Muziek / Muziekgames / Reis rond de wereld - Album top 20 - 47. Colombia, Ecuador, Guyana, Venezuela, Frans-Guyana
zoeken in:
1
geplaatst: 18 augustus 2024, 14:47 uur
Ik zie trouwens dat marsupilami sinds zijn laatste post hier niet meer online is geweest. Hij zal het dus inderdaad nog druk hebben.
0
geplaatst: 18 augustus 2024, 21:30 uur
voskat schreef:
Thx! Deze kende ik sws nog niet, die ga ik allemaal doorlichten.
Zijn Santamonica nog actief? Die vond ik een tijd geleden wel aardig..
(quote)
Thx! Deze kende ik sws nog niet, die ga ik allemaal doorlichten.

Zijn Santamonica nog actief? Die vond ik een tijd geleden wel aardig..
Santamonica kende ik nog niet ☺️
1
geplaatst: 20 augustus 2024, 17:41 uur
Zocht ik niet, maar leuk om te vinden.
Thx!Badminton en Lembur Kuring steken er voor mij bovenuit tot nu toe..
0
geplaatst: 29 augustus 2024, 22:24 uur
Poek schreef:
Ik zie trouwens dat marsupilami sinds zijn laatste post hier niet meer online is geweest. Hij zal het dus inderdaad nog druk hebben.
En dat is inmiddels ruim een maand geleden. Is er iemand die hem persoonlijk (of iig buiten musicmeter om) kent?
0
geplaatst: 29 augustus 2024, 22:57 uur
marsupilami schreef:
Helaas te weinig tijd om deze editie nog af te werken. Maar dat houden jullie dan in elk geval nog te goed. Iedereen krijgt bij deze dan ook 2 weken extra tijd. Als je je stem nog wil herzien dan kan dat nog. Hopelijk wat meer tijd in de week van 12 augustus.
Helaas te weinig tijd om deze editie nog af te werken. Maar dat houden jullie dan in elk geval nog te goed. Iedereen krijgt bij deze dan ook 2 weken extra tijd. Als je je stem nog wil herzien dan kan dat nog. Hopelijk wat meer tijd in de week van 12 augustus.
Schijnbaar nog steeds erg druk. Maar tijdje geleden leek hij ook even spoorloos, maar bleek gewoon druk te zijn geweest. Volgens mij is er ook niemand die hem persoonlijk kent en zijn profiel geeft ook geen verdere hints. Ik verwacht dat hij binnenkort wel weer opduikt.
4
geplaatst: 1 september 2024, 12:29 uur
Klopt, maar dat was een week. Het zijn er nu inmiddels vijf. Hij is zelfs niet meer online geweest. Zullen we Marsupilami nog een week of twee laten genieten van zijn XXL-zomervakantie/MusicMetersabbatical en mocht hij daarna nog steeds niet opduiken, dat iemand dan zijn baton overneemt? Het zou toch zonde zijn als dit spelletje als een nachtkaars dooft. Mocht het aan de orde zijn, ik hoop natuurlijk van niet, maar dan ben ik wel genegen het voort te zetten.
0
geplaatst: 5 september 2024, 23:18 uur
Alle tijd nog voor een tip:
Een kort nummertje als een teaser:
Jasper schreef:
Oei, wat een meesterwerkje is dit zeg. Die Aute zingt alsof ie de planten water aan het geven is, maar daar zit m juist de kracht in, in die soberheid gecombineerd met de meest schitterende arrangementen. Echt heel mooi.
Oei, wat een meesterwerkje is dit zeg. Die Aute zingt alsof ie de planten water aan het geven is, maar daar zit m juist de kracht in, in die soberheid gecombineerd met de meest schitterende arrangementen. Echt heel mooi.
Een kort nummertje als een teaser:
0
zaaf
geplaatst: 11 september 2024, 07:50 uur
T is wel een gemis, de wereld is nog niet klaar met ons.
8
geplaatst: 20 september 2024, 14:43 uur
Dames en heren, jongens en meisjes, muzieknerds en liedjesfreaks,
Marsupilami heeft zich sinds zijn laatste bericht op 26 juli niet meer vertoond op MusicMeter.
Over het hoe en wat en waarom durf ik geen uitspraak te doen, ik hoop dat hij in blakende gezondheid verkeert, maar ik heb altijd veel lol (en slapeloze nachten vol muziek) gehad met dit spelletje en vind het zonde als we nu, halverwege en aan de andere kant van de wereld, dit spelletje laten doodbloeden.
Ik neem (zolang Marsupilami niet alsnog zich laat zien) het stokje wel over.
Willen alle deelnemers hun lijstje van de landen Bangladesh, Bhutan, Cambodja, India, Laos, Myanmar, Nepal, Sri Lanka, Thailand, Vietnam, Zuid-Vietnam naar mij doorsturen in een PM?
Dan zal ik er dit weekend over buigen. Wellicht dat ik met zaaf even in overleg ga over de scores, want ik meen dat Marsupilami een vergelijkbare scorelijst bijhield als zaaf bij de jaarlijkse Top 15-lijstjes (of zich er in ieder geval door liet inspireren).
Morgen zal ik iedereen nog wel even taggen die aan dit spelletje wel eens meedoet.
Ik zie de lijsten graag tegemoet!
Marsupilami heeft zich sinds zijn laatste bericht op 26 juli niet meer vertoond op MusicMeter.
Over het hoe en wat en waarom durf ik geen uitspraak te doen, ik hoop dat hij in blakende gezondheid verkeert, maar ik heb altijd veel lol (en slapeloze nachten vol muziek) gehad met dit spelletje en vind het zonde als we nu, halverwege en aan de andere kant van de wereld, dit spelletje laten doodbloeden.
Ik neem (zolang Marsupilami niet alsnog zich laat zien) het stokje wel over.
Willen alle deelnemers hun lijstje van de landen Bangladesh, Bhutan, Cambodja, India, Laos, Myanmar, Nepal, Sri Lanka, Thailand, Vietnam, Zuid-Vietnam naar mij doorsturen in een PM?
Dan zal ik er dit weekend over buigen. Wellicht dat ik met zaaf even in overleg ga over de scores, want ik meen dat Marsupilami een vergelijkbare scorelijst bijhield als zaaf bij de jaarlijkse Top 15-lijstjes (of zich er in ieder geval door liet inspireren).
Morgen zal ik iedereen nog wel even taggen die aan dit spelletje wel eens meedoet.
Ik zie de lijsten graag tegemoet!
1
geplaatst: 20 september 2024, 15:03 uur
Fijn dat je de organisatie (hopelijk tijdelijk) wil overnemen. De manier van scoren van Marsupilami was overigens dermate ingewikkeld dat ik 'm niet begreep (terwijl ik toch een cijferliefhebber ben). En volgens mij kreeg bij Zaaf de nummer 1 een vast aantal punten, terwijl bij Marsupilami de nummer laatst van een lijst een vast aantal punten kreeg (onafhankelijk of het nou 5 ot 20 albums bevatte). Maar beiden deden geloof ik een bonus als een album vaker genoemd werd.
1
zaaf
geplaatst: 20 september 2024, 15:29 uur
als Poek m niet begreep dan ga ik het toch eens proberen te snappen. lijstje ligt intussen in je bus dokter!
1
geplaatst: 20 september 2024, 22:13 uur
Dit vond ik nog terug:
Ik heb een steekproefje gedaan uit de laatste uitslag.
9. Azam Ali - Portals of Grace (2002) (Wereld) (Iran) - remcodulac (5), EvilDrSmith (3)
80 punten (34 + 46 bonus)
11. Rahill - Flowers at Your Feet (2023) (Pop / R&B) (Iran) - remcodulac (7), Poek (2)
75 punten (33 + 42 bonus)
17. Leila - Blood, Looms and Blooms (2008) (Electronic) (Iran) - remcodulac (12), Poek (1)
58 punten (29 + 29 bonus)
19. Darkestrah - Epos (2007) (Metal) (Kirgizië) - Lying Mouth (8), EvilDrSmith (7)
57 punten (27 + 30 bonus)
Dit betrof allemaal lijstjes van 20 albums. De bonuspunten zijn talrijk, maar of ze de uitslag heel erg veranderen durf ik niet te zeggen. Daarvoor zou ik wat verder moeten kijken (ook naar hoger genoteerde albums en albums met meer dan 2 stemmers). Het is wel een interessante telling in ieder geval, die ook wel een beetje corrigeert voor korte lijstjes die albums minder reguliere punten opleveren.
marsupilami schreef:
Een lijstje van 20 levert 20 punten voor de nummer 1, 19 voor 2, enzovoort.
Een lijstje van 5 levert 5 punten voor de nummer 1 enzovoort.
En dan zijn er nog 2 extra factoren te verkrijgen:
- Eén die rekening houdt met het gemiddelde van de verkregen punten (dus als het album 3 keer vermeld wordt en 2 keer nummer 1 wordt, dan zal de factor groter dan een album dat 3 keer op plaats 10 terechtkomt)
- Eén die rekening houdt met het aantal stemmen van het album ten opzichte van het totaal aantal stemmers
Een lijstje van 20 levert 20 punten voor de nummer 1, 19 voor 2, enzovoort.
Een lijstje van 5 levert 5 punten voor de nummer 1 enzovoort.
En dan zijn er nog 2 extra factoren te verkrijgen:
- Eén die rekening houdt met het gemiddelde van de verkregen punten (dus als het album 3 keer vermeld wordt en 2 keer nummer 1 wordt, dan zal de factor groter dan een album dat 3 keer op plaats 10 terechtkomt)
- Eén die rekening houdt met het aantal stemmen van het album ten opzichte van het totaal aantal stemmers
Ik heb een steekproefje gedaan uit de laatste uitslag.
9. Azam Ali - Portals of Grace (2002) (Wereld) (Iran) - remcodulac (5), EvilDrSmith (3)
80 punten (34 + 46 bonus)
11. Rahill - Flowers at Your Feet (2023) (Pop / R&B) (Iran) - remcodulac (7), Poek (2)
75 punten (33 + 42 bonus)
17. Leila - Blood, Looms and Blooms (2008) (Electronic) (Iran) - remcodulac (12), Poek (1)
58 punten (29 + 29 bonus)
19. Darkestrah - Epos (2007) (Metal) (Kirgizië) - Lying Mouth (8), EvilDrSmith (7)
57 punten (27 + 30 bonus)
Dit betrof allemaal lijstjes van 20 albums. De bonuspunten zijn talrijk, maar of ze de uitslag heel erg veranderen durf ik niet te zeggen. Daarvoor zou ik wat verder moeten kijken (ook naar hoger genoteerde albums en albums met meer dan 2 stemmers). Het is wel een interessante telling in ieder geval, die ook wel een beetje corrigeert voor korte lijstjes die albums minder reguliere punten opleveren.
0
geplaatst: 21 september 2024, 19:19 uur
Wat gaat de nieuwe deadline zijn? Ik kan op zijn vroegst donderdagavond inzenden
2
geplaatst: 21 september 2024, 20:42 uur
Hallo medeglobetrotters,
Een deel is inmiddels op de hoogte, een deel mogelijk nog niet en een deel van de onderstaande tags doet mogelijk niet (meer) mee, maar ik ben van plan om dit wereldreisspelletje van de onvindbare Marsupilami voort te zetten. Ik heb alle mensen getagd die in ieder geval meededen met de eerste aflevering: Nederland. (Minus degenen die al hun lijst hebben ingeleverd)
Wij waren afgelopen juli inmiddels aanbeland bij de landen Bangladesh, Bhutan, Cambodja, India, Laos, Myanmar, Nepal, Sri Lanka, Thailand, Vietnam, Zuid-Vietnam.
De deadline was hiervan al twee maanden geleden, maar de resultaten verglijden in limbo.
HET GAAT DUS NOG OM AFLEVERING 38 en nog niet om #39 met Brunei, Filippijnen etc.
Aan jullie het verzoek om jullie Top 20 van deze landen alsnog naar mij door te sturen, zodat ik er een overall Top 20 van zal brouwen.
@ Lying Mouth: als het goed is had je je lijst hiervan al doorgestuurd naar Marsupilami, dus zou het appeltje-eitje moeten zijn om deze ook even naar mij door te sturen, nietwaar?
Ik houd vooralsnog de deadline aan van zondag 23.00 uur, maar het kan zijn dat het even duurt om dit o zo leuke spelletje weer even goed wakker te schudden.
aerobag, Arno, Bonk, Casartelli, dynamo d, EttaJamesBrown, Finn, GrafGantz, herman, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, Koenr, koosknook, likeahurricane, Lying Mouth, marsupilami, MAS, Nr.4, Papartis, ranja, remcodulac, Ries_72, rudolphS, vigil, west
Een deel is inmiddels op de hoogte, een deel mogelijk nog niet en een deel van de onderstaande tags doet mogelijk niet (meer) mee, maar ik ben van plan om dit wereldreisspelletje van de onvindbare Marsupilami voort te zetten. Ik heb alle mensen getagd die in ieder geval meededen met de eerste aflevering: Nederland. (Minus degenen die al hun lijst hebben ingeleverd)
Wij waren afgelopen juli inmiddels aanbeland bij de landen Bangladesh, Bhutan, Cambodja, India, Laos, Myanmar, Nepal, Sri Lanka, Thailand, Vietnam, Zuid-Vietnam.
De deadline was hiervan al twee maanden geleden, maar de resultaten verglijden in limbo.
HET GAAT DUS NOG OM AFLEVERING 38 en nog niet om #39 met Brunei, Filippijnen etc.
Aan jullie het verzoek om jullie Top 20 van deze landen alsnog naar mij door te sturen, zodat ik er een overall Top 20 van zal brouwen.
@ Lying Mouth: als het goed is had je je lijst hiervan al doorgestuurd naar Marsupilami, dus zou het appeltje-eitje moeten zijn om deze ook even naar mij door te sturen, nietwaar?
Ik houd vooralsnog de deadline aan van zondag 23.00 uur, maar het kan zijn dat het even duurt om dit o zo leuke spelletje weer even goed wakker te schudden.
aerobag, Arno, Bonk, Casartelli, dynamo d, EttaJamesBrown, Finn, GrafGantz, herman, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, Koenr, koosknook, likeahurricane, Lying Mouth, marsupilami, MAS, Nr.4, Papartis, ranja, remcodulac, Ries_72, rudolphS, vigil, west
1
zaaf
geplaatst: 21 september 2024, 21:26 uur
#enormehuldeEvilDrSmith. als ik kan helpen help ik. hoop nochtans dat marsupilami zijn onnavolgbare telling ooit weer gaat toepassen, al is het maar om te weten dat hij oke is.
1
geplaatst: 21 september 2024, 22:45 uur
zaaf schreef:
#enormehuldeEvilDrSmith. als ik kan helpen help ik. hoop nochtans dat marsupilami zijn onnavolgbare telling ooit weer gaat toepassen, al is het maar om te weten dat hij oke is.
Jij ging die puntentelling toch proberen te snappen? Maar om te helpen puntenaantallen bij de aflevering Korea:
16. Hahn Dae-soo - Meolgomeon-gil (1974) (Folk) (Zuid-Korea) - marsupilami (10/20), remcodulac (16/20), EvilDrSmith (19/20) = 29 (18+11)
17. Loona Odd Eye Circle - Max & Match (2017) (Pop) (Zuid-Korea) - zaaf (11/20), Maximilian (10/10), herman (5/5) = 25 (12+13)
18. NewJeans - New Jeans (2022) (Pop / R&B) (Zuid-Korea) - Maximilian (2/10), Superbitch (15/20) = 25 (15+10)
19. f(X) - Pink Tape (2013) (Pop) (Zuid-Korea) - Maximilian (7/10), Superbitch (10/20) = 25 (15+10)
19. Blackpink - Born Pink (2022) (Pop) (Zuid-Korea) - Superbitch (7/20), Poek (16/20) = 25 (19+6)
Bij de voorlaatste ga ik ervan uit dat een 7e plek in een lijst van 10 = 4 punten, 10e in een lijst van 20 = 11 punten. Dat is 15 punten en dan 10 bonus erbij. Wel raar is dat 17, 18 en de gedeelde 19e plek allemaal 25 punten hebben.
dix verdient ook wel een tag.
1
geplaatst: 22 september 2024, 00:32 uur
EvilDrSmith, tof dat je een doorstart maakt! Inderdaad zonde om het project te laten stranden.
Ik had nog geen lijstje gemaakt voor de lopende editie, zal eens kijken of dat nog lukt. edit: Oh wacht, editie 38 met o.a. India, die had ik al wel.
Ik had nog geen lijstje gemaakt voor de lopende editie, zal eens kijken of dat nog lukt. edit: Oh wacht, editie 38 met o.a. India, die had ik al wel.
1
zaaf
geplaatst: 22 september 2024, 16:13 uur
nou ik ben de ganse middag aan het cijferen geweest en met ingewikkelde berekeningen kom ik een heel klein beetje in de buurt van de waarderingen van onze afwezige spelleider, maar dan maakte ik het ook wel erg ingewikkeld. en kwam ik maar een beetje in de buurt.
kortom, ik geef het op en vertrouw volledig op het vernuft van onze aanwezige spelleider!
kortom, ik geef het op en vertrouw volledig op het vernuft van onze aanwezige spelleider!
2
geplaatst: 22 september 2024, 16:36 uur
zaaf schreef:
nou ik ben de ganse middag aan het cijferen geweest en met ingewikkelde berekeningen kom ik een heel klein beetje in de buurt van de waarderingen van onze afwezige spelleider, maar dan maakte ik het ook wel erg ingewikkeld. en kwam ik maar een beetje in de buurt.
Ik ben aan het speuren geweest. De Marsupilami (Marsupilamus Fantasii of Marsupilami franquini) is een fictief dier en is wellicht niet ontvankelijk voor een Euclidische benadering
0
geplaatst: 22 september 2024, 23:34 uur
Ja hoor, geen probleem. Na twee maanden maakt een extra dagje geen fluit uit. 

2
geplaatst: 23 september 2024, 09:22 uur
Mooi, ik wil vandaag nog een poging doen de puntentelling te ontcijferen.
0
geplaatst: 23 september 2024, 21:34 uur
Poek schreef:
Mooi, ik wil vandaag nog een poging doen de puntentelling te ontcijferen.
Lukt het een beetje, of gaat Marsupilami's onnavolgbare puntenpuzzelarij toch boven de pet van een schaak-grootmeester? Mooi, ik wil vandaag nog een poging doen de puntentelling te ontcijferen.

1
geplaatst: 23 september 2024, 22:59 uur
Met de poster hierboven een poging gedaan, maar we kwam er ook niet uit. Ik het laatste gedeelte van de zin "Eén die rekening houdt met het aantal stemmen van het album ten opzichte van het totaal aantal stemmers " ook raar, het totaal aantal stemmers maakt toch niet uit? De verhouding tussen 1 en 2 is hetzelfde als tussen 1/x en 2/x lijkt me. En eigenlijk is "Eén die rekening houdt met het gemiddelde van de verkregen punten" ook raar want dat doen de basispunten ook al. Misschien werd de gemiddelde positie genoemd?
Een poging was 200/gemiddelde positie (grootte van de stemlijst negerend) en dat maal het aantal stemmers. Maar voor de lage posities kom je niet uit. En bij vermenigvuldigen met aantal stemmers - 1 weer niet bij de hoge posities.
Raar bij Korea is ook dit:
1. Kim Jung Mi - Now (1973) (Folk) (Zuid-Korea) - Superbitch (2), marsupilami (3), herman (1/6), remcodulac (3), Poek (10), EvilDrSmith (12) 294 (81+213)
6. Say Sue Me - Where We Were Together (2018) (Rock) (Zuid-Korea) - remcodulac (2), Poek (3), ranja (1/10) 137 (47+90)
Bij de laatste zou je veel meer bonuspunten verwachten, bij 6 op 3 sowieso, maar ook bij een verhouding 5 op 2.
Een poging was 200/gemiddelde positie (grootte van de stemlijst negerend) en dat maal het aantal stemmers. Maar voor de lage posities kom je niet uit. En bij vermenigvuldigen met aantal stemmers - 1 weer niet bij de hoge posities.
Raar bij Korea is ook dit:
1. Kim Jung Mi - Now (1973) (Folk) (Zuid-Korea) - Superbitch (2), marsupilami (3), herman (1/6), remcodulac (3), Poek (10), EvilDrSmith (12) 294 (81+213)
6. Say Sue Me - Where We Were Together (2018) (Rock) (Zuid-Korea) - remcodulac (2), Poek (3), ranja (1/10) 137 (47+90)
Bij de laatste zou je veel meer bonuspunten verwachten, bij 6 op 3 sowieso, maar ook bij een verhouding 5 op 2.
1
geplaatst: 23 september 2024, 23:15 uur
Ik kwam dit nog tegen (van eind februari)
Maar dat maakt de puntentelling niet meer inzichtelijk vrees ik.
marsupilami schreef:
Momenteel 25 stemmen gesteld. Ik vrees dat de nummer 1 zo goed als vast ligt. Voor de rest van het podium zijn er nog een 6tal kandidaten.
Ik heb voor deze editie ook de punten wat aangepast. Albums met meer dan 1 stem krijgen een kleine bonus en albums met een hoog gemiddelde krijgen ook een bonus (deze bonus is natuurlijk ook cumuleerbaar).
Momenteel 25 stemmen gesteld. Ik vrees dat de nummer 1 zo goed als vast ligt. Voor de rest van het podium zijn er nog een 6tal kandidaten.
Ik heb voor deze editie ook de punten wat aangepast. Albums met meer dan 1 stem krijgen een kleine bonus en albums met een hoog gemiddelde krijgen ook een bonus (deze bonus is natuurlijk ook cumuleerbaar).
Maar dat maakt de puntentelling niet meer inzichtelijk vrees ik.
0
geplaatst: 23 september 2024, 23:27 uur
Die "kleine" bonus is wel wat uit de hand gelopen. De winnaar van de eerste editie had 140 punten met 11 stemmers, die van de tweede 160 punten met 18 stemmers. De winnaar van de laatste editie 329 punten met 6 stemmers.
0
zaaf
geplaatst: 24 september 2024, 05:24 uur
Hahahaha, en dan nam ik slechts 1 editie. Onze afwezige spelleider wordt een waar enigma.
* denotes required fields.