Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022
zoeken in:
5
geplaatst: 23 februari 2022, 13:00 uur
Zo zo, dat was een kort laddertje! Ook wel eens lekker hoor.
Derek Trucks was een fraaiere, lekkerdere Oosterse bluesjam dan Kamchatka eergisteren. Nu schrijf ik jam, maar als ik zie dat Ali Khans origineel een half uur duurt, dan zijn deze tien coverminuutjes eerder een extreem ingekorte Amerikaanse hitsingle-edit.
Mooie nominatie en welkom terug in dit spelletje, Mssr Renard
Katatonia: de band met de twijfelachtige reputatie als enige band waarbij ik ooit voortijdig de zaal heb verlaten. Voor hen die wel tegen een schriftelijk stootje kunnen en wel kunnen lachen om wat politiek incorrecte formuleringen, hieronder mijn verhaal van destijds (2003). Het was een concert in de oude Tivoli (Utrecht) met als voorprogramma o.a. Mortiis (yep, een vreemde combinatie).
"Tenslotte als toetje KATATONIA. De vorige keer dat ik ze gezien had was in het voorprogramma van Opeth, anderhalf jaar geleden. En dat was zwaar kloten. Toch wilde ik ze nog wel een herkansing geven, want het is toch juist deze band die favoriet is bij Opeth en hoesdesigner Travis Smith. En dat zijn juist weer mijn favorieten. Dus ik wil toch graag begrijpen wat mijn idolen in deze band zien. Op CD begrijp ik hun euforie niet helemaal, het is allemaal “wel aardig”, maar ik vind het nogal erg naar kunstmatig leed smaken. Ze zijn evenals Paradise Lost afgegleden van een bewonderenswaardige doomdeath-formatie naar gezichtsloze popmuzak met metalgitaren. Maar misschien dat ze live meerwaarde aan hun muziek geven?
Nou, ik denk dat die keer als voorprogramma van Opeth geen verkeerde voorbode was. Dit toetje smaakte als brokkelige yoghurt dat drie weken lang in de brandende zon heeft gelegen. Want wat een slaapverwekkend zootje is deze bitterkoekjespudding-formatie. De uitstraling is op het podium…nou, het is er gewoon niet. 'n Stelletje zoutzakken waarbij de zanger weer hinderlijk op elke 2de en 4de tel met zijn rechterhand op zijn rechterbovenbeen mee zat te tappen. En de muziek dan? GAAP! Hun veilige variant van wat melancholisch aandoende gothicmetal is zo inspiratieloos, zo oppervlakkig, zo godvergeten SAAI: ik stond na een half uur te tollen op m'n benen van verveling. En misschien is het toeval, misschien ook niet, maar wederom – net als bij een aantal andere bands deze avond – vond ik alle liedjes extreem veel op elkaar lijken. Een los nummer is prima te behapstukken en luistert best wel lekker weg, maar er is zo extreem weinig variatie en diversiteit. De dynamiek van een kapotte dynamo. Alsof ze hetzelfde nummer tien keer achter elkaar speelde.
Womanizer Ed klampte zich nog vast aan een aantal vrouwelijke aanwezigen en hij kreeg tot onze ongerustmakende bevestiging te horen dat zij het wél helemaal te gek vonden (kijk uit voor al te enthousiaste Duitse vrouwen, Ed. Voor je het weet zoeken ze een slaapplaats voor na het concert…;-) ). Tsja, eigenlijk waren wij al bang dat de vrouwen er wél op stonden te soppen. 'n Beetje van die brave, bijna romantisch aandoende melancholische metal zorgt voor flink wat aanstekertjeszwaai-gevoelens bij de dames. Dit is typische wijvenmetal (ja, kom maar op met die verontwaardigde dreigmailtjes!), maar Ed en vooral ik werden het op een gegeven moment spuugzat. Wij hebben het met hangen en wurgen drie kwartier volgehouden maar toen zijn we er vandoor gegaan. Lekker naar buiten in de frisse lucht."
Als ik dit nummer luister, dan snap ik mijn tirade hierboven weer volkomen. Gelukkig is het dus maar een liedje, dat kan nog prima.
Wel amusant dat jij King's X schakeert onder de nu-metal van Korn & Co., legian, en frappant dat jij het niet kent, ProGNerD, aangezien jij toch hetzelfde bouwjaar hebt als ik, dus de hoogtijdagen van King's X eind jaren 80/begin jaren 90 meegemaakt zou kunnen hebben. Destijds een volkomen eigen stijl, een soort "intelligente Beatlesmetal voor metalmuzikanten": een formulering die je toch niet direct plakt op nu metal.
Dit nummer is van na hun hoogtijdagen en wel een opvallende keuze. Niet bepaald mijn favoriete nummer, maar wel een okay nummer. Ik zie trouwens nu dat een paar maanden geleden bandleider/zanger/bassist Dug Pinnick voor het eerst in járen weer een nieuwe soloplaat heeft uitgebracht. Oeh, heel benieuwd! Maar ook huiverig, want de man is inmiddels 71.
László: nee, ik kende dit ook niet legian, maar dit korte moppie nodigt wel uit voor een verdere luisterbeurt, al had ik het wel wat aparter gehoopt. Ik hoor wat Laibach en darkwave-invloeden en het klinkt wel heul erg eighties, en dat voor een plaat uit mid jaren 90. Mijn voorkeur gaat nét uit naar King's X. Ook vanwege de nostalgie.
Ronde 0 - Ladder 33:
30 Katatonia - Old Heart Falls
14 King's X - She's Gone Away +1
11 Derek Trucks Band - Sahib Teri Bandi/Maki Madni +2
8 László Hortobágyi - Gaga-Janus
63
Derek Trucks was een fraaiere, lekkerdere Oosterse bluesjam dan Kamchatka eergisteren. Nu schrijf ik jam, maar als ik zie dat Ali Khans origineel een half uur duurt, dan zijn deze tien coverminuutjes eerder een extreem ingekorte Amerikaanse hitsingle-edit.
Mooie nominatie en welkom terug in dit spelletje, Mssr Renard
Katatonia: de band met de twijfelachtige reputatie als enige band waarbij ik ooit voortijdig de zaal heb verlaten. Voor hen die wel tegen een schriftelijk stootje kunnen en wel kunnen lachen om wat politiek incorrecte formuleringen, hieronder mijn verhaal van destijds (2003). Het was een concert in de oude Tivoli (Utrecht) met als voorprogramma o.a. Mortiis (yep, een vreemde combinatie).
"Tenslotte als toetje KATATONIA. De vorige keer dat ik ze gezien had was in het voorprogramma van Opeth, anderhalf jaar geleden. En dat was zwaar kloten. Toch wilde ik ze nog wel een herkansing geven, want het is toch juist deze band die favoriet is bij Opeth en hoesdesigner Travis Smith. En dat zijn juist weer mijn favorieten. Dus ik wil toch graag begrijpen wat mijn idolen in deze band zien. Op CD begrijp ik hun euforie niet helemaal, het is allemaal “wel aardig”, maar ik vind het nogal erg naar kunstmatig leed smaken. Ze zijn evenals Paradise Lost afgegleden van een bewonderenswaardige doomdeath-formatie naar gezichtsloze popmuzak met metalgitaren. Maar misschien dat ze live meerwaarde aan hun muziek geven?
Nou, ik denk dat die keer als voorprogramma van Opeth geen verkeerde voorbode was. Dit toetje smaakte als brokkelige yoghurt dat drie weken lang in de brandende zon heeft gelegen. Want wat een slaapverwekkend zootje is deze bitterkoekjespudding-formatie. De uitstraling is op het podium…nou, het is er gewoon niet. 'n Stelletje zoutzakken waarbij de zanger weer hinderlijk op elke 2de en 4de tel met zijn rechterhand op zijn rechterbovenbeen mee zat te tappen. En de muziek dan? GAAP! Hun veilige variant van wat melancholisch aandoende gothicmetal is zo inspiratieloos, zo oppervlakkig, zo godvergeten SAAI: ik stond na een half uur te tollen op m'n benen van verveling. En misschien is het toeval, misschien ook niet, maar wederom – net als bij een aantal andere bands deze avond – vond ik alle liedjes extreem veel op elkaar lijken. Een los nummer is prima te behapstukken en luistert best wel lekker weg, maar er is zo extreem weinig variatie en diversiteit. De dynamiek van een kapotte dynamo. Alsof ze hetzelfde nummer tien keer achter elkaar speelde.
Womanizer Ed klampte zich nog vast aan een aantal vrouwelijke aanwezigen en hij kreeg tot onze ongerustmakende bevestiging te horen dat zij het wél helemaal te gek vonden (kijk uit voor al te enthousiaste Duitse vrouwen, Ed. Voor je het weet zoeken ze een slaapplaats voor na het concert…;-) ). Tsja, eigenlijk waren wij al bang dat de vrouwen er wél op stonden te soppen. 'n Beetje van die brave, bijna romantisch aandoende melancholische metal zorgt voor flink wat aanstekertjeszwaai-gevoelens bij de dames. Dit is typische wijvenmetal (ja, kom maar op met die verontwaardigde dreigmailtjes!), maar Ed en vooral ik werden het op een gegeven moment spuugzat. Wij hebben het met hangen en wurgen drie kwartier volgehouden maar toen zijn we er vandoor gegaan. Lekker naar buiten in de frisse lucht."
Als ik dit nummer luister, dan snap ik mijn tirade hierboven weer volkomen. Gelukkig is het dus maar een liedje, dat kan nog prima.
Wel amusant dat jij King's X schakeert onder de nu-metal van Korn & Co., legian, en frappant dat jij het niet kent, ProGNerD, aangezien jij toch hetzelfde bouwjaar hebt als ik, dus de hoogtijdagen van King's X eind jaren 80/begin jaren 90 meegemaakt zou kunnen hebben. Destijds een volkomen eigen stijl, een soort "intelligente Beatlesmetal voor metalmuzikanten": een formulering die je toch niet direct plakt op nu metal.

Dit nummer is van na hun hoogtijdagen en wel een opvallende keuze. Niet bepaald mijn favoriete nummer, maar wel een okay nummer. Ik zie trouwens nu dat een paar maanden geleden bandleider/zanger/bassist Dug Pinnick voor het eerst in járen weer een nieuwe soloplaat heeft uitgebracht. Oeh, heel benieuwd! Maar ook huiverig, want de man is inmiddels 71.
László: nee, ik kende dit ook niet legian, maar dit korte moppie nodigt wel uit voor een verdere luisterbeurt, al had ik het wel wat aparter gehoopt. Ik hoor wat Laibach en darkwave-invloeden en het klinkt wel heul erg eighties, en dat voor een plaat uit mid jaren 90. Mijn voorkeur gaat nét uit naar King's X. Ook vanwege de nostalgie.
Ronde 0 - Ladder 33:
30 Katatonia - Old Heart Falls
14 King's X - She's Gone Away +1
63
0
Mssr Renard
geplaatst: 23 februari 2022, 13:05 uur
Net een heel stuk getikt waarin ik uitleg dat de song van Derek Trucks een Pakistaanse qawalli is, wordt het alsnog southern rock genoemd. Wel interessant hoe een ieder schijnbaar iets totaal anders hoort dan een ander. Iemand anders noemde King's X (geloof ik) nu-metal. Zoals ik ze me herinner speelden ze een crossover-stijl van heavy metal en funkrock, zoals er wel heel veel waren zo rond de wisseling van de 80's en 90's.
Toch fijn dat die song van Derek Trucks wel bevalt. Overigens, EvilDrSmith, die song van Kamchatka had ik uitgezocht omdat het één van de eerste songs is van de band waarop toetsenist Per Wiberg (van Opeth, die jij nog namedropt ook) meespeelt. Later zal Per zelfs de bassist worden van Kamchatka, maar toen gingen ze harder en ruiger en kortere songs spelen.
Sorg hangt aan elkaar van de vreemde maatsoorten en interplay tussen orgel en gitaar. Ik hoopte dat juist die elementen de harten van de progrockers sneller zouden doen kloppen. Maar genoeg daarover.
Terug naar de recente ladder.
Toch fijn dat die song van Derek Trucks wel bevalt. Overigens, EvilDrSmith, die song van Kamchatka had ik uitgezocht omdat het één van de eerste songs is van de band waarop toetsenist Per Wiberg (van Opeth, die jij nog namedropt ook) meespeelt. Later zal Per zelfs de bassist worden van Kamchatka, maar toen gingen ze harder en ruiger en kortere songs spelen.
Sorg hangt aan elkaar van de vreemde maatsoorten en interplay tussen orgel en gitaar. Ik hoopte dat juist die elementen de harten van de progrockers sneller zouden doen kloppen. Maar genoeg daarover.
Terug naar de recente ladder.
1
geplaatst: 23 februari 2022, 13:26 uur
Mssr Renard schreef:
Net een heel stuk getikt waarin ik uitleg dat de song van Derek Trucks een Pakistaanse qawalli is, wordt het alsnog southern rock genoemd. Wel interessant hoe een ieder schijnbaar iets totaal anders hoort dan een ander. Iemand anders noemde King's X (geloof ik) nu-metal. Zoals ik ze me herinner speelden ze een crossover-stijl van heavy metal en funkrock, zoals er wel heel veel waren zo rond de wisseling van de 80's en 90's.
Ja hoor, Nusrat maakte qawalli's, Derek maakt er een Oosterse (southern)bluesjam van (het oosterse zuiden: dat klinkt geografisch erg verwarrend Net een heel stuk getikt waarin ik uitleg dat de song van Derek Trucks een Pakistaanse qawalli is, wordt het alsnog southern rock genoemd. Wel interessant hoe een ieder schijnbaar iets totaal anders hoort dan een ander. Iemand anders noemde King's X (geloof ik) nu-metal. Zoals ik ze me herinner speelden ze een crossover-stijl van heavy metal en funkrock, zoals er wel heel veel waren zo rond de wisseling van de 80's en 90's.
). Aan zijn versie is in ieder geval weinig qawalli overgebleven. Net zoals bijvoorbeeld AC/DC hardrock maakt en Steve'n'Seagulls er een bluegrassversie van brouwt. King's X had niets te maken met die funkmetal/hardrock van weleer hoor, dat was meer FNM, Mordred, Primus, Scatterbrain e.d. Ze werden wel vaak in het Christelijke hoekje geduwd (vanwege hun bandnaam), zeer tot ongenoegen van de band zelf.
Ik dacht al dat Kamchatka ook van jou kwam. Die viel me helaas wat tegen: ik vind hun oudere albums beter. Speaking of Per Wiberg: ken je ook King Hobo? Was ik destijds zeer over te spreken.
EDIT: ik zie nu dat dat Kamchatka-nummer van hun derde album komt. Toch een vrij oud album. Dus ik spreek mezelf nu tegen. Nouja, dat gebeurt ook wel eens.

1
geplaatst: 23 februari 2022, 13:43 uur
EvilDrSmith schreef:
Probeer vooral het album eens, dat is wat spannender dan dit nummer. En het slotstuk heeft ook wel wat kerkkoor achtigs in zich.

1
geplaatst: 23 februari 2022, 14:00 uur
Opmerking ivm een van de volgende ladders: in de lijst staat een ander nummer van Peter Gabriël (Sketch Pad with ...) dan in de spotifylijst (That voice again). Ik beluisterde enkel de link in de ladder (maar hier durf ik een beetje twijfelen of de link correct is - maar dat kan aan mij liggen).
2
geplaatst: 23 februari 2022, 14:11 uur
Aangepast! En ik had net de andere geluisterd; ach ja meer Peter Gabriel is geen straf.
0
geplaatst: 23 februari 2022, 14:21 uur
Ronde 0 - Ladder 33:
29 Katatonia - Old Heart Falls +2
11 King's X - She's Gone Away +1
9 Derek Trucks Band - Sahib Teri Bandi/Maki Madni
Deadline woensdag 23 februari 19:00 uur
29 Katatonia - Old Heart Falls +2
11 King's X - She's Gone Away +1
9 Derek Trucks Band - Sahib Teri Bandi/Maki Madni
2
geplaatst: 23 februari 2022, 14:28 uur
Ronde 0 - Ladder 33:
29 Katatonia - Old Heart Falls
11 King's X - She's Gone Away
9 László Hortobágyi - Gaga-Janus +1
ik had de nummers vanochtend al beluisterd, maar zie dat ik nog niet gestemd had. En uiteraard: precies de nummers waar SBube niet op gestemd heeft...
Gaaf nummer van Trucks overigens!
29 Katatonia - Old Heart Falls
9 László Hortobágyi - Gaga-Janus +1
ik had de nummers vanochtend al beluisterd, maar zie dat ik nog niet gestemd had. En uiteraard: precies de nummers waar SBube niet op gestemd heeft...
Gaaf nummer van Trucks overigens!
1
geplaatst: 23 februari 2022, 14:43 uur
Ronde 0 - Ladder 33:
12 Derek Trucks Band - Sahib Teri Bandi/Maki Madni +1
31 Katatonia - Old Heart Falls +2
9 László Hortobágyi - Gaga-Janus
63
12 Derek Trucks Band - Sahib Teri Bandi/Maki Madni +1
31 Katatonia - Old Heart Falls +2
63
1
geplaatst: 23 februari 2022, 14:56 uur
Er gaat ergens iets fout meesterdch neemt de verkeerde stand over!
Dit moet hem zijn nu!
Ronde 0 - Ladder 33:
34 Katatonia - Old Heart Falls
15 King's X - She's Gone Away
14 Derek Trucks Band - Sahib Teri Bandi/Maki Madni
72
Dit moet hem zijn nu!
Ronde 0 - Ladder 33:
72
0
geplaatst: 23 februari 2022, 15:01 uur
SBube schreef:
Dit moet hem zijn nu!
Ronde 0 - Ladder 33:
72
Dit moet hem zijn nu!
Ronde 0 - Ladder 33:
72
Dank!
1
geplaatst: 23 februari 2022, 17:04 uur
Ronde 0 - Ladder 33:
17 King's X - She's Gone Away +2
15 Derek Trucks Band - Sahib Teri Bandi/Maki Madni +1
75
Het nummer van King's X valt hier zeer goed en krijgt zonder probleem de twee punten.
De inspanningen van Derek, op zijn slide-gitaar verdient dan het laatste punt.
Gaga-Janus is best wel aardig maar valt, evenals Katatonia buiten de punten.
17 King's X - She's Gone Away +2
15 Derek Trucks Band - Sahib Teri Bandi/Maki Madni +1
75
Het nummer van King's X valt hier zeer goed en krijgt zonder probleem de twee punten.
De inspanningen van Derek, op zijn slide-gitaar verdient dan het laatste punt.
Gaga-Janus is best wel aardig maar valt, evenals Katatonia buiten de punten.
2
geplaatst: 23 februari 2022, 17:29 uur
Ronde 0 - Ladder 33:
35 Katatonia - Old Heart Falls +1
19 King's X - She's Gone Away +2
15 Derek Trucks Band - Sahib Teri Bandi/Maki Madni
78
Terwijl er hier thuis door vrouwlief danspasjes gedaan worden op Gaga-Janus besluit ik anders. Tsja, King of my own Castle toch ? Hé, nu is ze weg ?
35 Katatonia - Old Heart Falls +1
15 Derek Trucks Band - Sahib Teri Bandi/Maki Madni
78
Terwijl er hier thuis door vrouwlief danspasjes gedaan worden op Gaga-Janus besluit ik anders. Tsja, King of my own Castle toch ? Hé, nu is ze weg ?
0
geplaatst: 23 februari 2022, 18:26 uur
meneer schreef:
Dat is raar, op King's X kan je toch makkelijk ook wat (gezamenlijke) danspasjes doen?19 King's X - She's Gone Away +2
1
geplaatst: 23 februari 2022, 18:45 uur
EvilDrSmith schreef:
Dat is raar, op King's X kan je toch makkelijk ook wat (gezamenlijke) danspasjes doen?
Dat is raar, op King's X kan je toch makkelijk ook wat (gezamenlijke) danspasjes doen?
Jazeker wel maar de danspasjes hier thuis gaan meestal van nature en op Kings X werd er niet gedanst. Wel in de keuken gekookt . Maar om nu relaties te gaan leggen tussen koken en progmuziek (of een poging tot progmuziek) vind ik wat ver gaan. Alhoewel ik bij het maken van het paasontbijt altijd wel Easter van Marillion op heb staan. Mijn vrouw gaat altijd wel graag meezingen bij muziek. Ik mag dan ook graag iets mee blèren. Heeft wel wat zo samen. Dat doen we dus graag gezamenlijk. Alleen waardeert mijn enige nog thuis wonende zoon dat dan weer niet.
0
geplaatst: 23 februari 2022, 19:02 uur
Ronde 0 - Ladder 34:
RPWL - Light of the World
Dream Theater - In the Name of God
Roman Walczak - Czarny pocałunek
Maxophone - C'È un Paese al Mondo
Deadline donderdag 24 februari 19:00 uur
Dream Theater - In the Name of God
Maxophone - C'È un Paese al Mondo
2
geplaatst: 23 februari 2022, 19:31 uur
Roman Walczak - Czarny pocałunek ... dat worden weer danspasjes in huize meneer 

0
geplaatst: 23 februari 2022, 19:41 uur
Ronde 0 - Ladder 34:
2 Dream Theater - In the Name of God +2
1 Maxophone - C'È un Paese al Mondo +1
Maxophone maakt mij vrolijk, maar de twee punten gaan naar mijn eigen nominatie, zo ongeveer het beste dat ik van deze band ken, met een ongrijpbare en onnavolgbare gitaarsolo en een zinnige tekst.
2 Dream Theater - In the Name of God +2
1 Maxophone - C'È un Paese al Mondo +1
Maxophone maakt mij vrolijk, maar de twee punten gaan naar mijn eigen nominatie, zo ongeveer het beste dat ik van deze band ken, met een ongrijpbare en onnavolgbare gitaarsolo en een zinnige tekst.
0
geplaatst: 23 februari 2022, 20:00 uur
Ronde 0 - Ladder 34:
2 RPWL - Light of the World +2
2 Dream Theater - In the Name of God
1 Roman Walczak - Czarny pocałunek +1
1 Maxophone - C'È un Paese al Mondo
2 RPWL - Light of the World +2
1 Roman Walczak - Czarny pocałunek +1
0
geplaatst: 23 februari 2022, 20:23 uur
Ronde 0 - Ladder 34:
4 RPWL - Light of the World +2
2 Roman Walczak - Czarny pocałunek +1
9
RWPL: Degelijk, doet me enigszins aan Alan Parsons denken
Dream Theater: voor mij niet bijzonder, maar beter als die andere 2, dacht ik, maar uiteindelijk toch niet
Roman Walczak: Spaanse muziek in het Pools gezongen, op zich niet slecht, maar dat is echt geen prog, het eindig dan wel weer met een mooie gitaarsolo
Maxophone: Geen liefhebber van dit soort jazzy muziek
4 RPWL - Light of the World +2
2 Roman Walczak - Czarny pocałunek +1
9
RWPL: Degelijk, doet me enigszins aan Alan Parsons denken
Dream Theater: voor mij niet bijzonder, maar beter als die andere 2, dacht ik, maar uiteindelijk toch niet
Roman Walczak: Spaanse muziek in het Pools gezongen, op zich niet slecht, maar dat is echt geen prog, het eindig dan wel weer met een mooie gitaarsolo
Maxophone: Geen liefhebber van dit soort jazzy muziek
0
geplaatst: 23 februari 2022, 20:29 uur
Ronde 0 - Ladder 34:
6 RPWL - Light of the World +2
3 Roman Walczak - Czarny pocałunek +1
6 RPWL - Light of the World +2
3 Roman Walczak - Czarny pocałunek +1
1
geplaatst: 23 februari 2022, 20:41 uur
Ronde 0 - Ladder 34:
7 RPWL - Light of the World +1
6 Roman Walczak - Czarny pocałunek +2
3 Maxophone - C'È un Paese al Mondo
7 RPWL - Light of the World +1
6 Roman Walczak - Czarny pocałunek +2
3 Maxophone - C'È un Paese al Mondo
2
geplaatst: 23 februari 2022, 20:42 uur
Ronde 0 - Ladder 34:
7 RPWL - Light of the World
6 Roman Walczak - Czarny pocałunek 1
3 Maxophone - C'È un Paese al Mondo 2
Kijk dat is nog eens een aanbeveling bij Roman Walczak: gitarzysty Genesis - Steve'a Hacketta.
Op DT na best een aardige ladder, Maxophone doet me erg aan PFM denken.
6 Roman Walczak - Czarny pocałunek 1
3 Maxophone - C'È un Paese al Mondo 2
Kijk dat is nog eens een aanbeveling bij Roman Walczak: gitarzysty Genesis - Steve'a Hacketta.

Op DT na best een aardige ladder, Maxophone doet me erg aan PFM denken.
0
geplaatst: 23 februari 2022, 20:43 uur
musicborst schreef:
Ik had je punten al mee genomen vigil
Ik had je punten al mee genomen vigil
Check, aangepast!
0
geplaatst: 23 februari 2022, 20:45 uur
Dit is de correcte stand dan:
Ronde 0 - Ladder 34:
6 Roman Walczak - Czarny pocałunek