Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022
zoeken in:
0
geplaatst: 18 maart 2022, 17:09 uur
Voor al het commentaar van velen tegen grunten verbaasd het me dat Wilderun toch nog een tweede plek weet te pakken. Had daar eerder The Weight of Disaster verwacht. Of begint het zo langzamerhand wat te wennen bij sommige 

0
geplaatst: 18 maart 2022, 17:12 uur
Ronde 0 - Ladder 56:
20 Wilderun - Passenger 2
19 Simon Collins - Dead Ends
14 Leprous - The Weight of Disaster 1
13 Leprous - Nighttime Disguise
Deadline vrijdag 18 maart om 19 uur
20 Wilderun - Passenger 2
19 Simon Collins - Dead Ends
14 Leprous - The Weight of Disaster 1
1
geplaatst: 18 maart 2022, 17:23 uur
legian schreef:
Voor al het commentaar van velen tegen grunten verbaasd het me dat Wilderun toch nog een tweede plek weet te pakken. Had daar eerder The Weight of Disaster verwacht. Of begint het zo langzamerhand wat te wennen bij sommige
Inderdaad, maar vanavond wordt de echte beproeving vermoed ik, we gaan het zien...

3
Mssr Renard
geplaatst: 18 maart 2022, 17:53 uur
Ik luisterde vooral naar grunts toen ik veel met deathmeral bezig was. Veel naar naar death geluisterd en me zeker vermaakt. Er is ook absoluut niets mis met grunts.
Moet wel verklappen dat ik er nu niet meer op zit te wachten. Maar ik vind palmmuted riffs en double bassrolls ook even niet mijn kop thee.
Ik weet wel dat in mijn boek menig death/thrash band menig neoprogbandje de tent uitspeelt op techniek. De aantrekkingskracht van pure technische spierballerij en harder, bruter, smeriger heeft voor mij wat afgedaan. Man, ik heb tattoos van Motorhead en Biohazard, omdat ik zo van hard hield. Overigens ook een tattoo van The Snow Goose.
Hell, nu ik dit tik luister ik Tom Petty. Met de leeftijd word je gewoon softer, maar ik schat de diep-roggelende deathgrunt zeker op waarde. Suffocation is een mooi voorbeeld. Maar nu, op deze leeftijd en in deze fase van mijn leven geef ik de voorkeur asn Magna Carta of Moody Blues.
In een wedstrijdje puntjes geven door progliefhebbers vind ik het matig merkwaardig dat grunts niet in de smaak vallen. Anderszijds werk je met het neersabelen van oud spul wel in de hand dat mensen iets over grunts gaan zeggen.
Een goede deathmetal-band die bovendien lekker progressief is wint het bovendien altijd van het voor mij doodvermoeiende en tergend saaie Tool.
Moet wel verklappen dat ik er nu niet meer op zit te wachten. Maar ik vind palmmuted riffs en double bassrolls ook even niet mijn kop thee.
Ik weet wel dat in mijn boek menig death/thrash band menig neoprogbandje de tent uitspeelt op techniek. De aantrekkingskracht van pure technische spierballerij en harder, bruter, smeriger heeft voor mij wat afgedaan. Man, ik heb tattoos van Motorhead en Biohazard, omdat ik zo van hard hield. Overigens ook een tattoo van The Snow Goose.
Hell, nu ik dit tik luister ik Tom Petty. Met de leeftijd word je gewoon softer, maar ik schat de diep-roggelende deathgrunt zeker op waarde. Suffocation is een mooi voorbeeld. Maar nu, op deze leeftijd en in deze fase van mijn leven geef ik de voorkeur asn Magna Carta of Moody Blues.
In een wedstrijdje puntjes geven door progliefhebbers vind ik het matig merkwaardig dat grunts niet in de smaak vallen. Anderszijds werk je met het neersabelen van oud spul wel in de hand dat mensen iets over grunts gaan zeggen.
Een goede deathmetal-band die bovendien lekker progressief is wint het bovendien altijd van het voor mij doodvermoeiende en tergend saaie Tool.
0
geplaatst: 18 maart 2022, 17:56 uur
ProGNerD schreef:
Inderdaad, maar vanavond wordt de echte beproeving vermoed ik, we gaan het zien...
(quote)
Jij wil wel heel graag een wij en zij situatie creëren is t niet?
2
geplaatst: 18 maart 2022, 18:10 uur
Mssr Renard schreef:
Met de leeftijd word je gewoon softer
Met de leeftijd word je gewoon softer
Vanaf welke leeftijd gaat dat ongeveer spelen, want zover gebeurt bij mij het tegenovergestelde.

ProGNerD schreef:
(quote)
De eerste 'kill your darling' ladder voor mij. Hoewel ik de beide puntenpakkers niet verwacht terug te zien.
1
geplaatst: 18 maart 2022, 18:22 uur
Nee hoor, ik heb oprecht hoop op wat meer waardering voor de wat stevigere kant van het progspectrum en vind het gewoon zonde dat dat puur door de "zang" bij velen bij voorbaat geen eerlijke kans krijgt...

3
Mssr Renard
geplaatst: 18 maart 2022, 18:25 uur
ProGNerD schreef:
Nee hoor, ik heb oprecht hoop op wat meer waardering voor de wat stevigere kant van het progspectrum en vind het gewoon zonde dat dat puur door de "zang" bij velen bij voorbaat geen eerlijke kans krijgt...
(quote)
Volgens mij heeft Pavlov's Dog het puur op zang het het zwaarst te verduren gehad.
Maar.... Lang leve instrumentale muziek!
1
geplaatst: 18 maart 2022, 18:27 uur
Mssr Renard schreef:
Volgens mij heeft Pavlov's Dog het puur op zang het het zwaarst te verduren gehad.
(quote)
Dat is nou precies de uitzondering die de regel bevestigt

0
geplaatst: 18 maart 2022, 18:32 uur
21 Wilderun - Passenger +1
21 Simon Collins - Dead Ends +2
14 Leprous - The Weight of Disaster
21 Simon Collins - Dead Ends +2
14 Leprous - The Weight of Disaster
0
geplaatst: 18 maart 2022, 18:51 uur
Met de leeftijd word ik niet softer, wel breder (qua smaak, niet qua fysiek).
Ik hoop wel dat de stemmers de volledige versie van 'Passenger' hebben geluisterd, en niet die 'Radio Edit', want die slaat echt als kut op dirk en haalt alle spanningsbogen en opbouw uit het nummer.
Die vreselijke eunuchgilletjes in 'Nighttime Disease' zijn trouwens nog irritanter dan de androgyne zangpartijen: probeert hij hier Antony & The Johnsons te imiteren? Tsjongejonge, ik zet de plaat 'Bilateral' nog maar eens op. Vroegâh, ja vroegâh was alles...
23 Wilderun - Passenger +2
21 Simon Collins - Dead Ends
15 Leprous - The Weight of Disaster +1
Ik hoop wel dat de stemmers de volledige versie van 'Passenger' hebben geluisterd, en niet die 'Radio Edit', want die slaat echt als kut op dirk en haalt alle spanningsbogen en opbouw uit het nummer.
Die vreselijke eunuchgilletjes in 'Nighttime Disease' zijn trouwens nog irritanter dan de androgyne zangpartijen: probeert hij hier Antony & The Johnsons te imiteren? Tsjongejonge, ik zet de plaat 'Bilateral' nog maar eens op. Vroegâh, ja vroegâh was alles...
23 Wilderun - Passenger +2
21 Simon Collins - Dead Ends
15 Leprous - The Weight of Disaster +1
3
geplaatst: 18 maart 2022, 19:00 uur
legian schreef:
Ik weet het en ik spreek uiteraard alleen voor mijzelf. Ik vind het laatste album van Wilderun over het algemeen mooier qua (gewone) zang, composities en sfeer dan de platen van Leprous. En dat komt vooral door de falsetstem van zanger Solberg. Helaas... ik vind dat laatste zelfs nog een ergere gruwel voor hoofd en oren dan die enkele grunt.

Sorry....
0
geplaatst: 18 maart 2022, 19:52 uur
Ronde 0 - Ladder 57: incl punten SBube
2 Wheel - Dissipating
1 Ayreon - The First Man on Earth
Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock
Rivers of Nihil - The Void from Which No Sound Escapes
Deadline zaterdag 19 maart om 19 uur
Commentaar SBube:
Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock 0
Nog meer gegrunt, zo worden de punten door de anderen wel makkelijk verdiend, dit was zo erg, ik heb het niet eens uitgeluisterd
Rivers of Nihil - The Void from Which No Sound Escapes 0
Moet ik het nog zeggen, zingen aub, gegrunt krijgt nooit punten van mij
Ayreon - The First Man on Earth 1
Deze is wel okee en krijgt daarom een puntje
Wheel - Dissipating 2
Ik heb Wheel vlak voor corona uitbrak nog live gezien, uitstekende band zowel live als op plaat
2 Wheel - Dissipating
Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock
Rivers of Nihil - The Void from Which No Sound Escapes
Commentaar SBube:
Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock 0
Nog meer gegrunt, zo worden de punten door de anderen wel makkelijk verdiend, dit was zo erg, ik heb het niet eens uitgeluisterd
Rivers of Nihil - The Void from Which No Sound Escapes 0
Moet ik het nog zeggen, zingen aub, gegrunt krijgt nooit punten van mij
Ayreon - The First Man on Earth 1
Deze is wel okee en krijgt daarom een puntje
Wheel - Dissipating 2
Ik heb Wheel vlak voor corona uitbrak nog live gezien, uitstekende band zowel live als op plaat
1
geplaatst: 18 maart 2022, 20:11 uur
Ronde 0 - Ladder 57: incl punten SBube
2 Wheel - Dissipating
1 Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock +1
2 Rivers of Nihil - The Void from Which No Sound Escapes +2
6
Deadline zaterdag 19 maart om 19 uur.
Erg mooie ladder weer:
2 mooie nominaties uit mijn persoonlijke jaarlijst van afgelopen jaar. De hoofdprijs gaat naar Rivers of Nihil; hopelijk werkt de saxofoon ter compensatie van de grunts...
Erg jammer voor onze landgenoot (ga dit checken: Star One - Revel in Time) en Wheel. Typisch geval: kill your darlings...
2 Wheel - Dissipating
1 Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock +1
2 Rivers of Nihil - The Void from Which No Sound Escapes +2
6
Erg mooie ladder weer:
2 mooie nominaties uit mijn persoonlijke jaarlijst van afgelopen jaar. De hoofdprijs gaat naar Rivers of Nihil; hopelijk werkt de saxofoon ter compensatie van de grunts...

Erg jammer voor onze landgenoot (ga dit checken: Star One - Revel in Time) en Wheel. Typisch geval: kill your darlings...

0
geplaatst: 18 maart 2022, 20:17 uur
Ronde 0 - Ladder 57:
3 Wheel - Dissipating +1
3 Ayreon - The First Man on Earth +2
1 Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock
2 Rivers of Nihil - The Void from Which No Sound Escapes
9
Tja, die grunts. Er is hier al genoeg over gezegd, dus ik ga er niet nog meer op afgeven, maar ook bij mij zijn ze een sta-in-de-weg voor waardering.
3 Wheel - Dissipating +1
3 Ayreon - The First Man on Earth +2
2 Rivers of Nihil - The Void from Which No Sound Escapes
9
Tja, die grunts. Er is hier al genoeg over gezegd, dus ik ga er niet nog meer op afgeven, maar ook bij mij zijn ze een sta-in-de-weg voor waardering.
2
geplaatst: 18 maart 2022, 20:21 uur
Naar deze ladder keek ik al een tijdje uit, hier zouden de echte mannen van de mietjes gescheiden worden.
Wheel: zitten heel fijne muzikale stukjes tussen. De stem is net zoals eerder bij Wheel wel een klein drempeltje.
Ayreon: het aandeel van dit Nederlandse vlaggenschip bij dit spel is altijd opvallend laag geweest. Wellicht dat dit nummer hoge ogen kan gooien? Ik vind t degelijk maar niet heel bijzonder. Ik ken t album al vanaf het moment van uitkomen maar toch roept dit nummer weinig herkenning op. Degelijk it is... t luistert wel lekker makkelijk weg.
Between the Buried: ook hier aardige stukjes, ik vond het wel erg dan weer dit en dan weer dat.
Rivers: spannend intro, zo dat knalt er in. Wat hoor ik daar ineens? Een fantastische sax, jawel! Kijk dat is goed gevonden en een interessante wending. De tijdsduur is ook prima, niet te lang en daardoor blijft t boeien.
Maar de punten? Het ontloopt elkaar niet veel, BtB voor mij de minste.
Ronde 0 - Ladder 57:
3 Wheel - Dissipating
4 Ayreon - The First Man on Earth 1
4 Rivers of Nihil - The Void from Which No Sound Escapes 2
Wheel: zitten heel fijne muzikale stukjes tussen. De stem is net zoals eerder bij Wheel wel een klein drempeltje.
Ayreon: het aandeel van dit Nederlandse vlaggenschip bij dit spel is altijd opvallend laag geweest. Wellicht dat dit nummer hoge ogen kan gooien? Ik vind t degelijk maar niet heel bijzonder. Ik ken t album al vanaf het moment van uitkomen maar toch roept dit nummer weinig herkenning op. Degelijk it is... t luistert wel lekker makkelijk weg.
Between the Buried: ook hier aardige stukjes, ik vond het wel erg dan weer dit en dan weer dat.
Rivers: spannend intro, zo dat knalt er in. Wat hoor ik daar ineens? Een fantastische sax, jawel! Kijk dat is goed gevonden en een interessante wending. De tijdsduur is ook prima, niet te lang en daardoor blijft t boeien.
Maar de punten? Het ontloopt elkaar niet veel, BtB voor mij de minste.
Ronde 0 - Ladder 57:
3 Wheel - Dissipating
4 Ayreon - The First Man on Earth 1
4 Rivers of Nihil - The Void from Which No Sound Escapes 2
0
geplaatst: 18 maart 2022, 20:32 uur
Ronde 0 - Ladder 57:
5 Wheel - Dissipating +2
5 Ayreon - The First Man on Earth +1
4 Rivers of Nihil - The Void from Which No Sound Escapes
5 Wheel - Dissipating +2
5 Ayreon - The First Man on Earth +1
0
geplaatst: 18 maart 2022, 20:46 uur
Ronde 0 - Ladder 57:
7 Ayreon - The First Man on Earth +2
6 Wheel - Dissipating +1
7 Ayreon - The First Man on Earth +2
6 Wheel - Dissipating +1
0
geplaatst: 18 maart 2022, 21:00 uur
Ronde 0 - Ladder 57:
9 Ayreon - The First Man on Earth +2
7 Wheel - Dissipating +1
Interessante ladder. Rivers en Between zijn muzikaal bij delen echt wel lekker. Maar ik kan niet door de zang heen luisteren. Een paar zinnen grunt kan ik handelen, maar dit is iets te veel voor mij. Wheel komt bekend voor. Beetje Riverside-achtig. De stem heeft ook iets bekends. Goed genoeg voor een punt. Ayreon heb ik veel geluisterd, maar vooral de eerste drie albums. Daarna werd het een beetje een herhaling van zetten voor mij. Het album waar deze vanaf kwam vond ik toen erg fijn, waarbij het rustigere deel waar dit nummer op staat het meeste werd gedraaid. Ik vond dit nummer altijd extra ironisch, omdat juist Neal Morse, de man van God die echt de hele Bijbel volgens mij redelijk letterlijk neemt, het zong, En nummer over de eerste mens op aarde.... En ik weet zeker dat Arjan het niet over Adam had.
9 Ayreon - The First Man on Earth +2
7 Wheel - Dissipating +1
Interessante ladder. Rivers en Between zijn muzikaal bij delen echt wel lekker. Maar ik kan niet door de zang heen luisteren. Een paar zinnen grunt kan ik handelen, maar dit is iets te veel voor mij. Wheel komt bekend voor. Beetje Riverside-achtig. De stem heeft ook iets bekends. Goed genoeg voor een punt. Ayreon heb ik veel geluisterd, maar vooral de eerste drie albums. Daarna werd het een beetje een herhaling van zetten voor mij. Het album waar deze vanaf kwam vond ik toen erg fijn, waarbij het rustigere deel waar dit nummer op staat het meeste werd gedraaid. Ik vond dit nummer altijd extra ironisch, omdat juist Neal Morse, de man van God die echt de hele Bijbel volgens mij redelijk letterlijk neemt, het zong, En nummer over de eerste mens op aarde.... En ik weet zeker dat Arjan het niet over Adam had.
0
geplaatst: 18 maart 2022, 21:06 uur
Eens met vigil dat de wendingen in het nummer Rivers of Nihil interessant zijn. Maar ik luister er nog steeds niet graag naar. Niet alleen het gegrunt, al is dat ook voor mij een zekere dealbreaker. Ik hou gewoon totaal niet van dit soort muziek. Althans, waar het wild wordt. Dat is niet mijn soort wild. Between the Buried and Me heb ik net als SBube niet uitgezeten.
Ayreon en Wheel mochten vechten om de punten. Ayreon wint. In zijn geheel iets beter in mijn gehoor liggend.
Ronde 0 - Ladder 57:
11 Ayreon - The First Man on Earth +2
8 Wheel - Dissipating +1
24
Ayreon en Wheel mochten vechten om de punten. Ayreon wint. In zijn geheel iets beter in mijn gehoor liggend.
Ronde 0 - Ladder 57:
11 Ayreon - The First Man on Earth +2
8 Wheel - Dissipating +1
24
1
geplaatst: 18 maart 2022, 22:38 uur
Zo daar is die dan eindelijk, de ladder der ladders van deze ronde. Voor mij dan tenminste . Bij het eerste aanzicht hiervan was het al een haast onmogelijke opgave aangezien drie van deze nummers zomaar mijn eigen nominaties hadden kunnen zijn. Bij de vorige ladder heb ik het ook al gemeld, maar dit zijn de ladders waar ik simpelweg voor mijn eigen plezier naar luister. Geen enkel vervelend nummer te bekennen. Heerlijk
Dan beginnen we ook direct maar met de eigen nominatie. Wat simpelweg een heerlijk energiek, speels en knallend nummer is. Wat zowel qua zang maar vooral muzikaal mij constant weet te blijven verrassen. Heerlijk hoe ze alles zo vlekkeloos in elkaar weten over te laten lopen. Ze doen me ergens denken aan Deaftones, die weten ook zo sterk constant iets anders te brengen en dingen te mixen die je niet zo snel verwacht. Daar blijf ik van genieten. Niet voor niets dat ze vorig jaar met het album als nummer een eindigde bij mij. Een van de meest intense en interessantste progmetal platen die ik in tijden gehoord hebt. Die waardering is met tijd alleen maar beter geworden trouwens. Normaliter zou ik hier de volle punten aan geven, maar aangezien deze ladder een groot gehalte 'kill your darling' heeft en het hier om het nummer en niet de gehele plaat gaat, moeten ze hier genoegen nemen met het laatste puntje in plaats van de hoofdprijs.
De volgende is Rivers of Nihil, de nummer drie van vorig jaar. Hoewel dit zeker niet onderdoet voor de voorganger. Sterker nog, deze krijgt van mij de volle punten hier. Het nummer is heerlijk levendig, slepend en venijnig. Maar ze weten er zo ontzettend veel plezier en speelsheid in over te brengen, waarbij grotendeels ook geholpen door de saxofoon. Een instrument wat ik afgelopen tijd steeds meer ben gaan waarderen. Oh en ook wil ik die prachtige opbouw hier ook nog eventjes benoemen, die intro blijft boeien. Daarnaast heeft Rivers of Nihil het voordeel hier ook gewoon echt een nummer af te leveren, terwijl ik bij Between the Buried and Me veel meer een groot geheel is. Ach, beide nummers zullen het hier wel niet overleven, maar ik geniet er niet minder van.
Na twee nummers grof geschut is het tijd voor een 'standaard' prognummertje. Ayreon deze keer, nou moet ik eerlijk zeggen dat ik best geïntrigeerd ben door de band, maar dat ik nooit echt de klik heb kunnen vinden. Ik kan er op momenten best van genieten en doe dat hier ook weer. Maar het mist toch iets om mij echt bij vast te grijpen. En na de voorgaande twee nummers is de simpele conclusie ook dat daar mijn interesse veel meer in die hoek van de prog zit dan waar Ayreon in zit. Verder wel een fijn nummer, wat in menig andere ladder best een punt had kunnen pakken.
Als afsluiter is het dan, alweer, tijd voor Wheel. En ook dit is weer een uitstekend nummer van de band. Dissipating bouwt enorm fijn op om gaandeweg tot een heerlijke explosieve spanningsvolle conclusie te komen. Waardoor ik direct weer vol energie zit om deze ladder opnieuw te beluisteren, iets wat ik de afgelopen dagen dan ook al meermaals gedaan heb. Leuk trouwens dat deze zogenaamde Tool 'kloon' direct opgevolgd wordt door Tool zelf, maar die zal pas morgen behandeld worden. Ik ben haast geneigd om dat laatste puntje voor de ladder voor morgen hier maar uit te delen. Daar hoef ik alleen de hoofdpunten uit te delen.
Ronde 0 - Ladder 57:
11 Ayreon - The First Man on Earth
8 Wheel - Dissipating
6 Rivers of Nihil - The Void from Which No Sound Escapes +2
2 Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock +1
Dan beginnen we ook direct maar met de eigen nominatie. Wat simpelweg een heerlijk energiek, speels en knallend nummer is. Wat zowel qua zang maar vooral muzikaal mij constant weet te blijven verrassen. Heerlijk hoe ze alles zo vlekkeloos in elkaar weten over te laten lopen. Ze doen me ergens denken aan Deaftones, die weten ook zo sterk constant iets anders te brengen en dingen te mixen die je niet zo snel verwacht. Daar blijf ik van genieten. Niet voor niets dat ze vorig jaar met het album als nummer een eindigde bij mij. Een van de meest intense en interessantste progmetal platen die ik in tijden gehoord hebt. Die waardering is met tijd alleen maar beter geworden trouwens. Normaliter zou ik hier de volle punten aan geven, maar aangezien deze ladder een groot gehalte 'kill your darling' heeft en het hier om het nummer en niet de gehele plaat gaat, moeten ze hier genoegen nemen met het laatste puntje in plaats van de hoofdprijs.
De volgende is Rivers of Nihil, de nummer drie van vorig jaar. Hoewel dit zeker niet onderdoet voor de voorganger. Sterker nog, deze krijgt van mij de volle punten hier. Het nummer is heerlijk levendig, slepend en venijnig. Maar ze weten er zo ontzettend veel plezier en speelsheid in over te brengen, waarbij grotendeels ook geholpen door de saxofoon. Een instrument wat ik afgelopen tijd steeds meer ben gaan waarderen. Oh en ook wil ik die prachtige opbouw hier ook nog eventjes benoemen, die intro blijft boeien. Daarnaast heeft Rivers of Nihil het voordeel hier ook gewoon echt een nummer af te leveren, terwijl ik bij Between the Buried and Me veel meer een groot geheel is. Ach, beide nummers zullen het hier wel niet overleven, maar ik geniet er niet minder van.
Na twee nummers grof geschut is het tijd voor een 'standaard' prognummertje. Ayreon deze keer, nou moet ik eerlijk zeggen dat ik best geïntrigeerd ben door de band, maar dat ik nooit echt de klik heb kunnen vinden. Ik kan er op momenten best van genieten en doe dat hier ook weer. Maar het mist toch iets om mij echt bij vast te grijpen. En na de voorgaande twee nummers is de simpele conclusie ook dat daar mijn interesse veel meer in die hoek van de prog zit dan waar Ayreon in zit. Verder wel een fijn nummer, wat in menig andere ladder best een punt had kunnen pakken.
Als afsluiter is het dan, alweer, tijd voor Wheel. En ook dit is weer een uitstekend nummer van de band. Dissipating bouwt enorm fijn op om gaandeweg tot een heerlijke explosieve spanningsvolle conclusie te komen. Waardoor ik direct weer vol energie zit om deze ladder opnieuw te beluisteren, iets wat ik de afgelopen dagen dan ook al meermaals gedaan heb. Leuk trouwens dat deze zogenaamde Tool 'kloon' direct opgevolgd wordt door Tool zelf, maar die zal pas morgen behandeld worden. Ik ben haast geneigd om dat laatste puntje voor de ladder voor morgen hier maar uit te delen. Daar hoef ik alleen de hoofdpunten uit te delen.
Ronde 0 - Ladder 57:
11 Ayreon - The First Man on Earth
8 Wheel - Dissipating
6 Rivers of Nihil - The Void from Which No Sound Escapes +2
2 Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock +1
0
geplaatst: 18 maart 2022, 22:49 uur
Ronde 0 - Ladder 57:
13 Ayreon - The First Man on Earth +2
8 Wheel - Dissipating
6 Rivers of Nihil - The Void from Which No Sound Escapes
3 Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock +1
30
13 Ayreon - The First Man on Earth +2
8 Wheel - Dissipating
3 Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock +1
30
0
geplaatst: 18 maart 2022, 23:50 uur
Ronde 0 - Ladder 57:
14 Ayreon - The First Man on Earth +1
10 Wheel - Dissipating +2
3 Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock
33
14 Ayreon - The First Man on Earth +1
10 Wheel - Dissipating +2
33
0
geplaatst: 19 maart 2022, 00:09 uur
Ronde 0 - Ladder 57:
16 Ayreon - The First Man on Earth +2
11 Wheel - Dissipating +1
16 Ayreon - The First Man on Earth +2
11 Wheel - Dissipating +1
0
geplaatst: 19 maart 2022, 07:46 uur
Ronde 0 - Ladder 57:
18 Ayreon - The First Man on Earth +2
12 Wheel - Dissipating +1
18 Ayreon - The First Man on Earth +2
12 Wheel - Dissipating +1
0
geplaatst: 19 maart 2022, 08:06 uur
Ronde 0 - Ladder 57:
18 Ayreon - The First Man on Earth
14 Wheel - Dissipating 2
4 Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock 1
18 Ayreon - The First Man on Earth
14 Wheel - Dissipating 2
4 Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock 1
0
geplaatst: 19 maart 2022, 08:43 uur
Ronde 0 - Ladder 57:
19 Ayreon - The First Man on Earth +1
16 Wheel - Dissipating 2
4 Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock
16 Wheel - Dissipating 2
4 Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock
1
Mssr Renard
geplaatst: 19 maart 2022, 08:52 uur
Ronde 0 - Ladder 57:
16 Wheel - Dissipating 2
7 Rivers of Nihil - The Void from Which No Sound Escapes +1
6 Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock +2
Sorry, maar ik houd gewoon echt niet van Ayreon en Wheel kan mij (nog) steeds niet overtuigen. Overigens was dit wel gewoon een metal-ladder. Maar niks mis met metal, al ken ik leukere metal. Ik ben ook meer een thrashhead en deathhead.
16 Wheel - Dissipating 2
7 Rivers of Nihil - The Void from Which No Sound Escapes +1
6 Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock +2
Sorry, maar ik houd gewoon echt niet van Ayreon en Wheel kan mij (nog) steeds niet overtuigen. Overigens was dit wel gewoon een metal-ladder. Maar niks mis met metal, al ken ik leukere metal. Ik ben ook meer een thrashhead en deathhead.
0
geplaatst: 19 maart 2022, 09:35 uur
Leuke ladder. In een andere ladder had elk nummer kans gemaakt op de twee punten. RoN kende ik niet maar dit roept op tot meer verdieping. Mooie afwisseling, goed opgebouwd nummer. Dat laatste is een beetje het euvel bij BtBaM, het is me te onsamenhangend bij momenten. Ayreon volg ik vandaag zo niet meer. Gewenning, te veel een herhaling van zetten ... Maar dit nummer komt nog uit de periode dat ik er onbevooroordeeld naar kon luisteren en krijgt daardoor het laatste punt.
Ronde 0 - Ladder 57:
20 Ayreon - The First Man on Earth +1
16 Wheel - Dissipating
9 Rivers of Nihil - The Void from Which No Sound Escapes +2
6 Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock
Ronde 0 - Ladder 57:
20 Ayreon - The First Man on Earth +1
16 Wheel - Dissipating
9 Rivers of Nihil - The Void from Which No Sound Escapes +2
6 Between the Buried and Me - Never Seen/Future Shock