Muziek / Muziekgames / Reis rond de wereld - Album top 20 - 47. Colombia, Ecuador, Guyana, Venezuela, Frans-Guyana
zoeken in:
3
geplaatst: 29 oktober 2024, 16:31 uur
Twintig keer Nick Cave op een rijtje kost je geen tien minuten.
0
geplaatst: 29 oktober 2024, 19:20 uur
Komende vrijdag(avond/nacht) wil ik het toch echt ontvangen, want in het weekend wil ik de resultaten bekend maken. Met de vorige editie liep dat door drukke werkzaamheden en een ander tijdrovend spelletje een beetje in de soep. Nu heb ik herfstvakantie. 
1
zaaf
geplaatst: 29 oktober 2024, 21:16 uur
oja het draait zeker allemaal om jou ineens nu het jou beter uitkomt, nou zo heb ik er thuis nog een, tjongejonge. met je ik wil ontvangen.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 oktober 2024, 21:54 uur
In principe wil ik Australië graag meedoen, maar nu op vakantie en 1 november ben ik dat nog steeds... vind de deadline ook wel wat krap dus.
1
geplaatst: 29 oktober 2024, 23:22 uur
Helaas geen tag, maar gelukkig houd ik de boel in de gaten en kan de slechte dokter Smith zijn brievenbus in de gaten gaan houden.
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 oktober 2024, 08:03 uur
Ik ga ook mijn best doen al zal het meer DCD zijn dan Cave
1
geplaatst: 30 oktober 2024, 10:18 uur
zaaf schreef:
oja het draait zeker allemaal om jou ineens nu het jou beter uitkomt, nou zo heb ik er thuis nog een, tjongejonge. met je ik wil ontvangen.
Als de passagiers massaal weigeren om in te checken dan kan de vlucht geen doorgang vinden

2
geplaatst: 31 oktober 2024, 19:36 uur
REMINDER: EPISODE 40. AUSTRALIË
https://i.ytimg.com/vi/WCcLMNcWZOc/maxresdefault.jpg
Hallo mede reizigers in muziek,
Inmiddels zijn 16 tickets verkocht: Australië is duidelijk een populairder muziekland dan de pak 'em beet afgelopen tien muziekreizen. Dus er wordt al behoorlijk ingecheckt.
Maar er is nog ruim plek in de privéjet voor meer muziekavonturiers. Zeker ook voor Casartelli: gooi gewoon wat AC/DC, DCD, Cave en Australische progrock in je lijst en voor je het weet zit je aan de 20.
Nog 25 uur en 24 minuten voor aerobag, Casartelli, dix, EttaJamesBrown, Finn, johan de witt, jordidj1, Koenr, Lying Mouth, MAS, Nr.4, ranja, remcodulac, Ries_72, rudolphS, west om een vlucht te boeken en mee te vliegen.
Ik wacht trouwens nog op de eerste nominatie van de beste 70s (hard)rockplaat van Australische makelij. Nee, dat is niet AC/DC, zelfs geen Rose Tattoo.
https://i.ytimg.com/vi/WCcLMNcWZOc/maxresdefault.jpg
Hallo mede reizigers in muziek,
Inmiddels zijn 16 tickets verkocht: Australië is duidelijk een populairder muziekland dan de pak 'em beet afgelopen tien muziekreizen. Dus er wordt al behoorlijk ingecheckt.
Maar er is nog ruim plek in de privéjet voor meer muziekavonturiers. Zeker ook voor Casartelli: gooi gewoon wat AC/DC, DCD, Cave en Australische progrock in je lijst en voor je het weet zit je aan de 20.
Nog 25 uur en 24 minuten voor aerobag, Casartelli, dix, EttaJamesBrown, Finn, johan de witt, jordidj1, Koenr, Lying Mouth, MAS, Nr.4, ranja, remcodulac, Ries_72, rudolphS, west om een vlucht te boeken en mee te vliegen.
DEADLINE: VRIJDAG 1 NOVEMBER 21.00 UUR
Ik wacht trouwens nog op de eerste nominatie van de beste 70s (hard)rockplaat van Australische makelij. Nee, dat is niet AC/DC, zelfs geen Rose Tattoo.
2
zaaf
geplaatst: 31 oktober 2024, 19:41 uur
arm Australie, zo afgeraffeld worden... eerst al al die criminelen en nu dit...
0
geplaatst: 31 oktober 2024, 21:03 uur
tsjeezus wat een haast ineens, ik dacht daar dit weekend eens over na te gaan denken.
2
geplaatst: 31 oktober 2024, 21:18 uur
Lying Mouth schreef:
tsjeezus wat een haast ineens, ik dacht daar dit weekend eens over na te gaan denken.
Je kunt die twintig Cave platen ook chronologisch ordenen. Dan staat de juiste bovenaan en is het hoegenaamd geen werk

0
geplaatst: 31 oktober 2024, 21:30 uur
dix schreef:
Je kunt die twintig Cave platen ook chronologisch ordenen. Dan staat de juiste bovenaan en is het hoegenaamd geen werk
Ik weet niet of die eerste echt een kans maakt
3
geplaatst: 31 oktober 2024, 21:54 uur
Ach, ik ben me al aan het verdiepen in Palause post-punk en Vanuatuaanse vaporwave.
0
geplaatst: 1 november 2024, 01:03 uur
herman schreef:
Ach, ik ben me al aan het verdiepen in Palause post-punk en Vanuatuaanse vaporwave.
Voor dragers van ongeboren kinderen zijn er VIP-tickets naar Australië.
1
geplaatst: 1 november 2024, 19:31 uur
Hoop dat het op tijd lukt, want ik moet nog wat luisteren, en ook nog wat werken.
4
geplaatst: 1 november 2024, 21:51 uur
Lift off!
https://live.staticflickr.com/7254/7855437816_980826dd0f_b.jpg
We vliegen met 25 man en vrouw. Dat is toch een stuk gezelliger dan de vorige rits vluchten.
De jury trekt zich terug in de cockpit en gaat zich beraadslagen over alle cijfertjes en lijstjes.
De resultaten zullen in de loop van het weekend worden bekendgemaakt.
Deze vuile daden worden voor jullie spotgoedkoop gedaan.
https://i.pinimg.com/originals/5d/3e/c8/5d3ec8a36a414a230260c29784628b53.jpg
Terwijl we naar de andere kant van de aarde vliegen worden we smakelijk verzorgd door in strakke pakjes gehesen stewardessen van een niet genomineerde poprockband uit Melbourne die Maidenliefhebbers wellicht herkennen.
https://live.staticflickr.com/7254/7855437816_980826dd0f_b.jpg
We vliegen met 25 man en vrouw. Dat is toch een stuk gezelliger dan de vorige rits vluchten.
De jury trekt zich terug in de cockpit en gaat zich beraadslagen over alle cijfertjes en lijstjes.
De resultaten zullen in de loop van het weekend worden bekendgemaakt.
Deze vuile daden worden voor jullie spotgoedkoop gedaan.
https://i.pinimg.com/originals/5d/3e/c8/5d3ec8a36a414a230260c29784628b53.jpg
Terwijl we naar de andere kant van de aarde vliegen worden we smakelijk verzorgd door in strakke pakjes gehesen stewardessen van een niet genomineerde poprockband uit Melbourne die Maidenliefhebbers wellicht herkennen.
1
geplaatst: 2 november 2024, 12:08 uur
Sure mate! Ik ben aan boord.
https://cdn.webshopapp.com/shops/263312/files/458129523/650x650x2/fosters-fosters-lager-beer-440ml-4pk.jpg
Eentje voor onderweg?
https://cdn.webshopapp.com/shops/263312/files/458129523/650x650x2/fosters-fosters-lager-beer-440ml-4pk.jpg
Eentje voor onderweg?
1
geplaatst: 2 november 2024, 17:40 uur
We zijn allemaal aan boord maar de piloot zit aan de bar ...
1
geplaatst: 2 november 2024, 20:52 uur
♫♪ en dattewe toffe jongens zijn, dat willeweweten! ♪♪♫
Hooowhooo, even de stuurknuppel een zwaai geven... oeps! *HIPS!*
Niks aan het handje boyzzz 'n babezzz, gewoon ffies een slokkie melk. Dorstig! Cheers mates!
Hooowhooo, even de stuurknuppel een zwaai geven... oeps! *HIPS!*
Niks aan het handje boyzzz 'n babezzz, gewoon ffies een slokkie melk. Dorstig! Cheers mates!
0
geplaatst: 2 november 2024, 21:49 uur
3
geplaatst: 3 november 2024, 21:25 uur
DE TOP 20 VAN AUSTRALIË
https://external-preview.redd.it/7LySiH1ilH0g22PYsswhte5ktze_JvV56xdn44i5CP8.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=e35f817312e2d4057206f56923cf822286b01411Twee verstekelingen had ik nog opgepikt en in plaats van ze aan het vliegwiel te laten hangen, heb ik ze in de cargoruimte gedropt, zodat we uiteindelijk met 27 Oz-fans in Down Under waren geland.
Na een enorme jetlag is het dan toch tijd geworden om de statistieken op te maken en de resultaten te presenteren.
Neu Holland, of Australië zo u wilt, is sinds bovenstaande kiekje uit 1802 qua inwoners gegroeid naar zo'n 26,7 miljoen inwoners. Dat is anderhalf keer zoveel als Nederland. Maar het land is dan ook 185 keer zo groot, dus zo'n fokprestatie vind ik het dan ook weer niet. Van die 26,7 miljoen is een klein miljoen aboriginal, maar daar zien we bar weinig van terug in de resultaten (vijf albums die de term 'roots' meekrijgen).
Hoeveel nominaties: 529
Hoeveel unieke releases: 281
Hoeveel unieke artiesten: 155
86 releases zijn minimaal twee keer genoemd.
24 releases zijn minimaal vijf keer genoemd
Drie albums zijn acht keer genoemd en twee albums zijn negen én ook twee albums tien keer genoemd.
Oudste release: Twee albums uit 1967. Het zijn sowieso de enige albums uit de sixties. Weinig liefde voor ouwe Aussie shit.
Nieuwste release: Zeven verschillende albums van dit jaar.
60s = 2x
70s = 37x
80s = 181x
90s = 83x
00s = 70x
10s = 124x
20s = 32x
Verdeling genres:
Rock: 973
Pop: 167
Metal: 34
Electronic: 34
Folk: 23
Punk: 23
Neoklassiek: 18
Dance: 11
Avant-Garde: 10
Roots: 5
Wereld: 5
Blues: 2
Jazz: 2
Soul: 2
Funk: 1
Hip-Hop: 1
Niet aanwezig in MuMe: 2 (wel verwerkt in de genres)
De vijf bij uitstek zwarte muziek staan troosteloos onderaan. Australië is een heel erg witte (muziek)natie, zeker ook afgaande op onze smaak.
Eerst nog even dit.
Mijn laatst ex was een Australische en toen wij in 2020 met elkaar kennismaakte, stuurde ze mij een Spotifylijst door met haar favoriete Australische artiesten en/of artiesten die ik volgens haar zou moeten leren kennen. De artiesten die in een joekel van een lijst het meest voorkwamen waren: Icehouse, Hunters & Collectors, Cold Chisel, Eurogliders, Australian Crawl, Hoodoo Gurus, Pete Murray, Alex Lloyd, Mental As Anything, Divinyls en Leonardo's Bride.
Als ik nu de lijsten van ons doorneem zie ik maar drie van deze artiesten vermeld worden. Haar lijstje zou dus heel anders hebben uitgepakt. Haar nummer 1 zou ongetwijfeld Divinyls zijn. Door niemand genoemd. Omdat ik de zangeres, god of wie dan ook hebbe haar ziel, toch wel een verdomd coole en sexy dame vind, even een onbeschaamde kennismaking voor hen die haar hooguit mogelijk kennen van de hit 'I Touch Myself'.
De ongenoemde die niet onvermeld had mogen blijven:
1
geplaatst: 3 november 2024, 21:43 uur
https://media.istockphoto.com/id/177540653/photo/bubbles.jpg?s=612x612&w=0&k=20&c=YqzY2jT8TQW9PCdsjWcI22R3DyuH3d2-y-rErgded1g=
Het zal de meeste van jullie niet verbazen dat ene meneer Cave het meest genoemd is. Wat heet. Deze editie leek bijna wel De Grote Nick Cave Extravaganza-show. Liefst 78 keer is er een plaat genoemd waarop hij te horen is. Plus nog eens viermaal een band die een voortzetting is van een van zijn oude bandjes. Dus ruim 15% van alle genoemde albums hebben met hem van doen.
Stelletje schaamteloze groupies zijn jullie.
Nadeel voor jullie fanboys is wel dat Nick inmiddels een reusachtig oeuvre heeft opgebouwd. En dat niet alleen, zijn discografie excelleert ook nog eens met tal van hoogtepunten. Er is nauwelijks een favoriet aan te wijzen, want hij heeft zoveel 4,5* en 5*-platen uitgebracht. Dat resulteerde onder meer dat twee van zijn meesterwerkjes de Top 20 precies níét hebben gehaald. Ze kwamen twee punten te kort. Ze eindigen allebei op een gedeeld 21e plaats, met ieder 5 nominaties, een nummer 1-vermelding en een totaal van exact 100 punten. Het kan niet gelijkwaardiger.
21. Nick Cave & The Bad Seeds - Skeleton Tree (nummer 1 van Johnny Marr)
21. Nick Cave & The Bad Seeds - The Boatman's Call (nummer 1 van likeahurricane)
Zo bleven ook nog drie andere album van hem steken in het onderste deel van de Top 30.
Maar niet getreurd, want er waren in totaal 21 albums genomineerd met zijn naam op de hoes, dus er is nog voldoende materiaal overgebleven dat de Top 20 wél heeft gehaald.
Het zal de meeste van jullie niet verbazen dat ene meneer Cave het meest genoemd is. Wat heet. Deze editie leek bijna wel De Grote Nick Cave Extravaganza-show. Liefst 78 keer is er een plaat genoemd waarop hij te horen is. Plus nog eens viermaal een band die een voortzetting is van een van zijn oude bandjes. Dus ruim 15% van alle genoemde albums hebben met hem van doen.
Stelletje schaamteloze groupies zijn jullie.
Nadeel voor jullie fanboys is wel dat Nick inmiddels een reusachtig oeuvre heeft opgebouwd. En dat niet alleen, zijn discografie excelleert ook nog eens met tal van hoogtepunten. Er is nauwelijks een favoriet aan te wijzen, want hij heeft zoveel 4,5* en 5*-platen uitgebracht. Dat resulteerde onder meer dat twee van zijn meesterwerkjes de Top 20 precies níét hebben gehaald. Ze kwamen twee punten te kort. Ze eindigen allebei op een gedeeld 21e plaats, met ieder 5 nominaties, een nummer 1-vermelding en een totaal van exact 100 punten. Het kan niet gelijkwaardiger.
21. Nick Cave & The Bad Seeds - Skeleton Tree (nummer 1 van Johnny Marr)
21. Nick Cave & The Bad Seeds - The Boatman's Call (nummer 1 van likeahurricane)
Zo bleven ook nog drie andere album van hem steken in het onderste deel van de Top 30.
Maar niet getreurd, want er waren in totaal 21 albums genomineerd met zijn naam op de hoes, dus er is nog voldoende materiaal overgebleven dat de Top 20 wél heeft gehaald.
0
geplaatst: 3 november 2024, 21:49 uur
En dat terwijl Cave nou bij uitstek de artiest is waarbij de regel '1 album per artiest' heel goed toepasbaar is.
* denotes required fields.