Muziek / Muziekgames / Reis rond de wereld - Album top 20 - 47. Colombia, Ecuador, Guyana, Venezuela, Frans-Guyana
zoeken in:
0
geplaatst: 24 september 2024, 19:36 uur
Voor mijn part laat je die bonus beter weg. Stel dat drie mensen een top 20 indienen. Eén album krijgt drie elfde plaatsen; een ander album twee zesde plaatsen. Dat is allebei 30 punten. Je zou dan het aantal stemmen beslissend kunnen laten zijn om de ex aequo te breken, maar bonuspunten op zich maken het onnodig ingewikkeld.
1
geplaatst: 24 september 2024, 20:56 uur
Poek schreef:
Die "kleine" bonus is wel wat uit de hand gelopen. De winnaar van de eerste editie had 140 punten met 11 stemmers, die van de tweede 160 punten met 18 stemmers. De winnaar van de laatste editie 329 punten met 6 stemmers.
Dit is wel het definitieve bewijs dat de puntentelling van Marsupilami zonder Alan Turing onkraakbaar zal blijven. Ik ga de puntentellingformule van zaaf in zijn jaarspelletje aanhouden: die is voor normale stervelingen goed te volgen èn is evenzogoed met een kleine, maar begrijpelijke bonus.Die "kleine" bonus is wel wat uit de hand gelopen. De winnaar van de eerste editie had 140 punten met 11 stemmers, die van de tweede 160 punten met 18 stemmers. De winnaar van de laatste editie 329 punten met 6 stemmers.
Morgen volgt de uitslag!
https://kolahal.org/wp-content/uploads/2021/11/jaati.jpg
0
geplaatst: 25 september 2024, 23:47 uur
4
geplaatst: 26 september 2024, 03:07 uur
Nu ben ik een nachtdier, maar deze keer moet ik toch naar mijn wekker luisteren die over een kleine 4 uurtjes gaat rammelen en heb ik het optelwerk toch een beetje onderschat. Ergo: ik neem het stokje nog niet over, of ik ga de uitslagen alweer uitstellen. Nou, dat belooft wat.
Het volgende kan ik alvast wel prijsgeven.
We hebben deze editie met zijn tienen meegedaan. In totaal zijn 175 albums genoemd, waarvan 33 keer een album dat MusicMeter (nog) niet kent. De twee artiesten met de meeste aantal titels (zes verschillende albums) luisteren naar de namen Allah Rakha Rahman en Robindro Shaunkor Chowdhury. Maar of zij ook de Top 20 halen?
India is naar ieders verwachting natuurlijk de hofleverancier. Maar naast Thailand en Sri Lanka (most of you know why) doen Cambodja en Vietnam het toch ook boven (mijn) verwachting. En hulde aan degenen die nog muziek uit Laos en Bhutan vonden die lijstwaardig waren: daarvoor moest je diep graven.
India: 76x
Thailand: 26x
Sri Lanka: 16x
Cambodja: 15x
Vietnam: 15x
Nepal: 11 x
Myanmar: 5x
Bangladesh: 6x
Bhutan: 3x
Laos: 2x
Jaren 50: 10x (oudste is uit 1955)
Jaren 60: 7x
Jaren 70: 7x
Jaren 80: 14x
Jaren 90: 19x
Jaren 00: 38x
Jaren 10: 48x
Jaren 20: 32x (waarvan twee albums die dit jaar zijn verschenen)
Later meerrr!
Om jullie even zoet te houden, hier een van mijn favoriete live-opnamen.
Wat een stem, wat een performance, wat een intensiteit!
Met name de dame - wauw! - maar de af en toe invoegende man doet ook behoorlijk leuk zijn best.
Soefi met flamencoroots uit de (raar, maar waar) Punjab, India.
Het volgende kan ik alvast wel prijsgeven.
We hebben deze editie met zijn tienen meegedaan. In totaal zijn 175 albums genoemd, waarvan 33 keer een album dat MusicMeter (nog) niet kent. De twee artiesten met de meeste aantal titels (zes verschillende albums) luisteren naar de namen Allah Rakha Rahman en Robindro Shaunkor Chowdhury. Maar of zij ook de Top 20 halen?
India is naar ieders verwachting natuurlijk de hofleverancier. Maar naast Thailand en Sri Lanka (most of you know why) doen Cambodja en Vietnam het toch ook boven (mijn) verwachting. En hulde aan degenen die nog muziek uit Laos en Bhutan vonden die lijstwaardig waren: daarvoor moest je diep graven.
India: 76x
Thailand: 26x
Sri Lanka: 16x
Cambodja: 15x
Vietnam: 15x
Nepal: 11 x
Myanmar: 5x
Bangladesh: 6x
Bhutan: 3x
Laos: 2x
Jaren 50: 10x (oudste is uit 1955)
Jaren 60: 7x
Jaren 70: 7x
Jaren 80: 14x
Jaren 90: 19x
Jaren 00: 38x
Jaren 10: 48x
Jaren 20: 32x (waarvan twee albums die dit jaar zijn verschenen)
Later meerrr!
Om jullie even zoet te houden, hier een van mijn favoriete live-opnamen.
Wat een stem, wat een performance, wat een intensiteit!
Met name de dame - wauw! - maar de af en toe invoegende man doet ook behoorlijk leuk zijn best.
Soefi met flamencoroots uit de (raar, maar waar) Punjab, India.
1
geplaatst: 26 september 2024, 20:55 uur
Kleine update, inmiddels is ook duidelijk voor welke genres we allemaal zijn gegaan. De 33 albums die niet op MuMe staan heb ik zo goed en zo kwaad van een genre voorzien. Mijn dikke duim en natte vinger hadden daar soms nog een flink werkje aan: echt, reuze bedankt voor jullie obscure smaak, heren remcodulac en zaaf. Godskolere. Daarbij: het verschil tussen folk en het containerbegrip 'wereld' is in deze contreien nogal dun, schimmig en arbitrair.
Enfin, diverse albums hebben twee 'tags' en dat gaf uiteindelijk dit volgende resultaat.
Wereld: 64x
Electronic: 27x
Folk: 27x
Rock: 23x
Avant-Garde: 21x
Hip-Hop: 18x
Metal: 18x
Pop: 18x
Score: 18x
Jazz: 13x
Neoklassiek: 4x
Punk: 3x
Funk: 2x
Roots: 2x
Reggae: 1x
Wel aardig dat hip-hop, metal, pop en filmmuziek precies evenveel is vertegenwoordigd.
Zo, nu duik ik in bad: het was een lange werkdag. Morgen mijn zoon opnieuw helpen verhuizen naar alweer een andere studentenkamer (hij zat net goed en wel een maand in de vorige), maar dan zal vrijdagavond / zaterdag de uitslag volgen.
Een liedje (en dus het album 'Disco Dancer') die het in ieder geval NIET heeft gehaald - schande! - is deze classic. Maar wie weet haalt de coverversie wel de Top 20?
Enfin, diverse albums hebben twee 'tags' en dat gaf uiteindelijk dit volgende resultaat.
Wereld: 64x
Electronic: 27x
Folk: 27x
Rock: 23x
Avant-Garde: 21x
Hip-Hop: 18x
Metal: 18x
Pop: 18x
Score: 18x
Jazz: 13x
Neoklassiek: 4x
Punk: 3x
Funk: 2x
Roots: 2x
Reggae: 1x
Wel aardig dat hip-hop, metal, pop en filmmuziek precies evenveel is vertegenwoordigd.
Zo, nu duik ik in bad: het was een lange werkdag. Morgen mijn zoon opnieuw helpen verhuizen naar alweer een andere studentenkamer (hij zat net goed en wel een maand in de vorige), maar dan zal vrijdagavond / zaterdag de uitslag volgen.
Een liedje (en dus het album 'Disco Dancer') die het in ieder geval NIET heeft gehaald - schande! - is deze classic. Maar wie weet haalt de coverversie wel de Top 20?
4
geplaatst: 28 september 2024, 00:57 uur
BANGLADESH, BHUTAN, CAMBODJA, INDIA, LAOS, MYANMAR, NEPAL, SRI LANKA, THAILAND, VIETNAM
https://fataj.hu/wp-content/uploads/2023/03/top20-kek.jpg
Nou, eindelijk! Met een vertraging van zo'n kleine twee maanden en een wisseling van spelleider is hier dan toch de uitslag van ronde 38.
En wat voor een ronde, want deze ronde vertegenwoordigt de muziek afkomstig van een gebied dat zo'n twee miljard inwoners bergt. Met afstand dus de 'grootste' ronde. En dan is in dit gebied ook nog eens de grootste filmindustrie ter wereld (Bollywood), wat zich ook enigszins in de uitslag liet vertalen. Want ene Allah Rakha Rahman - wellicht onder enkele van jullie beter bekend met zijn initialen: A.R. Rahman, een Bollywoodcomponist en -musicus - wist samen met Robindro Shaunkor Chowdhury (alias Ravi Shankar) de meeste titels genomineerd te krijgen, te weten zes stuks elk. En ik zal alvast wat verklappen: beide artiesten hebben de finale gehaald. Al zal dat van laatstgenoemde geen verrassing zijn. Van Rahman wellicht wel, ondanks dat hij al zo'n 2000 songs voor zo'n 150 soundtracks heeft geschreven. De verkoopcijfers van zijn albums schijnen zelfs rond de 150 miljoen te zijn. Dat is van dezelfde orde als Bruce Springsteen, U2, Abba en eh, Justin Bieber en Britney Spears. Bizar, nietwaar?
Deelnemers dynamo d,herman,Koenr,Lying Mouth,Poek, remcodulac,Superbitch, wendyvortex en zaaf: dank voor de lijsten!
De puntentelling heb ik heel transparant gehouden.
1. De #1 in een lijst krijgt 20 punten, de #2 krijgt 19 t/m de #20 krijgt 1 punt.
2. Voor elke keer dat een album door een volgende stemmer nogmaals is genomineerd, ontvangt deze 10 bonuspunten.
3. Lijsten die korter zijn dan 20 albums (maar minimaal 10), daarvan krijgen de albums punten naar rato. Bij een lijst van 10 albums: de #1 krijgt 20 punten, de #2 krijgt 18, de nummer #3 16, etc.
175 albums werden genoemd, waarvan liefst 138 unieke albums. Slechts 22 albums werden meer dan één keer genoemd. Kortom: oneensgezindheid alom en als een album twee keer genoemd werd, dan was een plek in de Top 20 al zo goed als verzekerd. Slechts twee albums haalden daarmee de Top 20 niet. De ene was Call of the Valley (1967) van Shivkumar Sharma, Brijbushan Kabra and Hariprasad Chaurasia - met twee lage noteringen en uiteindelijk minder punten scoorde dan elke unieke nummer #1-positie.
De ander haalde dankzij Koenr en Superbitch 21 punten en eindigt daarmee nèt boven elke unieke nummer #1-postie. Derhalve een "eervolle" vermelding voor Lifafa - Jaago (2019) als enige èchte bubbling underplaat welke op RYM een hele rits tags krijgt middels Electronic Dance Music, Ambient House, South Asian Music, Alternative R&B, Downtempo, Indian Pop en Indietronica. Dat u het even weet.
https://fataj.hu/wp-content/uploads/2023/03/top20-kek.jpg
Nou, eindelijk! Met een vertraging van zo'n kleine twee maanden en een wisseling van spelleider is hier dan toch de uitslag van ronde 38.
En wat voor een ronde, want deze ronde vertegenwoordigt de muziek afkomstig van een gebied dat zo'n twee miljard inwoners bergt. Met afstand dus de 'grootste' ronde. En dan is in dit gebied ook nog eens de grootste filmindustrie ter wereld (Bollywood), wat zich ook enigszins in de uitslag liet vertalen. Want ene Allah Rakha Rahman - wellicht onder enkele van jullie beter bekend met zijn initialen: A.R. Rahman, een Bollywoodcomponist en -musicus - wist samen met Robindro Shaunkor Chowdhury (alias Ravi Shankar) de meeste titels genomineerd te krijgen, te weten zes stuks elk. En ik zal alvast wat verklappen: beide artiesten hebben de finale gehaald. Al zal dat van laatstgenoemde geen verrassing zijn. Van Rahman wellicht wel, ondanks dat hij al zo'n 2000 songs voor zo'n 150 soundtracks heeft geschreven. De verkoopcijfers van zijn albums schijnen zelfs rond de 150 miljoen te zijn. Dat is van dezelfde orde als Bruce Springsteen, U2, Abba en eh, Justin Bieber en Britney Spears. Bizar, nietwaar?
Deelnemers dynamo d,herman,Koenr,Lying Mouth,Poek, remcodulac,Superbitch, wendyvortex en zaaf: dank voor de lijsten!
De puntentelling heb ik heel transparant gehouden.
1. De #1 in een lijst krijgt 20 punten, de #2 krijgt 19 t/m de #20 krijgt 1 punt.
2. Voor elke keer dat een album door een volgende stemmer nogmaals is genomineerd, ontvangt deze 10 bonuspunten.
3. Lijsten die korter zijn dan 20 albums (maar minimaal 10), daarvan krijgen de albums punten naar rato. Bij een lijst van 10 albums: de #1 krijgt 20 punten, de #2 krijgt 18, de nummer #3 16, etc.
175 albums werden genoemd, waarvan liefst 138 unieke albums. Slechts 22 albums werden meer dan één keer genoemd. Kortom: oneensgezindheid alom en als een album twee keer genoemd werd, dan was een plek in de Top 20 al zo goed als verzekerd. Slechts twee albums haalden daarmee de Top 20 niet. De ene was Call of the Valley (1967) van Shivkumar Sharma, Brijbushan Kabra and Hariprasad Chaurasia - met twee lage noteringen en uiteindelijk minder punten scoorde dan elke unieke nummer #1-positie.
De ander haalde dankzij Koenr en Superbitch 21 punten en eindigt daarmee nèt boven elke unieke nummer #1-postie. Derhalve een "eervolle" vermelding voor Lifafa - Jaago (2019) als enige èchte bubbling underplaat welke op RYM een hele rits tags krijgt middels Electronic Dance Music, Ambient House, South Asian Music, Alternative R&B, Downtempo, Indian Pop en Indietronica. Dat u het even weet.
0
geplaatst: 28 september 2024, 01:05 uur
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSuf7BYUfK3_cj9aR6ivp_VnJSACHktJTTUzA&s
Ananda Shankar - Ananda Shankar and His Music (1975) [Wereld] (India)
https://e.snmc.io/i/fullres/w/253b2e016d7d7e5da8dedce98fb3cd52/12133661
Punten: 23
Aantal stemmen: 2 (Poek en Lying Mouth)
Hoogste positie: 13 (Poek)
Streets Of Calcutta
Spotify
De eerste van de in totaal acht albums van Indiase makelij in de Top 20. 'n Portie heerlijk psychedelische ragarock die als auditieve opium je in hogere sferen brengt. Had ik hier eerder tegenaan gelopen, dan had dit album 3 stemmen gekregen. Ananda (1942-1999) was best een hippe vogel en heeft in de late jaren 60 nog samengespeeld met Jimi Hendrix, in de late jaren 90 met het Britse Asian underground-project State Of Bengal en was een neef van Ravi.
Ananda Shankar - Ananda Shankar and His Music (1975) [Wereld] (India)
https://e.snmc.io/i/fullres/w/253b2e016d7d7e5da8dedce98fb3cd52/12133661
Punten: 23
Aantal stemmen: 2 (Poek en Lying Mouth)
Hoogste positie: 13 (Poek)
Streets Of Calcutta
Spotify
De eerste van de in totaal acht albums van Indiase makelij in de Top 20. 'n Portie heerlijk psychedelische ragarock die als auditieve opium je in hogere sferen brengt. Had ik hier eerder tegenaan gelopen, dan had dit album 3 stemmen gekregen. Ananda (1942-1999) was best een hippe vogel en heeft in de late jaren 60 nog samengespeeld met Jimi Hendrix, in de late jaren 90 met het Britse Asian underground-project State Of Bengal en was een neef van Ravi.
0
geplaatst: 28 september 2024, 01:40 uur
https://images.squarespace-cdn.com/content/616a3cfc45c4cd5a0e2104f3/fd085864-010e-4d7c-91c4-3175f1e14c68/Logo+no+circle+gray+transparent.png?content-type=image%2Fpng
Ravi Shankar and Philip Glass - Passages (1990) [Wereld / Neoklassiek] (INDIA - USA)https://e.snmc.io/i/fullres/w/9a5f714ca13302a1b0ef720432d9d542/1964148
Punten: 31
Aantal stemmen: 2 (Poek en Herman)
Hoogste positie: 6 (Poek)
Populairste compositie op MuMe: Prashanti
Spotify
Dan hebben hier meteen de neef van Ananda. Maar hij kreeg hiervoor wel hulp van minimalmeester Philip Glass. Twee legendarische iconen in hun werkveld (en daarbuiten) die de handen ineenslaan: dan valt een 19e plaats misschien nog wel een beetje tegen. Enfin, je moet het album ook maar net kennen èn het betreft een samenwerking die in de herfst van beider carrières verscheen (Ravi was toen al 70 jaar). Maar daarom niet minder fascinerend, zoals dit lange nummer bewijst.
Ravi Shankar and Philip Glass - Passages (1990) [Wereld / Neoklassiek] (INDIA - USA)https://e.snmc.io/i/fullres/w/9a5f714ca13302a1b0ef720432d9d542/1964148
Aantal stemmen: 2 (Poek en Herman)
Hoogste positie: 6 (Poek)
Populairste compositie op MuMe: Prashanti
Spotify
Dan hebben hier meteen de neef van Ananda. Maar hij kreeg hiervoor wel hulp van minimalmeester Philip Glass. Twee legendarische iconen in hun werkveld (en daarbuiten) die de handen ineenslaan: dan valt een 19e plaats misschien nog wel een beetje tegen. Enfin, je moet het album ook maar net kennen èn het betreft een samenwerking die in de herfst van beider carrières verscheen (Ravi was toen al 70 jaar). Maar daarom niet minder fascinerend, zoals dit lange nummer bewijst.
1
geplaatst: 28 september 2024, 10:15 uur
EvilDrSmith schreef:
[ Twee legendarische iconen in hun werkveld (en daarbuiten) die de handen ineenslaan: dan valt een 19e plaats misschien nog wel een beetje tegen. Enfin, je moet het album ook maar net kennen
[ Twee legendarische iconen in hun werkveld (en daarbuiten) die de handen ineenslaan: dan valt een 19e plaats misschien nog wel een beetje tegen. Enfin, je moet het album ook maar net kennen
Nochtans 27 stemmen hier, maar vermoedelijk last dat mensen 1 album per artiest gehanteerd hebben.
1
geplaatst: 28 september 2024, 10:58 uur
0
geplaatst: 28 september 2024, 11:07 uur
Anoushka telt helaas als Brits. Haar halfzus Norah Jones is Amerikaans. Een internationale familie.
1
geplaatst: 28 september 2024, 11:33 uur
https://storage.googleapis.com/yta-storage/file_uploads/logo/serviced_office_provider/2020-12-11/no18.jpg
Thaiboy Digital - Legendary Member (2019) [Hip-Hop] (Thailand)https://e.snmc.io/i/fullres/w/db848b4018ac5d9b0b8b4a0fa9020868/9591891
Aantal stemmen: 2 (zaaf en Poek)
Hoogste positie: 2 (zaaf)
Nervous:
Hip-hop uit Thailand, waarom ook niet? En dan is dit nog een behoorlijk modern klinkende variant: niks geen old school gangstarap dat eindelijk Zuidoost-Azië heeft bereikt, maar hippe trap en cloud rap. Om ongevraagd mijn persoonlijke mening even door jullie strotten te duwen: ik ben niet zo thuis in deze hiphophoek, maar afgezien van de bewerkte vocalen mag ik het "nerveuze" sfeertje wel. zaaf en Poek nog veel meer. Op RYM wordt het zelfs nog heel veel meer geliket, want daar genereert het album al meer dan 5K ratings: een schril contrast met de lullige vier stemmen op onze site. Daar mag wel wat aan gedaan worden.
Thaiboy Digital - Legendary Member (2019) [Hip-Hop] (Thailand)https://e.snmc.io/i/fullres/w/db848b4018ac5d9b0b8b4a0fa9020868/9591891
Hoogste positie: 2 (zaaf)
Nervous:
Hip-hop uit Thailand, waarom ook niet? En dan is dit nog een behoorlijk modern klinkende variant: niks geen old school gangstarap dat eindelijk Zuidoost-Azië heeft bereikt, maar hippe trap en cloud rap. Om ongevraagd mijn persoonlijke mening even door jullie strotten te duwen: ik ben niet zo thuis in deze hiphophoek, maar afgezien van de bewerkte vocalen mag ik het "nerveuze" sfeertje wel. zaaf en Poek nog veel meer. Op RYM wordt het zelfs nog heel veel meer geliket, want daar genereert het album al meer dan 5K ratings: een schril contrast met de lullige vier stemmen op onze site. Daar mag wel wat aan gedaan worden.
0
geplaatst: 28 september 2024, 11:49 uur
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0273/4214/3566/files/Untitled_design_35.png?v=1683796846
Dai Lam Linh - Dai Lam Linh (2009) [Vietnam] (Folk / Avant-Garde)
https://e.snmc.io/i/fullres/w/20ebcc6ac97876133ae14020f045e412/7418761
Punten: 32
Aantal stemmen: 2 (Lying Mouth en yours truly)
Hoogste positie: 1 (Lying Mouth)
Dệt tầm gai (Tisser les Orties):
Tijd voor weirde shit. Dus dan komt de smaak van Lying Mouth om de hoek kijken. Wat heet, hij zet het op de eerste plaats. Een muzikaal experiment waar mijn oudste zoon (18) met verbazing in zijn ogen een volmondig "What the fuck? Wat is dit? Echt.... leuk. Dan ga ik maar snel wegrennen." bij uitroept. Ik vind het dan wel handig dat RYM bij dit soort muziekprojecten allemaal van die hokjesgeesttermen erbij plaatst die toch enige duiding geven: Avant-Folk, Vietnamese Folk Music, Electroacoustic en Post-Minimalism. En mocht dat nog niet duidelijk genoeg zijn, dan wordt het qua toonzetting als volgt omschreven: meditative, passionate, avant-garde, nocturnal, longing, poetic, poem, sombre, lonely, folklore, female vocalist, anxious. En dit allemaal in het Vietnamees ge...zongen (?).
U snapt, ook ik weet er dus wel raad mee. Om de cd te kunnen bemachtigen schijnt volgens Discogs nog wel een dingetje te zijn.
Het is trouwens de enige vertegenwoordiger van Vietnam in de lijst. We moeten het er maar mee doen.
Dai Lam Linh - Dai Lam Linh (2009) [Vietnam] (Folk / Avant-Garde)
https://e.snmc.io/i/fullres/w/20ebcc6ac97876133ae14020f045e412/7418761
Punten: 32
Hoogste positie: 1 (Lying Mouth)
Dệt tầm gai (Tisser les Orties):
Tijd voor weirde shit. Dus dan komt de smaak van Lying Mouth om de hoek kijken. Wat heet, hij zet het op de eerste plaats. Een muzikaal experiment waar mijn oudste zoon (18) met verbazing in zijn ogen een volmondig "What the fuck? Wat is dit? Echt.... leuk. Dan ga ik maar snel wegrennen." bij uitroept. Ik vind het dan wel handig dat RYM bij dit soort muziekprojecten allemaal van die hokjesgeesttermen erbij plaatst die toch enige duiding geven: Avant-Folk, Vietnamese Folk Music, Electroacoustic en Post-Minimalism. En mocht dat nog niet duidelijk genoeg zijn, dan wordt het qua toonzetting als volgt omschreven: meditative, passionate, avant-garde, nocturnal, longing, poetic, poem, sombre, lonely, folklore, female vocalist, anxious. En dit allemaal in het Vietnamees ge...zongen (?).
U snapt, ook ik weet er dus wel raad mee. Om de cd te kunnen bemachtigen schijnt volgens Discogs nog wel een dingetje te zijn.
Het is trouwens de enige vertegenwoordiger van Vietnam in de lijst. We moeten het er maar mee doen.
0
geplaatst: 28 september 2024, 12:07 uur
zaaf schreef:
eindelijk iemand die de zaak helder benummert
Ter compensatie van die ieniemieniepriegelcijfertjes in een zeker ander spelletje waardoor ik twijfel of ik nieuwere, scherper geslepen brilglazen dien aan te schaffen.eindelijk iemand die de zaak helder benummert
0
geplaatst: 28 september 2024, 12:09 uur
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR1Ysn8jdiP3XwBT4bo3v2NJUGI0wJUKQgp1Q&s
Kaal Akuma - In the Mouth of Madness (2021) [Metal] (Bangladesh)
https://e.snmc.io/i/fullres/w/bc2ad216600f9808ab3043da251ce96b/8725614
Punten: 34
Hoogste positie: 7 (Lying Mouth)
In The Mouth Of Madness:
En het duo Lying Mouth en EvilDrSmith strikes again! Nu met een oorverdovende bak deathmetalpleurisherrie uit Bangladesh. Smerige, duistere en ondergrondse deathmetal met modderige doominvloeden die zeer op de Amerikaanse leest is geschoeid, maar niet onderdoet voor... nouja, een heleboel bands die jullie toch ook niet (willen) kennen. Niemand op deze site trouwens, want tot dit spelletje had dit album nog geen enkele stem verworven. Maar inmiddels is de kop eraf!
Kaal Akuma - In the Mouth of Madness (2021) [Metal] (Bangladesh)
https://e.snmc.io/i/fullres/w/bc2ad216600f9808ab3043da251ce96b/8725614
Punten: 34
Hoogste positie: 7 (Lying Mouth)
In The Mouth Of Madness:
En het duo Lying Mouth en EvilDrSmith strikes again! Nu met een oorverdovende bak deathmetalpleurisherrie uit Bangladesh. Smerige, duistere en ondergrondse deathmetal met modderige doominvloeden die zeer op de Amerikaanse leest is geschoeid, maar niet onderdoet voor... nouja, een heleboel bands die jullie toch ook niet (willen) kennen. Niemand op deze site trouwens, want tot dit spelletje had dit album nog geen enkele stem verworven. Maar inmiddels is de kop eraf!
1
zaaf
geplaatst: 28 september 2024, 12:10 uur
als dat uw voorkeur geniet boven een stel fijne hoorapparaten, dan beveel ik u dat zeker aan.
1
geplaatst: 28 september 2024, 12:21 uur
https://primary.jwwb.nl/public/q/d/b/temp-yegqmeiotyqcinbmkwhi/wivcy2/image-34.png?enable-io=true&enable=upscale&width=524
Ani Chöying Drolma & Steve Tibbetts - Chö (1997) [Wereld / Folk] (Nepal / Verenigde Staten)
https://e.snmc.io/i/fullres/w/34d2cd6ed277ea50d8e22665ffb0405c/9781599
Punten: 35
Hoogste positie: 1 (zaaf)
Kangyi Tengi:
En het duo zaaf en Poek also strikes again! Deze keer met een Boeddhistische non uit Nepal die samen met de Amerikaanse jazzfusiongitarist een prachtig esoterisch tegenwicht vormen op de bloederige teringherrie van hierboven. Zen en nirwana voor U allemaal!
Ani Chöying Drolma & Steve Tibbetts - Chö (1997) [Wereld / Folk] (Nepal / Verenigde Staten)
https://e.snmc.io/i/fullres/w/34d2cd6ed277ea50d8e22665ffb0405c/9781599
Punten: 35
Hoogste positie: 1 (zaaf)
Kangyi Tengi:
En het duo zaaf en Poek also strikes again! Deze keer met een Boeddhistische non uit Nepal die samen met de Amerikaanse jazzfusiongitarist een prachtig esoterisch tegenwicht vormen op de bloederige teringherrie van hierboven. Zen en nirwana voor U allemaal!
0
geplaatst: 28 september 2024, 12:33 uur
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTL3hgRohkjPqE7f713LIWjP7Q_Lh3jisOnEg&s
Ananda Shankar - Ananda Shankar (1970) [Wereld / Rock] (India)
https://e.snmc.io/i/fullres/w/8d8c7884f53068a75b16f50bd0d88067/6865010
Punten: 36
Aantal stemmen: 2 (Superbitch en Herman)
Hoogste positie: 3 (Superbitch)
De populairste eigen compositie op MuMe:
En wie hebben we daar alweer? Als dat Ravi's kleine neefje niet is. Weet hij zomaar eventjes zijn eerste twee albums allebei in de Top 20 te wurmen. Het populairste nummer op MuMe is een cover van The Stones en al is deze heel verdienstelijk gedaan, ik neem jullie liever mee op de trippende raga-jam van 'Sagar (The Ocean)'. Hier heb je geen hasjiesh, waterpijp of spacecake nodig om evenzogoed in andere werelden te geraken.
Ananda Shankar - Ananda Shankar (1970) [Wereld / Rock] (India)
https://e.snmc.io/i/fullres/w/8d8c7884f53068a75b16f50bd0d88067/6865010
Punten: 36
Aantal stemmen: 2 (Superbitch en Herman)
Hoogste positie: 3 (Superbitch)
De populairste eigen compositie op MuMe:
En wie hebben we daar alweer? Als dat Ravi's kleine neefje niet is. Weet hij zomaar eventjes zijn eerste twee albums allebei in de Top 20 te wurmen. Het populairste nummer op MuMe is een cover van The Stones en al is deze heel verdienstelijk gedaan, ik neem jullie liever mee op de trippende raga-jam van 'Sagar (The Ocean)'. Hier heb je geen hasjiesh, waterpijp of spacecake nodig om evenzogoed in andere werelden te geraken.
0
geplaatst: 28 september 2024, 12:49 uur
Nog geen enkele overeenkomst. En het is dat Sri Lanka nog wel langs zal komen, want anders zag ik het somber in.
0
geplaatst: 28 september 2024, 12:53 uur
remcodulac schreef:
Nog geen enkele overeenkomst.
Nog geen enkele overeenkomst.
EvilDrSmith schreef:
De 33 albums die niet op MuMe staan heb ik zo goed en zo kwaad van een genre voorzien. Mijn dikke duim en natte vinger hadden daar soms nog een flink werkje aan: echt, reuze bedankt voor jullie obscure smaak, heren remcodulac en zaaf. Godskolere.
Ik zie wel een verband. De 33 albums die niet op MuMe staan heb ik zo goed en zo kwaad van een genre voorzien. Mijn dikke duim en natte vinger hadden daar soms nog een flink werkje aan: echt, reuze bedankt voor jullie obscure smaak, heren remcodulac en zaaf. Godskolere.

0
geplaatst: 28 september 2024, 12:57 uur
Weinig klachten hier:
6. Ravi Shankar and Philip Glass - Passages (1990)
13. Ananda Shankar - Ananda Shankar and His Music (1975)
16. Chöying Drolma & Steve Tibbetts - Chö (1997)
19. Thaiboy Digital - Legendary Member (2019)
6. Ravi Shankar and Philip Glass - Passages (1990)
13. Ananda Shankar - Ananda Shankar and His Music (1975)
16. Chöying Drolma & Steve Tibbetts - Chö (1997)
19. Thaiboy Digital - Legendary Member (2019)
1
geplaatst: 28 september 2024, 14:11 uur
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTWBU_pm_YSMcAKHjyE-cYpr1Ugo1Mq7EfXFQ&s
A R Rahman - Slumdog Millionaire (2008) [Score] (India)
https://e.snmc.io/i/fullres/w/492183735fbe557990b9c77e7dcfeb10/2493718
Punten: 38
Aantal stemmen: 2 (Poek en Dynamo D)
Hoogste positie: 5 (Poek)
Populairste MuMeliedje: Jai Ho ft. Sukhwinder Singh, Tanvi Shah, Mahalakshmi Iyer en Vijay Prakash:
Daar is-tie dan, de filmcomponist die mogelijk meer platen verkoopt dan de soundtracks van regisseurs als Steven Spielberg, Quentin Tarantino, Christopher Nolan, Martin Scorcese, Tim Burton... bij elkaar.
Dit is natuurlijk zijn allerbekendste werk, al kom ik er nu pas (weer) achter dat dit helemaal geen Indiase film was, maar van Britse makelij is door Donny 'Trainspotting' Boyle. Acht Oscars en het boek, de soundtrack, dvd èn BluRay in mijn bezit ten spijt: ik heb tot op de dag van vandaag de film noch het boek geconsumeerd. Van die rare hiaten. Ik plaatste dan ook bijna per ongeluk de verkeerde versie van 'Jai Ho', want een Pussycat Doll heeft dit liedje ook nog eens gecoverd.
A R Rahman - Slumdog Millionaire (2008) [Score] (India)
https://e.snmc.io/i/fullres/w/492183735fbe557990b9c77e7dcfeb10/2493718
Punten: 38
Aantal stemmen: 2 (Poek en Dynamo D)
Hoogste positie: 5 (Poek)
Populairste MuMeliedje: Jai Ho ft. Sukhwinder Singh, Tanvi Shah, Mahalakshmi Iyer en Vijay Prakash:
Daar is-tie dan, de filmcomponist die mogelijk meer platen verkoopt dan de soundtracks van regisseurs als Steven Spielberg, Quentin Tarantino, Christopher Nolan, Martin Scorcese, Tim Burton... bij elkaar.
Dit is natuurlijk zijn allerbekendste werk, al kom ik er nu pas (weer) achter dat dit helemaal geen Indiase film was, maar van Britse makelij is door Donny 'Trainspotting' Boyle. Acht Oscars en het boek, de soundtrack, dvd èn BluRay in mijn bezit ten spijt: ik heb tot op de dag van vandaag de film noch het boek geconsumeerd. Van die rare hiaten. Ik plaatste dan ook bijna per ongeluk de verkeerde versie van 'Jai Ho', want een Pussycat Doll heeft dit liedje ook nog eens gecoverd.
0
geplaatst: 28 september 2024, 14:53 uur
https://st4.depositphotos.com/1036429/23109/i/450/depositphotos_231091952-stock-photo-arabic-numeral-twelve-pink-flowers.jpg
Tank Girl - Kids with Guns + Chocofun (2005) [Punk] (Nepal)
https://e.snmc.io/i/fullres/w/0a06dd0a2cf897c5906bec6923403717/5260891
Punten: 40
Aantal stemmen: 2 (Lying Mouth en Poek)
Hoogste positie: 5 (Lying Mouth)
70 Kilo:
Rammelende female-punk uit Nepal? Natuurlijk hebben we dat. Inpakken of hier opeten?
Riot Tank Grrrl Sareena Rai laat op charmante wijze horen dat het anarchistische DIY-punkfeminisme zelfs tot in het dak van de wereld is gedrongen. Jarenlang was dit album uit 2005 het enige wapenfeit van de band (al was Rai ook actief in de hardcoreband Rai Ko Ris), maar in 2018 verscheen er toch nog een EP. Op Internationale Vrouwendag 2022 verscheen op Bandcamp nog een 2-tracks single van Rai onder haar eigen naam. Dus ze gaat onvermoeibaar door. En als je leest wat voor (vrouwen)wantoestanden en armoede er in dat land heersen, is dat geen sinecure.
Tank Girl - Kids with Guns + Chocofun (2005) [Punk] (Nepal)
https://e.snmc.io/i/fullres/w/0a06dd0a2cf897c5906bec6923403717/5260891
Punten: 40
Aantal stemmen: 2 (Lying Mouth en Poek)
Hoogste positie: 5 (Lying Mouth)
70 Kilo:
Rammelende female-punk uit Nepal? Natuurlijk hebben we dat. Inpakken of hier opeten?
Riot Tank Grrrl Sareena Rai laat op charmante wijze horen dat het anarchistische DIY-punkfeminisme zelfs tot in het dak van de wereld is gedrongen. Jarenlang was dit album uit 2005 het enige wapenfeit van de band (al was Rai ook actief in de hardcoreband Rai Ko Ris), maar in 2018 verscheen er toch nog een EP. Op Internationale Vrouwendag 2022 verscheen op Bandcamp nog een 2-tracks single van Rai onder haar eigen naam. Dus ze gaat onvermoeibaar door. En als je leest wat voor (vrouwen)wantoestanden en armoede er in dat land heersen, is dat geen sinecure.
* denotes required fields.