Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2023
zoeken in:
1
geplaatst: 14 juli 2023, 11:19 uur
Ashtar: Lekker nummer inderdaad, waarbij AOVV eigenlijk de spijker op zijn figuurlijke kop slaat met zijn beschrijving. Daar heb ik dan ook weinig meer aan toe te voegen, behalve een cijfer dat zich kan meten de door hem gegeven beoordeling: 8,5.
Misere Luminis: Vette shit dit zeg! Melodieuze black metal met van die heerlijk meanderende, contemplatieve passages erdoorheen verweven. Ik ben gelijk om en voeg me bij de hoge score van Johnny Marr: 9,5.
Misere Luminis: Vette shit dit zeg! Melodieuze black metal met van die heerlijk meanderende, contemplatieve passages erdoorheen verweven. Ik ben gelijk om en voeg me bij de hoge score van Johnny Marr: 9,5.
1
geplaatst: 14 juli 2023, 11:28 uur
Johnny Marr schreef:
Dit staat nog niet op MuMe zie ik. Heb je het album al in de wachtrij gezet?
Dit staat nog niet op MuMe zie ik. Heb je het album al in de wachtrij gezet?
Staat er al wel een tijdje op hoor!
0
geplaatst: 14 juli 2023, 12:11 uur
Miserere Luminis: ik ben minder enthousiast dan mijn voorgangers. Op zich luistert het prima weg, maar echt bijzonder vind ik dit niet.
6,5
6,5
0
geplaatst: 14 juli 2023, 20:10 uur
Staat inderdaad reeds op MuMe, dat album. Maar het is dan ook Miserere Luminis, niet Misere.
Miserie is dit allerminst, laat staan een straf om naar te luisteren. Meer dan aardig, die Canadese scene. De songtitel verraadt misschien één en ander, maar dit klinkt heerlijk dromerig met meeslepende vocalen en de occasionele dreigende strijkers.
8
Miserie is dit allerminst, laat staan een straf om naar te luisteren. Meer dan aardig, die Canadese scene. De songtitel verraadt misschien één en ander, maar dit klinkt heerlijk dromerig met meeslepende vocalen en de occasionele dreigende strijkers.
8
0
geplaatst: 16 juli 2023, 10:37 uur
29-06: Uada - Retraversing the Void (AOVV / 7 / 6,93)
03-07: AVKRVST - Isolation (Dieter / 8 / 7,66)
07-07: Ashtar - The Submerged Empire (AOVV / 8 / 7,67 )
12-07: Misere Luminis - Le Sang des Rêves (Dieter / 7 / 8,02)
16-07: Argenthorns - Wings Of Psychomachia (ABDrums / / )
Dit nummer wordt waarschijnlijk een kwestie van you hate it or you love it. Benieuwd of het in ieder geval de hoge scores van de afgelopen nominaties enigszins bij kan houden...
07-07: Ashtar - The Submerged Empire (AOVV / 8 / 7,67 )
12-07: Misere Luminis - Le Sang des Rêves (Dieter / 7 / 8,02)
16-07: Argenthorns - Wings Of Psychomachia (ABDrums / / )
Dit nummer wordt waarschijnlijk een kwestie van you hate it or you love it. Benieuwd of het in ieder geval de hoge scores van de afgelopen nominaties enigszins bij kan houden...

0
geplaatst: 17 juli 2023, 12:05 uur
Oh, de vaart zit er hier inmiddels weer in. Loop prompt een handvol gruizige clipjes achter.
07-07: Ashtar - The Submerged Empire: Yorkshiredoom met blackmetalvibe. Dat eerste met name in het tweede deel als de viool inhaakt. Vanaf dat moment wordt het zeer aangename zelfs ronduit fokking gaaf. Deel 1: 8, deel 2: 9.
Ergo: 8,5
12-07: MisereRE Luminis - Le Sang des Rêves: alweer doomy black met wederom violerij? Heeft er iemand met de algoritmes van YouTube of Spotify zitten spelen? Toch wel anders dan Ashtar, en nog wat melancholischer van aard. Iets minder eigen, dat wel en daarin geef ik Jelle78 gelijk, maar toch bijna net zo fraai. Dat laatste is het artwork ook, wow!
De band (of collaboratie) is trouwens wel traag als stront, ik zie dat ze al eerder een album hebben uitgebracht. In 2009...
8
16-07: Argenthorns - Wings Of Psychomachia: lekker giftig en bombastisch met (Dani) filth-y vocals. Zelfverzekerd en aan de hysterische kant. Ik heb niet het idee iets nieuws te horen, maar dat boeit allerminst. Nou nou, drie dikke tracks achter elkaar. Goed bezig, jullie!
8,3
07-07: Ashtar - The Submerged Empire: Yorkshiredoom met blackmetalvibe. Dat eerste met name in het tweede deel als de viool inhaakt. Vanaf dat moment wordt het zeer aangename zelfs ronduit fokking gaaf. Deel 1: 8, deel 2: 9.
Ergo: 8,5
12-07: MisereRE Luminis - Le Sang des Rêves: alweer doomy black met wederom violerij? Heeft er iemand met de algoritmes van YouTube of Spotify zitten spelen? Toch wel anders dan Ashtar, en nog wat melancholischer van aard. Iets minder eigen, dat wel en daarin geef ik Jelle78 gelijk, maar toch bijna net zo fraai. Dat laatste is het artwork ook, wow!
De band (of collaboratie) is trouwens wel traag als stront, ik zie dat ze al eerder een album hebben uitgebracht. In 2009...
8
16-07: Argenthorns - Wings Of Psychomachia: lekker giftig en bombastisch met (Dani) filth-y vocals. Zelfverzekerd en aan de hysterische kant. Ik heb niet het idee iets nieuws te horen, maar dat boeit allerminst. Nou nou, drie dikke tracks achter elkaar. Goed bezig, jullie!
8,3
0
geplaatst: 17 juli 2023, 13:59 uur
ABDrums schreef:
Ik val een beetje tussen de twee, denk ik. Hoor genoeg intrigerende passages maar het weet me toch niet helemaal warm te maken..
7
0
geplaatst: 20 juli 2023, 17:40 uur
07-07: Ashtar - The Submerged Empire (AOVV / 9 / 7,79 )
12-07: Misere Luminis - Le Sang des Rêves (Dieter / 8 / 8,02)
16-07: Argenthorns - Wings Of Psychomachia (ABDrums / 7 / 7,50 )
20-07: The Zenith Passage - Lexicontagion (Dieter / / )
16-07: Argenthorns - Wings Of Psychomachia (ABDrums / 7 / 7,50 )
20-07: The Zenith Passage - Lexicontagion (Dieter / / )
0
geplaatst: 22 juli 2023, 13:29 uur
Goh, een nummer dat nog geen vier minuten klokt. Dat is lang geleden.
Wat is dit? Een combi van djent, tech-death, extreme prog en ambient jazzmetal?
Indrukwekkend machtsvertoon, maar na meerdere luisterbeurten is het beklijvingsgehalte nog steeds erg laag. Voordeel is wel dat het keer op keer net lijkt alsof je iets nieuws hoort. *omdenken*
Ook ik een 7
Wat is dit? Een combi van djent, tech-death, extreme prog en ambient jazzmetal?
Indrukwekkend machtsvertoon, maar na meerdere luisterbeurten is het beklijvingsgehalte nog steeds erg laag. Voordeel is wel dat het keer op keer net lijkt alsof je iets nieuws hoort. *omdenken*
Ook ik een 7
0
geplaatst: 25 juli 2023, 17:13 uur
16-07: Argenthorns - Wings Of Psychomachia (ABDrums / 8 / 7,50)
20-07: The Zenith Passage - Lexicontagion (Dieter / 7 / 6,92)
25-07: Subterranean Disposition - Arduous Becoming (ABDrums / / )
20-07: The Zenith Passage - Lexicontagion (Dieter / 7 / 6,92)
25-07: Subterranean Disposition - Arduous Becoming (ABDrums / / )
0
geplaatst: 27 juli 2023, 12:47 uur
Indrukwekkend nummer, al komt de veelzijdigheid van de compositie de coherentie niet altijd ten goede, vind ik. Ik hoor hier vooral enorm veel goeie ideeën in eerste instantie, al kan het simpelweg meer beluisteren van de track ook nog voor een hogere waardering zorgen. Weet me in ieder geval wel afdoende te overtuigen om het album in zijn geheel een kans te geven.
7,2
7,2
2
geplaatst: 27 juli 2023, 12:48 uur
Weer eens wat anders dan een Homesick Blues. Prachtig saxofoonwerk zeg! Ik krijg daardoor automatisch associaties met Yakuza, ook vanwege het slepende karakter. Verder neemt het wel een andere afslag dan de band van Bruce Lamont, maar de sfeervolle, sludge-y deathdoom met Neurosiselementen bevalt me uitstekend. Bonuspunten voor de toeteraar én voor het prachtige ambient intermezzo (al hoor je hier wel dat de zanger geen clean vocal-supertalent is, maar het hindert ook niet).
Een half uur achter elkaar gedraaid en iedere keer vind ik 'em toffer worden.
Vette tip ABDrums!
8,5
Een half uur achter elkaar gedraaid en iedere keer vind ik 'em toffer worden.
Vette tip ABDrums!

8,5
0
geplaatst: 27 juli 2023, 21:45 uur
Subterranean Disposition: nee, dit vind ik helemaal niks. De metal delen zijn nog wel oké, maar de rustige delen passen daar totaal niet bij. En dan komt er ook nog een saxofoon bij. Ik vind dat instrument echt totaal niet passen binnen metalmuziek. Dus ook niet in dit nummer.
5
5
0
geplaatst: 28 juli 2023, 11:58 uur
20-07: The Zenith Passage - Lexicontagion (Dieter / 8 / 6,97)
25-07: Subterranean Disposition - Arduous Becoming (ABDrums / 6 / 7,13)
28-07: Heretoir - Anima (Dieter / / )
20-07: The Zenith Passage - Lexicontagion (Dieter / 8 / 6,97)
25-07: Subterranean Disposition - Arduous Becoming (ABDrums / 6 / 7,13)
28-07: Heretoir - Anima (Dieter / / )
* denotes required fields.