Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 6 maart 2023, 23:20 uur
5,5
Altijd een saai plaatje gevonden. Eigenlijk heeft ze na de 80s geen echt goede ballad meer gezongen.
Altijd een saai plaatje gevonden. Eigenlijk heeft ze na de 80s geen echt goede ballad meer gezongen.
2
geplaatst: 6 maart 2023, 23:31 uur
herman schreef:
5,5
5,5
Serieus? Take a Bow, You'll See The Power of Good-Bye, Time Stood Still (geen single, maar wel erg mooi)! En ze wist samen met Massive Attack van Marvin Gaye's I Want You een mooier nummer te maken dan de heer Gaye zelf deed.
0
geplaatst: 6 maart 2023, 23:48 uur
I Want You is prima, maar toch niet van het niveau van My Father, Live to Tell, etc. The Power of Goodbye is inderdaad wel echt goed.
Take A Bow en You'll See ben ik nooit zo weg van geweest. Time Stood Still ken ik dan weer niet...
Take A Bow en You'll See ben ik nooit zo weg van geweest. Time Stood Still ken ik dan weer niet...
1
geplaatst: 6 maart 2023, 23:57 uur
Ik vind I Want You één van de mooiste nummers die Madonna ooit heeft opgenomen. Wat ik zou hebben gegeven voor een heel album van Madonna met Massive Attack...
Time Stood Still komt van de soundtrack voor de film The Next Best Thing en is beetje een broertje van The Power of Good-Bye.
Time Stood Still komt van de soundtrack voor de film The Next Best Thing en is beetje een broertje van The Power of Good-Bye.
0
geplaatst: 7 maart 2023, 01:53 uur
Op basis van de afgelopen half dozijn singles begrijp ik mezelf heel goed dat ik Madonna destijds totaal niet volgde. Ook al zo'n anoniem, nietszeggend nummer dat maar een beetje doel- en zielloos voortdreutelkeutelt.
Nog even op de tanden bijten, want er komen betere tijden aan...
5
Nog even op de tanden bijten, want er komen betere tijden aan...
5
0
geplaatst: 7 maart 2023, 11:53 uur
I'll Remember's passage zal ons niet bijblijven.
31. Everybody (26 stemmen 6,273076923 )
32. Fever (24 stemmen 6,185416667 )
33. Angel (25 stemmen 6,172 )
34. The Look Of Love (21 stemmen 6,147619048 )
35. I'll Remember (22 stemmen 6,090909091 )
36. Keep It Together (27 stemmen 6,085185185 )
37. Spotlight (24 stemmen 5,827083333 )
38. Hanky Panky (26 stemmen 5,573076923 )
39. Bye Bye Baby (21 stemmen 5,535714286 )
#40: Secret (1994, Bedtime Stories)
Madonna begon te werken aan wat uiteindelijk haar nieuwe album Bedtime Stories zou worden in begin 19994, rond de tijd waarin I’ll Remember werd uitgebracht.
Initieel werkte ze hiervoor opnieuw samen met Shep Pettibone, maar de eerste vruchten van hun nieuwe samenwerking bleven naar Madonna's smaak te hard in hetzelfde vaarwater als Erotica dobberen, waarna ze het roer omgooide en met enkele R&B-producers in zee ging (in die tijd braken R&B-artiesten als Boyz II Men, All 4 One en Toni Braxton verkooprecords in de VS). Secret was een van de nummers op de plaat die geproduceerd en geschreven werden door Dallas Austin, die net het eerste album van TLC had geproduceerd en waar Madonna wel fan van was. Al lag uiteindelijk een nummer uit Pettibone’s tijd genaamd Something’s Coming Over Me aan de basis van Secret. De kruisbestuiving tussen smaakvolle pop en R&B zou de insteek worden van heel Bedtime Stories, weg van het seksuele en confronterende van Erotica.
Het was opnieuw een geslaagde vervelling. Secret kwam tot de 3de plek in de VS, in het VK werd het haar 35ste opeenvolgende top 10-hit. In België en Nederland werd met een 15de plek iets bescheidener gescoord, het liedje was misschien niet happy hardcore genoeg voor ons in die tijd.
Hello, all you Cyberheads! Welcome to the 90's version of intimacy. You can hear me... You can even see me... But you can't touch me... do you recognize my voice?... It's Madonna. Often imitated, but never duplicated. Or, should I say, often irritated? If you feel like it, you can download the sound file of my new single "Secret", from my new album, Bedtime Stories, which comes out next month. I just shot the video in New York, and will be premiering an exclusive sample of it online. So check back soon. In the meantime, why don't you post me a message and let me know what you think of my new song. And by the way, don't believe any of those online imposters pretending to be me... ain't nothing like the real thing. Peace out.
Madonna was één van die sterren die het internet al snel omarmde als een promotool. Met bovenstaande voice clip nodigde ze haar fans uit om alvast te luisteren naar een stukje uit Secret, een maand voor de single in de schappen kwam te liggen. Er was zelfs een oproep voor social engement, 15 jaar voor social media. Slim en opvallend, en een beetje tenenkrommend. Zo Madonna
31. Everybody (26 stemmen 6,273076923 )
32. Fever (24 stemmen 6,185416667 )
33. Angel (25 stemmen 6,172 )
34. The Look Of Love (21 stemmen 6,147619048 )
35. I'll Remember (22 stemmen 6,090909091 )
36. Keep It Together (27 stemmen 6,085185185 )
37. Spotlight (24 stemmen 5,827083333 )
38. Hanky Panky (26 stemmen 5,573076923 )
39. Bye Bye Baby (21 stemmen 5,535714286 )
#40: Secret (1994, Bedtime Stories)
Madonna begon te werken aan wat uiteindelijk haar nieuwe album Bedtime Stories zou worden in begin 19994, rond de tijd waarin I’ll Remember werd uitgebracht.
Initieel werkte ze hiervoor opnieuw samen met Shep Pettibone, maar de eerste vruchten van hun nieuwe samenwerking bleven naar Madonna's smaak te hard in hetzelfde vaarwater als Erotica dobberen, waarna ze het roer omgooide en met enkele R&B-producers in zee ging (in die tijd braken R&B-artiesten als Boyz II Men, All 4 One en Toni Braxton verkooprecords in de VS). Secret was een van de nummers op de plaat die geproduceerd en geschreven werden door Dallas Austin, die net het eerste album van TLC had geproduceerd en waar Madonna wel fan van was. Al lag uiteindelijk een nummer uit Pettibone’s tijd genaamd Something’s Coming Over Me aan de basis van Secret. De kruisbestuiving tussen smaakvolle pop en R&B zou de insteek worden van heel Bedtime Stories, weg van het seksuele en confronterende van Erotica.
Het was opnieuw een geslaagde vervelling. Secret kwam tot de 3de plek in de VS, in het VK werd het haar 35ste opeenvolgende top 10-hit. In België en Nederland werd met een 15de plek iets bescheidener gescoord, het liedje was misschien niet happy hardcore genoeg voor ons in die tijd.

Hello, all you Cyberheads! Welcome to the 90's version of intimacy. You can hear me... You can even see me... But you can't touch me... do you recognize my voice?... It's Madonna. Often imitated, but never duplicated. Or, should I say, often irritated? If you feel like it, you can download the sound file of my new single "Secret", from my new album, Bedtime Stories, which comes out next month. I just shot the video in New York, and will be premiering an exclusive sample of it online. So check back soon. In the meantime, why don't you post me a message and let me know what you think of my new song. And by the way, don't believe any of those online imposters pretending to be me... ain't nothing like the real thing. Peace out.
Madonna was één van die sterren die het internet al snel omarmde als een promotool. Met bovenstaande voice clip nodigde ze haar fans uit om alvast te luisteren naar een stukje uit Secret, een maand voor de single in de schappen kwam te liggen. Er was zelfs een oproep voor social engement, 15 jaar voor social media. Slim en opvallend, en een beetje tenenkrommend. Zo Madonna

1
geplaatst: 7 maart 2023, 11:56 uur
8
Echt zo'n liedje dat maar blijft groeien, vind ik. Een beetje haar Jesus To A Child qua vibe, wat jij Gert1980?
Echt zo'n liedje dat maar blijft groeien, vind ik. Een beetje haar Jesus To A Child qua vibe, wat jij Gert1980?
0
geplaatst: 7 maart 2023, 12:05 uur
Prachtsong, een van mijn fave 90s Madonna-singles, zeker. Mooie hoes ook.
8,3
8,3
0
geplaatst: 7 maart 2023, 12:27 uur
Jesus To A Child hoor ik er niet in, Secret is overigens ook wel wat beter zonder dat het echt een knaller wordt. Het luistert wel lekker weg zal ik maar zeggen
7,0
7,0
0
geplaatst: 7 maart 2023, 12:37 uur
ArthurDZ schreef:
8
8
Leuk dat je me noemt, maar met Secret heb ik ook nooit zoveel gehad. Destijds was ik een die hard Madonna en Kylie Minogue fan. Beiden kwam toen tegelijkertijd met hen nieuwe single en album en bij beide was ik van Kylie puur meer onder de indruk dan het in mijn ogen ietwat saaie Secret en album Bedtime Stories.
Ik geef deze een 6!
2
geplaatst: 7 maart 2023, 12:42 uur
Gert1980 schreef:
Destijds was ik een die hard Madonna en Kylie Minogue fan. Beiden kwam toen tegelijkertijd met hen nieuwe single en album en bij beide was ik van Kylie puur meer onder de indruk dan het in mijn ogen ietwat saaie Secret en album Bedtime Stories.
Destijds was ik een die hard Madonna en Kylie Minogue fan. Beiden kwam toen tegelijkertijd met hen nieuwe single en album en bij beide was ik van Kylie puur meer onder de indruk dan het in mijn ogen ietwat saaie Secret en album Bedtime Stories.
Was dat Put Yourself in My Place of Confide in me? Die zijn in ieder geval vele malen beter dan deze Secret
3
geplaatst: 7 maart 2023, 12:42 uur
De goede tijden zijn dan eindelijk daar! Waar? Daar!
Van ongeveer hetzelfde niveau als Justify My Love.
9,5
Van ongeveer hetzelfde niveau als Justify My Love.
9,5
1
geplaatst: 7 maart 2023, 13:04 uur
vigil schreef:
Was dat Put Yourself in My Place of Confide in me? Die zijn in ieder geval vele malen beter dan deze Secret
(quote)
Confide In Me. Maar beiden zijn beter dan deze van Madonna als je het mij vraagt.
0
geplaatst: 7 maart 2023, 15:40 uur
Even een inhaalslag
Bye Bye Baby: 5
I’ll Remember: 5.8
Secret: 6.5
Bye Bye Baby: 5
I’ll Remember: 5.8
Secret: 6.5
0
geplaatst: 7 maart 2023, 15:48 uur
Secret altijd al ijzersterk gevonden (mooie video ook), album van de week weer eens gedraaid (na 20 jaar ofzo) en ik moet zeggen dat Bedtime Stories wel bijzonder plezierig is anno 2023
In 1994 volledig links laten liggen..
9,5
In 1994 volledig links laten liggen..9,5
0
geplaatst: 7 maart 2023, 17:26 uur
Feel this rhythm! Lekker gitaartje ook en tegelijkertijd een mooi liedje, dus...
Secret: 9,1
Secret: 9,1
0
geplaatst: 7 maart 2023, 17:29 uur
Gert1980 schreef:
Destijds was ik een die hard Madonna en Kylie Minogue fan. !
Hé, wat lees ik nu? Destijds was ik een die hard Madonna en Kylie Minogue fan. !

...waarna ze het roer omgooide en met enkele R&B-producers in zee ging (in die tijd braken R&B-artiesten als Boyz II Men, All 4 One en Toni Braxton verkooprecords in de VS)
Precies dit is dus de reden waarom Madonna's carrière artistiek stukken minder bijzonder werd. Ze was niet meer aan het pionieren, ze had geen voortrekkersrol meer. Nee, ze dook bovenop datgene wat al populair was: ze werd een volger in plaats van een leider. Iets dat ze daarna vaker zou doen. Al leidde dat soms nog wel tot mooie resultaten, ze had niet meer de vernieuwende impact. Enfin, niemand kan natuurlijk continu opnieuw een wiel uitvinden.De kruisbestuiving tussen smaakvolle pop en R&B zou de insteek worden van heel Bedtime Stories, weg van het seksuele en confronterende van Erotica.
Pardon? Heb je die decolleté in de clip dan niet gezien? Die is nog dieper dan de Marianentrog. Maar daar hoor je mij niet over klagen, zeg ik heel vroom en aseksueel. 
Net zomin over dit nummer, dat ik een slag beter vind dan de laatste worpen. Best sfeervol met fijn subtiel bluesgitaartje op het eind, al is het nog steeds allesbehalve bijzonder.
6,5
* denotes required fields.