MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter

zoeken in:
7,5 Don't Tell Me
6,5 What It Feels Like For A Girl
(voor de albumversie, die kermishouse-versie zou ik een 3 geven)

Don't Tell Me heb ik in mijn herinnering erg vaak gezien/gehoord via MTV. Okay, maar lang geen topper. Die singleversie van What It Feels Like For A Girl komt me dan weer totaal niet bekend voor gek genoeg. De albumversie heb ik wel een paar keer gehoord.

In 2000 luisterde ik bij wijze van spreken alleen maar Godspeed You Black Emperor!, Sigur Ros en At The Drive-In en had ik een MTV-/top40-luwe periode. Blijkbaar brak die zo ongeveer aan tussen deze 2 singles.

video Above & Beyond remix 8,5

album versie 3,5 (waarschijnlijk ook voor mij de slechtste/saaiste Gert1980 ) zal erom spannen tussen deze en 1 single van MDNA voor die titel

7,5 (album)
2 (video)

Haha heerlijk die verdeeldheid tussen de twee versies.

Ben benieuwd straks als Celebration voorbij komt

Van Celebration ken ik eigenlijk alleen de bb-remix goed, geen idee of dat ook de singleversie was eigenlijk.

6,6 (leek mij wel een toepasselijk cijfer na het zien van de clip )

herman schreef:
Van Celebration ken ik eigenlijk alleen de bb-remix goed...

Ah, is die gemixt door Gerard Ekdom?

Heeft die ook een pseudoniem dat je zo afkort?

herman schreef:
Heeft die ook een pseudoniem dat je zo afkort?

Ik moest hieraan denken (is ook een cd serie van deze dj):
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcReOZCuv6qnQVWVar4TpFIMY3Q9jFdln39vGg&usqp=CAU

Albumversie is ronduit saai, single/Charlie's Angels video versie is goedkoop maar wel iets beter .. 6,1

herman schreef:
Die singleversie van What It Feels Like For A Girl komt me dan weer totaal niet bekend voor gek genoeg. De albumversie heb ik wel een paar keer gehoord.
Heb exact dezelfde ervaring. Die singleversie doet het nummer absoluut geen goed. Vreselijke versie.

herman schreef:
Van Celebration ken ik eigenlijk alleen de bb-remix goed, geen idee of dat ook de singleversie was eigenlijk.

Lastig te zeggen. De video versie was de BB remix, de versie die ze ook bij de tour deed, maar de video kwam, in mijn herinnering, pas uit toen de single al een aantal weken in de charts stond en dat was toen destijds de versie van het Celebration album.

catdog schreef:
(quote)

Lastig te zeggen. De video versie was de BB remix, de versie die ze ook bij de tour deed, maar de video kwam, in mijn herinnering, pas uit toen de single al een aantal weken in de charts stond en dat was toen destijds de versie van het Celebration album.

Ja op de radio hoorde je zo goed als altijd de album versie, en de video had die verschrikkelijke BB remix. Video was overigens ook zeer kansloos en duf.

7,7 voor de Remix van Above & Beyond

Albumversie, saai > 4

Geholpen door de twee versies versiert What It Feels Like For A Girl nog net een plekje bij de bovenste 30.

21. Lucky Star (25 stemmen 7,446 )
22. Oh Father (26 stemmen 7,425 )
23. Music (28 stemmen 7,401785714 )
24. Cherish (26 stemmen 7,328846154 )
25. Take A Bow (27 stemmen 7,318518519 )
26. You'll See (25 stemmen 7,304 )
27. Crazy For You (25 stemmen 7,298 )
28. Nothing Really Matters (25 stemmen 7,262 )
29. What It Feels Like For A Girl (24 stemmen 7,254166667 )
30. True Blue (24 stemmen 7,233333333 )

31. Holiday (28 stemmen 7,203571429 )

#60: Die Another Day (2002, Die Another Day OST)

En na de James Bond-parodie-soundtracksingle, volgde spoedige de James Bond-soundtracksingle

Filmmaatschappij MGM klopte bij Madonna aan voor de nieuwe James Bond-themasong nadat ze teleurgesteld waren in de commerciële prestaties van Gargabe’s The World Is Not Enough, de vorige filmsingle in de franchise. Tja, als je in die tijd een hit wilde voor je film, dan was Madonna strikken een goede investering, natuurlijk.

Aldus Madonna zelf: “Everybody wants to do the theme song of a James Bond movie, and I never liked to do what everybody else likes to do. It's just some perverse thing in me, right? So, but then I thought about it and I said, you know what? James Bond needs to get – needs to get techno”

Madonna werkte opnieuw samen met Mirwais Ahmadzaï voor de soundtrack, terwijl een andere Fransman, Michel Colombier (hij deed onder andere de niet-Princegerelateerde muziek in Purple Rain, en was ook de componist voor Swept Away, het Madonna-Ritchie-vehikel waar ze haar zesde Razzie voor won) de strijkers dirigeerde. Een eerste versie van Die Another Day werd afgewezen omdat het ‘niet James Bond genoeg’ was, en te techno neem ik aan, maar na een paar herschrijfsessies werd het nummer toch afgemaakt. Kritiek dat het te weinig als een James Bond-thema klonk, bleven na uitgave echter terugkomen. Anderen prezen de song net omdat het wat afweek van de franchise-clichés.

Op commercieel vlak deed Die Another Day wel wat MGM wilde dat het deed: een hit worden. In de VS piekte de song op de 8ste plek, haar 35ste top 10-notering, waardoor ze nu officieel meer top 10-hits had dan The Beatles aldaar. Alleen Elvis, met 36 hits, deed het op dat moment beter. Het werd er het best scorende Bond-thema sinds A View To A Kill van Duran Duran in 1985. In zowel België als Nederland werd de top 10 ook weer eens gehaald.

7,5

Coole sound, als compositie geen hoge toppen scherende hoogvlieger maar ik mag 'm graag horen.

Een van de betere tracks van American Life.
Heerlijk nummer dat steeds een welkome verassing is op mijn iPod shuffle.
Ik ga met Herman mee

8.5

5,5

American Life behoort niet bepaald tot mijn favorieten.

4.7 Vreselijk

6.3

Als dit techno is, ben ik een grijze zeehond.

GrafGantz schreef:
ben ik een grijze zeehond.

Hoe is t ouwe Seabert?

Anyway... 6,6

vigil schreef:
(quote)

Hoe is t ouwe Seabert?

Alles prima. Nog altijd druk met het helpen van bedreigde dieren waar ik kan.

5,2 matigjes

5,5

Gast
geplaatst: vandaag om 13:22 uur

geplaatst: vandaag om 13:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.