MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter

zoeken in:
Rain

8

prachtig nummer, met die geweldige overgang op 2:39

"Here comes the sun"

Ik behoor dus tot die kleine groep Madonna liefhebbers die dit nummer altijd maar gewoontjes vond. Ze heeft betere ballads. De live versie tijdens The Girlie Show vind ik leuker!!

7

*GAAP!*
Miezerig motregenbuitje. Zo'n buitje dat je nauwelijks voelt, maar waar je uiteindelijk toch nat van wordt.
Vleesch noch visch. Net als dat rattenkoppie van haar.

5

7,8 wat Yield zegt

Love it

9,0

Deeper and Deeper : 6
Bad Girl : 4
Fever : 7
Rain : 6

6,5

Duidelijk de minste van de Erotica singles

Ietwat zouteloos.

5,8

Fever: 7.5 (voor de videoversie, albumversie zou een 7.0 scoren)
Rain: 7.0 (wat herman zegt, de minste Erotica single)

Jazper schreef:
Ietwat zouteloos.

Zoute regen?

GrafGantz schreef:
(quote)

Zoute regen?

Juist niet dus!

Jazper schreef:
(quote)

Juist niet dus!

Nondeju, ik ben heel hard aan weekend toe...

Rain komt zij aan zij van Erotica terecht!

21. This Used To Be My Playground (28 stemmen 7,091071429 )
22. Who's That Girl (23 stemmen 7,069565217 )
23. Rain (19 stemmen 7,031578947 )
24. Erotica (28 stemmen 6,932142857 )
25. Dear Jessie (26 stemmen 6,878846154 )
26. Bad Girl (27 stemmen 6,718518519 )
27. Gambler (25 stemmen 6,716 )
28. Burning Up (25 stemmen 6,466 )
29. Causing A Commotion (25 stemmen 6,398 )
30. Rescue Me (24 stemmen 6,391666667 )

#38: Bye Bye Baby (1993, Erotica)

In de laatste maanden van 1993 werd er nog één laatste liedje van Erotica op single gezet, maar alleen in Oceanië, Azië en een beperkt aantal Europese landen (maar niet hier).

Ondertussen was Madonna met haar Girlie Show World Tour al enige maanden de wereld aan het rondreizen. Op het moment van singlerelease zat ze in Australië, wat de singlerelease aldaar verklaart, zeker omdat de opvoering van Bye Bye Baby een van de meest besproken aspecten van de show was. Gekleed als een Victoriaanse gentleman compleet met hoge hoed, chique zwart-wit avondkostuum en wandelstok zongen Madonna en haar achtergrondzangeressen dit nummer terwijl drie andere dames schaars gekleed rond hen heen dansten.

Deze als parodie op misogynie bedoelde/geziene performance werd ook opgevoerd op de MTV Video Music Awards 1993, nadat haar eerste idee om Justify My Love op te voeren was afgeschoten. Madonna en MTV in de vroege jaren ’90: als een echtpaar dat ooit dolgelukkig was, maar nu tijdens etentjes met vrienden constant venijnige opmerkingen naar elkaar slingeren ook al gaat alles zogezegd nog altijd heel goed tussen hen.

8

Leuk nummer zeg!

Ik ben in tegenstelling tot veel mensen best fan van het Erotica album maar dit is wel een minder nummer van die plaat. Al is het gedeelte na de bridge met de praatzang wel tof. Ik wist niet dat dit een single was geweest maar goed de Australische charts ben ik ook minder nauwlettend gaan volgen nadat Men at Work wat uit de spotlights verdwenen was

7,25

Wel ietsjes naar boven afgerond, alvast voor de vast behoorlijke onvoldoendes die nog gaan volgen

Laat ik dan de eerste zijn om dit ondermaatse nummer een onvoldoende te geven. Weinig sprankelend opvulmateriaal. Madonna onwaardig ook.

3,9

En hier is de eerste al.

Leuk geschreven achtergrondverhaal, maar van dit nummer word ik net zo venijnig naar Madonna als MTV.

Oh, ik ben de eerste al niet eens meer.

4

Rain: 7
best mooi

Bye Bye Baby: 7,6
lekker ritme

Deze kende ik niet, en was dat maar zo gebleven.
Wat een dramatisch slecht nummer.
Het slechtste nummer dat ik van haar ken.

3,1

Tja, hmz... Één van de weinige minuten op het album!

5,5

ArthurDZ schreef:
Madonna en MTV in de vroege jaren ’90: als een echtpaar dat ooit dolgelukkig was, maar nu tijdens etentjes met vrienden constant venijnige opmerkingen naar elkaar slingeren ook al gaat alles zogezegd nog altijd heel goed tussen hen.

https://cinematek.be/assets/film-uploads/qui-a-peur-de-virginia-woolf-whos-afraid-of-virginia-woolf/_largeImg/AFRAI.jpg

Gast
geplaatst: vandaag om 07:06 uur

geplaatst: vandaag om 07:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.