Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2023
zoeken in:
1
geplaatst: 10 februari 2023, 13:05 uur
esteban schreef:
EDIT : Jelle en ik tegelijkertijd.
Dan probeer ik vrijdag m'n kandidaat nog eens te posten.
EDIT : Jelle en ik tegelijkertijd.
Dan probeer ik vrijdag m'n kandidaat nog eens te posten.Ah... Dan sluit ik hierachter wel aan!
0
geplaatst: 10 februari 2023, 13:18 uur
Spul schreef:
Begrijp ik goed dat ik het feb lijstje kopieer en dan Jelle78 toevoegen + aantal stemmers + gemiddelde?
Begrijp ik goed dat ik het feb lijstje kopieer en dan Jelle78 toevoegen + aantal stemmers + gemiddelde?
Klopt.

Dank om te wachten, mocht ik toch niets gepost hebben rond het te verwachten tijdstip, hou je niet in.

1
geplaatst: 10 februari 2023, 14:01 uur
odi schreef:
3 Heb niks met deze vrolijke kerstmuziek…
3 Heb niks met deze vrolijke kerstmuziek…
Ik haat kerst! 3
1
geplaatst: 10 februari 2023, 20:01 uur
01/02 : Predatory Void - *(struggling..) (odi / 10 / 7,28)
03-03: Necrotesque - The Perpetuated Festering (ABDrums / 11 / 6,88)
06-02: Lovebites - Judgement Day (EvilDrSmith / 11 / 5,95)
08-02: Twilight Force - At The Heart of Wintervale (Jelle78 / 9 / 5,25)
10-02: Falling in Reverse - Watch the World Burn (esteban / / )
Maar esteban, dit is toch geen metal ... wait for it.
10-02: Falling in Reverse - Watch the World Burn (esteban / / )
Maar esteban, dit is toch geen metal ... wait for it.

0
geplaatst: 10 februari 2023, 22:40 uur
Dit is minder slecht dan ik had verwacht. Zeker niet iets wat ik vaker zal luisteren, maar ik heb me er ook niet echt aan geërgerd.
5,5
5,5
0
geplaatst: 11 februari 2023, 09:14 uur
Mijn waardering voor dit bommetje blijft stijgen. Staat gezellig in mijn weeklijst momenteel en misschien nomineer ik 'm bij Song van het Jaar, al is het maar om te treiteren. *evil laugh* 
8

8
1
geplaatst: 11 februari 2023, 11:41 uur
Mmmmm... lastig was dat! Het was even 2 minuten uitzitten (jammerlijke hiphop voor de superheld-generatie) maar vanaf 1,51 breekt het wel echt mooi los (en herkende ik ze plots van Popular Monster)!
Eerst deel 5 en tweede deel 9 -> maakt in totaal een 7
Kom, ik ben in een goede bui, ik maak er 7,5 van omdat ik me toch voldaan voel aan het eind van de rit!
Eerst deel 5 en tweede deel 9 -> maakt in totaal een 7
Kom, ik ben in een goede bui, ik maak er 7,5 van omdat ik me toch voldaan voel aan het eind van de rit!
0
geplaatst: 11 februari 2023, 11:45 uur
Ik heb Popular Monster nu pas ontdekt, want kende de band niet. 'k Ben hen tegengekomen omdat het aan de top van trending stond bij YouTube en de ene na de andere reactie-video verscheen.
1
geplaatst: 11 februari 2023, 11:52 uur
Popular Monster zat een keer in een online metalquiz 
Anders was ik er nooit bijgekomen want ik luister niet zo snel naar wat ik zelf niet ken (ziehier het doel van mijn meedoen met deze Metallijst)

Anders was ik er nooit bijgekomen want ik luister niet zo snel naar wat ik zelf niet ken (ziehier het doel van mijn meedoen met deze Metallijst)
0
geplaatst: 11 februari 2023, 16:02 uur
Tja, dit is wel een bijzondere song.
Part 1: zwaar kut
Part 2: prima
Part 3: lekker
Maakt samen 6,5
Part 1: zwaar kut
Part 2: prima
Part 3: lekker
Maakt samen 6,5
0
geplaatst: 12 februari 2023, 18:11 uur
Tweemaal niet m'n ding, geloof ik. Twilight Force klinkt geforceerd op alle vlakken in mijn oren (ik lees hier ook positieve commentaren, wat prima is). Die geef ik een 3.
Falling in Reverse heeft nog het voordeel van de polyvalentie, zeker het tweede deel is best de moeite. Daarom een 5.
Falling in Reverse heeft nog het voordeel van de polyvalentie, zeker het tweede deel is best de moeite. Daarom een 5.
0
geplaatst: 12 februari 2023, 21:20 uur
01-02: Predatory Void - *(struggling..) (odi / 10 / 7,28)
10-02: Falling in Reverse - Watch the World Burn (esteban / 9 / 5.84)
12-02: In Flames - Meet Your Maker (Spul / / )
10-02: Falling in Reverse - Watch the World Burn (esteban / 9 / 5.84)
12-02: In Flames - Meet Your Maker (Spul / / )
0
geplaatst: 12 februari 2023, 21:36 uur
Ha, leuk! Eén van de singles van het pas uitgekomen In Flames album (dat bij mij in zeer goede aard valt). Heerlijk meeslepende melodeath met een rauwe rand. Dik, vet, bruut, hard, lekker; daar hoort een cijfer bij dat deze termen representeert.
8,5
8,5
0
geplaatst: 12 februari 2023, 22:12 uur
Een meer dan prima nummer inderdaad! Eén van de betere van de nieuwe plaat, die ik overigens nogal wisselvallig vind.
8,3
8,3
1
geplaatst: 12 februari 2023, 22:35 uur
10-02: Falling in Reverse - Watch the World Burn
Ik ken Falling in Reverse niet, maar die gozer kan nog rapper rappen dan Eminem! Djiezus!
Leuke Savatage-achtige break op 1'51" en die laatste anderhalve minuut beuken gelikt, maar toch lekker weg.
Net als Jelle78 had ik verwacht dat dit totaal niet mijn kopje thee zou zijn, maar het bevalt me eigenlijk prima.
Of dat voor een volledig album geldt, dát waag ik dan weer te betwijfelen.
Check de ratings trouwens eens van dit nummer op RYM: zij drinken daar zéker andere thee.
7,5
Maarre, welkom in dit metalspelletje esteban! Jij bent op dit forum natuurlijk al veel meer door de wol geverfd dan ik, maar ik had je nog niet eerder op dit draadje aangetroffen. Blijf d'r gezellig bij, zelfs als worden je nominaties door het slijk gehaald.
In Flames volg ik de afgelopen 20 jaar niet meer. Göteborgmoe. Behoudens een doodenkele andere band uit dat genre heb ik dat trucje inmiddels sinds de millenniumwisseling wel genoeg gehoord (en destijds met veel plezier). Ook op dit nummer hoor ik weinig reden om meer van hun nieuwe album te luisteren. Het is allemaal smetteloos uitgevoerd, met een weldoordachte mix van heavy en melodie, maar het klinkt allemaal zo... zo... doorsnee. (Ik luister ter vergelijking nog eens naar 'Moonshield' van 'The Jester Race' en al klinkt dat productioneel verschrikkelijk veel minder dik en heavy, ik word daar toch veel, héél veel enthousiaster van. Nog steeds.)
6
Ik ken Falling in Reverse niet, maar die gozer kan nog rapper rappen dan Eminem! Djiezus!
Leuke Savatage-achtige break op 1'51" en die laatste anderhalve minuut beuken gelikt, maar toch lekker weg.
Net als Jelle78 had ik verwacht dat dit totaal niet mijn kopje thee zou zijn, maar het bevalt me eigenlijk prima.
Of dat voor een volledig album geldt, dát waag ik dan weer te betwijfelen.
Check de ratings trouwens eens van dit nummer op RYM: zij drinken daar zéker andere thee.

7,5
Maarre, welkom in dit metalspelletje esteban! Jij bent op dit forum natuurlijk al veel meer door de wol geverfd dan ik, maar ik had je nog niet eerder op dit draadje aangetroffen. Blijf d'r gezellig bij, zelfs als worden je nominaties door het slijk gehaald.

In Flames volg ik de afgelopen 20 jaar niet meer. Göteborgmoe. Behoudens een doodenkele andere band uit dat genre heb ik dat trucje inmiddels sinds de millenniumwisseling wel genoeg gehoord (en destijds met veel plezier). Ook op dit nummer hoor ik weinig reden om meer van hun nieuwe album te luisteren. Het is allemaal smetteloos uitgevoerd, met een weldoordachte mix van heavy en melodie, maar het klinkt allemaal zo... zo... doorsnee. (Ik luister ter vergelijking nog eens naar 'Moonshield' van 'The Jester Race' en al klinkt dat productioneel verschrikkelijk veel minder dik en heavy, ik word daar toch veel, héél veel enthousiaster van. Nog steeds.)
6
1
geplaatst: 12 februari 2023, 22:51 uur
'k Zal mijn best doen, EvilDrSmith! 
Een nipte ... 7 ... voor In Flames. 13-in-een-dozijn, maar wél goed, no doubt.
Misschien moet ik dat ook eens even motiveren. Metal, zoals diegene die hier -zo merk ik- logischerwijze het best scoort, dat ben ik wat ontgroeid, denk ik. Omdat ik steeds het gevoel heb het allemaal al eerder gehoord te hebben. Vaak kon dat evengoed 20 jaar geleden gemaakt zijn. Weinig onderscheidend van elkaar. Maar bands die metal met iets anders combineren en dat genre de huidige tijd in trekken, daar kan ik wel nog enthousiast van worden. Bloodywood bijvoorbeeld, dat vond ik een fijne ontdekking. Of zoals mijn eerste nominatie. En dus ook de niet zo denderend scorende rariteiten in deze thread zijn tof om eens te horen.

Een nipte ... 7 ... voor In Flames. 13-in-een-dozijn, maar wél goed, no doubt.
Misschien moet ik dat ook eens even motiveren. Metal, zoals diegene die hier -zo merk ik- logischerwijze het best scoort, dat ben ik wat ontgroeid, denk ik. Omdat ik steeds het gevoel heb het allemaal al eerder gehoord te hebben. Vaak kon dat evengoed 20 jaar geleden gemaakt zijn. Weinig onderscheidend van elkaar. Maar bands die metal met iets anders combineren en dat genre de huidige tijd in trekken, daar kan ik wel nog enthousiast van worden. Bloodywood bijvoorbeeld, dat vond ik een fijne ontdekking. Of zoals mijn eerste nominatie. En dus ook de niet zo denderend scorende rariteiten in deze thread zijn tof om eens te horen.
0
geplaatst: 13 februari 2023, 19:56 uur
Deze nieuwe van In Flames wist in het begin nog even mijn aandacht vast te houden (lekkere groove), maar daarna deemsterde het aardig weg. Gewoon aardig, niets nieuws onder de Gotenburgse zon.
6
6
0
geplaatst: 14 februari 2023, 19:14 uur
Slinger je zelf ook nog een cijfer in de groep, Spul?
Dan plaats ik vanavond wel weer een nieuw deuntje. Van een band waarvan ik op dit moment de muziek nog niet ken, maar ik vind het artwork zo allemachtig fabelfukkingfantastisch: dan móet de muziek ook wel tof zijn.
Dan plaats ik vanavond wel weer een nieuw deuntje. Van een band waarvan ik op dit moment de muziek nog niet ken, maar ik vind het artwork zo allemachtig fabelfukkingfantastisch: dan móet de muziek ook wel tof zijn.
1
geplaatst: 14 februari 2023, 19:24 uur
Ohja, goed idee

Ik nomineer dit natuurlijk niet voor niks...
Opgegroeid met IF en ondanks dat ze muzikaal gezien toch een beetje inkakten, ben ik ze altijd wel blijven volgen. Niet het beste nummer van de nieuwe plaat, dat is zeker zo, maar de betere nummers waren al in 2022 als single uitgebracht.
Toch ga ik voor een 8!
* denotes required fields.