MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Reis rond de wereld - Album top 20 - 47. Colombia, Ecuador, Guyana, Venezuela, Frans-Guyana

zoeken in:
Net te laat Teunnis. Top 20 met slechts 7 x Laibach.

Ik ben benieuwd of de

ABDrums schreef:
must-have voor de progliefhebber

nog de lijsten van progliefhebbers hebben gehaald. Ik ben dat niet speciaal, maar bij mij haalt ie het wel.

En dat leverde uiteindeljk op:

7x Bosnië en Herzegovina
5x Kroatië
3x Servië
3x Slovenië
1x Albanië
1x Noord-Macedonië:

10x Joegoslavië
8x Slovenië
1x Albanië
1x Servië

2x 70s
8x 80s
3x 90s
1x 00s
3x 10s
3x 20s

Helaas niet aan toegekomen veel te luisteren, maar heb wel een paar uitstekende ontdekkingen gedaan.

2x Wereld
1x Folk
1x Neoklassiek
1x Score
1x Pop
1x Avant-Garde

2x 80s
1x 90s
2x 00s
1x 10s
1x 20s

2x Bosnië-Hercegovina
2x Joegoslavië
1x Slovenie
1x Servië
1x Servië-Montenegro

6x Slovenië
4x Albanië
3x Kosovo
2x Bosnië-Herzegovina
1x Joegoslavië
1x Servië
1x Kroatië
1x Verenigde Staten / Kroatië
1x Macedonië

Dus veel Slovenië maar geen Ljubljana

Kroatië: 8x
Slovenië: 5x
Bosnië-Herzegovina: 4x
Albanië: 1x
Macedonië: 1x
Servië: 1x
Montenegro: in de bubbling underlijst
Kosovo: met pijn en moeite vier albums gevonden die wellicht de moeite waren, maar vier keer bagger. Toen geloofde ik het wel. Wat Oman is van het Midden-Oosten, dat is Kosovo van de Balkan: doffe ellende.
Hier wel veel Ljubljana, maar merendeels die ándere, nog veel gavere band.

70s:5x
80s:3x
90s:4x
00s:2x
10s:5x
20s:1x

Wel een aantal hardrock- en andere er flink op los scheurende bands, maar geen enkele metalband.

Ik heb meer metal dan EvilDrSmith in mijn lijst

Joegoslavië 8
Slovenië 8
Servië 2
Bosnië-Herzegovina 1
Kroatië 1

Folk 10
Jazz 4
Rock 3
Neoklassiek 2
Metal 1

20s: 8
10s: 3
90s: 1
80s: 5
70s: 2

EvilDrSmith schreef:
Kosovo: met pijn en moeite vier albums gevonden die wellicht de moeite waren, maar vier keer bagger. Toen geloofde ik het wel. Wat Oman is van het Midden-Oosten, dat is Kosovo van de Balkan: doffe ellende.

Qua muziek ben ik ook weinig tegen gekomen (al heb ik ook niet zo grondig gezocht dit keer). Grappig genoeg is Kosovo qua visuele kunst & cinema al een aantal jaar enorm booming en draaien er op de grote filmfestivals elk jaar meerdere heel erg goede films uit dat land.

Grappig. Ik werd aangenaam verrast door de kwaliteit van de muziek uit Kosovo. Vielen er nog een paar net uit.

Poek schreef:
Ik heb meer metal dan EvilDrSmith in mijn lijst
Dan is deze Balkaneditie nu al een memorabele, zelfs historische episode in de geschiedenis van dit forum.

dix
5 keer Joegoslavië
5 keer Slovenië

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Dan is deze Balkaneditie nu al een memorabele, zelfs historische episode in de geschiedenis van dit forum.
Ik kan me voorstellen dat jullie allebei Devil Doll in je lijstje hebben en dat Poekie dat metal noemt en jij niet.

Was je deze trouwens tegengekomen?

EvilDrSmith schreef:
remcodulac schreef:
Ik kan me voorstellen dat jullie allebei Devil Doll in je lijstje hebben en dat Poekie dat metal noemt en jij niet.
Dat is een zeer plausibele mogelijkheid waar ik ook nog even aan dacht.
remcodulac schreef:
Was je deze trouwens tegengekomen?
Ik had alle 18 Albanese metalbands op Metal-Archives gecheckt of het iets zou kunnen zijn, maar deze band heeft (nog) geen albums uitgebracht, dus niet de moeite genomen om te luisteren. Klinkt helemaal niet onaardig: thanx. 't Had echter bij een full-length waarschijnlijk op basis van dit nummer toch niet de Albanese ECM-achtige jazz die nu op mijn 20e plaats staat eruit weten te wippen.

Ik ben evenzogoed dankzij dit spelletje toch een (zinloos/fictief speculatief) metalwetenswaardigheidje wijzer geworden. Het is dat Opeth zelf beweert dat de bandnaam is ontleend aan het boek The Sunbird van Wilbur Smith, maar ik weet nu dat die ontleende naam in het Kroatisch 'again' betekent en dat het tevens een heel erg tof heavy psychnummer uit de 70s is. Eigenlijk zou het dan ook veel logischer zijn dat Mikael Åkerfeldt de bandnaam heeft ontleend aan dit nummer, want dat past veel beter in Opeths (inmiddels losgelaten) traditie van hun albumtitelverwijzingen naar obscure 70s progbands.

Dit is niks voor jou, EvilDrSmith?

Koenr schreef:
Dit is niks voor jou, EvilDrSmith?
Die tip had je me wel eerder mogen geven: bull 's eye!!! Thnx man, helemaal in mijn straatje.

Hmm, Marsu is sinds woensdagavond niet meer online geweest. Ben wel benieuwd naar de gezamenlijke lijst.

zaaf
ik hoop dat ie oke is...

Ik ben altijd erg laat (of vroeg, net hoe je tegen de nachtelijke deadline aankijkt) met het insturen van mijn lijstje, maar daar had ik ook nog geen reactie op gehad, terwijl hij dat normaliter wel altijd doet.

Ja, same here

zaaf
niemand een contactmogelijkheid met Marsu? ben lichtelijk bezorgd.

Ik niet. Misschien dat een moderator hem zou kunnen mailen?

Dit is inderdaad zorgwekkend. Hopelijk is er niets ernstigs en heeft Masipulami een goede reden om even off-line te zijn.

We wachten het wel even af mensen. Ik lag vorig jaar ineens in het ziekenhuis en ook geen tijd gehad om laptops en alles mee te nemen. Misschien zijn er ook familieomstandigheden. In zulke gevallen heeft een muziekgame ook niet de allerhoogste prioriteit.

Hopelijk zien we je spoedig weer marsupilami.

Mijn excuses voor het lange wachten. De paasvakantie was toch een grotere spelbreker voor de normale gang van zaken dan ik verwacht had. Daguitstapje hier en verjaardagsfeestje daar. Op één of andere manier was ik er ook uit van overtuigd dat deze editie pas deze week ging aflopen, maar dat is dus niet het geval. Ik denk dat we deze editie dus tot woensdag gaan laten openstaan. Dat geeft me de tijd op al die berichtjes te verwerken ook. Nogmaals mijn excuses en we blijven wel gewoon verder gaan, want die wereldreis moeten we toch kunnen afronden.

Fijn te horen dat je een gezellige reden had. En een week langer op reis is nooit een straf.

Grappig dit, Cel Vermiste Personen werd er bijna bij gehaald. Dit gezegd zijnde, mochten jullie opmerken dat Arno, ArthurDZ of mezelf langer dan 24u niet op MuMe hebben ingelogd maak jullie dan maar ernstig zorgen. Dan zijn wij sowieso ofwel ontvoerd ofwel dood. Ofwel vast in een lift met een platte GSM (Gretz weet). Fijn dat je een fijne tijd hebt gehad en dat er niks ernstigs aan de hand was, marsupilami!

Mooi dat er verder niets aan de hand was. En het komt me wel goed uit voor Oekraïne etc. extra luistertijd te krijgen, veel interessante albums gevonden.

De deadline was eigenlijk vorige week, maar we maken er voor deze editie gewoon 3 weken. 14 stemmen zijn al geteld, misschien kan daar morgen nog een stem van 123poetertjes, aerobag, aERodynamIC, Arno, BlackFinch, Bonk, Casartelli, DjFrankie, El Ninjo, esteban, EttaJamesBrown, Finn, GrafGantz, Gyzzz, hoi123, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, koosknook, likeahurricane, Manfield, MAS, Nr.4, Papartis, Ries_72, rudolphS, vigil, west bij.

De deadline voor deze editie ligt dus op woensdag 17 april 23:59.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:15 uur

geplaatst: vandaag om 12:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.