MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Reis rond de wereld - Album top 20 - 47. Colombia, Ecuador, Guyana, Venezuela, Frans-Guyana

zoeken in:
Een geweldig optreden gezien van Lili Refrain op dunk! festival, maar ik ken helaas geen albums van haar EvilDrSmith.

EttaJamesBrown schreef:
Ik heb nul stemmen bij de ministaatjes. Deze ronde laat ik lopen

Zelfde hier.

Kom op, heren, wat is dit voor Sjaak Afhaak-gedrag?
Jullie weten toch: "Alle wegen leiden naar Rome" en dan “eerst Rome zien en dan sterven”.
Onsterfelijk mooi.

EvilDrSmith schreef:
Jullie weten toch: "Alle wegen leiden naar Rome" en dan “eerst Rome zien en dan sterven”.
Onsterfelijk mooi.

Vooruit dan! Zal deze inluisteren: Pussylovers - We've Got You Right (2011)

Er zijn veel wegen die naar Luxemburg leiden en in Monaco is iemand vannacht dronken geweest, maar voor de indieliefhebbers die niet afgehaakt zijn een tip. Penelopse Isles komt volgens MuMe uit het VK, terwijl RYM het houdt op "Opgericht Isle of Man Currently Brighton, East Sussex, United Kingdom". MuMe heeft niet ongelijk, maar broer en zus Wolter zijn wel Mannen, of hoe noem je dat? In ieder geval geboren en getogen in Man, dat lijkt me voor deze editie goed genoeg. zaaf wist dat vast al.

EvilDrSmith schreef:
Jullie weten toch: "Alle wegen leiden naar Rome"

Naar Vaticaanstad.

EvilDrSmith schreef:
Jullie weten toch: "Alle wegen leiden naar Rome"
Superbitch schreef:
Naar Vaticaanstad.
Ik weet niet of je op hem doelt, maar de discografie van de 264e Paus is idd niet onaanzienlijk. Mij gaat dat toch echt een Ponte Rotto te ver: maar als jij hem, of een beroepsgenoot van hem in je lijst wil opnemen, ga vooral je goddelijke gang.

Shane MacGowan and the Popes

Alle gekheid op een stokje, er staan uberhaupt geen albums uit Vaticaanstad op Musicmeter toch? Johannes Paulus II - Abbà Pater (1999) - MusicMeter.nl staat bijvoorbeeld onder Polen.

Vaticaanstad Hoe kom je er ook bij, hahaha. Heeft ocharme amper duizend inwoners.

Johnny Marr schreef:
Vaticaanstad Hoe kom je er ook bij, hahaha. Heeft ocharme amper duizend inwoners.

Wel met factor 3 gegeven de drie-eenheid

zaaf
En het zou me droef te moede zijn als men daar niet gezegend is met een goddelijk talent.

DjFrankie (moderator)
5 x Lux. 1 x Man

DjFrankie schreef:
5 x Lux. 1 x Man

Wat een luxe, man!

Johnny Marr schreef:
...maar heeft ook een van de oudste zanggroepjes ter wereld. 't Bestaat al een slordige 1700 jaar. Ik vermoed dat er inmiddels geen enkel origineel lid meer in de line-up zit.
En het heeft nogal een lange aanloop gehad, waarschijnlijk werden hun demo's afgekeurd door Decca Records, maar na zo'n dikke 1600 jaar hebben de knaapjes dan ook eindelijk albums uitgebracht. De laatste jaren op het obscure cultlabel Deutsche Grammophon en dat niet alleen: voor het eerst in de geschiedenis live opgenomen in de Sixtijnse Kapel. Hoe Vaticaans wil je het hebben?
Hier een classic track, die goed dienst zou kunnen doen als intro van een liveshow van Batushka of Ghost (met Papa Emeritus IV) ofzo: Missa Papae Marcelli

Waarom schrijf ik dit toch allemaal en ga ik niet gewoon naar bed?

EvilDrSmith schreef:

Waarom schrijf ik dit toch allemaal en ga ik niet gewoon naar bed?

Echt hé

Nog een tip voor indiefolkliefhebbers: Alexandra Alden komt uit Malta maar woont en studeert (of studeerde) in Rotterdam. Mooie stem heeft ze.

Ik heb een maximale inspanning geleverd om twintig albums bijeen te sprokkelen die minimaal 3* verdienen. Zeven ministaatjes zijn minimaal eenmaal vertegenwoordigd. Deze landen hebben een minieme muzikale traditie, dus is de eenentwintigste eeuw maximaal aanwezig.

5x Luxemburg
5x Malta
3x Liechtenstein
3x Monaco
2x San Marino
1x Andorra
1x Vaticaanstad
0x Gibraltar
0x Man

Jaren '60: 2
Jaren '70: 2
Jaren '80: 0
Jaren '90: 0
Jaren '00: 6
Jaren '10: 9
Jaren '20: 1

Indrukwekkend. Ik kom met de tip van Poek aan een longlist van 10 albums...

Poek schreef:
Nog een tip voor indiefolkliefhebbers: Alexandra Alden komt uit Malta maar woont en studeert (of studeerde) in Rotterdam. Mooie stem heeft ze.

(embed)

Bedankt voor de tip. Heb zowaar 4 wederzijdse Facebookvrienden met haar, waaronder Koenr.

herman schreef:

(quote)

Bedankt voor de tip. Heb zowaar 4 wederzijdse Facebookvrienden met haar, waaronder Koenr.

Ze gaf zangles aan mijn neefje. En ik heb haar ook een keertje in Dizzy zien optreden.

Stilletjes aan weer de laatste kans om de albums uit de ministaatjes te beluisteren. Hopelijk nog een stem van 123poetertjes, aerobag, aERodynamIC, Arno, BlackFinch, Bonk, Casartelli, dix, El Ninjo, esteban, EttaJamesBrown, EvilDrSmith, Finn, GrafGantz, Gyzzz, herman, hoi123, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, Koenr, koosknook, likeahurricane, Lying Mouth, Manfield, marsupilami, MAS, Nr.4, Papartis, Poek, ranja, remcodulac, Ries_72, rudolphS, Teunnis, vigil, west

De deadline is op woensdag 27 maart 23:59

Vele wegen leiden naar Rome, maar uiteindelijk toch nog een aantal andere wegen gevonden, waarbij een Monogaskische electro-metal band en een jaren-70 rock band uit Luxemburg er boven uit staken

10x Luxemburg
4x Monaco
3x Malta
1x Gibraltar
1x Andorra
1x Liechtenstein

12x Luxemburg
4x Malta
3x Man
2x Rotterdam
1x Arnhem
1x Liechtenstein

zaaf
5xMan
1xLiech
8xLux
4xMal
3xMon

waarbij aangetekend dat ik mijn stelregel van 1 album per artiest met voeten heb getreden deze editie.

DjFrankie (moderator)
herman schreef:

(quote)

Ik maar 3, baas boven baas.
Wel RadioMad en eh1982

1. Malta
2. Malta
3. Malta
4. Malta
5. Luxemburg
6. Man

6 verschillende artiesten ook nog eens.

Bij de andere landen zag ik zo gauw niets interessants, maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen de komende dagen.

Waarom trouwens wel Man en geen Guernsey en Jersey?

herman schreef:
Ja, dat vroeg ik me ook al af.
Wel jammer, want ik heb een paar jaar terug nog een huiskamerconcert bijgewoond van een zangeres die Guernsey...se (?) is (hoe noem je een bewoner van die eilanden eigenlijk)?
Enfin, deze zangeres staat hier onder 'Verenigd Koninkrijk', dus áls er al meer artiesten te vinden zijn die op een van die twee eilandjes zijn geboren en/of getogen en/of wonen, dan valt dat hier niet te vinden. Elders op Internet trouwens ook nauwelijks (zelfs op het Vale Earth Festival waar ze louter lokale artiesten laten optreden grossiert niet bepaald in het tonen van artiestennamen).

Dit is mijn favoriete liedje van haar (zelf opgenomen tijdens dat huiskamerconcert), opdat we in dit spelletje ook Guernsey en Jersey niet vergeten.

7 x Malta
4 x Luxemburg
4 x Monaco
2 x Man
1 x Andorra
1 x Liechtenstein
1 x San Marino

Die enkele plaat uit San Marino die ik kon vinden vond ik te beroerd om op te nemen en ik ben heel nieuwsgierig welke plaat uit Vaticaanstad Superbitch heeft genomineerd.

LUXEMBURG: 7
MALTA: 4
ANDORRA: 3
MONACO: 2
MAN: 2
LIECHTENSTEIN: 1
GIBRALTAR: 1

Metal, punk & andere herrie: 13
Herrieloos: 7

60s: 1
70s: 2
90s: 1
00s: 8
10s: 6
20s: 2

Beetje scheven verhouding tussen verse waar en ouwe meuk. Er had nog een tweede plaat uit de 90s in kunnen staan, maar ik kon slechts een enkel nummer van Emma Christians 'Beneath the Twilight' (1994) online vinden. Maar die enkele waren werkelijk wonderschoon! Met name deze. Het album was ongetwijfeld hoog in mijn Top 10 beland als de rest beschikbaar was en net zo goed. Mocht iemand het hele album hebben en/of weten te vinden, dan houd ik me aanbevolen (online linkje, MP3-kopietje via WeTransfer o.i.d.).

Die laatste twee staan hier niet apart vermeld als land in de landenlijst. Ik had Man eerst bij de rest van Verenigd Koninkrijk gezet. Maar op deze manier krijgen ze een iets eerlijkere kans. Sowieso had het wel fijn geweest als Schotland, Wales ook apart hadden kunnen meedoen. Maar dat vraagt dat toch wat meer opzoekwerk. Voorlopig laten we het maar zoals het is.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:28 uur

geplaatst: vandaag om 03:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.