MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022

zoeken in:
Ronde 0 - Ladder 28:

4 Subsignal - The Passage +2
4 Carptree - Sum of All Senses +1
2 Kansas - Miracles Out of Nowhere
2 Present - The Limping Little Girl

12

Deadline : vrijdag 18 februari 19:00 uur

Kansas: Klinkt toch enigszins gedateerd t.o.v. prog van nu

Subsignal: zo, dat knalt erin, lekkere ontdekking, Duits

Carptree: omdat ik die andere 2 nog minder vond, krijgt deze een punt, niet slecht, wel matig

Present: In de eerste minuut, dacht ik, moet ik hier nog 16 minuten naar luisteren, met heel veel moeite toch gedaan

Ronde 0 - Ladder 28:

5 Subsignal - The Passage 1
4 Carptree - Sum of All Senses
4 Kansas - Miracles Out of Nowhere 2

Ronde 0 - Ladder 28:

6 Kansas - Miracles Out of Nowhere +2
5 Subsignal - The Passage
5 Carptree - Sum of All Senses +1

Casartelli (moderator)
Ronde 0 - Ladder 28:

8 Kansas - Miracles Out of Nowhere +2
5 Subsignal - The Passage
5 Carptree - Sum of All Senses
3 Present - The Limping Little Girl +1

21

Leuke ladder, waarin het prijsnummer van Leftoverture er toch wel vrij makkelijk met de maximumscore vandoor gaat. Present is lekker tegendraads. Soit, het had iets compacter gemogen, maar leuk genoeg voor een punt. Subsignal en Carptree waren een beetje 'by the numbers', maar luisterden ook allebei nog prettig weg.

Ronde 0 - Ladder 28:

8 Kansas - Miracles Out of Nowhere
7 Subsignal - The Passage +2
6 Carptree - Sum of All Senses +1
3 Present - The Limping Little Girl

24

Ronde 0 - Ladder 28:

9 Subsignal - The Passage +2
8 Kansas - Miracles Out of Nowhere
7 Carptree - Sum of All Senses +1

Ronde 0 - Ladder 28:

10 Subsignal - The Passage 1
10 Kansas - Miracles Out of Nowhere 2
7 Carptree - Sum of All Senses

Ronde 0 - Ladder 28:

12 Subsignal - The Passage +2
11 Kansas - Miracles Out of Nowhere +1
7 Carptree - Sum of All Senses

Ronde 0 - Ladder 28:

12 Subsignal - The Passage
11 Kansas - Miracles Out of Nowhere
9 Carptree - Sum of All Senses +2
4 Present - The Limping Little Girl +1

36

Ronde 0 - Ladder 28:

14 Subsignal - The Passage +2
12 Kansas - Miracles Out of Nowhere +1
9 Carptree - Sum of All Senses
4 Present - The Limping Little Girl

39

14 Subsignal - The Passage
13 Kansas - Miracles Out of Nowhere +1
11 Carptree - Sum of All Senses +2

42

Ik hou van veel genres, waaronder zeer zeker prog. Maar prog is ook een genre waar de irritatiegrens bij mij soms snel wordt bereikt. Dit keer door Subsignal. Dat refrein (all we have is this moment)! Dat ontstijgt het niveau Modern Talking niet. O ja, en daar deed het me ook aan denken.. Maar goed, misschien nog eens luisteren. Carptree dan wel weer een leuke ontdekking en 1 punt voor Kansas. Present best interessant, maar dat was het dan ook

14 Subsignal - The Passage
14 Kansas - Miracles Out of Nowhere +1
13 Carptree - Sum of All Senses +2

Ronde 0 - Ladder 28:

16 Kansas - Miracles Out of Nowhere +2
15 Subsignal - The Passage +1
13 Carptree - Sum of All Senses

Deze ladder wilde ik bijna als ouwe-lullen-prog benoemen, maar ik zie dat sommige nummers nog vrij recent zijn. Het klinkt me in ieder geval allemaal wat cliché en oud. Nee dit mag van mij allemaal wegblijven.

Subsignal bevalt dan nog het meest, die heeft de juiste clichés te pakken. Carptree valt vooral in een niemands dal zonder indruk te maken. En die gil zang irriteert me mateloos hier. Kansas is een schoolvoorbeeld van ouwe-lullen muziek. Man wat klinkt dat ongelofelijk verouderd zeg. En present, tja, na drie saaie nummers ben ik eerder afwezig, maar dit klinkt me dan nog het meest experimenteel, het duurt alleen veel te lang.

Ronde 0 - Ladder 28:

17 Subsignal - The Passage +2
16 Kansas - Miracles Out of Nowhere
13 Carptree - Sum of All Senses
5 Present - The Limping Little Girl +1

Ronde 0 - Ladder 28:

17 Subsignal - The Passage
17 Kansas - Miracles Out of Nowhere +1
15 Carptree - Sum of All Senses +2
5 Present - The Limping Little Girl

Ronde 0 - Ladder 28:

19 Kansas - Miracles Out of Nowhere 2
15 Carptree - Sum of All Senses
6 Present - The Limping Little Girl 1

Kansas steekt ver boven de rest uit, het enkele punt gaat naar Present daar hoor je tenminste nog eens een originele insteek. Sterker nog je hoort er een heleboel en dat heel lang achter elkaar. Maar goed dat is toch een stuk interessanter dan de wergwerp"prog" van Subsignal en Carptree.

Ronde 0 - Ladder 28:

21 Kansas - Miracles Out of Nowhere +2
15 Carptree - Sum of All Senses
7 Present - The Limping Little Girl +1

60

Ik vind dit een lastige ladder, ik merk dat ik vaak denk 'best een lekker nummer maar waar blijft de pit?' Dat wordt gelukkig door Present goedgemaakt. Toch zijn alle 4 de songs niet helemaal mijn ding.

Horror is niet echt mijn favoriete filmgenre. Bijgevolg heb ik ook weinig met de bijhorende filmmuziek. En als het niet in die zin bedoeld was ... Tja, dan hebben sommige mensen een ander idee van 'laat ik eens een leuk muziekje opzetten' dan ik. De andere drie vond ik heel beluisterenswaardig. Kansas krijgt hier de volle buit aangezien ik enkel maar positieve gedachten kon formuleren hierbij. Bij Subsignal bekruipt me telkens het idee 'Sieges Even was toch nog een klasse beter' en Carptree duurde bij dit nummer iets te lang (en ze hebben beter dan dit).

Ronde 0 - Ladder 28:

23 Kansas - Miracles Out of Nowhere +2
16 Carptree - Sum of All Senses +1
7 Present - The Limping Little Girl

Ronde 0 - Ladder 28:

25 Kansas - Miracles Out of Nowhere +2
18 Subsignal - The Passage +1
16 Carptree - Sum of All Senses

Ronde 0 - Ladder 28:

27 Kansas - Miracles Out of Nowhere +2
19 Subsignal - The Passage +1
16 Carptree - Sum of All Senses

69

Mooi nummer van Kansas! Subsignal was ook oké, Carptree ging wel en Present ging eigenlijk niet.

Ter info voor een van de volgende ladders: de Gilgamesh in de spotifylijst is niet de Gilgamesh die in de ladderlink staat. Ik neem aan dat die in de link de correcte is. Ben er wel nog niet uit welke van de twee de beste is ...

Ronde 0 - Ladder 28:

29 Kansas - Miracles Out of Nowhere +2
19 Subsignal - The Passage
17 Carptree - Sum of All Senses +1

72

Kansas deed me vooral in het zingen een paar keer denken aan Styx... ook al wint Styx het bij mij dan toch duidelijk!

De rest vond ik niets voor mij ( Present en Subsignal ) en minste pijn deed dan Carptree.

Om weer bij te komen en wakker geschud te worden deze maar even opgezet thuis :Katatonia - Night Is the New Day (2009)

Zeker niet de favoriete Katatonia voor mij maar al veel te lang niet meer gedraaid dus uit de kast gehaald. En scoort toch nog een voldoende bij mij!

buso schreef:
Ter info voor een van de volgende ladders: de Gilgamesh in de spotifylijst is niet de Gilgamesh die in de ladderlink staat. Ik neem aan dat die in de link de correcte is. Ben er wel nog niet uit welke van de twee de beste is ...

Zou nu de juiste moeten zijn in de Spotifylijst!

Subsignal: bestaat er een subgenre als queerprog?

Carptree: ja, die bestaat. ♪Joe-hoe-oe-oe

Kansas: niks mis met queerprog (of zoals iemand al eerder schreef: liefhebbers van Modern Talking vind je zelfs in deze muzikale contreien), maar dan heb ik liever grijsgebreidegeitenwollensokkenprog. Hoe gedateerd ook, toch klinkt het een stuk frisser dan voornoemde twee. Beter ook. Dat slotgedeelte, potverdikkie!

Present: had ik zelf ook willen nomineren, weliswaar een ander nummer, want deze ken ik niet. Maar oh oh oh, wat word ik hier blij van! Tuurlijk staat het beste nummer weer onderaan.
Progressieve muziek ≠ progliefhebbers.
Ik berust er inmiddels in.
Maar deze YT-clip met een onthutsend laag aantal views (wrs nog driekwart dankzij ons spelletje) heeft nu in ieder geval de eerste like.

Ronde 0 - Ladder 28:

30 Kansas - Miracles Out of Nowhere +1
19 Subsignal - The Passage
17 Carptree - Sum of All Senses
9 Present - The Limping Little Girl +2

75

Ronde 0 - Ladder 28:

30 Kansas - Miracles Out of Nowhere
20 Subsignal - The Passage +1
17 Carptree - Sum of All Senses
11 Present - The Limping Little Girl +2

Ronde 0 - Ladder 28:

30 Kansas - Miracles Out of Nowhere
22 Subsignal - The Passage +2
18 Carptree - Sum of All Senses +1
11 Present - The Limping Little Girl

81

Ronde 0 - Ladder 29:

2 The Devin Townsend Band - Deadhead +2
Frost* - The Boy Who Stood Still (Instrumental)
Jethro Tull - Nothing to say
1 Orphaned Land - Chains Fall To Gravity +1

Deadline zaterdag 19 februari 19 uur.

3

Niet heel moeilijk dit keer:
Devin Townsend die ik toch wel beschouw als een uniek muzikaal genie / "gek" in de (prog)metal, zeker sinds ik hem in 013 live heb mogen meemaken met de Empath tour verdient de hoofdprijs. En dan is dit nummer voor zijn doen nog relatief beheerst en straight forward...

Orphaned Land krijgt ook een punt; mooie sfeervolle muziek met traditionele Oosterse accenten ondersteund met orkest en koor en ook nog met een boodschap en tenslotte met metal invloeden, al is dat in dit nummer niet heel erg aanwezig.

Frost* vind ik in dit geval een gemiste kans omdat (bewust ?) gekozen is voor de instrumentale versie. Toegegeven, ik moest bij de 1e luisterbeurt destijds ook even wennen dat de "zang" in dit nummer hoofdzakelijk een gesproken bijzonder verhaal is, maar het is voor mij wel een onlosmakelijk en passend onderdeel van het nummer en typeert tevens Frost*'s unieke stijl wat mij betreft.

meneer, ben erg benieuwd: waarom je juist voor deze versie hebt gekozen ?

Ronde 0 - Ladder 29:

2 The Devin Townsend Band - Deadhead
1 Frost* - The Boy Who Stood Still (Instrumental) 1
2 Jethro Tull - Nothing to say 2
1 Orphaned Land - Chains Fall To Gravity

Ja dat was toch was wel weer een kleine 30 minuten weggegooide tijd
Devin is een geniale gek, ook een echte love/hate artiest. Bij mij is dat ook echt 50/50. Dit nummer valt zeg maar in de 2de 50...
Van Orphaned Land had ook wel een instrumentale versie van genomineerd mogen worden. Die vast vriendelijke man heeft een behoorlijk spraakgebrek of ligt dat aan mij? Van Tull ben ik best een behoorlijk liefhebber, misschien zelfs fan maar dit nummer haalt denk ik mijn JT top 50 niet. Dus dat het punten krijgt ligt vooral aan de rest. Het enkele punt gaat dan maar Frost.

Sorry, t ligt vooral aan mij hoor

Ronde 0 - Ladder 29:

3 The Devin Townsend Band - Deadhead +1
3 Frost* - The Boy Who Stood Still (Instrumental) +2
2 Jethro Tull - Nothing to say
1 Orphaned Land - Chains Fall To Gravity

Geen beste ladder eigenlijk. De twee punten waren voor ik iets luisterde al voor Frost*. En na het beluisteren van alle nummers was dat nog duidelijker. Ik weet dat meneer de instrumentale versie van het 'Day and Age' album misschien wel beter vind dan het 'normale' album. Dus de nominatie verbaasde mij niet en juist bij dit nummer moet ik het met hem eens zijn. Ik vind dit als instrumental beter dan met de teksten. Het ene punt gaat naar Devin Townsend. Ik ben hem door de ladder gaan beluisteren en hoewel de waanzin soms tot nummers leidt die ik niet trek, is dit een lekker nummer dat zich lekker zwaar voortsleept. De andere nummers deden mij niks. Jethro Tull ken ik van naam, maar het is direct duidelijk dat ik deze band niet vaak hoef te horen. Het is niet slecht, maar doet me niks. Het verweesde land bewijst dat mijn mening dat er niks erger is dan een Duitser die Engels zingt in een progband moet worden bijgesteld. Een Israëliet die dat doet is nóg ergerlijker.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:18 uur

geplaatst: vandaag om 10:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.