MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2022

zoeken in:
Gewoon tof!

7

aslan (crew)
7,5

01/04: Mors Principium Est - Valley of Sacrifice, Pt. 1 (Dieter / 9 / 6,94 )
03/04: Ultha - Bathed in Lightning, Bathed in Heat (Odi / 13 / 8,15)
05/04: Muster - Diggerman (The_CrY / 11 / 7,31)
08/04: Hällas - Elusion's Gate (Dieter / 9 / 7,25)
10/04: Meathook - Maggot Filled Resurrection (B.Robertson / 11/ 4,59)
12/04: Septicflesh - Neuromancer ( gigage / 14 / 7,38 )
14/04: Miseration - Reign of Fate (Dieter / 9 / 7,18)
16/04: Ufomammut - Psychostasia (AOVV / 10 / 7,65)
19/04: Zero Hour - Technocracy (EvilDrSmith / 10 / 6,70 )
21/04: Dead Head - Polar Vortex (Dieter / 6 / 7,46)
23/04: Severe Torture - Fisting the Sockets (B.Robertson / / )

Wederom een Nederlandse inzending, ditmaal van een veteranenband uit Boxtel die voor het eerst in 12 jaar nieuw werk uitbrengt.

Deze vind ik wel een stukje minder dan Dead Head. Met name de zang trek ik minder

6,5

Dead Head: good ole deaththrash. Ze hebben met deze clip wel alles uit de kast getrokken zeg: wat een toplocatie voor het maken deze clip! Ook wel lollig dat de drummert een Tyketto shirt draagt. Dat verwacht je toch niet 123. 7,5

Severe Torture: göh, da's lang geleden! Ze bestaan dus weer? Nu was ik niet zo'n fan van hun sound/stijl en dat blijkt in al die jaren niet veel veranderd. 6,5

Saaie death/black waarin erg weinig gebeurt. Juist de zang maakt dat ik het net een voldoende geef. 5,5

Een 'opsteker' voor de mannen na 12 jaar stilte Het is ook niet echt aan mij succesvolle nominaties te leveren Severe Torture staat (hoe kan het ook anders) voor aankomend Stonehenge geboekt.

7

Even de achterstand inhalen.

Miseration - 8
Ufomammut - 8
Zero Hour - 6,5
Dead Head - 7,5
Severe Torture - 6

Ook van mij een kleine inhaalslag.

Zero Hour - niet echt een fijne track om naar te luisteren, maar zeker niet slecht. Ik vind dit soort bands gaaf als ze niet ''moeilijk'' klinken, ondanks dat ze technisch op een zeer hoog niveau spelen. Dit klinkt moeilijk. Ik heb vooral het gevoel dat de zanger met man en macht probeert om goede zanglijnen over deze track te leggen, maar hij matcht nergens echt lekker met de instrumentatie. Op een of andere manier dacht ik aan Nevermore, een band die ontzettend catchy complexiteit bracht.

6,3

Dead Head - niet verkeerd, maar voor mij veel te netjes en modern voor de stijl thrash die ze spelen. Vooral het drumwerk is gewoon sterk uitgevoerd, maar veel te ''strak''. Als iemand met een stijl als Dave Lombardo (wat luier, minder recht op de ''click'') hierop zou spelen, zou alles nog wat beter uit de verf komen. De gitaarsolosectie is lekker.

6,7

Severe Torture - weinig op aan te merken, maar het is redelijk saai, ondanks de salvo's aan blastbeats, dubbele bass en spervuur-riffs. Vocalen doen me ook weinig. De melodieuze gitaarsolo's in het midden zijn mijn favoriete aspecten van de track. Door de dikke onheilspellende Morbid Angel-achtige sectie aan het einde gaat de score ietwat omhoog.

6,5

Verlate scores meegenomen en gemiddeldes van Miseration/Ufomammut/Zero Hour/Dead Head zijn aangepast. Heb dit nu een keer gedaan omdat het een hele tijd geleden is dat ik een track heb geplaatst, maar ben niet van plan om iedere keer alles langs te gaan, vind ik eerlijk gezegd vrij omslachtig.

01/04: Mors Principium Est - Valley of Sacrifice, Pt. 1 (Dieter / 9 / 6,94)
14/04: Miseration - Reign of Fate (Dieter / 12 / 7,09)
16/04: Ufomammut - Psychostasia (AOVV / 11 / 7,67)
19/04: Zero Hour - Technocracy (EvilDrSmith / 12 / 6,65)
21/04: Dead Head - Polar Vortex (Dieter / 9 / 7,39)
23/04: Severe Torture - Fisting the Sockets (B.Robertson / 8 / 6,34)
25/04: Inanna - Among Subaqueous Spectres (Don Cappuccino)

Nog een score voor Severe Torture: zelfde gevoel als bij Dead Head, gewoon tof!

7

Die van Don ga ik later nog effe lekker voor zitten.

Hoor wel wat leuke passages, maar over de hele linie ben ik niet heel enthousiast: 6,5

Dead Head - 7,6
Severe Torture - 7,2
Inanna - 7,3

Herbereken je de gemiddeldes van Dead Head en Severe Torture nog even, Don Cappuccino? Thanks!

Johnny Marr schreef:

Herbereken je de gemiddeldes van Dead Head en Severe Torture nog even, Don Cappuccino? Thanks!

https://memegenerator.net/img/instances/86229618/ik-ga-nooit-meer-doen.jpg

Ik heb deze track geplaatst omdat ik razend enthousiaste recensies over deze plaat lees met omschrijvingen die mij zeer bevallen. Tijdens de eerste luisterbeurt kon ik hem nog niet zo goed vatten, maar nu ik hem voor de tweede keer hoor valt alles op zijn plek. Dit is inderdaad heel erg goede progressieve deathmetal met intrigerende aaneenschakelingen van riffs met een licht vervreemdende sfeer. Heerlijk drumwerk ook, met erg lekkere fills en een goede flow. Erg benieuwd naar de volledige plaat.

8,5

Lekker nummer, met inderdaad geweldig drumwerk maar ook machtige riffs en een gorgelende vocalist aan de microfoon. Doet me wat denken aan dit plaatje.

8

odi
7

Nakomende scores voor Dead Head en Sever Torture verwerkt.

01/04: Mors Principium Est - Valley of Sacrifice, Pt. 1 (Dieter / 9 / 6,94)
14/04: Miseration - Reign of Fate (Dieter / 12 / 7,09)
16/04: Ufomammut - Psychostasia (AOVV / 11 / 7,67)
19/04: Zero Hour - Technocracy (EvilDrSmith / 12 / 6,65)
21/04: Dead Head - Polar Vortex (Dieter / 10 / 7,41)
23/04: Severe Torture - Fisting the Sockets (B.Robertson / 10 / 6,43)
25/04: Inanna - Among Subaqueous Spectres (Don Cappuccino / 9 / 7,15)
27/04: Abaddon Incarnate - Rising of the Lights (B.Robertson / / )

7

Indrukwekkend einde.

7.5

6,5

Gast
geplaatst: vandaag om 11:52 uur

geplaatst: vandaag om 11:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.