MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter

zoeken in:
7,5

Gewoon de laatste grote hit van haar.....

Miles Away 6
Celebration 7

Give it 2 me 4
Miles away 6,5
Celebration 5

7,5

De clipversie is gewoon de Benny Benassi-remix volgens mij. Beetje plattekes, maar wel lekker. Hierna ben ik wel een beetje afgehaakt eigenlijk.

7.5

(Benassi remix krijgt een 7.0)

Een 51ste plek voor Celebration

51. Celebration (19 stemmen 6,726315789 )
52. Gambler (26 stemmen 6,688461538 )
53. Die Another Day (29 stemmen 6,667241379 )
54. Human Nature (27 stemmen 6,642592593 )
55. Rescue Me (25 stemmen 6,456 )
56. Burning Up (26 stemmen 6,448076923 )
57. Causing A Commotion (26 stemmen 6,421153846 )
58. Everybody (27 stemmen 6,225925926 )
59. The Look Of Love (22 stemmen 6,209090909 )
60. I'll Remember (27 stemmen 6,185185185 )

61. Fever (26 stemmen 6,171153846 )

#74: Revolver (2009, Celebration)

Maar Paul Oakenfold was niet de enige producer met wie ze samenwerkte voor het Celebration-project. Ook een zekere Frank E werd aan boord gehesen om een nummertje te produceren. Frank E past overigens wel in het rijtje ‘producers die Madonna al op het oog had voor hun grote doorbraak’ want na zijn collab met Madge zou hij enkele grote hits scoren voor o.a. B.oB. (Airplanes), Flo Rida (Whistle) en Wiz Khalifa (See You Again).

De singleversie kwam overigens met een heleboel remixes door Jan en alleman: Paul Van Dyk, Tracy Young, zelfs David Guetta. Deze laatste versie won warempel een Grammy voor beste niet-klassieke gemixte werk.

Naast Madonna is ook Lil Wayne te horen op de track. Ja ja, aan alles schreeuwt dit nummer dat Madonna wederom met de tijd meegaat. De beste man zat in deze periode op de top van zijn commerciële succes, maar een echt grote hit werd dit nergens. Wellicht was de verjongingskuur net wat te intens voor haar oude fans, terwijl de nieuwe generatie muziekminnende jeugd liever focuste op haar eigen helden en heldinnen?

Ook live was dit nummer geen hit: op de MDMA tour van 2012 verscheen Madonna tijdens het zingen van deze track steevast met een resem valse geweren op het podium, wat hier en daar tot controverse leidde.

Johnny Marr schreef:

Beetje plattekes, maar wel leuk.

7,5

Dit liedje ken ik nog omdat ik Celebration in mijn bezit heb, maar hierna is het oeuvre van Madge ook wel serieus onbekend terrein voor me (denk dat ik alleen Gimme All Your Luvin' wel eens gehoord heb, lang geleden). Benieuwd of daar nog wat verrassingen liggen!

Ben in ieder geval wel benieuwd hoe ze het er vanaf gaat brengen. Want ergens heb ik het buikgevoel dat het 'Madonna is compleet de weg kwijt en alles van de laatste jaren is pure bucht'-discours wel een beetje heel kort door te bocht zal blijken.

7,5 ArthurDZ? Serieus???

Ik kan van deze bagger niet meer maken dan een 0,5. En die is dan vooral, zoals mijn docent Natuurkunde ooit tegen mij zei, 'voor de moeite'.

Gert1980 schreef:
7,5 ArthurDZ? Serieus???

Ik kan van deze bagger niet meer maken dan een 0,5. En die is dan vooral, zoals mijn docent Natuurkunde ooit tegen mij zei, 'voor de moeite'.

Om dit te bestempelen als het ergste prul ooit met een 0.5? Serieus???

ArthurDZ schreef:
(quote)

Ben in ieder geval wel benieuwd hoe ze het er vanaf gaat brengen. Want ergens heb ik het buikgevoel dat het 'Madonna is compleet de weg kwijt en alles van de laatste jaren is pure bucht'-discours wel een beetje heel kort door te bocht zal blijken.

Ben ook heel benieuwd hoe de cijfers zich vanaf nu gaan ontwikkelen. Voor mij is er iig nog genoeg leuks te vinden!

Van Revolver lijkt overigens de Guetta versie de single versie te zijn. Op geen enkele single uitgave is de albumversie te vinden namelijk. Maakt het niet handig omdat er ook geen officiële video natuurlijk is.

Als ik de singleversie beoordeel kom ik uit op: 7.0 (beetje kitsch door die productie maar ik hou wel van de energie van deze track)

Gelukkig krijgen we het leuke album Rebel Heart nog, want hier zakt Madonna door de ondergrens heen.

3,2

Gert1980 schreef:
7,5 ArthurDZ? Serieus???

Ik vind dit oprecht een leuk nummer hoor, leuk refrein en inderdaad ook een leuke energie, en Lil Wayne zijn van de pot gerukte stijl begin ik ook steeds meer te waarderen na er jarenlang wat lacherig over te hebben gedaan (Johnny Marr lees je mee?). Waarom vind jij het precies zo vreselijk dat je er een 0,5 aan wil geven (en wacht eens even, was jij niet die user die klaagde over lage cijfers (4en en 5jes) toen we in de jaren '80 zaten? Begrijp me niet verkeerd, mag je best hoor, maar vind het wel een opmerkelijke score)?

ArthurDZ schreef:
(quote)

Ik vind dit oprecht een leuk nummer hoor, leuk refrein en inderdaad ook een leuke energie, en Lil Wayne zijn van de pot gerukte stijl begin ik ook steeds meer te waarderen na er jarenlang wat lacherig over te hebben gedaan (Johnny Marr lees je mee?). Waarom vind jij het precies zo vreselijk dat je er een 0,5 aan wil geven (en wacht eens even, was jij niet die user die klaagde over lage cijfers (4en en 5jes) toen we in de jaren '80 zaten? Begrijp me niet verkeerd, mag je best hoor, maar vind het wel een opmerkelijke score)?

Hahaha, dat klopt, maar dat vooral gericht naar iemand die niet anders deed. En sorry, deze Revolver mag nooit in één adem genoemd worden met dat werk. LOL
Maar ik vind dit gewoon tenenkrommend slecht, sneu, alles van dat.

Oh en catdog, ja die nummer behoort in de discografie van Madonna toch echt wel tot de nummers die op haar bodem liggen. Ik mag dan een groot liefhebber zijn van haar muziek, maar ook Madonna beoordeel ik net als alle andere artiesten eerlijk en niet alleen maar voldoendes omdat ze toevallig een favoriet is.

Gert1980 schreef:
(quote)

Hahaha, dat klopt, maar dat vooral gericht naar iemand die niet anders deed. En sorry, deze Revolver mag nooit in één adem genoemd worden met dat werk. LOL
Maar ik vind dit gewoon tenenkrommend slecht, sneu, alles van dat.

Oh en catdog, ja die nummer behoort in de discografie van Madonna toch echt wel tot de nummers die op haar bodem liggen. Ik mag dan een groot liefhebber zijn van haar muziek, maar ook Madonna beoordeel ik net als alle andere artiesten eerlijk en niet alleen maar voldoendes omdat ze toevallig een favoriet is.

Het was meer een reactie op jouw reactie richting Arthur. Ieder zijn mening. Maar ik vind een 0.5 overigens altijd een raar cijfer. Als iemand een 9.5 of een 10 geeft; ja dan is het duidelijk dat die track tot de all-time favs hoort. Maar een 0.5 voor een track als Revolver? Wat maakt deze track dan zo tenenkrommend en sneu dat het het laagste cijfer mogelijk moet krijgen en bij de slechtste platen ooit hoort?

catdog schreef:
(quote)

Het was meer een reactie op jouw reactie richting Arthur. Ieder zijn mening. Maar ik vind een 0.5 overigens altijd een raar cijfer. Als iemand een 9.5 of een 10 geeft; ja dan is het duidelijk dat die track tot de all-time favs hoort. Maar een 0.5 voor een track als Revolver? Wat maakt deze track dan zo tenenkrommend en sneu dat het het laagste cijfer mogelijk moet krijgen en bij de slechtste platen ooit hoort?

Gewoon mijn gevoel erbij. Geloof ook niet dat ik dat hoed toe te lichten.
Oh en er gaan zeker nog twee van dat soort cijfers voorbij komen. Don't blame me, blame the artist.

ArthurDZ schreef:
(quote)

denk dat ik alleen Gimme All Your Luvin' wel eens gehoord heb

Van ZZ Top?

7,8 voor Revolver

6,5 ik heb het pas recentelijk voor het eerst gehoord. Geen topper maar zeker niet haar slechtste single. Die komen nog

6,2 (in het kader van de echte dieptepunten zijn onderweg MDNA)
Deze video benadrukt vooral dat de verbouwingswerkzaamheden volop bezig zijn, erg rare gezichtsuitdrukkingen en er bepaald niet mooier op aan het worden

pureshores schreef:
Deze video benadrukt vooral dat de verbouwingswerkzaamheden volop bezig zijn, erg rare gezichtsuitdrukkingen en er bepaald niet mooier op aan het worden

Deze beelden zijn niet voor een video van Revolver (daar is nooit een video voor gekomen) maar is een fan-made video met beelden uit de Sticky & Sweet Tour (Madonna in de boksring was een interlude met Die Another Day, en de 2 boksers stonden op het podium). Dus de beelden zijn eigenlijk geschoten rond de periode van Hard Candy (iig vóór de video van Miles Away dus).

Dan had het je dus al een paar video's moeten opvallen.

pureshores schreef:

Zo zonde ook dat juist zo'n vrouw die zo erg leek te staan voor zijn wie je bent en 'take it or leave it' zich uiteindelijk zo extreem heeft laten verbouwen. Bekendheid doet gekke dingen met eens mens.

6,2

5.5

Gert1980 schreef:
Bekendheid doet gekke dingen met eens mens.
Jong, relevant en hip willen blijven doen gekke dingen met een mens.

4,5

5.75

Gast
geplaatst: vandaag om 17:09 uur

geplaatst: vandaag om 17:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.