Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 22 april 2023, 00:14 uur
Even de bezem erdoor gehaald i.v.m persoonlijke aanvallen en schelden, een ieder heeft zijn eigen reden voor een stem
0
geplaatst: 22 april 2023, 16:47 uur
Celebration - 7,5
Vrolijke Tropical House
Revolver - 5
Hier word ik niet vrolijk van.
Vrolijke Tropical House
Revolver - 5
Hier word ik niet vrolijk van.
0
geplaatst: 24 april 2023, 12:04 uur
Revolver is er ook eentje voor de lagere regionen (helaas).
71. One More Chance (23 stemmen 5,460869565 )
72. Revolver (22 stemmen 5,288636364 )
73. You Must Love Me (24 stemmen 5,0125 )
74. Hey You (22 stemmen 4,690909091 )
#75: Give Me All Your Luvin’ (2012, MDNA)
In de jaren tussen Hard Candy en diens opvolger MDNA was Madonna vooral druk met niet-muziekgerelateerde zaken. Ze richtte een kledinglijn op (Material Girl) en een kledingmerk (Truth Or Dare By Madonna) maar ook een resem fitnessclubs (Hard Candy Fitness). Helaas stortte ze zich ook weer in een nieuw filmavontuur: ze kroop in de regiestoel voor het historische drama W.E., over de relatie tussen Edward VIII en de Amerikaanse, niet-adellijke én gescheiden Wallis Simpson. Destijds een groot schandaal, maar een groot succes werd er wederom niet. Maar voor de verandering kreeg ze er ook geen Razzie voor dus al bij al een lichte verbetering op eerdere pogingen, eigenlijk.
Pas in de zomer van 2011 sloeg Madonna weer aan het schrijven en opnemen. Net zoals op Hard Candy het geval was werkte ze hiervoor samen met een grotere poule schrijvers en producers dan daarvoor het geval was geweest. De meest prominente hiervan waren Alle en Benny Benassi, Martin Solveig en niemand minder dan good old William Orbit.
Martin Solveig verzorgde de productie op leadsingle Give Me All Your Luvin’, waarop ook rappers Nicki Minaj en MIA te horen zijn. Madonna was groot liefhebber van het werk van beide dames, en de boodschap die ze beiden uitdragen in hun werk en publieke persona.
Madonna, Nicki en MIA brachten het nummer ook op de Super Bowl Halftime Show dat jaar, twee dagen na de release van de track (ook Vogue, Music, Open Your Heart, Express Yourself en Like A Prayer werden er gebracht). Een optreden dat nog steeds te boek staat als een van de beste Superbowl-shows ooit. "It's Madonna Louise Ciccone's world, we're just living in it", aldus een zware onder de indruk zijnde Marc Schneider van Billboard achteraf.
Give Me All Your Luvin’ zelf kreeg iets minder gloedvolle commentaren, maar werd alsnog een top 10-succes in een heleboel landen, waaronder haar thuisland. Haar laatste tot nu toe.
Dan om af te sluiten een interessante quote van Solveig over het opnameproces van MDNA, welke past in de manier waarop vrijwel al haar collaborators over de jaren over haar praten: “She is as involved as you can be in the recording process. This was a very good and big surprise for me! I was assuming that she would spend only an hour or two in the studio per day and come and see where we were and say, "Ok I like this, I don't like that. I'll sing this. Bye!" And absolutely not... I mean we co-produced the track and it's not just written on the credits "co-produced by Martin Solveig and Madonna", we literally co-produced the tracks. I mean, at some point she wanted to choose the sound of a snare drum or a synth and that kind of stuff. She was really in the session!”
71. One More Chance (23 stemmen 5,460869565 )
72. Revolver (22 stemmen 5,288636364 )
73. You Must Love Me (24 stemmen 5,0125 )
74. Hey You (22 stemmen 4,690909091 )
#75: Give Me All Your Luvin’ (2012, MDNA)
In de jaren tussen Hard Candy en diens opvolger MDNA was Madonna vooral druk met niet-muziekgerelateerde zaken. Ze richtte een kledinglijn op (Material Girl) en een kledingmerk (Truth Or Dare By Madonna) maar ook een resem fitnessclubs (Hard Candy Fitness). Helaas stortte ze zich ook weer in een nieuw filmavontuur: ze kroop in de regiestoel voor het historische drama W.E., over de relatie tussen Edward VIII en de Amerikaanse, niet-adellijke én gescheiden Wallis Simpson. Destijds een groot schandaal, maar een groot succes werd er wederom niet. Maar voor de verandering kreeg ze er ook geen Razzie voor dus al bij al een lichte verbetering op eerdere pogingen, eigenlijk.
Pas in de zomer van 2011 sloeg Madonna weer aan het schrijven en opnemen. Net zoals op Hard Candy het geval was werkte ze hiervoor samen met een grotere poule schrijvers en producers dan daarvoor het geval was geweest. De meest prominente hiervan waren Alle en Benny Benassi, Martin Solveig en niemand minder dan good old William Orbit.
Martin Solveig verzorgde de productie op leadsingle Give Me All Your Luvin’, waarop ook rappers Nicki Minaj en MIA te horen zijn. Madonna was groot liefhebber van het werk van beide dames, en de boodschap die ze beiden uitdragen in hun werk en publieke persona.
Madonna, Nicki en MIA brachten het nummer ook op de Super Bowl Halftime Show dat jaar, twee dagen na de release van de track (ook Vogue, Music, Open Your Heart, Express Yourself en Like A Prayer werden er gebracht). Een optreden dat nog steeds te boek staat als een van de beste Superbowl-shows ooit. "It's Madonna Louise Ciccone's world, we're just living in it", aldus een zware onder de indruk zijnde Marc Schneider van Billboard achteraf.
Give Me All Your Luvin’ zelf kreeg iets minder gloedvolle commentaren, maar werd alsnog een top 10-succes in een heleboel landen, waaronder haar thuisland. Haar laatste tot nu toe.
Dan om af te sluiten een interessante quote van Solveig over het opnameproces van MDNA, welke past in de manier waarop vrijwel al haar collaborators over de jaren over haar praten: “She is as involved as you can be in the recording process. This was a very good and big surprise for me! I was assuming that she would spend only an hour or two in the studio per day and come and see where we were and say, "Ok I like this, I don't like that. I'll sing this. Bye!" And absolutely not... I mean we co-produced the track and it's not just written on the credits "co-produced by Martin Solveig and Madonna", we literally co-produced the tracks. I mean, at some point she wanted to choose the sound of a snare drum or a synth and that kind of stuff. She was really in the session!”
0
geplaatst: 24 april 2023, 12:07 uur
6
Beetje vlak, maar dat surfgitaartje in de coupletten tilt het nummer nog net naar een 6je voor mij. Heb van beide gastartiesten ook al beter gehoord, maar storen doen ze ook niet (ze zijn er dan ook amper bij, eigenijk)
Beetje vlak, maar dat surfgitaartje in de coupletten tilt het nummer nog net naar een 6je voor mij. Heb van beide gastartiesten ook al beter gehoord, maar storen doen ze ook niet (ze zijn er dan ook amper bij, eigenijk)
0
geplaatst: 24 april 2023, 12:14 uur
7
Ik vind t best aardig eigenlijk, Solveig hoor je er wel doorheen al is Hello wel een stuk beter, ook de ft's zijn niet alles maar ik kan er toch een zeer aardig cijfer aan kwijt
Ik vind t best aardig eigenlijk, Solveig hoor je er wel doorheen al is Hello wel een stuk beter, ook de ft's zijn niet alles maar ik kan er toch een zeer aardig cijfer aan kwijt
0
geplaatst: 24 april 2023, 12:30 uur
Ik ga hier weer een 0,5 aan geven. Man man man wat een treurnis, wat diep droevig dit. Vooral voor een vrouw die zoveel beter kan.
ArthurDZ, volgens mij was Truth or Date een geurlijn, niet een kledingmerk, maar ik kan het mis hebben...
ArthurDZ, volgens mij was Truth or Date een geurlijn, niet een kledingmerk, maar ik kan het mis hebben...

0
geplaatst: 24 april 2023, 14:09 uur
Gert1980 schreef:
Ik ga hier weer een 0,5 aan geven. Man man man wat een treurnis, wat diep droevig dit. Vooral voor een vrouw die zoveel beter kan.
onzinnig lage stem dit, zeker voor iemand die vroeger onder een Madonna dekbed heeft geslapen. Ik ga hier weer een 0,5 aan geven. Man man man wat een treurnis, wat diep droevig dit. Vooral voor een vrouw die zoveel beter kan.

Geen topper, maar vlot en vrolijk nummer
7;2
0
geplaatst: 24 april 2023, 14:26 uur
Yield schreef:

7;2
(quote)
onzinnig lage stem dit, zeker voor iemand die vroeger onder een Madonna dekbed heeft geslapen. 
7;2
Blijft toch een bijzonder toestand hier, sommigen hebben commentaar wanneer je een 10 geeft en weer anderen wanneer je een half geeft.
Los daarvan, al had ik onder een Madonna dekbed geslapen, moet dat fan automatisch betekenen dat je alles goed vindt of maar met hoge cijfers blijft strooien? Ik beoordeel de nummers naar wat ík ze waard vind. Geloof dat dat ook de bedoeling van dit spelletje is.
Fijn dat jij het een 7 waard vindt.
0
geplaatst: 24 april 2023, 14:46 uur
Gert1980 schreef:
Het is blijkbaar een 'lifestyle'-lijn met parfums, schoenen, handtassen, etc. Ik had 'fashion brand', zoals het staat op de Engelstalige wikipedia, kennelijk wat te vrij vertaald

Verder: geef gerust alle lage scores die je wilt hoor, maar dat sommige mensen als gevolg gaan fronsen en extra tekst en uitleg gaan komen vragen, dat lijkt me nou ook weer niet zo'n rare reactie. Ben zelf bijvoorbeeld ook wel benieuwd wat er dan zo extreem treurig is aan Luvin' volgens jou

Zolang we maar respect hebben voor elkaars mening al zijn we het dan nog zo oneens, om maar een heel cliché maar ook heel ware dooddoener op de proppen te komen!
0
geplaatst: 24 april 2023, 15:04 uur
ArthurDZ schreef:
Het is blijkbaar een 'lifestyle'-lijn met parfums, schoenen, handtassen, etc. Ik had 'fashion brand', zoals het staat op de Engelstalige wikipedia, kennelijk wat te vrij vertaald
(quote)
Nooit geweten, en dacht écht dat ze alleen parfums onder die naam uitbracht. Maar ja... ze verloor vanaf die tijd hard mijn interesse.
ArthurDZ schreef:
Verder: geef gerust alle lage scores die je wilt hoor, maar dat sommige mensen als gevolg gaan fronsen en extra tekst en uitleg gaan komen vragen, dat lijkt me nou ook weer niet zo'n rare reactie. Ben zelf bijvoorbeeld ook wel benieuwd wat er dan zo extreem treurig is aan Luvin' volgens jou
Ik vind dat dus wel een rare reactie, want het heeft nu eenmaal te maken met iemand zijn/haar smaak en daar kun je doorgaans weinig aan veranderen. Ik vind nummers als deze en voorgaande Revolver tenenkrommend slecht. Ultieme dieptepunten. En er gaat nog één 0,5 aankomen. Wederom een terechte.
Dit zijn nummers waar ik sinds de eerste keer dat ik ze hoorde al een hekel aan heb, altijd skip wanneer ze voorbijkomen. Ik vind het echt de kakkerlakken in haar discografie.
Maar mocht ik mensen nu héél gelukkig maken, of hun dag een beetje mooier kleuren door ze bijv een 5 te geven wil ik dat misschien wel doen. Gewoon, omdat ik minder zuur ben.

ArthurDZ schreef:
Zolang we maar respect hebben voor elkaars mening al zijn we het dan nog zo oneens, om maar een heel cliché maar ook heel ware dooddoener op de proppen te komen!
Dat is op deze site wat sommige users betreft helaas tegen dovemans oren gezegd. Ook opvallend dat het steeds dezelfde mensen zijn.
Geef ik mijn eerlijke (negatieve) mening over bepaalde dames, dan is het kinderachtig dat ik als niet-fan een cijfer geef. Maar doe ik het bij één van mijn favoriete artiesten, omdat ik het toevallig een slecht nummer of album vind, is het ook kinderachtig of onzinnig. oftewel, damned if you do, damned if you don't!
Wist overigens niet dat bepaalde mensen voor anderen dachten te bepalen hoe of wat.
0
geplaatst: 24 april 2023, 15:39 uur
Niet mee inzitten joh! Jouw mening blijft jouw mening, al is het een afwijkende.
1
geplaatst: 24 april 2023, 17:34 uur
Ook dit vind ik een weinig aansprekende track, bijna K3, niet passend bij een vrouw van haar leeftijd ten tijde van de release.
4
4
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 24 april 2023, 18:25 uur
Gert1980 schreef:
Geef ik mijn eerlijke (negatieve) mening over bepaalde dames, dan is het kinderachtig dat ik als niet-fan een cijfer geef. Maar doe ik het bij één van mijn favoriete artiesten, omdat ik het toevallig een slecht nummer of album vind, is het ook kinderachtig of onzinnig. oftewel, damned if you do, damned if you don't!
Wist overigens niet dat bepaalde mensen voor anderen dachten te bepalen hoe of wat.
Nou ja, volgens mij vindt niemand het kinderachtig dat je een laag cijfer geeft, maar vallen mensen eerder over het specifieke cijfer 0,5 - is 1 trouwens niet het laagst mogelijke cijfer bij een schaal tot 10?
Meestal, en dit zeg ik als iemand die vaak op dingen stemt op dit forum maar ook als docent, is een 1 alleen gereserveerd voor extreme gevallen, als iemand bepaalde grenzen te buiten gaat (of helemaal niets heeft ingeleverd). Als je zo'n cijfer uitdeelt wordt dat dan ook logischerwijs snel opgevat als provocerend, ofwel als bewuste manier om het gemiddelde te beïnvloeden. Kijk je er dan echt gek van op wanneer mensen hier op reageren?
(Ik reageer nu trouwens omdat iemand je bericht gemeld had, maar ik vind dat je het prima onderbouwt dus ik laat hem mooi staan.)
1
geplaatst: 24 april 2023, 18:29 uur
panjoe schreef:
(Ik reageer nu trouwens omdat iemand je bericht gemeld had, maar ik vind dat je het prima onderbouwt dus ik laat hem mooi staan.)
Iemand heeft mijn bericht gemeld? Alle Jezus hoe kansloos zijn mensen hier? Ik dacht dat hier volwassen mensen op zaten, maar dit lijkt meer groep 3 van de lagere school.
En terecht dat mijn bericht blijft staan, staat niets verkeerds in, beledig niemand of wat dan ook.
Damn, en ik dacht dat ik deelnam aan een leuk spelletje, maar het wordt steeds sneuer op deze site. Tijd dat daar eens iets aan gedaan wordt.
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 24 april 2023, 18:32 uur
Om dat nou sneu te noemen lijkt me misplaatst, wij mods zijn er juist voor om dit soort discussies glad te strijken.
Daarom ook: nu graag on-topic verder!
Daarom ook: nu graag on-topic verder!
0
geplaatst: 24 april 2023, 18:49 uur
Misschien moet een mod ook iets tactvoller zijn en dat niet melden. Dit is het vuurtje onbewust opstoken.
0
geplaatst: 25 april 2023, 02:00 uur
Inhaalslagje:
#73: Celebration: zonder pilletje en/of vrouwelijk gezelschap hoef ik deze party niet te joinen. 5,5
#74: Revolver: pffff, schiet mij maar lek. 3
#75: Give Me All Your Luvin’: prima, ik zou (bijna) niets liever willen, je ziet er nog steeds fabelachtig lekker uit, zolang je dit soort kinderachtige meuk maar niet zingt. Vooral die cheerleader-yells schurken tegen het infantiele aan. De rest is gewoon... onnozel: met uitzondering van Nicki en MIA, die zijn resp. irritant en stoer. De clip lijkt trouwens wel een rugbyreprise van 'Material Girl'.
4
#73: Celebration: zonder pilletje en/of vrouwelijk gezelschap hoef ik deze party niet te joinen. 5,5
#74: Revolver: pffff, schiet mij maar lek. 3
#75: Give Me All Your Luvin’: prima, ik zou (bijna) niets liever willen, je ziet er nog steeds fabelachtig lekker uit, zolang je dit soort kinderachtige meuk maar niet zingt. Vooral die cheerleader-yells schurken tegen het infantiele aan. De rest is gewoon... onnozel: met uitzondering van Nicki en MIA, die zijn resp. irritant en stoer. De clip lijkt trouwens wel een rugbyreprise van 'Material Girl'.
4
1
geplaatst: 25 april 2023, 06:45 uur
vigil schreef:
Misschien moet een mod ook iets tactvoller zijn en dat niet melden. Dit is het vuurtje onbewust opstoken.
Nee, namen willen we hebben! En rugnummers!

* denotes required fields.