Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)
zoeken in:
0
geplaatst: 23 februari 2024, 14:42 uur
Nou nou, wat een (misplaatste) haat. Van de drie bijgevoegde liveclipjes laten Mumfords & Sons echt helemaal niets over van de wel erg matig zingende Lily en het ronduit slaapverwekkend uitgevoerde niemendalletje van de Arctic Monkeys. En het is nog representatief ook.
Enfin, het beste werk moet natuurlijk nog komen. Ik wacht geduldig af op een portie ziedende blackmetal, protopunk, avantgarde folk(tronica), tishoumaren en ECM jazz.
Enfin, het beste werk moet natuurlijk nog komen. Ik wacht geduldig af op een portie ziedende blackmetal, protopunk, avantgarde folk(tronica), tishoumaren en ECM jazz.
1
geplaatst: 23 februari 2024, 14:48 uur
Mumford & Sons haalde mijn lijst net niet. Arctic Monkeys lang niet. Maar goed, ik ben wel vaker tevreden met mijn eigen wansmaak. Ik ben benieuwd of er een match komt met mijn lijstje. Ik verwacht er niet meer dan één.
0
geplaatst: 23 februari 2024, 15:17 uur
Het debuut van Mumford & Sons is uitstekend, de opvolger meer van hetzelfde maar minder, de volgende twee zwak. Het is niet omdat hun laatste 2 albums zwak zijn dat het debuut ineens slecht is.
Van bv. Neil Young, Elvis Presley en Elton John zijn er ook enkele albums die in de vuilnisbak horen maar betekent dat automatisch dat hun meesterwerken ook slecht zijn?
Van bv. Neil Young, Elvis Presley en Elton John zijn er ook enkele albums die in de vuilnisbak horen maar betekent dat automatisch dat hun meesterwerken ook slecht zijn?
0
geplaatst: 23 februari 2024, 15:18 uur
Totaal niet mee eens, blijft fris en energiek wat je van hun volgende albums niet kunt zeggen.
Mumford & Sons is typisch een band waar hun sterk debuut een vloek is geworden (net als bv. Meatloaf en The Strokes).
Mumford & Sons is typisch een band waar hun sterk debuut een vloek is geworden (net als bv. Meatloaf en The Strokes).
3
zaaf
geplaatst: 23 februari 2024, 15:30 uur
ik heb het altijd al gezegd, over smaak valt prima te twisten.
1
geplaatst: 23 februari 2024, 15:42 uur
Meat Loaf en The Strokes, nooit gedacht die naast elkaar te zien staan in een zin.
0
zaaf
geplaatst: 23 februari 2024, 15:46 uur
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mTG5JMX9uFiRGU61EzW98f_zJA7D0t7uNmhdSb76X6RLzZ0Q8jcOwsOhZhh_IeKvm7bpWTtw3lSxGKQiXJOblNc0oMCMJOgdYyAdoQuqPxRqbW0WE99gxpc3aizSsy5N-IalEYDqaJjLbnAoJVbFSAPERqJ7YDoRxHgHQTEjNAX6qOjMRm8FUO0VNNoinH51q?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/171218
Editors - In This Light and on This Evening (88)
132 p - 7 x genoemd - 1 HP (door thelion )
Producer Flood ging met Editors aan de slag voor hun derde en dat leverde een door synths gedomineerd plaatje op. Thematisch duikt Londen steeds op, de moederstad van Tom Smith. Het album deed het wat minder en kreeg ook minder positieve kritieken. Kan ons dat schelen. En de waardering bij de vorige editie dan...?
Editors - In This Light and on This Evening (88)
132 p - 7 x genoemd - 1 HP (door thelion )
Producer Flood ging met Editors aan de slag voor hun derde en dat leverde een door synths gedomineerd plaatje op. Thematisch duikt Londen steeds op, de moederstad van Tom Smith. Het album deed het wat minder en kreeg ook minder positieve kritieken. Kan ons dat schelen. En de waardering bij de vorige editie dan...?
1
geplaatst: 23 februari 2024, 16:03 uur
Oef, twee misbaksels op rij. Hopelijk is de rest v/d lijst beter.
Lily Allen's 2e is dan wel weer een aangename plaat, al was het allemaal iets minder fris & speels dan het debuut.
Lily Allen's 2e is dan wel weer een aangename plaat, al was het allemaal iets minder fris & speels dan het debuut.
0
geplaatst: 23 februari 2024, 16:18 uur
Arctic Monkeys, Editors, Mumford & co... allemaal namen die ik met een opgeluchte zucht langzaam weg zag spoelen in de 10's.
Dat maakt 2009 spannend. Betere tijden kloppen aan de deur!
Dat maakt 2009 spannend. Betere tijden kloppen aan de deur!
0
geplaatst: 23 februari 2024, 16:39 uur
De aapjes heb ik als trouwe fan boy natuurlijk in mijn lijst maar wel slechts op de 10e plaats.
De rest heb ik uiteraard niet.
De rest heb ik uiteraard niet.
1
zaaf
geplaatst: 23 februari 2024, 17:19 uur
https://db3pap005files.storage.live.com/y4msglfCL2UgCy5sjM0pQeXAo3-oZS0PdN27CWxfzOt3pRc6zAWSjChsNSXHByvpZ4qoKuIqWrXiXe3xc2FNvgov4Ppb8wTpuB2PO7pK6kBsLpeMAT7pCM5SGPVA8wmrDAEkQflH8wmUeuzqBqd9tKMswUzMAmlzPaEgK-uzZD71BQIJc-Jwzoeik1hmntsxwrp?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/152643
Pet Shop Boys - Yes (27)
158 p - 10 x genoemd - 1 HP (door vigil )
Nou ja! De oudere jongens! Met ja! Ook in achting gestegen! Met hulp van de baanbrekers van Xenomania flansten de heren hun tiende in elkaar. Klinkt als een klok en niet eens grootvaders'.
Pet Shop Boys - Yes (27)
158 p - 10 x genoemd - 1 HP (door vigil )
Nou ja! De oudere jongens! Met ja! Ook in achting gestegen! Met hulp van de baanbrekers van Xenomania flansten de heren hun tiende in elkaar. Klinkt als een klok en niet eens grootvaders'.
0
geplaatst: 23 februari 2024, 17:30 uur
Nou zeg, geen best begin vd lijst dit! Humbug vind ik wel heel goed maar die had ik in de top 5 verwacht.
2
geplaatst: 23 februari 2024, 17:57 uur
Nu snuffel ik graag op RYM, dus ik dacht eens: kom, hoe wordt dit onderste deel van de Top 15 daar gewaardeerd?
Zo hé, ik wist niet dat "wij" (lees: jullie) zo'n obscure smaak hebben. Dit zijn platen uit de middelste en zelfs onderste regionen van die site.
Jullie zijn een stelletje übermuzieknerds.
#15: Lily Allen: #545
#14: Arctic Monkeys: #443
#13: Mumford & Sons: #1,092
#12: Editors: #830
#11: Pet Shop Boys: #456
Zo hé, ik wist niet dat "wij" (lees: jullie) zo'n obscure smaak hebben. Dit zijn platen uit de middelste en zelfs onderste regionen van die site.
#15: Lily Allen: #545
#14: Arctic Monkeys: #443
#13: Mumford & Sons: #1,092
#12: Editors: #830
#11: Pet Shop Boys: #456
0
geplaatst: 23 februari 2024, 17:58 uur
Langzaamaan wat matches
05. Pet Shop Boys - Yes
08. Lily Allen - It's Not Me, It’s You
05. Pet Shop Boys - Yes
08. Lily Allen - It's Not Me, It’s You
1
zaaf
geplaatst: 23 februari 2024, 18:31 uur
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mSHs2lTj9ebdVIFjH2v87Lj4Sx2ZFAaAwinshke8IhxxvxeWfo5zV9WQGH2DCchoD5glkWInAQNB0seH_JmDRCPbWunJwrpg0G-YBFvuhkhmyMEJgDSXrtdzRRSSLdVVHDhhh20lMW9x4TrmKCUSnyGLcrDu6ulMFdLaHxT4VoBIusQA_IjH3QV6ypqPKTuh2?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/170047
Muse - The Resistance (28)
159 p - 8 x genoemd - 2 HP (door JoaMuse en Simon77 )
En ook de vijfde van Muse smaakt ons als nooit tevoren. Ook gepaard met een paar dikke hits. Pompeus, zeker, namen als Queen en Radiohead worden genoemd, zeker, deze knalt werkelijk uit uw transistor. Voorafgaand het proces was even contact met Rick Rubin, beoogd producer voor The Resistance, maar behalve wat tips opsteken is niets met de goede man gedaan
Muse - The Resistance (28)
159 p - 8 x genoemd - 2 HP (door JoaMuse en Simon77 )
En ook de vijfde van Muse smaakt ons als nooit tevoren. Ook gepaard met een paar dikke hits. Pompeus, zeker, namen als Queen en Radiohead worden genoemd, zeker, deze knalt werkelijk uit uw transistor. Voorafgaand het proces was even contact met Rick Rubin, beoogd producer voor The Resistance, maar behalve wat tips opsteken is niets met de goede man gedaan

0
geplaatst: 23 februari 2024, 18:34 uur
Ook in de categorie 'net niet in mijn lijst, maar wel vallend binnen mijn (wan)smaak'
1
geplaatst: 23 februari 2024, 18:44 uur
EvilDrSmith schreef:
Nu snuffel ik graag op RYM, dus ik dacht eens: kom, hoe wordt dit onderste deel van de Top 15 daar gewaardeerd?
Haha. Ik had ook niet The Brave Little Abacus, Sweet Trip en Natural Snow Buildings verwacht, maar dit zit er wel ver vanafNu snuffel ik graag op RYM, dus ik dacht eens: kom, hoe wordt dit onderste deel van de Top 15 daar gewaardeerd?
1
geplaatst: 23 februari 2024, 18:50 uur
Nog op 0. Het zullen er ook niet veel worden. Als de dokter gelijk heeft misschien wel een ECM-verrassing
0
geplaatst: 23 februari 2024, 19:02 uur
Niks te klagen tot nu toe …
3. Muse - The Resistance
5. Pet Shop Boys - Yes
6. Editors - In This Light and on This Evening
3. Muse - The Resistance
5. Pet Shop Boys - Yes
6. Editors - In This Light and on This Evening
0
geplaatst: 23 februari 2024, 19:03 uur
Helaas niet de kans gehad om mij met 2009 bezig te houden. Maar blijkbaar wel een jaar waar ik de ene hit na de andere zou gehad hebben.
Muse stond uiteraard op één. Maar ook 15, 14, 13 en 12 waren zo goed als een zekerheid in m'n lijst.
Muse stond uiteraard op één. Maar ook 15, 14, 13 en 12 waren zo goed als een zekerheid in m'n lijst.
2
geplaatst: 23 februari 2024, 19:36 uur
Hihi Mumford & Sons werd al misbaksel genoemd en dan moest Muse nog komen. De snobs hier totaal K.O. geslagen. 
2. Muse - The Resistance
3. Mumford & Sons - Sigh No More
4. Editors - In This Light and on This Evening
Ik kan niet klagen al is het voor mij nu stilaan wel uit met de pret.

2. Muse - The Resistance
3. Mumford & Sons - Sigh No More
4. Editors - In This Light and on This Evening
Ik kan niet klagen al is het voor mij nu stilaan wel uit met de pret.
0
geplaatst: 23 februari 2024, 19:44 uur
1. Editors - In This Light and on This Evening (2009)
5. Pet Shop Boys - Yes (2009)
5. Pet Shop Boys - Yes (2009)
0
zaaf
geplaatst: 23 februari 2024, 19:45 uur
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mmcVESZaeT_I_82yBRd2Bcx-RhWbHkyxmOystJ3Xl5YUOtqFIqVjOXHTsJXiYKcA-0D0tStNUE1Kg2fuJhvOW0S2CQJYxHUxKI0OZIAqzNra1X5Lk8BBoiFUIUy1fwZS4hPtS4Krs5kW5jPCMaECR3R4A5KaFo7I716dwrCogL95k-QYcHjW49ASyoLb6Kkf8?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/147730
White Lies - To Lose My Life... (52)
166 p - 9 x genoemd - 1 HP (door Ries_72 en Simon77 )
White Lies… surprise! Debuut in onze eind top10. Gekker ga je het niet krijgen. Deze jongens vormden Fear of Flying op hun 15e en gingen daarmee de UK rond als support act van, daar is ze weer, o.a. Laura Marling. In 2007 maakten de kerels geen jongensmuziek meer (postpunk) en herdoopten ze hun band in White Lies. Contract bij Geffen, Ed Buller ging met ze de studio in, ja zo kan ik het ook. Album werd een dikke UK hit.
White Lies - To Lose My Life... (52)
166 p - 9 x genoemd - 1 HP (door Ries_72 en Simon77 )
White Lies… surprise! Debuut in onze eind top10. Gekker ga je het niet krijgen. Deze jongens vormden Fear of Flying op hun 15e en gingen daarmee de UK rond als support act van, daar is ze weer, o.a. Laura Marling. In 2007 maakten de kerels geen jongensmuziek meer (postpunk) en herdoopten ze hun band in White Lies. Contract bij Geffen, Ed Buller ging met ze de studio in, ja zo kan ik het ook. Album werd een dikke UK hit.
0
geplaatst: 23 februari 2024, 19:52 uur
Ik heb "slechts" 1 overeenkomst en dat is jawel ook mijn nummer 1!
01. Pet Shop Boys - Yes (2009)
Editors en White Lies heb ik niet, op een andere dag had ik ze wel gehad denk ik. Zeker Editors want als ik eerlijk ben heb ik niet echt een goede reden om die niet op te nemen en als ik naar mijn eigen lijstje kijk is die ook wel beter dan de nummer 14 en 15. Ach, zo gaat dat soms...
01. Pet Shop Boys - Yes (2009)
Editors en White Lies heb ik niet, op een andere dag had ik ze wel gehad denk ik. Zeker Editors want als ik eerlijk ben heb ik niet echt een goede reden om die niet op te nemen en als ik naar mijn eigen lijstje kijk is die ook wel beter dan de nummer 14 en 15. Ach, zo gaat dat soms...
0
geplaatst: 23 februari 2024, 20:03 uur
Van White Lies heb ik nooit een volledig album geprobeerd. Meeste singles die ik van ze ken vind ik wel goed, maar voorlopig voel ik niet echt de behoefte om meer te ontdekken.
* denotes required fields.