MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2022

zoeken in:
prima song: 7,5

Zeker niet slecht, maar ook niet geweldig. Tweede helft van de song vind ik wel wat sterker voor de dag komen. Vooral de laatste minuut vind ik heerlijk lomp.

7,2

Inderdaad zeker niet slecht. Maar door de metalcore invloeden is het ook niet helemaal mijn ding.

6,8

01/02: Agathodaimon - Ain't Death Grand (B.Robertson / 13 / 6,85)
03/02: Author & Punisher - Drone Carrying Dread (Don Cappuccino / 9 / 7,37)
05/02: Ibaraki - Tamashii No Houkai (Dieter / 12 / 6,97)
07/02: Venom Prison - Judges of the Underworld (Don Cappuccino / 14 / 6,88)
09/02: Saxon - The Pilgrimage (B.Robertson)

Exact 48 uur en één minuut na de vorige van Don: je stond duidelijk te trappelen van ongeduld om Biff met ons te delen.

Ik had een paar covers geluisterd van hun vorig jaar verschenen coveralbum 'Inspirations', maar daar kreeg ik koppijn en plaatsvervangende schaamte van. Dit bevalt me gelukkig beter. Stukken beter zelfs. Ik krijg een beetje een 'Crusader'-gevoel bij dit nummer. Sfeervol opgebouwd en Biffs stem klinkt ongedwonger en minder geforceerd dan zijn genremaatje Bruce D.

Goh, ik vind het wel een 8 waard.

Klopt, bericht stond al een tijdje in de startblokken. Was aan het aftellen met hun laatste album waarvan The Pilgrimage tot dusver veruit de populairste track is, als je hier de statistieken bekijkt. Ik vinkte 2 andere tracks aan bij Carpe Diem. Binnen het kader van dit topic weer eens wat minder extreme metal, op het album zelf ook een rustpunt tussen veel uptempo werk. Het is nog niet zo'n epic van het niveau van Crusader zelf, maar de miskleunen van dat album staan weer niet op Carpe Diem.

Fijn album de nieuwe Saxon. Er staan wel een aantal betere nummers op dan deze semi-ballad.
Toch een 7,5

Absoluut een goeie ballad van Saxon, hoewel ik de wat snellere songs op de nieuwe plaat lekkerder vind. Iets meer pit of zo.

7

Die snellere songs kunnen we volgend jaar nomineren voor Favoriete Metal Song (per jaar) #2, al duiken de andere langzamere songs ook op in de statistieken van aangevinkte favorieten. Dat waaiert uit; ieder lijkt anderen te hebben. The Pilgrimage vind ik wel goed maar zal niet zo'n classic van formaat worden als andere epics/(semi)ballads van hun. Wel knap overigens dat heavy metal niet op je zeventigste ophoudt

8

odi
6,5

Prima nummer 8
Ook een fijne afwisseling van al het death/black geweld dat hier meestal passeert

01/02: Agathodaimon - Ain't Death Grand (B.Robertson / 13 / 6,85)
03/02: Author & Punisher - Drone Carrying Dread (Don Cappuccino / 9 / 7,37)
05/02: Ibaraki - Tamashii No Houkai (Dieter / 12 / 6,97)
07/02: Venom Prison - Judges of the Underworld (Don Cappuccino / 14 / 6,88)
09/02: Saxon - The Pilgrimage (B.Robertson / 11 / 7.21)
11/02: Amorphis - Northwards (marsupilami)

48 uur wachten tot de volgende, toch?
Zat ik netjes te wachten...

Oeps, het spijt me. Ik dacht dat de 48 uur al voorbij waren. Schrap mijn inzending dan maar... Of we kunnen er ook een dagelijkse versie van maken.

Misschien aankondigen wie graag wil? Om een frequentie van om de 2 dagen te halen mag er wel eens wat naar voren worden gehaald, omdat sommige nominaties wat ruimer in de uitlooptijd zitten. Ik vind het niet erg om 23 minuten ingeleverd te hebben en dat was bij het Abbath-debacle al helemaal geen probleem.

Mij prima. Amorphis verdient het ook wel om op de dag van release te worden geplaatst. Probeer ik zondagavond wel een nummer te plaatsen.

B.Robertson schreef:
Misschien aankondigen wie graag wil? Om een frequentie van om de 2 dagen te halen mag er wel eens wat naar voren worden gehaald, omdat sommige nominaties wat ruimer in de uitlooptijd zitten.

48 uur na de vorige track is het op zijn vroegst tijd om een nieuwe track te plaatsen. Als het dan langer duurt voordat iemand een track plaatst, heeft de track ervoor gewoon ''geluk'' (of ''pech'' als er laag beoordeeld wordt) dat hij langer staat. Zie niet zo'n nut om aankondigingen te doen of zaken naar voren te halen.

Mijn ervaring leert dat er in de eerste maanden het soms echt minutenwerk is om een track te plaatsen, maar meestal ben ik in november en december zelfs na 72 uur nog op tijd voor een nieuwe track.

Don Cappuccino schreef:
Zie niet zo'n nut om aankondigingen te doen of zaken naar voren te halen.

Ok, dat eerste kunnen mensen bovendien weer overheen lezen en dat tweede is bij mijn voorbeelden per abuis of in goed overleg gebeurd. Ach ja, er mochten eind van het jaar eens 'slechts' 170 ipv 182 tracks genomineerd zijn, wat deert het?

Grunt is goed, maar die cleane zang en operastukken vind ik zo ongemakkelijk, niet helemaal m'n ding dus en vandaar een laffe:

6

Wat betreft laf: de periode van laffe muziek van even na de millenniumwisseling is Amorphis alweer twee decennia te boven. Het heeft mij destijds zeker tien jaar gekost om na 'Am Universum' en 'Far From The Sun' hun albums, ook met terugwerkende kracht, weer op mijn netvlies en in mijn gehoorgang te krijgen. Inmiddels staan de meeste lp's hier in de kast. Indrukwekkende sound, ook nu weer (en prachtige gitaarleads!), maar steeds nét niet pakkend en/of verrassend genoeg om in mijn eindejaarslijst te eindigen. Ondanks het heerlijke orgeltje (bonuspunten).
Gave clean zang, though.

8,4

Gast
geplaatst: vandaag om 19:29 uur

geplaatst: vandaag om 19:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.