7odb5ee5wSe4F4XdSTbZ-b6oqyzN-VD7J__JJ4UPShqJkztvAGOAPJO9uQsQ2qN6AThqjWbrj8kIq6Ncbp_YtSIwamW8YOa?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/2886

Cult, The - Love (11)

266 p - 16 x genoemd - 1 HP (door EttaJamesBrown )

En weer een commerciele doorbraak in onze lijst. We moeten niet teveel op de top 40 gaan lijken hoor. The Cult raakte destijds een snaar bij het publiek, de liefde ging wel vrij snel weer over. Maar niet voor deze plaat.

6. Suzanne Vega - Suzanne Vega

Geweldige debuutplaat, waar ik het een en ander live van heb mogen meemaken afgelopen dinsdag in de Roma (Antwerpen). Heerlijk concert!

Gast
geplaatst: vandaag om 13:33 uur

geplaatst: vandaag om 13:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.