Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022
zoeken in:
1
geplaatst: 17 maart 2022, 19:40 uur
legian schreef:
Dat is toch geen Tool kloon? Wel zeer fijne muziek, maar ik zal daar nog wel een reactie achterlaten.
Dat is toch geen Tool kloon? Wel zeer fijne muziek, maar ik zal daar nog wel een reactie achterlaten.
Nee klopt, zeker geen kloon, maar wel invloeden van, bedoel ik...
1
geplaatst: 17 maart 2022, 19:46 uur
Ronde 0 - Ladder 56:
2 Leprous - Nighttime Disguise +1
2 Wilderun - Passenger +2
3 Simon Collins - Dead Ends
2 Leprous - The Weight of Disaster
Deadline vrijdag 18 maart om 19 uur.
9
Mooie ladder alweer:
Wilderun heb ik zelf genomineerd als mooi voorbeeld van hedendaagse avontuurlijke en met recht progressieve metal. 2 punten dus voor dit nummer van hun 2e album dat een mooie doorontwikkeling is op hun verrassende debuut
Leprous krijgt sowieso het resterende punt en dan kies ik voor Nighttime Disguise van hun laatste album vanwege de mooie dynamiek en opbouw. Jammer want ook het andere nummer van het album Malina is zeker puntwaardig.
En Collins jr. tenslotte had in menig andere ladder ook punten gepakt wat mij betreft; doet erg denken aan (maar haalt dat niveau net niet) Sound of Contact - Dimensionaut dat helaas te vroeg gestopt is door "issues" van Simon als ik me goed herinner...
Op naar de volgende mooie...
2 Leprous - Nighttime Disguise +1
2 Wilderun - Passenger +2
3 Simon Collins - Dead Ends
9
Mooie ladder alweer:
Wilderun heb ik zelf genomineerd als mooi voorbeeld van hedendaagse avontuurlijke en met recht progressieve metal. 2 punten dus voor dit nummer van hun 2e album dat een mooie doorontwikkeling is op hun verrassende debuut

Leprous krijgt sowieso het resterende punt en dan kies ik voor Nighttime Disguise van hun laatste album vanwege de mooie dynamiek en opbouw. Jammer want ook het andere nummer van het album Malina is zeker puntwaardig.
En Collins jr. tenslotte had in menig andere ladder ook punten gepakt wat mij betreft; doet erg denken aan (maar haalt dat niveau net niet) Sound of Contact - Dimensionaut dat helaas te vroeg gestopt is door "issues" van Simon als ik me goed herinner...
Op naar de volgende mooie...

2
geplaatst: 17 maart 2022, 19:53 uur
Ronde 0 - Ladder 56:
2 Leprous - Nighttime Disguise
3 Wilderun - Passenger 1
5 Simon Collins - Dead Ends 2
Ik pas niet want ik had geluisterd. Als ik dat niet had gedaan had ik in ieder geval niets gemist. Sterker nog het had me de nodige irritaties gescheeld. Vooral beide van Leprous was tegen t verschrikkelijke aan. De andere twee waren niet veel beter, in de meeste ladders hadden die geen punten gehaald moet je nagaan
3 Wilderun - Passenger 1
5 Simon Collins - Dead Ends 2
Ik pas niet want ik had geluisterd. Als ik dat niet had gedaan had ik in ieder geval niets gemist. Sterker nog het had me de nodige irritaties gescheeld. Vooral beide van Leprous was tegen t verschrikkelijke aan. De andere twee waren niet veel beter, in de meeste ladders hadden die geen punten gehaald moet je nagaan
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 maart 2022, 19:55 uur
Ronde 0 - Ladder 55:
26 Wheel - Resident Human
21 Magna Carta - Lord of the Ages
20 Steven Wilson - Song of I (ft. Sophie Hunger)
20 neànder - Aăs
Deadline donderdag 17 maart om 19 uur
Steven Wilson (7x2, 6x1) gaat nog herkansen ten koste van neànder (5x2, 10x1).26 Wheel - Resident Human
21 Magna Carta - Lord of the Ages
20 Steven Wilson - Song of I (ft. Sophie Hunger)
20 neànder - Aăs
Deadline donderdag 17 maart om 19 uur
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 maart 2022, 20:20 uur
Ronde 0 - Ladder 56:
7 Simon Collins - Dead Ends +2
3 Wilderun - Passenger
3 Leprous - The Weight of Disaster +1
15
7 Simon Collins - Dead Ends +2
3 Wilderun - Passenger
3 Leprous - The Weight of Disaster +1
15
vigil schreef:
Ik pas niet want ik had geluisterd.
Ja, dit dus.Ik pas niet want ik had geluisterd.
0
geplaatst: 17 maart 2022, 20:21 uur
Ronde 0 - Ladder 56:
9 Simon Collins - Dead Ends +2
4 Wilderun - Passenger 1
3 Leprous - The Weight of Disaster
18
9 Simon Collins - Dead Ends +2
4 Wilderun - Passenger 1
3 Leprous - The Weight of Disaster
18
0
geplaatst: 17 maart 2022, 20:22 uur
Jammer hoor...
Dat is toch juist onderdeel van het spel: dat je in aanraking komt met muziek die enerzijds precies in je straatje past en misschien zelfs een mooie nieuwe ontdekking oplevert en anderzijds muziek die niet je ding is, maar dat hoeft je toch niet te weerhouden ze kwalitatief t.o.v. elkaar te ranken...?

1
geplaatst: 17 maart 2022, 20:23 uur
Ronde 0 - Ladder 56:
9 Simon Collins - Dead Ends
4 Wilderun - Passenger
4 Leprous - The Weight of Disaster +1
4 Leprous - Nighttime Disguise +2
21
Leprous - TWoD: deze band heb ik vorig jaar 'ontdekt', dit ouder werk is nieuw voor mij, maakt niet meteen dezelfde indruk
Leprous - Nighttime Disguise: Deze kende ik dus wel en haalde vorig jaar mijn voorkeurslijstjes
Wilderun: Ik vond het best aardig, potentieel voor punten, dacht ik, toen begon het gegrunt, en dan is het meteen over, muzikaal prima echter
Simon Collins: het is niet slecht, maar beide Leprous zijn beter
Dan heb ik een verzoek!
Misschien dat moderator Casartelli me kan helpen:
Ik ben vanaf morgen t/m zondagavond weg en kom dus in de ladders van zaterdag en zondag niet in de gelegenheid om te stemmen, maar ik heb wel geluisterd en wil deze stemmen nu al uit brengen als dat mag, kun je deze meenemen of ermee openen.
Ronde 0 - Ladder 57:
Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock 0
Nog meer gegrunt, zo worden de punten door de anderen wel makkelijk verdiend, dit was zo erg, ik heb het niet eens uitgeluisterd
Rivers of Nihil - The Void from Which No Sound Escapes 0
Moet ik het nog zeggen, zingen aub, gegrunt krijgt nooit punten van mij
Ayreon - The First Man on Earth 1
Deze is wel okee en krijgt daarom een puntje
Wheel - Dissipating 2
Ik heb Wheel vlak voor corona uitbrak nog live gezien, uitstekende band zowel live als op plaat
Ronde 0 - Ladder 58:
Tool - Pneuma 2
Eén van de betere nummers op het laatste album
Bacamarte - Espíritos da Terra 1
Muzikaal niet slecht, de zang is niet helemaal mijn ding
Phideaux - The Doctrine Of Eternal Ice (Part Two) 0
Het glijdt voorbij, niet irritant, maar ook niet echt interessant
Lake of Tears - To Blossom Blue 0
ook niet opmerkelijk, niet slecht, maar niets wat door moet
9 Simon Collins - Dead Ends
4 Wilderun - Passenger
4 Leprous - The Weight of Disaster +1
4 Leprous - Nighttime Disguise +2
21
Leprous - TWoD: deze band heb ik vorig jaar 'ontdekt', dit ouder werk is nieuw voor mij, maakt niet meteen dezelfde indruk
Leprous - Nighttime Disguise: Deze kende ik dus wel en haalde vorig jaar mijn voorkeurslijstjes
Wilderun: Ik vond het best aardig, potentieel voor punten, dacht ik, toen begon het gegrunt, en dan is het meteen over, muzikaal prima echter
Simon Collins: het is niet slecht, maar beide Leprous zijn beter
Dan heb ik een verzoek!
Misschien dat moderator Casartelli me kan helpen:
Ik ben vanaf morgen t/m zondagavond weg en kom dus in de ladders van zaterdag en zondag niet in de gelegenheid om te stemmen, maar ik heb wel geluisterd en wil deze stemmen nu al uit brengen als dat mag, kun je deze meenemen of ermee openen.
Ronde 0 - Ladder 57:
Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock 0
Nog meer gegrunt, zo worden de punten door de anderen wel makkelijk verdiend, dit was zo erg, ik heb het niet eens uitgeluisterd
Rivers of Nihil - The Void from Which No Sound Escapes 0
Moet ik het nog zeggen, zingen aub, gegrunt krijgt nooit punten van mij
Ayreon - The First Man on Earth 1
Deze is wel okee en krijgt daarom een puntje
Wheel - Dissipating 2
Ik heb Wheel vlak voor corona uitbrak nog live gezien, uitstekende band zowel live als op plaat
Ronde 0 - Ladder 58:
Tool - Pneuma 2
Eén van de betere nummers op het laatste album
Bacamarte - Espíritos da Terra 1
Muzikaal niet slecht, de zang is niet helemaal mijn ding
Phideaux - The Doctrine Of Eternal Ice (Part Two) 0
Het glijdt voorbij, niet irritant, maar ook niet echt interessant
Lake of Tears - To Blossom Blue 0
ook niet opmerkelijk, niet slecht, maar niets wat door moet
0
geplaatst: 17 maart 2022, 20:30 uur
vigil schreef:
Casartelli schreef:
Ja, dit dus.
Ja, dit dus.
Tjonge, jonge wat een gemopper...

0
Mssr Renard
geplaatst: 17 maart 2022, 20:33 uur
ProGNerD schreef:
Jammer hoor...
Dat is toch juist onderdeel van het spel: dat je in aanraking komt met muziek die enerzijds precies in je straatje past en misschien zelfs een mooie nieuwe ontdekking oplevert en anderzijds muziek die niet je ding is, maar dat hoeft je toch niet te weerhouden ze kwalitatief t.o.v. elkaar te ranken...?
(quote)
Jammer hoor...
Ik ben op vakantie en draai alleen als we in ons hutje zijn wat muziek. Ik heb simpelweg geen tijd en ruimte hiervoor.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 maart 2022, 20:35 uur
SBube schreef:
Dat kanIk ben vanaf morgen t/m zondagavond weg en kom dus in de ladders van zaterdag en zondag niet in de gelegenheid om te stemmen, maar ik heb wel geluisterd en wil deze stemmen nu al uit brengen als dat mag, kun je deze meenemen of ermee openen.
0
geplaatst: 17 maart 2022, 20:41 uur
Mssr Renard schreef:
Ik ben op vakantie en draai alleen als we in ons hutje zijn wat muziek. Ik heb simpelweg geen tijd en ruimte hiervoor.
Ah, dat kan ook natuurlijk; da's overmacht. Sorry voor m'n foute interpretatie...

0
geplaatst: 17 maart 2022, 20:49 uur
Ronde 0 - Ladder 56:
11 Simon Collins - Dead Ends +2
5 Wilderun - Passenger +1
4 Leprous - The Weight of Disaster
4 Leprous - Nighttime Disguise
11 Simon Collins - Dead Ends +2
5 Wilderun - Passenger +1
2
geplaatst: 17 maart 2022, 20:59 uur
Ronde 0 - Ladder 56:
12 Simon Collins - Dead Ends +1
7 Wilderun - Passenger +2 (ondanks de grunts)
27
Ik herinner me opeens: tegenwoordig wordt de Top 2000 steeds meer als een soort volksverbindende happening gepresenteerd, maar in de jaren 70 was de Top 100 een puur op muziek gericht project van Radio Veronica dat echt als iets unieks werd gezien. (Geen Top 2000 dus, maar er waren toen natuurlijk ook heel wat minder nummers om uit te kiezen -- de popmuziek zat qua ouderdom nog maar amper in de puberteit en had de pensioengerechtigde leeftijd nog lang niet bereikt.) En in die top 100 stond heel verrassend Halo of flies van Alice Cooper (van het album Killer uit 1971) een paar jaar in de top 10. Een lang nummer van ruim 8 minuten met veel instrumentale gedeeltes, eigenlijk behoorlijk prog (net zoals trouwens twee andere nummers van die plaat, het 12 minuten lange tweeluik Dead babies / Killer), maar het is hier helaas door niemand genomineerd. (Ook niet door mij inderdaad -- choices, choices.)
Coopers reactie toen hij van zijn hoge notering hoorde: "What were they smoking ?!"
12 Simon Collins - Dead Ends +1
7 Wilderun - Passenger +2 (ondanks de grunts)
27
Ik herinner me opeens: tegenwoordig wordt de Top 2000 steeds meer als een soort volksverbindende happening gepresenteerd, maar in de jaren 70 was de Top 100 een puur op muziek gericht project van Radio Veronica dat echt als iets unieks werd gezien. (Geen Top 2000 dus, maar er waren toen natuurlijk ook heel wat minder nummers om uit te kiezen -- de popmuziek zat qua ouderdom nog maar amper in de puberteit en had de pensioengerechtigde leeftijd nog lang niet bereikt.) En in die top 100 stond heel verrassend Halo of flies van Alice Cooper (van het album Killer uit 1971) een paar jaar in de top 10. Een lang nummer van ruim 8 minuten met veel instrumentale gedeeltes, eigenlijk behoorlijk prog (net zoals trouwens twee andere nummers van die plaat, het 12 minuten lange tweeluik Dead babies / Killer), maar het is hier helaas door niemand genomineerd. (Ook niet door mij inderdaad -- choices, choices.)
Coopers reactie toen hij van zijn hoge notering hoorde: "What were they smoking ?!"
0
geplaatst: 17 maart 2022, 21:22 uur
Ronde 0 - Ladder 56:
12 Simon Collins - Dead Ends
7 Wilderun - Passenger
6 Leprous - The Weight of Disaster +2
5 Leprous - Nighttime Disguise +1
30
7 Wilderun - Passenger
6 Leprous - The Weight of Disaster +2
5 Leprous - Nighttime Disguise +1
30
3
geplaatst: 17 maart 2022, 22:04 uur
Oh oh oh, wat een heerlijke ladder is dit zeg. Hier luister ik niet alleen naar vanwege het spel maar ook omdat ik gewoon van de muziek geniet. En dan hebben we morgen nog zo'n geweldige topper. Heerlijk.
Nighttime Disquise is wat mij betreft de bijna perfecte mix van de oude en nieuwe Leprous. Niet voor niets dat ik hem maar nomineerde. (meneer wees maar niet bang, ik heb nog een lading aan Leprous nummers om te nomineren de komende jaren
) Nighttime Disquise bouwt heerlijk op en heeft een flinke onderhuidse (en uiteindelijk ook bovenhuidse) spanning die ik de laatste tijd nog wel eens mis bij de band. Gelukkig is die hier vanaf de eerste tonen weer aanwezig en wordt dat alleen maar verder opgebouwd naar een onvermijdelijke ontlading. Richting het einde komt dan ook de oude vertrouwde Leprous bovendrijven om nog eventjes helemaal los te gaan. Niet alleen als climax van het nummer maar ook van het gehele album. En dat blijft genieten. Oh en wat een heerlijk spel weet de drummer hier toch weer ten gehore te brengen. Evenals de sterke zang trouwens. Ja zo hoor ik de band het liefst. Heerlijk.
Passenger begint heerlijk energiek en met een stevig tempo, dat bevalt goed. De zang zorgt er echter eventjes voor dat dit wat afzwakt, maar het tempo wordt al snel weer opgepakt. Ik zit me daarbij nog te bedenken dat de zang nog wel eens de zwakste schakel kan gaan worden hier en het nummer toch flink minder interessant maakt. Maar op dat moment komt er een grafstem langs om mij eventjes ongelijk te bewijzen. Wat volgt is een heerlijke samenspel van de kalmere engelachtige zang, de grafstem en de venijnige doordreunende instrumentatie. En ik geniet er met volle teugen van. Tussen al dat geweld is er ook nog ruimte voor wat strakke solo's. Het levert een nummer op wat zich heerlijk ontwikkeld en openbaard. Het album heb ik ondertussen maar opgenomen in de playlist, want dit smaakt zeker naar meer.
Simon Collins zorgt voor een rustpuntje in deze ladder. Even was ik in de veronderstelling dat het dusdanig rustig zou blijven dat de flow van de voorgaande nummers verpest zou worden, maar dat valt gelukkig mee. Het blijkt een lekker energiek nummer te zijn wat goed weg luistert. Het haalt het niet bij de voorgaande twee nummers, maar dat is ook wel een bijzonder zware opgave. Het nummer had in menig andere ladder zeker een punt gepakt namelijk. Tevens realiseer ik me nu pas terwijl ik dit type dat de beste man de zoon van is. En daarmee ook de man van Sound of Contact, welke hier volgens mij ook al langsgekomen was. Ik zat me al af te vragen wat er met die band gebeurd was, maar hij is dus op de solo tour gegaan. Zeker niet verkeerd, daar ga ik me ook maar eens in verdiepen. Die playlist wordt ondertussen dusdanig groot dat ik die maand pauze wel goed kan gebruiken eigenlijk Casartelli
We eindigen de ladder opnieuw met Leprous, dit maal de eerste echte break met hun oude stijl. Gelukkig nog wel in de fase dat ik ze erg goed kan waarderen. De onderhuidse spanning is hier nog aanwezig en muzikaal weten ze genoeg boeiends te leveren. Weight of Disaster blijft ook gewoon een heerlijk nummer om te horen. Toch hoor ik ze net wat liever zoals ze op de opener bezig zijn. Ik ga ondertussen maar weer de lijst nummers door op zoek naar nominaties voor volgend jaar. Terwijl deze ladder lekker op repeat gaat, opnieuw.
Ronde 0 - Ladder 56:
8 Wilderun - Passenger +1
7 Leprous - Nighttime Disguise +2
6 Leprous - The Weight of Disaster
30
Zo, ondertussen heb ik mijn whiskey weer bijgevuld om eventjes te genieten van de reacties hier. Dat zal morgen en overmorgen ook wel leuk worden denk ik
Nighttime Disquise is wat mij betreft de bijna perfecte mix van de oude en nieuwe Leprous. Niet voor niets dat ik hem maar nomineerde. (meneer wees maar niet bang, ik heb nog een lading aan Leprous nummers om te nomineren de komende jaren
) Nighttime Disquise bouwt heerlijk op en heeft een flinke onderhuidse (en uiteindelijk ook bovenhuidse) spanning die ik de laatste tijd nog wel eens mis bij de band. Gelukkig is die hier vanaf de eerste tonen weer aanwezig en wordt dat alleen maar verder opgebouwd naar een onvermijdelijke ontlading. Richting het einde komt dan ook de oude vertrouwde Leprous bovendrijven om nog eventjes helemaal los te gaan. Niet alleen als climax van het nummer maar ook van het gehele album. En dat blijft genieten. Oh en wat een heerlijk spel weet de drummer hier toch weer ten gehore te brengen. Evenals de sterke zang trouwens. Ja zo hoor ik de band het liefst. Heerlijk.Passenger begint heerlijk energiek en met een stevig tempo, dat bevalt goed. De zang zorgt er echter eventjes voor dat dit wat afzwakt, maar het tempo wordt al snel weer opgepakt. Ik zit me daarbij nog te bedenken dat de zang nog wel eens de zwakste schakel kan gaan worden hier en het nummer toch flink minder interessant maakt. Maar op dat moment komt er een grafstem langs om mij eventjes ongelijk te bewijzen. Wat volgt is een heerlijke samenspel van de kalmere engelachtige zang, de grafstem en de venijnige doordreunende instrumentatie. En ik geniet er met volle teugen van. Tussen al dat geweld is er ook nog ruimte voor wat strakke solo's. Het levert een nummer op wat zich heerlijk ontwikkeld en openbaard. Het album heb ik ondertussen maar opgenomen in de playlist, want dit smaakt zeker naar meer.
Simon Collins zorgt voor een rustpuntje in deze ladder. Even was ik in de veronderstelling dat het dusdanig rustig zou blijven dat de flow van de voorgaande nummers verpest zou worden, maar dat valt gelukkig mee. Het blijkt een lekker energiek nummer te zijn wat goed weg luistert. Het haalt het niet bij de voorgaande twee nummers, maar dat is ook wel een bijzonder zware opgave. Het nummer had in menig andere ladder zeker een punt gepakt namelijk. Tevens realiseer ik me nu pas terwijl ik dit type dat de beste man de zoon van is. En daarmee ook de man van Sound of Contact, welke hier volgens mij ook al langsgekomen was. Ik zat me al af te vragen wat er met die band gebeurd was, maar hij is dus op de solo tour gegaan. Zeker niet verkeerd, daar ga ik me ook maar eens in verdiepen. Die playlist wordt ondertussen dusdanig groot dat ik die maand pauze wel goed kan gebruiken eigenlijk Casartelli

We eindigen de ladder opnieuw met Leprous, dit maal de eerste echte break met hun oude stijl. Gelukkig nog wel in de fase dat ik ze erg goed kan waarderen. De onderhuidse spanning is hier nog aanwezig en muzikaal weten ze genoeg boeiends te leveren. Weight of Disaster blijft ook gewoon een heerlijk nummer om te horen. Toch hoor ik ze net wat liever zoals ze op de opener bezig zijn. Ik ga ondertussen maar weer de lijst nummers door op zoek naar nominaties voor volgend jaar. Terwijl deze ladder lekker op repeat gaat, opnieuw.
Ronde 0 - Ladder 56:
8 Wilderun - Passenger +1
7 Leprous - Nighttime Disguise +2
6 Leprous - The Weight of Disaster
30
Zo, ondertussen heb ik mijn whiskey weer bijgevuld om eventjes te genieten van de reacties hier. Dat zal morgen en overmorgen ook wel leuk worden denk ik

2
geplaatst: 17 maart 2022, 22:09 uur
legian schreef:
Ik ben een weekendje weg maar
Slàinte ! Ik proost mee 
1
geplaatst: 17 maart 2022, 22:23 uur
legian schreef:
Ik een lekkere tripel; gelukkig nog gelijkgestemden...

0
geplaatst: 18 maart 2022, 08:24 uur
Ronde 0 - Ladder 56:
14 Simon Collins - Dead Ends +2
8 Wilderun - Passenger
7 Leprous - Nighttime Disguise
7 Leprous - The Weight of Disaster +1
14 Simon Collins - Dead Ends +2
8 Wilderun - Passenger
7 Leprous - Nighttime Disguise
7 Leprous - The Weight of Disaster +1
0
geplaatst: 18 maart 2022, 08:38 uur
Ronde 0 - Ladder 56:
14 Simon Collins - Dead Ends
9 Wilderun - Passenger +1
9 Leprous - Nighttime Disguise +2
7 Leprous - The Weight of Disaster
Deadline vrijdag 18 maart om 19 uur
39
14 Simon Collins - Dead Ends
9 Wilderun - Passenger +1
9 Leprous - Nighttime Disguise +2
7 Leprous - The Weight of Disaster
39
1
geplaatst: 18 maart 2022, 10:02 uur
Ronde 0 - Ladder 56:
16 Simon Collins - Dead Ends +2
9 Wilderun - Passenger
9 Leprous - Nighttime Disguise
8 Leprous - The Weight of Disaster +1
42
De twee punten gaan naar een eigen nominatie. In de periode dat vooral een andere zoon van Phil in de schijnwerpers staat, vanwege zijn plek achter de drums bij Genesis, wil ik toch ook een lans breken voor de verloren zoon. Het blijft eeuwig zonde dat de (drugs)demonen van Simon de band Sound of Contact hebben opgeblazen. Want ook hij is een geweldige drummer, goede liedjessmid en fijne zanger. Dat liet hij op zijn eerste solo-album horen (U-catastrophe, zeer aan te raden) en ook op zijn meest recente (Becoming Human). Hoewel er meer nummers op staan waar ik graag naar luister, is deze afsluiter de meest proggy. En daarom op zijn plek in deze progladder. Prachtige opbouw, zeer sfeervol en een fijne mix tussen moderne elektronica en ouderwets muzikaliteit en echte drums.
Voor het ene punt was het wel even zoeken. Geen van de andere nummers zijn helemaal mijn kopje thee, maar dan ga ik toch voor het nummer van Leprous dat mij het minste stoorde.
16 Simon Collins - Dead Ends +2
9 Wilderun - Passenger
8 Leprous - The Weight of Disaster +1
42
De twee punten gaan naar een eigen nominatie. In de periode dat vooral een andere zoon van Phil in de schijnwerpers staat, vanwege zijn plek achter de drums bij Genesis, wil ik toch ook een lans breken voor de verloren zoon. Het blijft eeuwig zonde dat de (drugs)demonen van Simon de band Sound of Contact hebben opgeblazen. Want ook hij is een geweldige drummer, goede liedjessmid en fijne zanger. Dat liet hij op zijn eerste solo-album horen (U-catastrophe, zeer aan te raden) en ook op zijn meest recente (Becoming Human). Hoewel er meer nummers op staan waar ik graag naar luister, is deze afsluiter de meest proggy. En daarom op zijn plek in deze progladder. Prachtige opbouw, zeer sfeervol en een fijne mix tussen moderne elektronica en ouderwets muzikaliteit en echte drums.
Voor het ene punt was het wel even zoeken. Geen van de andere nummers zijn helemaal mijn kopje thee, maar dan ga ik toch voor het nummer van Leprous dat mij het minste stoorde.
1
geplaatst: 18 maart 2022, 10:13 uur
Leprous hoor ik graag bezig in de stevige stukken. Daar past de zang perfect bij de muziek (imo). In de rustige stukken erger ik mij aan de zang. De beide nummers krijgen nog altijd een ruimschootse voldoende, maar dat is niet genoeg om hier punten te pakken. De twee punten zijn voor Wilderun. Vorig jaar was ik zwaar onder de indruk van hun eerste album. De opvolger (waar dit nummer van komt) moet nog indalen, maar dit nummer ligt volledig in mijn straatje. SC zette me wat op het verkeerde been in de eerste minuten, maar het nummer ontwikkelt zich tot een niveau waarbij ik toch wel wat meer wil gaan zoeken van zijn solocarrière.
Ronde 0 - Ladder 56:
17 Simon Collins - Dead Ends +1
11 Wilderun - Passenger +2
8 Leprous - The Weight of Disaster
Ronde 0 - Ladder 56:
17 Simon Collins - Dead Ends +1
11 Wilderun - Passenger +2
8 Leprous - The Weight of Disaster
0
geplaatst: 18 maart 2022, 10:24 uur
Ronde 0 - Ladder 56:
17 Simon Collins - Dead Ends
12 Wilderun - Passenger +1
10 Leprous - The Weight of Disaster +2
12 Wilderun - Passenger +1
10 Leprous - The Weight of Disaster +2
0
geplaatst: 18 maart 2022, 10:39 uur
Ronde 0 - Ladder 56:
14 Wilderun - Passenger +2
10 Leprous - The Weight of Disaster
10 Leprous - Nighttime Disguise +1
14 Wilderun - Passenger +2
10 Leprous - The Weight of Disaster
10 Leprous - Nighttime Disguise +1
2
geplaatst: 18 maart 2022, 11:16 uur
Ronde 0 - Ladder 56:
16 Wilderun - Passenger +2
11 Leprous - The Weight of Disaster +1
10 Leprous - Nighttime Disguise
Hierboven lees ik over Wilderuns 'verrassende debuut' en vervolgens 'zwaar onder de indruk van hun eerste album'. Ik ga er vanuit dat hiermee Olden Tales & Deathly Trails uit 2012 bedoeld wordt?
Daar zul je me niks verkeerds over horen zeggen..., maar vergeet zeker niet hun voorlaatste Veil of Imagination (2019) eens een kans te geven, dat was voor mij wel de beste van hun viertal albums tot nu toe.
16 Wilderun - Passenger +2
11 Leprous - The Weight of Disaster +1
Hierboven lees ik over Wilderuns 'verrassende debuut' en vervolgens 'zwaar onder de indruk van hun eerste album'. Ik ga er vanuit dat hiermee Olden Tales & Deathly Trails uit 2012 bedoeld wordt?
Daar zul je me niks verkeerds over horen zeggen..., maar vergeet zeker niet hun voorlaatste Veil of Imagination (2019) eens een kans te geven, dat was voor mij wel de beste van hun viertal albums tot nu toe.
1
geplaatst: 18 maart 2022, 13:00 uur
Jacoto schreef:
Scherp: my bad, ik bedoelde idd Veil of Imagination, laten we maar zeggen voor mij de 1e kennismaking dus debuut; kom ik daar nog mee weg ?

Die vond ik inderdaad erg goed en verrassend, maar persoonlijk vind ik Epigone net iets beter in balans...
1
geplaatst: 18 maart 2022, 13:39 uur
ProGNerD schreef:
Scherp: my bad, ik bedoelde idd Veil of Imagination, laten we maar zeggen voor mij de 1e kennismaking dus debuut; kom ik daar nog mee weg ?
Die vond ik inderdaad erg goed en verrassend, maar persoonlijk vind ik Epigone net iets beter in balans...
Ik had zomaar een donkerbruin vermoeden. Scherp: my bad, ik bedoelde idd Veil of Imagination, laten we maar zeggen voor mij de 1e kennismaking dus debuut; kom ik daar nog mee weg ?

Je mag blijven hoor...

0
geplaatst: 18 maart 2022, 14:41 uur
Ronde 0 - Ladder 56:
19 Simon Collins - Dead Ends +2
16 Wilderun - Passenger
12 Leprous - The Weight of Disaster +1
57
19 Simon Collins - Dead Ends +2
16 Wilderun - Passenger
12 Leprous - The Weight of Disaster +1