Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter
zoeken in:
1
geplaatst: 4 mei 2023, 09:48 uur
Mooie analyse Arthur!
Nog wat cijfertjes:
4,5 Ghost Town
6,5 Bitch I'm Madonna
Outro is wel lekker lawaaierig, verder wel goed hoorbaar dat dit van na de grote brostep-hype komt, zoals veel popmuziek uit die tijd. Meestal een dikke afknapper, maar na al die jaren kan ik het eigenlijk wel weer hebben.
Nog wat cijfertjes:
4,5 Ghost Town
6,5 Bitch I'm Madonna
Outro is wel lekker lawaaierig, verder wel goed hoorbaar dat dit van na de grote brostep-hype komt, zoals veel popmuziek uit die tijd. Meestal een dikke afknapper, maar na al die jaren kan ik het eigenlijk wel weer hebben.
0
geplaatst: 4 mei 2023, 10:07 uur
Yield schreef:
Het is helder dat de Madonna fanboys van het eerste uur, in hun jeugd nog kwijlend voor de buis hangend bij Borderline, Papa Don't Preach, Frozen en True Blue, muzikaal niet zijn meegegroeid met hun voormalige godin. Op feestjes zingen ze vandaag wat aangeschoten mee met Holiday, maar als hun heldin haar hoofd boven het korenveld uitsteekt haken ze volledig af en zijn de nullen niet te tellen. Tja, sterrendom.
Het pad van verafgoding naar frustraties en woede is wankel en blijkbaar iets te lang.
Om het gemiddelde nog een beetje te redden een. 8,2 Bitch I'm Madonna
Het is helder dat de Madonna fanboys van het eerste uur, in hun jeugd nog kwijlend voor de buis hangend bij Borderline, Papa Don't Preach, Frozen en True Blue, muzikaal niet zijn meegegroeid met hun voormalige godin. Op feestjes zingen ze vandaag wat aangeschoten mee met Holiday, maar als hun heldin haar hoofd boven het korenveld uitsteekt haken ze volledig af en zijn de nullen niet te tellen. Tja, sterrendom.
Het pad van verafgoding naar frustraties en woede is wankel en blijkbaar iets te lang.
Om het gemiddelde nog een beetje te redden een. 8,2 Bitch I'm Madonna
Aangezien er bij mij ook en 0 voorkam in de score bedoel je mij ook vermoed ik?
Nou een fanboy ben ik nooit geweest van Madonna en zal ik ook nooit worden. Hooguit muzikale waardering voor een deel van haar canon.
En blijkbaar maken jouw klieren overuren bij het produceren van levenssappen tijdens een auditieve belevenis. Dat is niet bij iedereen zo hoor, kwestie van beheersing.
0
geplaatst: 4 mei 2023, 11:29 uur
aERodynamIC schreef:
Rebel heart vind ik een heerlijk album (staat in mijn Madonna album top 10)
Rebel heart vind ik een heerlijk album (staat in mijn Madonna album top 10)
Nu heeft ze er ook maar 14 maar toch

0
geplaatst: 4 mei 2023, 11:32 uur
Opnieuw gebuisd, Madge!
71. Another Suitcase In Another Hall (23 stemmen 5,854347826 )
72. Spotlight (25 stemmen 5,834 )
73. Hanky Panky (27 stemmen 5,607407407 )
74. Bye Bye Baby (25 stemmen 5,55 )
75. One More Chance (23 stemmen 5,460869565 )
76. Revolver (24 stemmen 5,11875 )
77. You Must Love Me (24 stemmen 5,0125 )
78. Bitch I'm Madonna (14 stemmen 4,728571429 )
79. Hey You (22 stemmen 4,690909091 )
80. Give Me All Your Luvin' (20 stemmen 4,63 )
81. Girl Gone Wild (20 stemmen 4,555 )
#82: Hold Tight (2015, Rebel Heart)
Als vierde en laatste single werd Hold Tight uitgebracht. Alle 20+ producers op Rebel Heart ten spijt, dit liedje zou Madge helemaal zelf geproduceerd hadden.
MNEK, misschien kennen we hem nog van zijn hits met Joel Corry (Head & Heart) en Zara Larsson (Never Forget You), schreef mee aan het nummer. Hij vermeldt tevens dat tijdens de opnamesessie Madonna hem de hele tijd gevoed hield met chocoladepindakaassnoepjes. Het was een coole sessie, besloot hij.
Om maar te zeggen dat er van deze videocliploze mosterd-na-de-maaltijd-single niet veel interessante info te rapen viel
71. Another Suitcase In Another Hall (23 stemmen 5,854347826 )
72. Spotlight (25 stemmen 5,834 )
73. Hanky Panky (27 stemmen 5,607407407 )
74. Bye Bye Baby (25 stemmen 5,55 )
75. One More Chance (23 stemmen 5,460869565 )
76. Revolver (24 stemmen 5,11875 )
77. You Must Love Me (24 stemmen 5,0125 )
78. Bitch I'm Madonna (14 stemmen 4,728571429 )
79. Hey You (22 stemmen 4,690909091 )
80. Give Me All Your Luvin' (20 stemmen 4,63 )
81. Girl Gone Wild (20 stemmen 4,555 )
#82: Hold Tight (2015, Rebel Heart)
Als vierde en laatste single werd Hold Tight uitgebracht. Alle 20+ producers op Rebel Heart ten spijt, dit liedje zou Madge helemaal zelf geproduceerd hadden.
MNEK, misschien kennen we hem nog van zijn hits met Joel Corry (Head & Heart) en Zara Larsson (Never Forget You), schreef mee aan het nummer. Hij vermeldt tevens dat tijdens de opnamesessie Madonna hem de hele tijd gevoed hield met chocoladepindakaassnoepjes. Het was een coole sessie, besloot hij.
Om maar te zeggen dat er van deze videocliploze mosterd-na-de-maaltijd-single niet veel interessante info te rapen viel

0
geplaatst: 4 mei 2023, 12:00 uur
Is dit overal een single geweest? Alleen Italië ofzo toch?
Ach, who cares... Klonk destijds al een beetje als Gwen Stefani's Baby Don't Lie, alleen dan iets minder leuk.
De hele Rebel Heart periode had beter gekund, maar dat geld voor zo'n beetje alles van de afgelopen 15 jaar uit Madge haar carrière.
Maar ja, ik ben dan ook niet meegegroeid en lig nog te kwijlen bij True Blue en Borderline.
Oh cijfer... mager 6je wederom.
Ach, who cares... Klonk destijds al een beetje als Gwen Stefani's Baby Don't Lie, alleen dan iets minder leuk.
De hele Rebel Heart periode had beter gekund, maar dat geld voor zo'n beetje alles van de afgelopen 15 jaar uit Madge haar carrière.
Maar ja, ik ben dan ook niet meegegroeid en lig nog te kwijlen bij True Blue en Borderline.

Oh cijfer... mager 6je wederom.
0
geplaatst: 4 mei 2023, 14:32 uur
chocoladepindakaassnoepjes 
Deze single is best aardig eigenlijk
7,0

Deze single is best aardig eigenlijk
7,0
0
geplaatst: 4 mei 2023, 15:05 uur
Ghost Town: 6
Bitch i'm Madonna: 7,3
Hold Tight: 8
Jammer dat Devil Pray niet is langsgekomen. #Beste Rebel Heart.
Bitch i'm Madonna: 7,3
Hold Tight: 8
Jammer dat Devil Pray niet is langsgekomen. #Beste Rebel Heart.
2
geplaatst: 4 mei 2023, 15:15 uur
Bitch I'm Madonna: 9,8
Haar laatste echte topper.
Hold Tight: 5,7
Platte commerce. Bah. Toch weer niet zo slecht dat ik het een onvoldoende kan geven (een onvoldoende is voor mij onder de helft).
Ga je mond spoelen man, wat een banger!
Haar laatste echte topper.
Hold Tight: 5,7
Platte commerce. Bah. Toch weer niet zo slecht dat ik het een onvoldoende kan geven (een onvoldoende is voor mij onder de helft).
Gert1980 schreef:
Eigenlijk zelfs gewoon een 0. Wat een ellende dit. Te kansloos voor woorden. En dan die grille in d'r mond... Hoe laag kun je zakken!
Eigenlijk zelfs gewoon een 0. Wat een ellende dit. Te kansloos voor woorden. En dan die grille in d'r mond... Hoe laag kun je zakken!
Ga je mond spoelen man, wat een banger!
0
geplaatst: 4 mei 2023, 17:04 uur
Ligt eraan. Ik tel er 16 omdat ik I'm breathless en Something to Remember gewoon meeneem

En om dan precies te zijn: de laatste keer stond Rebel Heart op 6.
0
geplaatst: 4 mei 2023, 17:05 uur
Hold Tight een single?
De single keuzes waren dan niet zo heel erg goed.
6
De single keuzes waren dan niet zo heel erg goed.
6
2
geplaatst: 4 mei 2023, 18:09 uur
ArthurDZ schreef:
Maar één iets wat deze game me heeft doen beseffen, is hoe rebels Madonna was, en altijd gebleven is. [...]
Dat maakt de Ray Of Light-periode extra bijzonder, vind ik. Volgens mij was dat de enige periode in Madonna's leven dat ze even niet bezig was met zich keihard bewijzen, of strijden voor of tegen ideeën.
Aangezien ik dat nog steeds, met afstand, haar beste artistieke periode vind, is het in retrospectief dus misschien wel jammer dat ze voortdurend bezig was zich te bewijzen, statements te maken, opkomen voor (vrouwen)rechten e.d. Maar één iets wat deze game me heeft doen beseffen, is hoe rebels Madonna was, en altijd gebleven is. [...]
Dat maakt de Ray Of Light-periode extra bijzonder, vind ik. Volgens mij was dat de enige periode in Madonna's leven dat ze even niet bezig was met zich keihard bewijzen, of strijden voor of tegen ideeën.
Ze doet dat een keer niet en prompt is het haar beste werk.
Hold Tight: nietszeggend, ook niet per se slecht. Dancepoppopcorn. 5
0
geplaatst: 4 mei 2023, 18:58 uur
6,7
Jammer dat HeartBreakCity geen single was. #Beste Rebel Heart
Jammer dat HeartBreakCity geen single was. #Beste Rebel Heart
0
geplaatst: 4 mei 2023, 22:36 uur
Paar tracks gemist (nou ja…)
Ghosttown 5
Bitch.. 3
Hold tight 4.5
Ghosttown 5
Bitch.. 3
Hold tight 4.5
0
geplaatst: 5 mei 2023, 12:03 uur
Hold Tight houdt zich vast aan een voorlopig 60ste plek.
60. Hold Tight (12 stemmen 6,241666667 )
61. Everybody (27 stemmen 6,225925926 )
62. The Look Of Love (22 stemmen 6,209090909 )
63. I'll Remember (27 stemmen 6,185185185 )
64. Fever (26 stemmen 6,171153846 )
65. Keep It Together (28 stemmen 6,153571429 )
66. American Life (27 stemmen 6,090740741 )
67. Angel (26 stemmen 6,086 )
68. Living For Love (19 stemmen 6,015789474 )
69. Turn Up The Radio (21 stemmen 5,971428571 )
70. Love Don't Live Here Anymore (27 stemmen 5,907407407 )
71. Don't Cry For Me Argentina (28 stemmen 5,891071429 )
#83: Medellín (2019, Madame X)
In 2017 kocht Madonna een villa nabij Lissabon, Portugal als nieuwe optrekje. Haar zoon David studeerde daar aan een topvoetbalacademie, ondertussen verkende mama Madonna er na een korte periode van verveling de plaatselijke muziekscene. Haar volgende album zou sterke invloeden uit deze periode met zich meedragen, besloot ze.
Begin 2018 kroop ze opnieuw de studio in met wat oude en nieuwe gezichten, in die eerste categorie onder andere Mike Dean en Jason Evigan, maar ook Mirwais Ahmadzaï, voor het eerst in jaren. Naast de zuiderse invloeden (voornamelijk reggaeton) mixte ze op de plaat ook trap in haar popsound.
Openingsnummer en eerste single Medellín, een duet met de Colombiaanse zanger Maluma, diende als introductie voor deze nieuwe richting. De titel is de naam van de stad waar Maluma geboren is, in het liedje neemt Maluma haar mee op een citytrip naar deze plek.
In de videoclip speelt Maluma overigens een student die een romance beleeft met zijn dansinstructeur Madonna. Het liedje haalde de top 10 nog in landen als Hongarije en Venezuela, en uiteraard Colombia.
60. Hold Tight (12 stemmen 6,241666667 )
61. Everybody (27 stemmen 6,225925926 )
62. The Look Of Love (22 stemmen 6,209090909 )
63. I'll Remember (27 stemmen 6,185185185 )
64. Fever (26 stemmen 6,171153846 )
65. Keep It Together (28 stemmen 6,153571429 )
66. American Life (27 stemmen 6,090740741 )
67. Angel (26 stemmen 6,086 )
68. Living For Love (19 stemmen 6,015789474 )
69. Turn Up The Radio (21 stemmen 5,971428571 )
70. Love Don't Live Here Anymore (27 stemmen 5,907407407 )
71. Don't Cry For Me Argentina (28 stemmen 5,891071429 )
#83: Medellín (2019, Madame X)
In 2017 kocht Madonna een villa nabij Lissabon, Portugal als nieuwe optrekje. Haar zoon David studeerde daar aan een topvoetbalacademie, ondertussen verkende mama Madonna er na een korte periode van verveling de plaatselijke muziekscene. Haar volgende album zou sterke invloeden uit deze periode met zich meedragen, besloot ze.
Begin 2018 kroop ze opnieuw de studio in met wat oude en nieuwe gezichten, in die eerste categorie onder andere Mike Dean en Jason Evigan, maar ook Mirwais Ahmadzaï, voor het eerst in jaren. Naast de zuiderse invloeden (voornamelijk reggaeton) mixte ze op de plaat ook trap in haar popsound.
Openingsnummer en eerste single Medellín, een duet met de Colombiaanse zanger Maluma, diende als introductie voor deze nieuwe richting. De titel is de naam van de stad waar Maluma geboren is, in het liedje neemt Maluma haar mee op een citytrip naar deze plek.
In de videoclip speelt Maluma overigens een student die een romance beleeft met zijn dansinstructeur Madonna. Het liedje haalde de top 10 nog in landen als Hongarije en Venezuela, en uiteraard Colombia.
0
geplaatst: 5 mei 2023, 12:32 uur
0
geplaatst: 5 mei 2023, 14:18 uur
7
Op zich een leuk nummer. Maar dat hele Madam X gebeuren was verschrikkelijk. Dan ben je Madonna(!) en ga je dit soort gekunstelde geintjes uithalen....Om over het Songfestival optreden nog maar te zwijgen. Ergste was dat ze na afloop niet eerlijk toegaf dat het hartstikke vals was.
Op zich een leuk nummer. Maar dat hele Madam X gebeuren was verschrikkelijk. Dan ben je Madonna(!) en ga je dit soort gekunstelde geintjes uithalen....Om over het Songfestival optreden nog maar te zwijgen. Ergste was dat ze na afloop niet eerlijk toegaf dat het hartstikke vals was.
0
geplaatst: 5 mei 2023, 15:22 uur
Dance Lover schreef:
Op zich een leuk nummer. Maar dat hele Madam X gebeuren was verschrikkelijk. Dan ben je Madonna(!) en ga je dit soort gekunstelde geintjes uithalen....
Op zich een leuk nummer. Maar dat hele Madam X gebeuren was verschrikkelijk. Dan ben je Madonna(!) en ga je dit soort gekunstelde geintjes uithalen....
Eens! Maar het album bood wel voor het eerst in jaren weer redelijk interessante muziek.
Dance Lover schreef:
Om over het Songfestival optreden nog maar te zwijgen. Ergste was dat ze na afloop niet eerlijk toegaf dat het hartstikke vals was.
Om over het Songfestival optreden nog maar te zwijgen. Ergste was dat ze na afloop niet eerlijk toegaf dat het hartstikke vals was.
Dat dat Songfestival eeuwig tegen haar gebruikt wordt vind ik persoonlijk beetje jammer. Die vrouw sloeg zo'n beetje voor het eerst in bijna veertig jaar de plank mis qua live optreden en de hele wereld valt over haar heen. Iets wat bij andere artiesten niet half zo erg is. Alsof men eindelijk iets had om haar mee te blijven pakken.
Kijk vocaal is ze nooit écht goed geweest. Wil je qua zangeressen vocaal goed moet je Madonna lekker links laten liggen. Maar haar shows winnen het qua spektakel van zo'n beetje iedereen. En dan gebeurt er dit en voila, vier jaar later gaan mensen er nog over los.
Beetje jammer.
En nee, toegeven doet zij zoiets niet. Madonna geeft sowieso nooit iets toe.
0
geplaatst: 5 mei 2023, 15:36 uur
Hier kan ik niets mee, een vreselijke track. Een studente van 18 jaar met rood oogkapje (?)
(in werkelijkheid was ze 59 jaar) die een romance heeft met een player.
Hoewel ik "Bad Bunny" redelijk kan behappen, voegt deze Maluma niets toe.
4,2
(in werkelijkheid was ze 59 jaar) die een romance heeft met een player.
Hoewel ik "Bad Bunny" redelijk kan behappen, voegt deze Maluma niets toe.
4,2
1
geplaatst: 5 mei 2023, 15:43 uur
Gert1980 schreef:
Eens! Maar het album bood wel voor het eerst in jaren weer redelijk interessante muziek.
Dat dat Songfestival eeuwig tegen haar gebruikt wordt vind ik persoonlijk beetje jammer. Die vrouw sloeg zo'n beetje voor het eerst in bijna veertig jaar de plank mis qua live optreden en de hele wereld valt over haar heen. Iets wat bij andere artiesten niet half zo erg is. Alsof men eindelijk iets had om haar mee te blijven pakken.
Kijk vocaal is ze nooit écht goed geweest. Wil je qua zangeressen vocaal goed moet je Madonna lekker links laten liggen. Maar haar shows winnen het qua spektakel van zo'n beetje iedereen. En dan gebeurt er dit en voila, vier jaar later gaan mensen er nog over los.
Beetje jammer.
(quote)
(quote)
Beetje jammer.
Ze zou het nooit toegeven omdat het deels niet haar schuld was. De noten worden continu omlaag getrokken. Dat is niet vals zingen, maar een autotune apparaat dat niet correct is afgesteld en de noten omlaag trekt. Gewoon een vervelende loop van omstandigheden.
1
geplaatst: 5 mei 2023, 15:53 uur
Gert1980 schreef:
Ze had destijds het boetekleed moeten aantrekken, dan was het gelijk passe geweest. Als je zo groot bent als Madonna moet je boven alle kritiek staan. Helaas won haar grote ego, en staat het bewuste optreden nu te boek als het slechtste TV optreden ooit voor een grote massa kijkers.
* denotes required fields.