MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2022

zoeken in:

01/01: Shape of Despair - Dissolution (trebremmit / 17 / 7,61)
03/01: Celeste - Des Torrents De Coups (Don Cappuccino / 14 / 7,66)
05/01: Wiegedood - FN SCAR 16 (EvilDrSmith / 14 / 7,74)
07/01: Pensées Nocturnes - Le Tango du Vieuloniste (AOVV / 12 / 6,65)
09/01: Necrophagous - At Dawn Thee Immolate (AOVV / 12 / 6,52 )
11/01: Meslamtaea - Rad des Tijds (B.Robertson /13 / 7,07 )
13/01: Tersivel - Weeping Iron Tears ( gigage / 10 / 7,28)
15/01: Konvent - Grains (B.Robertson / / )

Tersivel: 7

Krimmenele wat een waardeloze grunt. Zelden zo'n geforceerde grafstem gehoord. Ik zal voor de andere luisteraars niet alles gaan spoileren, dus ik zal het hier nu bij laten: maar check even wat info omtrent deze band tijdens het luisteren.
Het gerochel verpest grotendeels de feestvreugde. Met een goede grunter had het zomaar twee punten hoger kunnen uitvallen. Hoger dan dat ook weer niet, want het was niet meer dan degelijk en allesbehalve bijzonder.

5,5

Dat is Rikke Emilie List (vocal) en voor de rest zijn het ook dames die de dienst uitmaken. Dat is ook de enige reden deze track te plaatsen en misschien mocht het wat nadere aandacht verdienen want het vorige album heeft amper aandacht gegenereerd hier op de site. Maar ik hoor het ook graag als het niet goed is en vond het zelf ook niet meer dan degelijk en allesbehalve bijzonder - alle ophemeling van Napalm Records ten spijt.

7

7

Zit wel een lekker sfeertje in, maar mist een uitspatting of opbouw om echt op te vallen, naar mijn idee.

Muzikaal valt het wel mee, maar die stofzuigergrunt kost toch wel punten hoor.
6

Damn, EvilDrSmith heeft geen woord gelogen over die vocalen. Ik was al voorbereid, en ik werd nog verpletterd door de extreme beroerdheid ervan aan het begin. Instrumentaal eigenlijk helemaal niet zo slecht, waardoor de vocalen niet meer in de weg zitten, ook omdat ze niet enorm ''in your face'' in de mix zitten. Het gaat zijn gang met melancholische rollende midtempo death/doom en op het moment dat het saai lijkt te worden, wordt er toch wel een erg lekkere vertraging ingezet. Toch ontstijgt het nergens de middelmaat.

6,5

15/01: Konvent - Grains (B.Robertson / 12 / 6,37)
17/01: Abbath - Dream Cull (B.Robertson / / )

Volgens mij is dit niet slecht, maar het doet me niet zo veel: 6,5

Is wel OK. Een 7 van mij.

Wat krijg je als Gene Simmons en Bassie met elkaar opgesloten zitten in een dark room?

Vermakelijke flauwekul dat te goed is om af te fakkelen, maar te kitsch om het kunst te noemen.

6,8

Beetje hetzelfde gevoel. Abbath is vooral best geinig, vind ik.

7

Saaie track. Voelt enorm automatische piloot aan. De gitaarsolo is ook zo standaard, voegt 0,0 toe aan het nummer. Ploetert midtempo door, maar zit geen enkele echt pakkende riff in. Het wordt steeds duidelijker dat Abbath en Demonaz elkaar nodig hebben voor echt sterke songs, want ze hebben apart nog niks afgeleverd dat ook maar in de buurt van het eerdere Immortal-materiaal komt. Ik kan er geen onvoldoende aan uitgeven, want daarvoor is het te degelijk en goed uitgevoerd, maar een hoge is het niet:

6

Hij heeft zijn naam mee en een groter label dat achter hem staat en de clip kon financieren. Afgaande op het stemverloop bij zijn albums kon ik mij alvast de illusie besparen een bekende toevoeging bijgeschreven te hebben en was al voorbereid dat MuMe niet razend enthousiast zou zijn bij een nieuwe Abbath. Ik neem aan dat je met een pakkende eerste song op de proppen komt om dat nieuwe album te 'triggeren' bij het publiek. Albumversie duurt volgens (voorlopige) opgave overigens langer (4:15).

6,5

Zal ik morgen een clipje plaatsen? Iets vóór 14.00uur.
Dat is weliswaar binnen de 48 uur, maar om klokslag 1400 uur wordt de nieuwe clip gelanceerd van een 'band' die voor het eerst in 12 jaar (!) weer een plaat uitbrengt (en hun derde in 20 jaar), dus dan is het wel lollig om daar 'live' bij te zijn (voor hen die dat kunnen/willen).
Abbath vindt dat vast wel goed, toch B.Robertson? Hij heeft inmiddels wel voldoende magere voldoendes verzameld.

Ja goed idee EvilDrSmith om het tijdstip van plaatsen naar voren te halen.

Zo ga ik natuurlijk nooit aan de beurt komen...

marsupilami schreef:
Zo ga ik natuurlijk nooit aan de beurt komen...

Bij deze heb jij je spot voor overmorgenmiddag gereserveerd.

15/01: Konvent - Grains (B.Robertson / 12 / 6,37)
17/01: Abbath - Dream Cull (B.Robertson / 8 / 6,79) (voorlopig)
19/01: Star One - Revel In Time (ft Adrian Vandenberg) (EvilDrSmith / / )

De video gaat zo direct om 14.00 uur in première.

EvilDrSmith nipt op tijd tussen mijn werkzaamheden door een pauze voor jouw nominatie kunnen inlassen. Geinige clip, muziek moet ik even wat vaker horen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:24 uur

geplaatst: vandaag om 01:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.