MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Iets specifieker: voor 1964 zit een top-8 (het kennelijke minimum) er bij mij ook niet in.
zaaf, je had mij inmiddels weer mogen taggen (en niet alleen voor aanpassen van de topictitel). Ik hoop vanavond nog even tijd te vinden om te kijken of ik voldoende met 1964 kan.

zaaf
Casartelli, mea culpa, ik had jou (en wat andere lieden) staan om vanaf '65 weer mee te nemen in de tagronde. jaartje vergist, excuus.

Casartelli (moderator)
zaaf schreef:
Casartelli, mea culpa, ik had jou (en wat andere lieden) staan om vanaf '65 weer mee te nemen in de tagronde. jaartje vergist, excuus.
Geen punt. Met een uurtje rekkelijkheid op de deadline is alles vergeven en vergeten.

zaaf
op mijn leeftijd is rekkelijkheid best een geschenk inderdaad

De deadline is dus 21.00 uur of interpreteer ik bovenstaande conversatie incorrect?

zaaf
nee dat geldt alleen voor de ouderen

is goed hoor Teun, ik ben allang blij dat je weer bereid bent

Mooi, kan ik zo na het eten nog even nog even een albumpje proberen.

Veel onderbelichte jazzalbums dit jaar! Een fantastische Andrew Hill zonder berichten op de albumpagina en een 3,68 gemiddeld, bijvoorbeeld. Of twee Blue Note albums met een gigantenline-up en toch slechts twee berichten (uit 2008) of pas sinds kort een paar berichten.

zaaf
Nog een uurtje voor:
Casartelli, Koenr, nico1616, Teunnis en west

zaaf
record voor deze editie, 29 lijstjes, en wat een variatie....

Ha, wat een toeval, ook bij mij op plek 15

Oei, die had ik nog niet op mijn longlist. Zal es een inhaalslag doen in de vroege Stones.

Wel in de longlist, maar niet goed genoeg voor mijn eindlijst. Maar zeker niet vreemd dat die hier bij staat.

US versie is eigenlijk nog net iets beter door de geweldige cover van Not Fade Away, maar toch een fijne plaat. Veel klassieke covers waar hun enige eigen compositie (Tell Me) niet voor onderdoet. Er zijn tijden dat ik de vroegste Stones de leukste Stones vind.

Enne:
GrafGantz schreef:
Ha, wat een toeval, ook bij mij op plek 15

+1

Waar is 14 verstopt? Ik kan de spanning haast niet meer aan

Dit jaar geen Herbie hier, ik vond de rest te sterk ( zoals The Rolling Stones, bij mij op .

zaaf
excuses voor de lange wachttijd, had wat klaargezet om op mijn werk te posten, maar het was tamelijk druk - niet aan toegekomen. ben weer thuis en nou gaat de beuk erin

zaaf schreef:

Herbie Hancock - Empyrean Isles

165 p - 9 x genoemd - 1 HP (door

Mijn nummer 1 dus.

zaaf
Brunniepoo schreef:
(quote)

Mijn nummer 1 dus.
dat klaarzetten voor tijdens werk kan dus ook beter. aangepast!

zaaf schreef:
excuses voor de lange wachttijd, had wat klaargezet om op mijn werk te posten, maar het was tamelijk druk - niet aan toegekomen. ben weer thuis en nou gaat de beuk erin

Doe Maar rustig aan ik moet toch eerst nog koken.

zaaf
Rudi S schreef:
(quote)

Doe Maar rustig aan ik moet toch eerst nog koken.
doe ik wel even de plaatjes die jij niet zo leuk vindt

zaaf
ik weet het Rudi, deze vind je wel leuk... maar voor jij wat knaps op tafel hebt moet ik alweer werken

https://db3pap005files.storage.live.com/y4mySUgUsaIsFka5jmrFpROsRpAMAr7NjT2ze-PPuWZIJ_0l_zOfVvm83liXlDpKL5CsyhvHIWq5mqfBpCTZK3dtC7a8dI-CQAwx7odb5ee5wSe4F4XdSTbZ-b6oqyzN-VD7J__JJ4UPShqJkztvAGOAPJO9uQsQ2qN6AThqjWbrj8kIq6Ncbp_YtSIwamW8YOa?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/7704

Bob Dylan - Another Side of Bob Dylan

166 p - 9 x genoemd - 1 HP (door Renoir )

Bob en Joan, een stel in die tijd.

Deze Dylan op 5 maar het kan altijd beter

Driemaal #1 en alsnog slechts 14e. Ach, ik mag blij zijn dat ie überhaupt bij de bovenste 15 staat.

Overigens had Hancock in een net wat andere bui net zo goed 6e kunnen staan ofzo. Heb dit jaar geen uitschieter, maar wel heel veel 4,5*.

Van Dylan heb ik er eentje in mijn top-30 en dat is deze niet.

Van mijn top-15 verwacht ik nog een Trane, een lunch, een folkzanger of toch een blueszanger en een Braziliaans-Amerikaanse samenwerking. En ik hoop ook nog een beetje op een Braziliaanse dame. En wellicht nog een post-bopper.

zaaf
rudi is nog aan het koken, deze kan wel even

https://db3pap005files.storage.live.com/y4mTG5JMX9uFiRGU61EzW98f_zJA7D0t7uNmhdSb76X6RLzZ0Q8jcOwsOhZhh_IeKvm7bpWTtw3lSxGKQiXJOblNc0oMCMJOgdYyAdoQuqPxRqbW0WE99gxpc3aizSsy5N-IalEYDqaJjLbnAoJVbFSAPERqJ7YDoRxHgHQTEjNAX6qOjMRm8FUO0VNNoinH51q?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/4956

John Coltrane Quartet - Crescent

172 p - 10 x genoemd - 2 HP (door Brunniepoo en vigil )

Filmpje hoort eigenlijk bij zijn Birdland live album, maar ja… alternatief is weer een plaatje.

9.
10. The Rolling Stones - The Rolling Stones (1964)
11.

Coltrane had ik ook. Hancock was zeker een kanshebber voor mijn lijstje.

En alsof ik dat voorgevoel had, heb ik Coltrane vanmiddag tweemaal afgespeeld. Perfect voor urenregistratie en memootjes beoordelen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:28 uur

geplaatst: vandaag om 12:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.