Muziek / Muziekgames / Reis rond de wereld - Album top 20 - 47. Colombia, Ecuador, Guyana, Venezuela, Frans-Guyana
zoeken in:
1
geplaatst: 17 maart 2024, 13:53 uur
Een geweldig optreden gezien van Lili Refrain op dunk! festival, maar ik ken helaas geen albums van haar EvilDrSmith.
0
geplaatst: 17 maart 2024, 15:37 uur
EttaJamesBrown schreef:
Ik heb nul stemmen bij de ministaatjes. Deze ronde laat ik lopen
Ik heb nul stemmen bij de ministaatjes. Deze ronde laat ik lopen
Zelfde hier.
0
geplaatst: 17 maart 2024, 16:04 uur
Kom op, heren, wat is dit voor Sjaak Afhaak-gedrag?
Jullie weten toch: "Alle wegen leiden naar Rome" en dan “eerst Rome zien en dan sterven”.
Onsterfelijk mooi.
Jullie weten toch: "Alle wegen leiden naar Rome" en dan “eerst Rome zien en dan sterven”.
Onsterfelijk mooi.
1
geplaatst: 17 maart 2024, 16:19 uur
EvilDrSmith schreef:
Onsterfelijk mooi.
Onsterfelijk mooi.
Vooruit dan! Zal deze inluisteren: Pussylovers - We've Got You Right (2011)
0
geplaatst: 18 maart 2024, 15:52 uur
Er zijn veel wegen die naar Luxemburg leiden en in Monaco is iemand vannacht dronken geweest, maar voor de indieliefhebbers die niet afgehaakt zijn een tip. Penelopse Isles komt volgens MuMe uit het VK, terwijl RYM het houdt op "Opgericht Isle of Man Currently Brighton, East Sussex, United Kingdom". MuMe heeft niet ongelijk, maar broer en zus Wolter zijn wel Mannen, of hoe noem je dat? In ieder geval geboren en getogen in Man, dat lijkt me voor deze editie goed genoeg. zaaf wist dat vast al.
0
geplaatst: 18 maart 2024, 17:48 uur
EvilDrSmith schreef:
Jullie weten toch: "Alle wegen leiden naar Rome"
Naar Vaticaanstad.
1
geplaatst: 18 maart 2024, 22:11 uur
EvilDrSmith schreef:
Superbitch schreef:
Naar Vaticaanstad.
Ik weet niet of je op hem doelt, maar de discografie van de 264e Paus is idd niet onaanzienlijk. Mij gaat dat toch echt een Ponte Rotto te ver: maar als jij hem, of een beroepsgenoot van hem in je lijst wil opnemen, ga vooral je goddelijke gang. Naar Vaticaanstad.

0
geplaatst: 19 maart 2024, 16:12 uur
Alle gekheid op een stokje, er staan uberhaupt geen albums uit Vaticaanstad op Musicmeter toch? Johannes Paulus II - Abbà Pater (1999) - MusicMeter.nl staat bijvoorbeeld onder Polen.
0
geplaatst: 19 maart 2024, 16:45 uur
Vaticaanstad
Hoe kom je er ook bij, hahaha. Heeft ocharme amper duizend inwoners.
0
geplaatst: 19 maart 2024, 17:35 uur
Johnny Marr schreef:
Vaticaanstad
Vaticaanstad
Hoe kom je er ook bij, hahaha. Heeft ocharme amper duizend inwoners. Wel met factor 3 gegeven de drie-eenheid
0
zaaf
geplaatst: 19 maart 2024, 18:31 uur
En het zou me droef te moede zijn als men daar niet gezegend is met een goddelijk talent.
1
geplaatst: 19 maart 2024, 19:11 uur
1
geplaatst: 22 maart 2024, 02:26 uur
Johnny Marr schreef:
Vaticaanstad
...maar heeft ook een van de oudste zanggroepjes ter wereld. 't Bestaat al een slordige 1700 jaar. Ik vermoed dat er inmiddels geen enkel origineel lid meer in de line-up zit.Vaticaanstad
Hoe kom je er ook bij, hahaha. Heeft ocharme amper duizend inwoners. En het heeft nogal een lange aanloop gehad, waarschijnlijk werden hun demo's afgekeurd door Decca Records, maar na zo'n dikke 1600 jaar hebben de knaapjes dan ook eindelijk albums uitgebracht. De laatste jaren op het obscure cultlabel Deutsche Grammophon en dat niet alleen: voor het eerst in de geschiedenis live opgenomen in de Sixtijnse Kapel. Hoe Vaticaans wil je het hebben?
Hier een classic track, die goed dienst zou kunnen doen als intro van een liveshow van Batushka of Ghost (met Papa Emeritus IV) ofzo: Missa Papae Marcelli
Waarom schrijf ik dit toch allemaal en ga ik niet gewoon naar bed?
1
geplaatst: 22 maart 2024, 08:15 uur
1
geplaatst: 22 maart 2024, 22:00 uur
Nog een tip voor indiefolkliefhebbers: Alexandra Alden komt uit Malta maar woont en studeert (of studeerde) in Rotterdam. Mooie stem heeft ze.
1
geplaatst: 23 maart 2024, 18:31 uur
Ik heb een maximale inspanning geleverd om twintig albums bijeen te sprokkelen die minimaal 3* verdienen. Zeven ministaatjes zijn minimaal eenmaal vertegenwoordigd. Deze landen hebben een minieme muzikale traditie, dus is de eenentwintigste eeuw maximaal aanwezig.
5x Luxemburg
5x Malta
3x Liechtenstein
3x Monaco
2x San Marino
1x Andorra
1x Vaticaanstad
0x Gibraltar
0x Man
Jaren '60: 2
Jaren '70: 2
Jaren '80: 0
Jaren '90: 0
Jaren '00: 6
Jaren '10: 9
Jaren '20: 1
5x Luxemburg
5x Malta
3x Liechtenstein
3x Monaco
2x San Marino
1x Andorra
1x Vaticaanstad
0x Gibraltar
0x Man
Jaren '60: 2
Jaren '70: 2
Jaren '80: 0
Jaren '90: 0
Jaren '00: 6
Jaren '10: 9
Jaren '20: 1
1
geplaatst: 24 maart 2024, 11:51 uur
Indrukwekkend. Ik kom met de tip van Poek aan een longlist van 10 albums...
Bedankt voor de tip. Heb zowaar 4 wederzijdse Facebookvrienden met haar, waaronder Koenr.
Poek schreef:
Nog een tip voor indiefolkliefhebbers: Alexandra Alden komt uit Malta maar woont en studeert (of studeerde) in Rotterdam. Mooie stem heeft ze.
(embed)
(embed)
Bedankt voor de tip. Heb zowaar 4 wederzijdse Facebookvrienden met haar, waaronder Koenr.
1
geplaatst: 25 maart 2024, 18:37 uur
herman schreef:
(quote)
Ze gaf zangles aan mijn neefje.
En ik heb haar ook een keertje in Dizzy zien optreden.
0
geplaatst: 26 maart 2024, 14:50 uur
Stilletjes aan weer de laatste kans om de albums uit de ministaatjes te beluisteren. Hopelijk nog een stem van 123poetertjes, aerobag, aERodynamIC, Arno, BlackFinch, Bonk, Casartelli, dix, El Ninjo, esteban, EttaJamesBrown, EvilDrSmith, Finn, GrafGantz, Gyzzz, herman, hoi123, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, Koenr, koosknook, likeahurricane, Lying Mouth, Manfield, marsupilami, MAS, Nr.4, Papartis, Poek, ranja, remcodulac, Ries_72, rudolphS, Teunnis, vigil, west
De deadline is op woensdag 27 maart 23:59
De deadline is op woensdag 27 maart 23:59
1
geplaatst: 26 maart 2024, 20:41 uur
Vele wegen leiden naar Rome, maar uiteindelijk toch nog een aantal andere wegen gevonden, waarbij een Monogaskische electro-metal band en een jaren-70 rock band uit Luxemburg er boven uit staken
10x Luxemburg
4x Monaco
3x Malta
1x Gibraltar
1x Andorra
1x Liechtenstein
10x Luxemburg
4x Monaco
3x Malta
1x Gibraltar
1x Andorra
1x Liechtenstein
0
geplaatst: 27 maart 2024, 16:47 uur
12x Luxemburg
4x Malta
3x Man
2x Rotterdam
1x Arnhem
1x Liechtenstein
4x Malta
3x Man
2x Rotterdam
1x Arnhem
1x Liechtenstein
0
zaaf
geplaatst: 27 maart 2024, 17:10 uur
5xMan
1xLiech
8xLux
4xMal
3xMon
waarbij aangetekend dat ik mijn stelregel van 1 album per artiest met voeten heb getreden deze editie.
1xLiech
8xLux
4xMal
3xMon
waarbij aangetekend dat ik mijn stelregel van 1 album per artiest met voeten heb getreden deze editie.
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 maart 2024, 17:28 uur
herman schreef:
(quote)
Ik maar 3, baas boven baas.
Wel RadioMad en eh1982
0
geplaatst: 27 maart 2024, 17:59 uur
1. Malta
2. Malta
3. Malta
4. Malta
5. Luxemburg
6. Man
6 verschillende artiesten ook nog eens.
Bij de andere landen zag ik zo gauw niets interessants, maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen de komende dagen.
Waarom trouwens wel Man en geen Guernsey en Jersey?
2. Malta
3. Malta
4. Malta
5. Luxemburg
6. Man
6 verschillende artiesten ook nog eens.
Bij de andere landen zag ik zo gauw niets interessants, maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen de komende dagen.
1
geplaatst: 27 maart 2024, 19:57 uur
herman schreef:
Ja, dat vroeg ik me ook al af.Waarom trouwens wel Man en geen Guernsey en Jersey?
Wel jammer, want ik heb een paar jaar terug nog een huiskamerconcert bijgewoond van een zangeres die Guernsey...se (?) is (hoe noem je een bewoner van die eilanden eigenlijk)?
Enfin, deze zangeres staat hier onder 'Verenigd Koninkrijk', dus áls er al meer artiesten te vinden zijn die op een van die twee eilandjes zijn geboren en/of getogen en/of wonen, dan valt dat hier niet te vinden. Elders op Internet trouwens ook nauwelijks (zelfs op het Vale Earth Festival waar ze louter lokale artiesten laten optreden grossiert niet bepaald in het tonen van artiestennamen).
Dit is mijn favoriete liedje van haar (zelf opgenomen tijdens dat huiskamerconcert), opdat we in dit spelletje ook Guernsey en Jersey niet vergeten.

0
geplaatst: 27 maart 2024, 23:23 uur
7 x Malta
4 x Luxemburg
4 x Monaco
2 x Man
1 x Andorra
1 x Liechtenstein
1 x San Marino
4 x Luxemburg
4 x Monaco
2 x Man
1 x Andorra
1 x Liechtenstein
1 x San Marino
0
geplaatst: 28 maart 2024, 06:05 uur
Die enkele plaat uit San Marino die ik kon vinden vond ik te beroerd om op te nemen en ik ben heel nieuwsgierig welke plaat uit Vaticaanstad Superbitch heeft genomineerd.
LUXEMBURG: 7
MALTA: 4
ANDORRA: 3
MONACO: 2
MAN: 2
LIECHTENSTEIN: 1
GIBRALTAR: 1
Metal, punk & andere herrie: 13
Herrieloos: 7
60s: 1
70s: 2
90s: 1
00s: 8
10s: 6
20s: 2
Beetje scheven verhouding tussen verse waar en ouwe meuk. Er had nog een tweede plaat uit de 90s in kunnen staan, maar ik kon slechts een enkel nummer van Emma Christians 'Beneath the Twilight' (1994) online vinden. Maar die enkele waren werkelijk wonderschoon! Met name deze. Het album was ongetwijfeld hoog in mijn Top 10 beland als de rest beschikbaar was en net zo goed. Mocht iemand het hele album hebben en/of weten te vinden, dan houd ik me aanbevolen (online linkje, MP3-kopietje via WeTransfer o.i.d.).
LUXEMBURG: 7
MALTA: 4
ANDORRA: 3
MONACO: 2
MAN: 2
LIECHTENSTEIN: 1
GIBRALTAR: 1
Metal, punk & andere herrie: 13
Herrieloos: 7
60s: 1
70s: 2
90s: 1
00s: 8
10s: 6
20s: 2
Beetje scheven verhouding tussen verse waar en ouwe meuk. Er had nog een tweede plaat uit de 90s in kunnen staan, maar ik kon slechts een enkel nummer van Emma Christians 'Beneath the Twilight' (1994) online vinden. Maar die enkele waren werkelijk wonderschoon! Met name deze. Het album was ongetwijfeld hoog in mijn Top 10 beland als de rest beschikbaar was en net zo goed. Mocht iemand het hele album hebben en/of weten te vinden, dan houd ik me aanbevolen (online linkje, MP3-kopietje via WeTransfer o.i.d.).
1
geplaatst: 28 maart 2024, 11:00 uur
Die laatste twee staan hier niet apart vermeld als land in de landenlijst. Ik had Man eerst bij de rest van Verenigd Koninkrijk gezet. Maar op deze manier krijgen ze een iets eerlijkere kans. Sowieso had het wel fijn geweest als Schotland, Wales ook apart hadden kunnen meedoen. Maar dat vraagt dat toch wat meer opzoekwerk. Voorlopig laten we het maar zoals het is.
Die laatste twee staan hier niet apart vermeld als land in de landenlijst. Ik had Man eerst bij de rest van Verenigd Koninkrijk gezet. Maar op deze manier krijgen ze een iets eerlijkere kans. Sowieso had het wel fijn geweest als Schotland, Wales ook apart hadden kunnen meedoen. Maar dat vraagt dat toch wat meer opzoekwerk. Voorlopig laten we het maar zoals het is.
* denotes required fields.